Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8618
Hei vurderer og få meg en Airfryer. Noen som har dette og kan anbefale det? Hva bruker du den til?

Merke og type jeg bør evt gå etter?
Pomfri får perfekt konsistens når du hiver de i en airfry’er, har ikke utforsket noe annet enn dette, nylig anskaffet en selv.
Sist endret av 4pekatt1; 2. oktober 2020 kl. 15:14.
Jeg bruker den stort sett til chips. Får mye bedre smak og er litt sunnere. Jeg har en philips til ca 1200,- husker ikke hva mer den het. Men absolutt å anbefale.
Sjekk ut kundevurderinger på nett før du handler
Her er vel faktisk dyrt bra, har en fra europris, den gjør jobben, men det mangler noe.. Prøvde den fra Phillips og den var godt til fries og donuts som var det jeg lagde da.
Har den fra Clas Ohlson som koster 499,-. Kjøpte den etter jeg leste en test der den kom på andre plass, mener jeg å huske, der alle de andre var dobbel pris+ og jeg bare ville teste om det var en gimmick.
Har bare brukt den til pomfri og noe panert fisk, til det er den helt konge mye bedre en jeg hadde trodd, ned i steketig og opp i konsistens i forhold til stekeovn.
Nå har jeg ikke testet de dyrere så kan jo ikke sammenligne.
Skålen er ikke den største så man må steke over flere omganger om man er flere.
Har en fra philips fordi jeg vant den. Fungerer forsåvidt fint den men hadde aldri orket å kjøpe en air fryer for de gjør vel strengt tatt ikke noe mer enn en varmluftsovn også gjør? Om livet er helt sjukt travelt så er kanskje en fordel at air fryer gjør jobben raskere en stekeovn/varmluftsovn, sikkert fordi den blir raskere varm. Personlig tror jeg at de som jubler høyest over air fryer enten har gått seg vill i youtube videoer eller reklamer. For bra er de ikke. Sprø pommes frites ja, men du får du stekeovn/varmluftsovn også. Krispy kylling? Jada men ikke mer krispy enn stekeovn og mindre krispy enn frityr. Kan man steke biff, koteletter osv i dem? Ja man kan, men hvorfor? Det blir langt dårligere i air fryer enn om en bruker stekepanne.

For min del så er det litt slik at air fryer'n er diger, den spiser masse benkplass. Den gjør ingenting bedre enn stekeovnen bare litt raskere og den er langt dårligere enn stekepanne. Dog hender seg at jeg steker pommes, mozzarella sticks eller fiskenuggets i den men da må jeg ha det litt travelt eller at stekeovnen blir brukt til andre ting. Air fryer, definitivt ikke en must have sak. Kjøp 6 gode flasker vin for pengene og det blir helt sikkert mer glede av dem enn av air fryer.
Jeg synes chips i stekeovn ikke er i nærheten det samme som på airfryer iallfall.
Tja har du dårlig stekeovn? Forsøkt å øke temperaturen i ovnen? Hva med litt olje i bunn av langpannen? Eller liten oljeskvett over chips'n før du slenger den i i godt forvarmet ovn? Det er mange ovner som har stort avvik mellom temperatur på bryteren og reell temp. Så forsøk å måle. Eller bare øke tempen feks 25-50 grader. Slik jeg ser det så er det ingenting som tilsier at chips i air fryer skal bli bedre enn i ovn.