Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 8277
Har klart å knuse skjermen på en Huawei P20 pro og behøver litt hjelp for å få hentet ut bildene mine.

- USB debugging er av, så jeg får ikke koblet til med ADB eller lignende programmer.

-skjermen er helt svart, så jeg kan ikke koble til med mus slik howtos viser.

- Når jeg kobler mobilen til PC-dockingen får jeg se bildet et lite øyeblikk, men kommer ikke forbi låseskjermen. Ser ikke ut til at mobilen gjenkjenner mus/tastatur.

Er det noen som vet hvordan man evt. får tvunget mobilen over i debugging mode, eller kan andre triks?
Når du sier pc-docking, hva mener du da?

Har du forsøkt å koble den til tv med usb-c til dhmi kabel? Da vil du kunne bruke touchskjermen som styreflate dersom den fortsatt fungerer.

Det er også mulig å fjern installere apper via nettleser, du kan gå til play store og logge inn med den samme googlekontoen.
Sjekk denne listen og se om det er noen av appene som kan brukes til å fjernstyre enheten.
Flere av dem vil nok kreve usb debugging, eller innlogging før de kan brukes.
https://www.androidauthority.com/con...rom-pc-854442/
Man kan koble inn en USB inngang, da kan man koble på tastatur og mus. Otg kabel tror jeg det heter.
Trådstarter
25 9
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Man kan koble inn en USB inngang, da kan man koble på tastatur og mus. Otg kabel tror jeg det heter.
Vis hele sitatet...
Ja, men det hjelper lite når skjermen er borte.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Når du sier pc-docking, hva mener du da?

Har du forsøkt å koble den til tv med usb-c til dhmi kabel? Da vil du kunne bruke touchskjermen som styreflate dersom den fortsatt fungerer.

Det er også mulig å fjern installere apper via nettleser, du kan gå til play store og logge inn med den samme googlekontoen.
Sjekk denne listen og se om det er noen av appene som kan brukes til å fjernstyre enheten.
Flere av dem vil nok kreve usb debugging, eller innlogging før de kan brukes.
https://www.androidauthority.com/con...rom-pc-854442/
Vis hele sitatet...
Mener dockingstasjonen til PCen. Den har USB-c og har skjermer, mus og tastatur tilkoblet. Får bilde, men mobilen skjønner ikke at den skal ta input fra dockingen.
Sist endret av aol069; 16. november 2020 kl. 14:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dropp tastatur og mus for å luke bort mulige feilkilder og se om touch fortsatt fungerer.
Når den er koblet til i desktop modus (via hdmi) så kan du bruke telefonen som styreflate, altså som en touchpad.

Om dette fungerer burde du klare å navigere deg til innstillingene for å aktivere usb debugging.