Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8091
Heihei!

Jeg har lyst til å «bli mer seriøs» innen Simracing.

Akkurat nå spiller jeg Project Cars 2 (med Thrustmaster T300 RS GT), men har forstått at PCars ikke er det mest realistiske spillet som finnes. Er nå på utkikk etter et spill folk anbefaler som er «hakket bedre». Har spilt litt iRacing, men fant ut at det er litt for dyrt i lengden for meg akkurat nå.

Noen som har forslag til et spill som er bedre innen kategorien enn PCars?
Formula 1 spillet er nok det beste spillet dersom du tenker å prøve å bli "seriøs". Veldig skill based, og utrolig realistisk.
Assetto Corsa uten tvil! Tror det er på salg på steam atm også for en hundrings. Det er så ufattelig mange mods til det spillet der at du kommer aldri til å gå tom for content. Force feedbacken er bedre enn noen av de andre spillene jeg har prøvd (project card 2, DIRT 2.0 osv). Om du kjøper så vil jeg anbefale å installere SOL modden for å få bedre grafikk.
Takk for svar, gutter og jenter!

Glemte å nevne at jeg kjører mest Endurance, som oftest GT3/GTE. F1 blir nok derfor ikke helt det rette, men har spillet, liker det godt til sitt bruk!
Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
Takk for svar, gutter og jenter!

Glemte å nevne at jeg kjører mest Endurance, som oftest GT3/GTE. F1 blir nok derfor ikke helt det rette, men har spillet, liker det godt til sitt bruk!
Vis hele sitatet...
Da er asetto corsa competizione midt i blinken for deg.

For å få mest ut av den hinsidese physikken ville jeg kostet på meg noe heftigere utstyr. Fanatec CSL elite er ofte på tilbud helt ned i 5000kr og er perfekt.

ACC er mainly gt3 Endurance der pit strategy og dekk strategy er vesentlig for å i det heletatt holde bilen på veien gjennom hele løpet. Det er ekstremt vanskeligt på en god måte og nesten helt fritt for troll som kun er ute etter å kjøre deg i røven.

Jeg anbefaler deg å joine ett samfunn for oppsatte løp, premier og forskjellige lag som du kan joine.

Jeg kan tipse deg om ett sør afrikanskt samfunn som er meget seriøse og tar inn alle som kjører clean. Sarco racing.
De er alle engelsk talende og fryktelig hyggelige. Jeg var på ett lag som kaller seg ruff riders og jeg var nr.1 i en 8ukers turnering
Så en som hadde semi pro simulator hjemme for noen år siden. Hele riggen hans beveget seg basert på rettutslag og underlaget samt hastighet. En kunne kjenne en ble presset inn i seteryggen når en ga gass og følte presset fra racingsetebeltene over skuldrene når en bremset hardt. Aldri før sett noen ta sånt lengre enn kanskje ratt og pedaler. Men dette var bare helt vilt. Det som skjedde på skjermen ble en fysisk forlengelse i kroppen når plattformen setet og ratt var montert på beveget seg. Det narret virkelig alle sanser.
Hvis du vil kjøre kompetativt er det iracing og assetto corsa competizione eller iracing som er best på pc. GT sport på PS4 er ikke like realistisk, men det gir bra wheel to wheel racing og har flere spillere.
Live For Speed