Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1489
Hei.
Dette innlegget blir sikkert litt rotete og langt men jeg hadde satt veldig stor pris på hjelp!!!
Jeg har alltid hatt et angst problem og for et Års tid siden fikk jeg (dessverre) prøve valium for å dempe angsten.
Det fungerte jo utmerket med det resultat at jeg begynte å ta det regelmessig og etterhvert nesten hver dag i ca 3 mndr. Innimellom tok jeg også xanax og rivotril. Jeg er liten og tynn så dosene jeg var oppe i var nok alt for høye.
Jeg har også drukket for mye alkohol i flere år også i perioden jeg tok disse pillene.
Så til saken.
Jeg bestemte meg bare for å slutte med pillene en dag, jeg hadde ikke peiling på at jeg hadde utviklet en avhengighet.
Noen dager etter at jeg sluttet ble jeg veldig syk. Jeg ble også nummen i beina og armene ++ skjønte ikke at dette var abstinenser før en god stund etterpå.
Jeg har siden jeg sluttet (i Februar altså er det 9 måneder siden) slitt med en kriblende, kravlende følelse i huden. Den er fryktelig plagsom å jeg lurer på om den kommer av at jeg bare sluttet med de pillene???
Er det normalt at det vedvarer så lenge? Må jeg regne med at det faktisk ikke forsvinner igjen?
Kan legge til at jeg også sluttet fullstendig å drikke alkohol i August, så nå er jeg i tillegg 3 mndr avholds og har planer om en livslang edru og pillefri livsstil. Men tilbake til denne kriblende følelsen, har noen hørt Om det og kan berolige meg med at det forsvinner med tiden??
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, dette høres ut som abstinenser.

Kribling, nummenhet, rastløshet er vanlige fysiske symptomer.
Paranoide tanker, overtenking, søvnvansker og en generell tilstand av angst er vanlige psykiske symptomer.

Det blir bedre! Du har ikke brukt så alt for lenge, bare gi deg selv tid og vær obs på å leve sunt. Trening og sunn mat.
Har lest at benzoabstinenser kan vare opp til et år og kanskje lenger. Som. f.eks «brainzaps». Men du er veldig godt på vei med 9 mnd, og vil tro det gir seg. Vel, tro kan man gjøre i kjerka, jeg er ikke noen lege. Men, det går nok over skal du se, hold ut. Du har vært/er kjempeflink!
Mvh
Trening og middelhavskost så er du der snart :-) husk god døgnrytme, blålysbrilller på kveld, lysterapi thing in the Morning, ingen kaffe etter 15 og masse frukt. Da hjelper du kroppen fra innsiden til å komme i homeostase med alle hormonene/stoffene du har satt i ubalanse etter alko/piller
Takk for svar ! Jeg trener mye og har alltid gjort det. Prøver å spise sunn mat. Blålysbriller og lysterapi?

Er det noen som har samme erfaring som kan fortelle noe om hvor lang tid det kan ta før den ekle kravlinga går over? Jeg har jo ingen andre plager rundt det lenger.
Sitat av Perlesukker Vis innlegg
Blålysbriller og lysterapi?
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg er litt irrelevant nå, men samtidig ikke, det gjør godt for døgnrytme og alle dens positive effekter på hormoner og stoffer. Bruker en lampe fra Clas Ohlson til 399 hver morgen, og den gjør underverker på humør og døgnrytme og alle fordelene dette gir for kropp og sinn. Særlig nå på vinteren.

Les deg opp på perifer nevropati, kan det være slike symptomer du har? Jeg vet stoffer som øker GABA (som benzo) brukes til å lindre nevropati, kanskje man kan få en rebound-nevropati av å misbruke benzo?
Sist endret av urunderarrest; 7. november 2021 kl. 13:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Typisk abstinens. Jeg får der hvis det går litt lenge mellom Imovane jeg får utskrevdt litt random.
Er det helt sikkert?? Å går det over ? Tar åpenbart tid
Å bråslutte med f.eks sobril kan virke litt som å være fyllesyk. Å bråslutte med xanor etter overdrevent bruk er omtrent som å ligge for døden med akutt organsvikt og panikkanfall ganger tusen. Et sykehusopphold trengs gjerne mtp hjertekomplikasjoner når man går rett av alprazolam.