Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 7418
Har fått 4-6 varsler nå om at bilde/screeenshot er sendt til OneDrive eller hva Win kaller det.

3 bilder er når jeg skriver og ett er når jeg leser en artikkel på en nettavis. Noe ondskap på maskinen eller noen merkelige hurtigtaster jeg kommer borti. Bruker trådløst tastatur som regel så det skjønner jeg ikke, og jeg har aldri hatt problemer med det noensinne i hele mitt liv.

Denne maskinen ble "tilbakestilt" for noen uker siden og den begynte plutselig å varsle om screenshot som nå var lagret i OneDrive. Etter det har det hvert hver dag/annen hver dag.

Det er Asus sitt smart mousepad greie på denne. Jeg har ikke innstalert det og vet ikke hva det er en gang. Kan det har noe med saken og gjøre?

Jeg har kun kjørt Win sin sikkerhetsdritt på maskinen.

Hilsen Young Back Tree

Nå avslørte jeg meg selv.. Ja jeg er den ekte young...
Sist endret av Naturgrønn; 22. september 2019 kl. 19:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
At de lagres i onedrive er en vanlig innstilling, du kommer sikkert borti screenshot-tasten på tastaturet (prnt scr), evt andre snarveier til samme funksjon.
Er vel hot key før prnt scrn.. SHIFT + ALT eller noe slikt.. Og på laptop "fn" tast i tilegg? Som sagt dette har aldri skjedd før. Ny maskin, men samme oppsett som tidligere maskin.
Sist endret av Naturgrønn; 22. september 2019 kl. 20:03.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Er vel hot key før prnt scrn.. SHIFT + ALT eller noe slikt.. Og på laptop "fn" tast i tilegg? Som sagt dette har aldri skjedd før. Ny maskin, men samme oppsett som tidligere maskin.
Vis hele sitatet...
Det spørs på tastaturoppsettet.
På mitt tastatur til den stasjonære er det en dedikert knapp, på min surface må du trykke fn tasten om jeg ikke tar helt feil, men det er også en egen "fn lock" tast på surface tastaturet som gjør at du ikke behøver å trykke på fn først.
Sist endret av random105675; 22. september 2019 kl. 20:15.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det spørs på tastaturoppsettet.
På mitt tastatur til den stasjonære er det en dedikert knapp, på min surface må du trykke fn tasten om jeg ikke tar helt feil, men det er også en egen "fn lock" tast på surface tastaturet som gjør at du ikke behøver å trykke på fn først.
Vis hele sitatet...

Takk for at du gidder å bruke tiden din på å svare, men du gjentok bare det jeg skrev?

Jeg bruker samme trådløs mus og tastatur som på tidligere maskin. Og det skjedde plutselig.
Sist endret av Naturgrønn; 23. september 2019 kl. 00:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Takk for at du gidder å bruke tiden din på å svare, men du gjentok bare det jeg skrev?

Jeg bruker samme trådløs mus og tastatur som på tidligere maskin. Og det skjedde plutselig.
Vis hele sitatet...
Nei? Du spør om det ikke er en hotkey først, og det avhenger av oppsettet ditt.
Du behøver heller ikke holde inne fn tast på laptop da enkelte har en "fn lock" (som gjør at fn tasten er på hele tiden).