Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1619
tok en test litt tidligere i dag, men kom en veldig svakt strek. Vet jeg bør gå ut i fra at jeg har det, men jeg sjekka ikke etter 15 min tror jeg. Innså det først cirka en time etter jeg tok den. Hadde gått 10 min ish elrn så var den fortsatt negativ så da bare tenkte jeg at den var negativ. Tok en til test nå, og den var negativ. Hvis jeg tar 2 tester img da og de er negative, kan jeg gå ut i fra at jeg ikke har det? er ikke syk, men broren min har vært litt syk og har korona, men han bor i garasjen så er sjeldent innom huset.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det her er nettopp det koronatelefonen er for, søk opp nr for din kommune og ring de for å være sikker.
Trådstarter
6 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det her er nettopp det koronatelefonen er for, søk opp nr for din kommune og ring de for å være sikker.
Vis hele sitatet...
Litt sent for det nå, og de svarer ikke lørdag/søndag
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Da går du ut i fra at du har det, går i selvkarantene og så tar du kontakt med de på mandag.

Du skal også registrere deg som positiv ved selvtest på din kommunes nettside, jeg linker her til oversikten over alle kommuner.
Sist endret av Dodecha; 11. februar 2022 kl. 19:47.
Sitat av qwhtdcfg Vis innlegg
men han bor i garasjen så er sjeldent innom huset.
Vis hele sitatet...
og når du er ute av karantene kanskje invitere han broren din i garasjen inn i huset, i det minste på en kaffe.
Er det strek er du smittet. Jeg testet positivt på hurtigtest for et par dager siden og streken var knapt nok synlig, men fikk bekreftet med pcr
Trådstarter
6 0
[quote=lor3ntz;3753341]Er det strek er du smittet. Jeg testet positivt på hurtigtest for et par dager siden og s

En jeg jobber med testa positivt på 1 og negativt på 2, og når han tok pcr så ble det negativt. Man skal jo egt se 15 min etter så kaste den, men jeg glemte den etter 10 min ish
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av qwhtdcfg Vis innlegg
tok en test litt tidligere i dag, men kom en veldig svakt strek. Vet jeg bør gå ut i fra at jeg har det, men jeg sjekka ikke etter 15 min tror jeg. Innså det først cirka en time etter jeg tok den. Hadde gått 10 min ish elrn så var den fortsatt negativ så da bare tenkte jeg at den var negativ. Tok en til test nå, og den var negativ. Hvis jeg tar 2 tester img da og de er negative, kan jeg gå ut i fra at jeg ikke har det? er ikke syk, men broren min har vært litt syk og har korona, men han bor i garasjen så er sjeldent innom huset.
Vis hele sitatet...
Du har altså ein test som var negativ etter ti minutter, og ein som var negativ etter eit kvarter. At du såg på den etter ein time kan du ignorere - det er enkelt og greit ikkje eit gyldig resultat, og du kan ikkje tolke det i eine eller andre retninga.

Eg hadde oppført meg som det var negative tester.
Jeg tok en test før jobb. Vente en halvtime før jeg gikk på jobb. Testen var da negativ. Når jeg kommer hjem fra jobb så kan jeg skimte en nesten usynlig strek. Tar da en ny test og denne er positiv. Så jeg mener at vist testen blir positiv selv om det går 20 min så kan du anse deg som smittet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Jeg tok en test før jobb. Vente en halvtime før jeg gikk på jobb. Testen var da negativ. Når jeg kommer hjem fra jobb så kan jeg skimte en nesten usynlig strek. Tar da en ny test og denne er positiv. Så jeg mener at vist testen blir positiv selv om det går 20 min så kan du anse deg som smittet.
Vis hele sitatet...
Tjue minutter - ja. Det er garantert ein sikkerhetsmargin rundt tida, som ikkje gjer at det kun er gyldig ved nøyaktig femten minutter. Men når du drøyer det til ein time så er sannsynlegheita for feil resultat relativt stor, og ettersom påfølgande test var negativ - og den testen som hadde strek etter ein time ikkje hadde det etter ti minutter, så ville eg sett på begge som negative - eventuelt som trådstarter foreslår: ta to tester i mårra for å vere sikker.
Om du har COVID19? Det er bare en PCR test som kan avsløre, har hørt mange med akkurat slik test resultat som du, som viste seg å ha covid på PCR.

Null stress, korona er ikke farlig om du har bra helse.
Sitat av veerner Vis innlegg
Om du har COVID19? Det er bare en PCR test som kan avsløre, har hørt mange med akkurat slik test resultat som du, som viste seg å ha covid på PCR.

Null stress, korona er ikke farlig om du har bra helse.
Vis hele sitatet...
Vist man får positiv hjemmetest med påfølgende symptomer. Så kan man trygt være sikker på at man har fått det. Ingen vits i og ta en pcr test i mine øyne vist man er positiv på hjemme test. Og får symptomer. Da er det bare og holde seg hjemme i 4 dager
Har du symptomer på COVID-19 så ville jeg ikke lagt så mye i en negativ hurtigtest, sensitiviteten er lav, da bør du være forsiktig med å være rundt folk som risikerer alvorlig forløp og få bekreftet negativ test med PCR. Det er veldig lite smitte med andre luftveisvirus nå, slik at ved luftveissymptomer nå om dagen er det meget stor sannsynlighet for at man har COVID-19. Har du ikke symptomer og 2 negative hurtigtester (til tross for liten strek etter 1 time) så synes jeg du skal slå deg til ro med at du sannsynligvis ikke har COVID-19.