Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  629 194907
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av m0b Vis innlegg
Ja, du har naturligvis rett i det. MEN! Tatt i betraktning dagens situasjon så føler jeg at jeg må gjøre min borgerlige plikt og i alle fall be deg, min kjære medborger og proletar om å vurdere dine motstandere og hvilke konsekvenser det kan ha for deg, ditt liv og din historie, eller noen som er assosiert med deg, eller dine barn eller øvrige familie, dersom de skulle finne det for godt å få ferten av deg og ditt engasjement. Vi kan ikke vite hvor begrensningene til disse yrkeskriminelle går, om de i det hele tatt har noen, og jeg ville tråkket svært varsomt med informasjon som kan linkes tilbake til deg selv.

Fine demokratiske verdier dette, hva?
Vis hele sitatet...
Skjønner at dette er skrevet med forståelse og avveininger. Det er vanskelig å skulle argumentere mot andres sikkerhetsvurdering av eget liv og egne handlinger.

Likevel er man tryggere når man blir fler, er anonym eller utnytter andre muligheter.

Hva slags informasjon tenker du på?
Sist endret av meaculpaUIO; 31. juli 2021 kl. 01:10.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Forøvrig har det å delta hatt enorme konsekvenser for meg allerede. Det kunne jeg skrevet en kort bok om, all den energien og tiden min som er bundet, all inntekt jeg har gått glipp av, alle som har misforstått eller reagert negativt, eller med rette tatt meg når jeg var ensidig eller dum. Alle de trassige handlingene, opposisjon og gjøre det vanskelig for seg selv

Så noen av oss som ber om mer hjelp er klar over kostnadene, for min del blir det bare viktigere at denne krigen tar slutt. Det fins trygge måter å bidra på i manges erfaring
Sist endret av meaculpaUIO; 31. juli 2021 kl. 01:18.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Aboveandbeyond Vis innlegg
Sendt forespørsel om å slette innlegget da det var uheldig, men tilliten er lik 0 til politiet etter sak etter sak om hvor korrupt hele justissektoren i Norge er. Det er en demokratisk krise, det håper jeg at vi kan være enige i.

Denne artikkelen ble publisert i går:
https://www.nrk.no/norge/gar-hardt-u...ing-1.15592593

Jeg vet ikke hvordan tilliten min kan gjenopprettes. Det er tillitsbrudd etter tillitsbrudd.
Vis hele sitatet...
Ja, eg er heilt einig i at tilliten er rimeleg tynnslitt etterkvart, av fleire årsaker, men det rettferdiggjer ikkje heilt diagnosen du sette på det. Den er usakleg, og eg trur ikkje usaklege diagnoser av politiet er heilt rett veg å gå. Det er betre å påpeike faktiske feil - og dei er grove nok.
Vi har påpekt faktisk feil i årevis og ingenting blir gjort, hvorfor har for eksmpel den politiske arrestasjonen ikke fått noen konsekvenser? https://www.dagbladet.no/kultur/uaks...itiet/60229733
Sist endret av Aboveandbeyond; 31. juli 2021 kl. 01:26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Aboveandbeyond Vis innlegg
Vi har påpekt faktisk feil i årevis og ingenting blir gjort, hvorfor har for eksmpel den politiske arrestasjonen ikke fått noen konsekvenser? https://www.dagbladet.no/kultur/uaks...itiet/60229733
Vis hele sitatet...
Eg forstår til ein viss grad frustrasjonen, men svaret på det er ikkje å dikte opp tilfeldige anklager slik du gjer. Dei kan trivielt avvisast som feil, og ikkje verdt å lytte til.

Påstår du at norsk politi er like ille som kinesisk, så er det trivielt å avfeie det med at Krebs trass alt slapp ut etter ei natt på glattcelle; opposisjon mot kinesiske myndigheiter fører fort til årevis bak murane.

Nøktern, sakleg og korrekt informasjon er vanskelegare å avvise.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jo mer saklig og lavmælt, jo bedre. For da kan de ikke avfeie den like lett.
Gode poeng folkens. Skal jobbe med å være saklig når jeg diskuterer dette fremover.

Denne krigen må ta slutt, ser narkomane som ikke kan få hjelp jevnlig og det er helt forferdelig at dette skjer i et land som Norge.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Skjønner at dette er skrevet med forståelse og avveininger. Det er vanskelig å skulle argumentere mot andres sikkerhetsvurdering av eget liv og egne handlinger.

Likevel er man tryggere når man blir fler, er anonym eller utnytter andre muligheter.

Hva slags informasjon tenker du på?
Vis hele sitatet...
Jeg unnlot med overlegg å innledningsvis karakterisere premissene for inlegget, og jeg redigerte det faktisk flere ganger for å spesifikt velge noen ord og formuleringer. Jeg tenkte som følger: Hva om jeg svarte ham i Kina? Eller om 5-10-15 år, i Norge? Det var rett og slett et virkemiddel for å "ta det helt ut" i det litt mer ekstreme, og ikle "de" de samme karakteristikkene som de tilegner "oss". Jeg liker å ta tankene mot det jeg hadde håpet egentlig var absurd fantasi. Samtidig være diffus på grunn av konsekvensene av akkurat dette premisset?

Ser på historier (uten at jeg selv har gått de i sømmene) fra #narkotwitter og hva de graver opp av blant annet koblinger mellom actis, nnpf, foreldre som mister barn, barn som mister foreldre, politiet og utenlandsk kapital i kampen om hva enn slags liberaliseringspolitikk og som helst alene skulle vært beskrevet i bøker der ingsoc ortodokset er nevnt.
Sist endret av m0b; 31. juli 2021 kl. 14:12.
▼ ... over et år senere ... ▼
Abid Raja stikker hodet frem igjen: Vi må kunne diskutere politiske saker i offentligheten, også ruspolitikk.

https://www.dagbladet.no/meninger/a-...-fram/77003563
▼ ... over en måned senere ... ▼
USA går mot avkriminalisering og benåding av cannabis på føderalt nivå:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...dagens-gladsak
En stor gruppe av ungdomspartier og interesseorganisasjoner inviterer til debatt 10. november på Kulturhuset i Oslo (event), inkludert SU, Unge Venstre, Grønn Ungdom, Unge Høyre og Rød Ungdom.

Tema er ikke hvorvidt legalisering er ønskelig, men:
Hvilke regler bør vi ha når cannabis blir lovlig?

Dette må i seg selv kunne tolkes som et veldig tydelig politisk signal?
(nevn én annen sak alle disse ungdomspartiene kan enes om )
Sist endret av fustercluck; 9. oktober 2022 kl. 14:37.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
USA går mot avkriminalisering og benåding av cannabis på føderalt nivå:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...dagens-gladsak
Vis hele sitatet...
Hvorfor ble det sånn jubel blant enkelte i Norge pga det der?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvorfor ble det sånn jubel blant enkelte i Norge pga det der?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, men stemningen i USA er ikke helt uten betydning for oss.

Den jevne nordmann tygger gjennom ganske store mengder amerikansk kultur og de siste 10 årene har det
vært et markant skifte i måten cannabis fremstilles i tv og film og hvordan kulturpersonligheter snakker om det i media.

Føler meg ganske sikker på at dette har vært en vesentlig del til den normaliseringen man ser hos ungdommer i dag.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vet ikke, men stemningen i USA er ikke helt uten betydning for oss.

Den jevne nordmann tygger gjennom ganske store mengder amerikansk kultur og de siste 10 årene har det
vært et markant skifte i måten cannabis fremstilles i tv og film og hvordan kulturpersonligheter snakker om det i media.

Føler meg ganske sikker på at dette har vært en vesentlig del til den normaliseringen man ser hos ungdommer i dag.
Vis hele sitatet...

For ikke å snakke om at det strengt talt var USA som under Nixon startet hele «krigen mot narkotika» hvor resten av verden hoppet etter
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det kan se ut som de nye rådgivende enhetene, uten politisk intervensjon, blir et nytt kriminaliseringskompleks.

Tiden er nå for å pusse støvet av gammelt engasjement, alle som kan mønstre en dråpe blod for å retweete,
følge, spre, informere, diskutere, i det private, i det kollegiale, på SoMe, etc osv ++

Denne kampen er en terskelkamp, får man kommet over målstreken er mye gjort i forhold til retningsskifte og å implementere enda mer rasjonell og kunnskapsbasert politikk.

Det er så mye å bidra med, statistikk, graving, medlemskap, det finnes et tolerabelt engasjement på alle nivåer

Se denne tråden:

https://twitter.com/NITECH30/status/1578787522960052224

Takk til alle gamle ringrever som er blitt sett tilbake i trenchene i 2021-2022. Mange som i sin tid reiste disse spørsmålene,
ser nå et politisk momentum de ønsker å bli en del av, etter å ha sittet på sidelinjen lenge.

Dont ask what rusreform can do for you,

ask what you can do for rusreform!

Se også denne:

https://twitter.com/dagw/status/1579031887443791872
Sist endret av meaculpaUIO; 9. oktober 2022 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Hvorfor ble det sånn jubel blant enkelte i Norge pga det der?
Vis hele sitatet...
Sitat av 420master Vis innlegg
For ikke å snakke om at det strengt talt var USA som under Nixon startet hele «krigen mot narkotika» hvor resten av verden hoppet etter
Vis hele sitatet...
Som nevnt her er det USA som står bak verdens narkotikapolitikk.
Men du må lengre tilbake enn Nixon, selv om det var hans førstedame som satte i gang den populære "Just say no" kampanjen.
Harry J. Anslinger er hjernen bak FNs "Single convention on Narcotic Drugs" fra 61 som startet den moderne krigen mot narkotika.

Den er mest om cannabis, men hovedtemaet er å følge de forskjellige metodene myndighetene prøvde å bekjempe cannabisbruk i statene og det har mye innblikk i politikken bak, Woody harrelson er forteller: Grass, the history of Marijuana.

Så, til poenget: Siden USA presset krigen mot narkotika på resten av verden så er det ikke så langt å strekke seg å tro at når de legaliserer, vil resten av verden kanskje la seg inspirere.
Sist endret av Dodecha; 9. oktober 2022 kl. 19:02.
Det overrasker meg at Norge som jeg føler dilter etter USA på så mange områder ikke har noe særlig fremgang og et utrolig lite store politikere som vil snakke høyt om dette.
Hadde det hatt mer effekt om de fleste EU land hadde gjort det? (Selvom det finnes nær oss noen steder)
Overraskende at ingen har fått med seg denne enda? https://www.tv2.no/direkte/jpybz/sis...e887260124041a
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av eXplode Vis innlegg
Overraskende at ingen har fått med seg denne enda? https://www.tv2.no/direkte/jpybz/sis...e887260124041a
Vis hele sitatet...
Da gjenstår det bare av oss å stemme Venstre i kommunevalget neste år
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Farlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aktiviteten i denne tråden døde pluteslig ut...

Hva skjer? Er lite aktivitet på dette innlegget indikitaivt for at det har løsnet litt?
Mindre forfølgelse av vanlige rusbrukere?

Sitter her og lurer på hvor risky det er å få syre tilsendt innenlands nå, om det har endret seg noe merkverdig siden riksadvokaten gav nye retningslinjer....
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aktiviteten i denne tråden døde pluteslig ut...

Hva skjer? Er lite aktivitet på dette innlegget indikitaivt for at det har løsnet litt?
Mindre forfølgelse av vanlige rusbrukere?

Sitter her og lurer på hvor risky det er å få syre tilsendt innenlands nå, om det har endret seg noe merkverdig siden riksadvokaten gav nye retningslinjer....
Vis hele sitatet...
Det har egentlig ikke skjedd en verdens ting. Foruten noen endringer i praksis i forhold til tunge misbrukere (type heroin).
Det er like risky å få syre tilsendt som før.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
https://www.nettavisen.no/nyheter/po...s/5-95-1411486

Skremmende ansvarsfraskrivelse fra Politiet i nettavisen.

Hva er narrativet her? Vi får ikke lov til å ransake alle vi vil så nå er det fritt frem å utøve vold? Er dette en måte å lage statistikk på? Eller, kan det ha en sammenheng med alle nedskjæringene som blir gjort…

Jeg føler jeg blir litt småkvalm av hele greia.
Sitat av 420master Vis innlegg
https://www.nettavisen.no/nyheter/po...s/5-95-1411486

Skremmende ansvarsfraskrivelse fra Politiet i nettavisen.

Hva er narrativet her? Vi får ikke lov til å ransake alle vi vil så nå er det fritt frem å utøve vold? Er dette en måte å lage statistikk på? Eller, kan det ha en sammenheng med alle nedskjæringene som blir gjort…

Jeg føler jeg blir litt småkvalm av hele greia.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke hva du forsøker å si.
Artikkelen sier vel ikke noe om vold?
De bitcher om at alle midler er fratatt de og at de er helt akterutseilt på midler for å bekjempe narkotika. Eller, på folkemunne....de må faktisk utføre godt politiarbeid for å oppnå faktiske resultater. De kan ikke bare gå inn på telefonen til folk og finne ut hvem som pusher og gjøre anslag mot disse.

Uansett så opplevde jeg din tekst som veldig misvisende i forhold til artikkelen.
Sitat av SaySo Vis innlegg
Jeg forstår ikke hva du forsøker å si.
Artikkelen sier vel ikke noe om vold?
De bitcher om at alle midler er fratatt de og at de er helt akterutseilt på midler for å bekjempe narkotika. Eller, på folkemunne....de må faktisk utføre godt politiarbeid for å oppnå faktiske resultater. De kan ikke bare gå inn på telefonen til folk og finne ut hvem som pusher og gjøre anslag mot disse.

Uansett så opplevde jeg din tekst som veldig misvisende i forhold til artikkelen.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Hvorfor skal barna bli stigmatisert fordi politiet ikke vil utføre jobben som dem er godt betalt i penger og tjenester for å gjøre.
[quote=SaySo;3859101]Jeg forstår ikke hva du forsøker å si.
Artikkelen sier vel ikke noe om vold?
De bitcher om at alle midler er fratatt de og at de er helt akterutseilt på midler for å bekjempe narkotika. Eller, på folkemunne....de må faktisk utføre godt politiarbeid for å oppnå faktiske resultater. De kan ikke bare gå inn på telefonen til folk og finne ut hvem som pusher og gjøre anslag mot disse.

Uansett så opplevde jeg din tekst som veldig misvisende i forhold til artikkelen.[/QUOTE

Etter nærmere ettertanke; Finere lesing forstår jeg nå at Politiet ikke har nevnt vold. Men fra artikkelen:

« Tidligere har vi fortalt at anmeldelser for ungdomsvold har økt med hele 40 prosent siden i fjor.»

Syns fremdeles det blir for dumt å dra frem statistikker på en nedgang i narkotika anmeldelser da artikkelen blir myntet på voldssaker.
Sitat av pilogbuemannen Vis innlegg
Helt enig. Hvorfor skal barna bli stigmatisert fordi politiet ikke vil utføre jobben som dem er godt betalt i penger og tjenester for å gjøre.
Vis hele sitatet...
Godt betalt var vel litt å ta i.
[quote=420master;3859113]
Sitat av SaySo Vis innlegg
Jeg forstår ikke hva du forsøker å si.
Artikkelen sier vel ikke noe om vold?
De bitcher om at alle midler er fratatt de og at de er helt akterutseilt på midler for å bekjempe narkotika. Eller, på folkemunne....de må faktisk utføre godt politiarbeid for å oppnå faktiske resultater. De kan ikke bare gå inn på telefonen til folk og finne ut hvem som pusher og gjøre anslag mot disse.

Uansett så opplevde jeg din tekst som veldig misvisende i forhold til artikkelen.[/QUOTE

Etter nærmere ettertanke; Finere lesing forstår jeg nå at Politiet ikke har nevnt vold. Men fra artikkelen:

« Tidligere har vi fortalt at anmeldelser for ungdomsvold har økt med hele 40 prosent siden i fjor.»

Syns fremdeles det blir for dumt å dra frem statistikker på en nedgang i narkotika anmeldelser da artikkelen blir myntet på voldssaker.
Vis hele sitatet...

Det var en tanke rotete overskrifter og ikke så lett å forstå hvilken overskrift som egentlig tilhørte artikkelen. Regner med at det er "skyter spurv med kanon" eller hva det var. Og det er totalt sett en merkelig overskrift i mitt syn.

Men, det har vært mye fokus på voldsutviklingen blant unge i det siste og trolig derfor det nevnes. Allikevel så blir det selvsagt rotete i artikkelen. Generelt sett så opplever jeg artikkelen som ganske så dårlig totalt. Men, jeg er på ingen måte journalist
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Godt betalt var vel litt å ta i.
Vis hele sitatet...
650k i året, men kan økes og kan pensjonere seg som 60åring er mye bedre enn det gjennomsnittlige
Sitat av pilogbuemannen Vis innlegg
650k i året, men kan økes og kan pensjonere seg som 60åring er mye bedre enn det gjennomsnittlige
Vis hele sitatet...
Tipper pensjon er basert på grunnlønn på lik linje som i forsvaret. I forsvaret kan man fint tjene 50-60 tusen i mnd pga tillegg for øvelse, vakt osv. Pensjonen er fort basert på grunnlønnen som typ kanskje er 17-18 tusen i mnd. Samme gjelder muligens for politiet. En annen ting er det at den lønnen er en gjennomsnittslønn med tillegg for natt, øvelse, risiko osv. Grunnlønnen er gjerne bare 430k (riktignok et tilfeldig tall, men tviler på det nødvendigvis er så mye mer).
Sist endret av IW2022; 6. november 2023 kl. 21:08.