Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 8772
Hei, lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med å skjønne Windows-lisenser. Jeg har en Lenovo Thinkpad T440 jeg skal hjelpe noen å få reinstallert som en vennetjeneste.

Den har en lisensnøkkel lagret i BIOS, som jeg har hentet ut og identifisert som "Win 8.1 RTM Professional OEMM". Jeg sliter med å finne et Windows-image som godtar nøkkelen. Noen som kan oversette for et stakkars eplehode?
Har du prøvd å installere Windows 10 med MediaCreationTool, og når den spør om lisens så hopper du over steget? I de fleste tilfeller vil systemet kjenne igjen nøkkelen etter du har hoppet over det steget.
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Jøss, det funket! Jeg prøvde det samme med et Windows 8.1 image fra Microsoft, men det gjenkjente ikke nøkkelen. Da lærte jeg noe nytt. Takk!