Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372741
Det er opprettet en FB gruppe for støtte til Geir Lippestad..
Bakgrunnen er visstnok at han har mottatt en del hat meldinger etter han tok på seg jobben som ABB sin advokat.

Syntes det er viktig at vi viser han støtte, da dette er en del av demokratiet da alle har rett på en advokat.. Ikke vanskelig å se han er preget av situasjonen, regner med han gikk mange runder med seg selv før han sa ja..

http://www.facebook.com/event.php?eid=108308355933342
Sist endret av Mrd607; 26. juli 2011 kl. 01:04. Grunn: Glemte linken..
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080781

Her er hva Geir Lippestad sier litt om klienten sin. *Annen virkelighetsoppfatning*
Det lukta tidlig saiko, lukta lang vei.

Geir Lippestad har tatt på seg en knalltøfft oppdrag her. Ser prega ut. Honnør til ham!
Fant noe her også. Ifølge bevisene på denne siden (http://209.157.64.200/focus/news/2752891/posts?page=66) så har Kristen og Konservativ blitt lagt til Facebooken hans i ettertid.

Edit: Kan det første bildet være den ekte facebooken hans?
Sist endret av canchase; 26. juli 2011 kl. 01:08.
Sitat av canchase Vis innlegg
Fant noe her også. Ifølge bevisene på denne siden (http://209.157.64.200/focus/news/2752891/posts?page=66) så har Kristen og Konservativ blitt lagt til Facebooken hans i ettertid.

Edit: Kan det første bildet være den ekte facebooken hans?
Vis hele sitatet...
Den første de har screenshot av, er ikke den falske som ble opprettet etter navnet hans ble sluppet?
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Den første de har screenshot av, er ikke den falske som ble opprettet etter navnet hans ble sluppet?
Vis hele sitatet...
Jeg legger også merke til at menyen til venstre på den som "mangler" Christian og Conservative viser "Notater" og "Bilder". Det er åpenbart forskjellige innstillinger i hva som vises e.l. Jeg var selv inne på profilen hans ved et tidspunkt og er rimelig sikker på at disse IKKE ble vist. Med andre ord er den øverste kanskje forfalsket av noen kristenkonservative e.l. Hvis ikke jeg var på en falsk profil da, men det fantes ikke flere da.
Sist endret av Voreah; 26. juli 2011 kl. 01:17.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080781

Her er hva Geir Lippestad sier litt om klienten sin. *Annen virkelighetsoppfatning*
Det lukta tidlig saiko, lukta lang vei.

Geir Lippestad har tatt på seg en knalltøfft oppdrag her. Ser prega ut. Honnør til ham!
Vis hele sitatet...
Et annet intervju av Lippestad her.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4182902.ece
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av canchase Vis innlegg
Fant noe her også. Ifølge bevisene på denne siden (http://209.157.64.200/focus/news/2752891/posts?page=66) så har Kristen og Konservativ blitt lagt til Facebooken hans i ettertid.

Edit: Kan det første bildet være den ekte facebooken hans?
Vis hele sitatet...

Hehehe ja. Jeg har babla om det lenge på denne tråden, kanskje noen synes til det kjedsommelige??
Uansett; Det er litt bak her to linker til britiske 'Høyre'-avisa Telegraph, om "ideologien", Tea Party, kristenkonservatisme og denslags..
Var det noen som så Aktuelt på Nrk i kveld? (Det ligger ikke på nett ennå)
Det virket som både advokaten hans og politimesteren(?) syns hele uniform-saken var litt latterlig.
Så at begge trakk litt på smilebåndet når de snakket om det.

Det kan jo tyde på at abb har sagt mye rart i avhørene. Og at han lever i sin egen verden der han tror alt skal gå hans vei.
Sitat av plexern Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080749 her er en sms samtale mellom mor og datter. 1830 sender Mor:Kan du snakke nå?
Julie:Nei
Julie:Han skyter fortsatt!
da kan jo virkelig ikke politiet ha tatt han 1827? eller driver politiet og skyter på seg selv?
Vis hele sitatet...
1) Er tidspunktet for sendt eller mottatt SMS? Fra SMS er sendt til den er mottat kan det ta ekstra tid hvis det er mye trafikk.
2) Er tidspunktene fra telefonens logg, og er da klokke satt til å synkronisere med nettet eller bare satt manuelt (avvik kan måles i ettertid hvis man ikke har justert) eller er dette fra fakturavisning?
Mobiloperatør har antagelig mulighet til verifisere tidspunkt.
Må si jeg på en måte er litt lettet for at det faktisk var en nordmann som sto bak dette.

Artikkel fra dagsavisen om muslimhets i etterkant av bombeangrepet.

Merket selv rett etter bombeangrepet at flere gikk ut og forbannet muslimer på blant annet facebook.
Kunne blitt en ny tragedie i norsk historie om det hadde vært fanatikere fra den kanten som hadde stått bak.
Jeg er litt spent på de paradebildene fra 2004!
Er det bare meg som syntes det er rart at dødstallet blir nedjustert? er bare bra å høre det men er det ikke rart når de har bekreftet over 80 døde? hvordan går det an å bekrefte 86 og så etterpå bekrefte 68? har de feiltelt 20 personer eller hva skjer? plutselig finner de ut av at det er 80 igjen?
Sitat av canchase Vis innlegg
Fant noe her også. Ifølge bevisene på denne siden (http://209.157.64.200/focus/news/2752891/posts?page=66) så har Kristen og Konservativ blitt lagt til Facebooken hans i ettertid.

Edit: Kan det første bildet være den ekte facebooken hans?
Vis hele sitatet...
Leser du hele historien og følger linken får du forklaringen. Det er forskjell på å vise siden i pålogget eller avlogget modus.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Jeg legger også merke til at menyen til venstre på den som "mangler" Christian og Conservative viser "Notater" og "Bilder". Det er åpenbart forskjellige innstillinger i hva som vises e.l. Jeg var selv inne på profilen hans ved et tidspunkt og er rimelig sikker på at disse IKKE ble vist. Med andre ord er den øverste kanskje forfalsket av noen kristenkonservative e.l.
Vis hele sitatet...
Riktig... Jeg var også inne lenge før navnet kom ut i pressen og både kristen og konservativ vistes da. Må være noe med instillingene. Om man har flere interesser/aktiviterer kanksje facebook randomiserer det som kommer opp for hver gang? Om man trykker "refresh" er det noe annet da f. eks?
Sitat av djole2 Vis innlegg
Riktig... Jeg var også inne lenge før navnet kom ut i pressen og både kristen og konservativ vistes da. Må være noe med instillingene. Om man har flere interesser/aktiviterer kanksje facebook randomiserer det som kommer opp for hver gang? Om man trykker "refresh" er det noe annet da f. eks?
Vis hele sitatet...
Merkelig nok så tenkte jeg ikke over før nå at jeg var en av de første som navnga ham på Twitter. Jeg stakk ikke på FB først, men jeg er nå 100% overbevist om at jeg var der veldig tidlig, og at ikke mange utlendinger kjente til det navnet.
Sist endret av Voreah; 26. juli 2011 kl. 01:22.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Var det noen som så Aktuelt på Nrk i kveld? (Det ligger ikke på nett ennå)
Det virket som både advokaten hans og politimesteren(?) syns hele uniform-saken var litt latterlig.
Så at begge trakk litt på smilebåndet når de snakket om det.

Det kan jo tyde på at abb har sagt mye rart i avhørene. Og at han lever i sin egen verden der han tror alt skal gå hans vei.
Vis hele sitatet...
nettop derfor burde det vært åpen rettsak,istedet for å gjøre han litt mystisk for de som måtte ta manifestet hannes på alvor,velges det lukkede dører.
Han kunne stått der i klovnedrakten sin og talt i stedet,tror det kunne fått han til å virke mindre seriøs for de som tar han alvorlig.
Jeg har dog forståelse for at det ville vært veldig upassende med hensyn til de pårørende.
Sist endret av Cosmos; 26. juli 2011 kl. 01:26.
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Må si jeg på en måte er litt lettet for at det faktisk var en nordmann som sto bak dette.

Artikkel fra dagsavisen om muslimhets i etterkant av bombeangrepet.

Merket selv rett etter bombeangrepet at flere gikk ut og forbannet muslimer på blant annet facebook.
Kunne blitt en ny tragedie i norsk historie om det hadde vært fanatikere fra den kanten som hadde stått bak.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det hadde vært noe helt annet om det ikke var en enkeltperson som sto bak. Hadde det vært en gruppe, så hadde alle følt seg utrygge siden det kunne skje noe mer når som helst. Siden den ene personen som sto bak ble tatt, følte folk seg lettet. Det hadde nok aldri blitt fakkeltog og store folkesamlinger om det var en gruppe som tok på seg skylden. Da måtte vi levd i usikkerhet i lange tider fremover.

Om gruppen hadde vært muslimer eller høyre-ekstreme hadde ikke vært noe stor forskjell tror jeg. Vi hadde følt oss like utrygge uansett. Men trakasseringen av muslimer hadde selvfølgelig vært mye større om det var muslimer som sto bak.
Nå hopper jeg ut i et nytt fora med begge beina først her.. Men er det ikke heller fåfengt og diskutere ABBs synspunkt, meninger og eventuell politikk? Det er jo tydelig at han ikke har alle beina planta på bakken? Det samme må vel sies om de som har forsøkt seg på å slå politisk mynt på denne saken her? Man skulle jo tru at det som er viktig her er hvorvidt han har hatt eller ikke hatt medhjelpere.. Vil vel tru at de fleste her er totalt enige i at den slags handlinger han har utført ikke kan tilgis på noen som helst måte. I denna saken er det vel rivende likegyldig hvorvidt han, hun eller den/det støtter FRP eller Rødt? Jeg forstår og er til dels enig i fascinasjonen ved det med og studere hans såkalte manifest, men jeg lurer litt på om vi kanskje ikke skulle være hakket mer forsiktig med klassifiseringen av hans standpunkt? Det virker jo som mannen lider av en eller anne form for personlighestforstyrelse som gjør at han har blitt noe som kanskje best kan beskrives som Anti-Egalitarianisme (kjenner ikke til det korrekte norske ordet).

Det jeg prøver å si er at det nå er viktigere enn noen gang før å holde sammen som ET folk fra EN verden (så vidt meg bekjent har vi ikke så mange alternativer til bosted akkurat nå.)


OK.. der blei det mye svada, og en hel haug med tekst som kan være vanskelig å lese.. jeg er i tillegg dyslektiker så jeg beklager eventuelle skrivefeil.
Sist endret av speedpunk; 26. juli 2011 kl. 01:33. Grunn: Typos...
Sitat av Cosmos Vis innlegg
nettop derfor burde det vært åpen rettsak,istedet for å gjøre han litt mystisk for de som måtte ta manifestet hannes på alvor,velges det lukkede dører.
Han kunne stått der i klovnedrakten sin og talt i stedet,tror det kunne fått han til å virke mindre seriøs for de som tar han alvorlig.
Jeg har dog forståelse for at det ville vært veldig upassende med hensyn til de pårørende.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det som hadde gjort størst inntrykk på han, og fått han til å skjønne at han hadde feilet, er om ingen hadde stått foran rettslokalet når han kom i bilen.

Da hadde han sett at ingen bryr seg om det han tror på, og at han ikke får noe støtte fra folket. For han er jo i isolasjon, og får ikke med seg alt som skjer i media.

Nå fryder han seg vel over all oppmerksomheten han så i det lille øyeblikket bilen kjørte gjennom folkemengden.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
nettop derfor burde det vært åpen rettsak,istedet for å gjøre han litt mystisk for de som måtte ta manifestet hannes på alvor,velges det lukkede dører.
Han kunne stått der i klovnedrakten sin og talt i stedet,tror det kunne fått han til å virke mindre seriøs for de som tar han alvorlig.
Jeg har dog forståelse for at det ville vært veldig upassende med hensyn til de pårørende.
Vis hele sitatet...
For de som kler seg ut som klovner blir aldri tatt seriøst...

http://www.viewzone.com/kkk2.jpg
Sitat av speedpunk Vis innlegg
.

Det jeg prøver å si er at det nå er viktigere enn noen gang før å holde sammen som ET folk fra EN verden (så vidt meg bekjent har vi ikke så mange alternativer til bosted akkurat nå.)
Vis hele sitatet...
hehe, dagens
Sitat av aktiv Vis innlegg
Vis din støtte
Vis hele sitatet...
http://goo.gl/SGMkD
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Du tar for gitt at jeg har konto der? haha Har nok ikke det, så blir vanskelig. Forsetter søket i andre aviser btw.
Vis hele sitatet...
Sendte en email til geysir og tipset dem om muligheten, ellers vil kanskje pressen kontakte dem direkte. Mulig noen av geysirs medlemmer har private bilder også.
Sist endret av gastau; 26. juli 2011 kl. 01:35.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4183973.ece

Update Aktor vil sikte'n for forbrytelser mot menneskeheten. Utvidet strafferamme til 30år

Høres bra ut!
Sitat av Voreah Vis innlegg
For de som kler seg ut som klovner blir aldri tatt seriøst...

http://www.viewzone.com/kkk2.jpg
Vis hele sitatet...
vil tro det er litt forskjell på ku klux klan som er en veletablert kult med tradisjon for bekledningen sin helt bak til 1800 tallet og abb som ønsker å stille i en selvkomponert nazi-lignende uniform
Sist endret av Cosmos; 26. juli 2011 kl. 01:36.
Sitat av aktiv Vis innlegg
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/lenke.php
Nesten 800.000 holder hender. Det er mer synlig enn en anonym side.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Om gruppen hadde vært muslimer eller høyre-ekstreme hadde ikke vært noe stor forskjell tror jeg. Vi hadde følt oss like utrygge uansett. Men trakasseringen av muslimer hadde selvfølgelig vært mye større om det var muslimer som sto bak.
Vis hele sitatet...
Jeg håper ikke trakassering av folk langt ute til høyre eller islamkritiske blir vanlig, eller at «ABB-kortet» blir vanlig å bruke i debatter. Jeg har allerede sett folk si at DLF-ere oppfordrer til hat mot muslimer, selv om vi er sterkt mot enhver form for kollektivisme som ABBs Europa-nasjonalisme og for fri innvandring. «Jeg føler meg som en moderat liberal muslim på 9/11» så jeg bli sagt.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Jeg håper ikke denne mannen havner på isolat for alltid, da dette vil være "hotell" for en person som ABB, som er så innstilt på å måtte sitte resten av livet der inne. Håper han vil få det mye hardere enn som så, ved å sitte inne blant andre mennesker som forhåpentligvis missliker han!
Vis hele sitatet...
Tror ikke isolat er noe hotell selv om cellen skulle være fin. De har ingen priviligerier der, ingen mennesklig kontakt, ingen sanser. Etter noen uker, så begynner hjernen å slutte å fungere, etter noen måneder så blir det tortur.

I fellesarealene er jeg rimelig sikker på han hadde funnet et par klin galne høyre ekstremister å alliert seg med.

Lengst mulig isolasjon sier jeg

Sitat av perolsen Vis innlegg
Om gruppen hadde vært muslimer eller høyre-ekstreme hadde ikke vært noe stor forskjell tror jeg.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg det hadde vært. Veldig stor forskjell og.
Sitat av Akhkharu Vis innlegg
Jeg håper ikke trakassering av folk langt ute til høyre eller islamkritiske blir vanlig, eller at «ABB-kortet» blir vanlig å bruke i debatter. Jeg har allerede sett folk si at DLF-ere oppfordrer til hat mot muslimer, selv om vi er sterkt mot enhver form for kollektivisme som ABBs Europa-nasjonalisme og for fri innvandring. «Jeg føler meg som en moderat liberal muslim på 9/11» så jeg bli sagt.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det blir noe trakassering på gata, men det blir nok vanskeligere å debattere om islamisering og innvandring. Abb har kanskje fått til det motsatte av det han ønsket. Alle syns synd på AP og følger de mer enn de gjorde tidligere.

Om akkurat det er positivt eller negativt kommer an på hvilket parti man holder med.
Nettstedet "Stopp islamiseringen av Norge" har kommentert saken. Det står mer på lenkene enn det jeg siterer, for de som vil lese oppgulp.

Første post: http://sian.no/node/1441
SIAN synes det er trist at noen på venstresiden forsøker å slå politisk mynt på denne tragedien, der de kobler islamkritikere med voldsmannen Breivik.
Vis hele sitatet...
Andre post: http://sian.no/node/1442

Det politisk korrekte Norge må ta sin del av skylden for den rystende terror-tragedien. Politikerne har kvalt islam-debatten og nektet å ta innover seg den trussel islam representerer for land og folk.
Vis hele sitatet...
Høres ut som noe jeg har lest til og med i denne tråden..
@ABB->Homo

Fra Gaysir:

Anderson
Oslo/Frogner (32)
Sist aktiv 22. juli 03:41.

"Kjekk, jordnær og oppegående gutt her "

Kropp: En del muskler
Søker ikke: sex-treff
Aldersgruppe: 20 - 35
Vekt: 91 kg.
Høyde: 185 cm.
Oppr: Skandinavisk
Oppdatert: 17.07.11
Ble medlem: 31.12.10


Ikke tilgang på noen bilder etc, leter herved videre.
Sist endret av Opplyst; 26. juli 2011 kl. 01:50. Grunn: Glemte info
Sitat av glutti Vis innlegg
Sorry mac, men denne mannen er nok (desverre) ikke psykisk syk. Han er mere et geni med vridde framtidsvisjoner.

Mementoet han skriver minner om Hitler på 20-tallet når han skrev ferdig Mein Kampf, og alle planene han har for europas framtid.

Hans hat mot islam og utrydningen av sagt religion minner veldig om hitlers holocaust.


For all del, ikke heng dere opp i at jeg kaller han et geni. Det vil ikke automatisk tilsi at jeg støtter hans visjoner.
Vis hele sitatet...
Har fulgt det meste av denne tråden siden fredag. For meg har det vært god terapi for å behandle det som har skjedd - selv om jeg ikke er direkte rammet.

Veldig mye nyttige innlegg og stort sett konstruktiv debatt - så takk til alle på forumet.

Gjennomgående er det en ting som provoserer meg mye, som gjorde at jeg nå til slutt tok bladet fra munnen og registrerte meg:

De som sier at denne mannen er et geni, mastermind, inetelektuell osv. kan da umulig ha satt seg godt nok inn i saken?

Jeg skal straks køye så jeg får ta kortversjonen og komme tilbake med en lengre og detaljert utgave. Måtte bare ut med dette for å få sove.

1. Målet hans som kommer frem både i manifestet, i avhørene og i rettsmøtet er å skade AP og hindre rekruttering. Dette er videre for å på sikt snu "islamiseringen" av Norge og Europeiske land.

2. For å gjøre dette planlegger han i 9 (!) år en aksjon som skal føre til en bevegelse mot de som er for et flerkulturelt samfunn.

3. Planen viser seg å være å bombe regjeringskvartalet og gå til angrep på AUF samlingen på Utøya hvor han henretter barn og ungdom.

Hvor dum må man være for å konkludere i sitt syke sinn at dette vil føre til å oppnå målene hans? Hvem som helst som hadde sett disse planene ville forstått at dette fører til større oppslutning til AP og et sterkere samhold i Norge (slik vi nå ser). Jens Stoltenberg har antageligvis fått flere Facebookvenner den siste uka enn på det siste året til sammen. Mange som er partinøytrale eller usikre vil nå stemme AP for å stemme mot terrorisme.

Det hadde fra et taktisk perspektiv vært utallige metoder som hadde vært mye mer effektivt for å oppnå det han ønsker, men uten slike grusomme handlinger.

Konklusjonen min er derfor at han er en regelrett dum, narsisistisk ondt menneske med et stort behov for å fronte seg selv. Dette gjør han gjennom å lage en profil av seg selv gjennom intervjuer med seg selv og lange avhandlinger som skal rettferdigjøre både fortiden og fremtiden hans. Bilder av seg selv i uniform der han ser ut som en idiot.

Selv ikke i sitt forsøk på å skape et godt fantasibilde av seg selv som en person folk bør se opp til lykkes han, antageligvis fordi han også er sosialt uintelligent.

Mange sier han er nøyaktig og tålmodig. Målrettet.
For de som har lest manifestet fremgår det tydelig at han har gjentatte ganger tatt unødvendig stor risiko, vært ufokusert, nesten blitt tatt flere ganger og "rotet" unødvendig mye.

Så har du i tillegg ondskapen. Det er ikke en gang kynisme, men ren ondskap. Gå rundt på en øy med unger og ungdommer og le høyt mens du henretter en etter en.

Noen punkter til:
Han har et forvridd realitetsbilde
Forventer å bli torturert i fengsel
Planlegger å møte i fengslingsmøtet med uniform
Vil tale til media i fengslingsmøtet
Tror han blir skutt før fengslingsmøtet
Tror at det Norske folk vil være for redde til å engasjere seg i politikk etter angrepene
Tror at folk vil "våkne" og bli med i kampen mot islamiseringen

Som en kommentator i NRK så fint sa det: Han har lest mye men forstått lite.

Til de som sier at han har lyktes med sitt mål fordi manifestet har blitt distribuert og lest, så kan man jo prise seg lykkelig over at manifestet er et makkverk som de aller fleste gjennomskuer:
Mye klipp og lim
Plagiering
Egenreklamering (LOL)
Dobbeltmoral
Og til slutt det enkle faktum at Norge viser at den storslåtte planen hans var fullstendig mislykket.

Flere mediaprofiler sier at manifestet bør ties ned og gjemmes. Jeg håper det kommer frem i dagslys, at folk leser det nøye og ser at det er et makkverk.

Til slutt må jeg si at jeg er stolt av hvordan Norge har håndtert denne triste saken. Jeg synes Stoltenberg og flere andre politikere (med unntak av Jensen) har gjort en solid jobb.

Kunne skrevet noen sider om dette, men det får bli senere.
Vær så snill og ikke kall denne mannen intelligent eller et geni. Han er milevis unna å være det.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Nettstedet "Stopp islamiseringen av Norge" har kommentert saken. Det står mer på lenkene enn det jeg siterer, for de som vil lese oppgulp.

Første post: http://sian.no/node/1441


Andre post: http://sian.no/node/1442
Vis hele sitatet...



Det er vel akkurat her ABB har nådd sitt mål ja.. her brukes aksjonen som en grunn til å fremme sitt eget politiske standpunkt..
Sitat av Sally Vis innlegg
Det tror jeg det hadde vært. Veldig stor forskjell og.
Vis hele sitatet...
Leste du resten? Eller sluttet du å lese for å kommentere?

Sitat av perolsen
Om gruppen hadde vært muslimer eller høyre-ekstreme hadde ikke vært noe stor forskjell tror jeg. Vi hadde følt oss like utrygge uansett.Men trakasseringen av muslimer hadde selvfølgelig vært mye større om det var muslimer som sto bak.
Vis hele sitatet...
Om det var en gruppe, uansett hvem, så hadde ikke vi følt oss trygge nå.
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Må si jeg på en måte er litt lettet for at det faktisk var en nordmann som sto bak dette.

Artikkel fra dagsavisen om muslimhets i etterkant av bombeangrepet.

Merket selv rett etter bombeangrepet at flere gikk ut og forbannet muslimer på blant annet facebook.
Kunne blitt en ny tragedie i norsk historie om det hadde vært fanatikere fra den kanten som hadde stått bak.
Vis hele sitatet...
Understreker bare hvor dum ABB er.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Jeg tror det som hadde gjort størst inntrykk på han, og fått han til å skjønne at han hadde feilet, er om ingen hadde stått foran rettslokalet når han kom i bilen.

Da hadde han sett at ingen bryr seg om det han tror på, og at han ikke får noe støtte fra folket. For han er jo i isolasjon, og får ikke med seg alt som skjer i media.

Nå fryder han seg vel over all oppmerksomheten han så i det lille øyeblikket bilen kjørte gjennom folkemengden.
Vis hele sitatet...
Men har han feilet da? Lite betydelig om han får med seg hvor mange som seg på transporten hans.

Mange som bryr seg om meningene hans, men av litt andre grunner da. Jeg vil helst ikke tie han ihel, da jeg gjerne vil lære å forstå hvorfan og hvordan han tok den veien han tok.

Tror nok ikke han er så korttenkt. Husk han har 7-8 år med universitets utdanning i england, bl.a. buisness management, trading og en del annet jeg ikke kommer på i farten. Mange store seriemordere har hatt veldig høy IQ og EQ(når de vil). Ikke undervurder dummheten hans pga vi ikke forstår hvorfor han gjorde det. Jeg tror han er mer kalkulert enn hva folk tror. Planlegger du noe i 9 år, så tenker du langsiktig, ikke hvem som sto akkuratt der på et bestemt tidspunkt å så på han.

Så isolasjon over tid tror jeg er det værste han kan bli utsatt for, derfor håper jeg på lengst mulig isolasjon.
Haha der traff du spiker'n ja Friendly
Sitat av Mrd607 Vis innlegg
hehe, dagens
Vis hele sitatet...
Aner ikke hvorvidt du mener det eller ei.. men jeg takker lell..
Første og siste spampost fra meg.
Sitat av Sally Vis innlegg
Men har han feilet da? Lite betydelig om han får med seg hvor mange som seg på transporten hans.

Mange som bryr seg om meningene hans, men av litt andre grunner da. Jeg vil helst ikke tie han ihel, da jeg gjerne vil lære å forstå hvorfan og hvordan han tok den veien han tok.

Tror nok ikke han er så korttenkt. Husk han har 7-8 år med universitets utdanning i england, bl.a. buisness management, trading og en del annet jeg ikke kommer på i farten. Mange store seriemordere har hatt veldig høy IQ og EQ(når de vil). Ikke undervurder dummheten hans pga vi ikke forstår hvorfor han gjorde det. Jeg tror han er mer kalkulert enn hva folk tror. Planlegger du noe i 9 år, så tenker du langsiktig, ikke hvem som sto akkuratt der på et bestemt tidspunkt å så på han.

Så isolasjon over tid tror jeg er det værste han kan bli utsatt for, derfor håper jeg på lengst mulig isolasjon.
Vis hele sitatet...
Må si at etter å ha lest manifestet hans så er jeg svært trygg på at han langt ifra er noe særlig intelligent utover det vanlige. Faktisk så sitter jeg igjen med ett inntrykk av at dette er en person som ikke helt henger med rent mentalt.

Men han er intelligent nok til å skade mange mennesker, det skal jo innrømmes. Men trenger man skolegang for det da?
Sitat av perolsen Vis innlegg
Jeg tror ikke det blir noe trakassering på gata, men det blir nok vanskeligere å debattere om islamisering og innvandring. Abb har kanskje fått til det motsatte av det han ønsket. Alle syns synd på AP og følger de mer enn de gjorde tidligere.

Om akkurat det er positivt eller negativt kommer an på hvilket parti man holder med.
Vis hele sitatet...
Akkuratt. Helt rett. Det han gjorde går egentlig imot alt det han håpet å oppnå. "begrense rekreutering til AP" sier han. Jeg tror nok AP vil få MYE mer enn 68 nye stemmere/medlemmer nå. Jeg tror og FRP kommer til å bli enda mer hatet og satt i bås.

Angripe hvite etniske ungdom, fordi han hater muslimer og frykter islamisering av europa? Jeg forstår enda ikke logikken der. Hvorfor gikk han ikke inn i en moske på en muslimsk hellidag når han først var villig til å gå så langt?

Ikke at jeg sier han burde gjøre det, men det hadde vært mer logisk.
Har Anders Behring Breivik medhjelper?
Spesiell teori, men sjekk selv.

ABB brukte blant annet nick Andersnordic rundt omkring på nettet.
Blant annet på WOW.
Link WOW:
http://eu.battle.net/wow/en/forum/to...7077585?page=1

Samme nick er også registrert på Hegnar:
http://bit.ly/q8pTT4
3 brukere, akkurat samme som Anderson.

Andersnordic har egen youtube kanal.
Fra manifestet:
A: a. Vocal elektronika (vocal trance) but also classical music and pop. Armin van Buuren,
John O'Callaghan, Marcus Shossow with vocals like Audrey Gallagher, Emma Hewitt, Sarah
Howells, Sheryl Dean, Helene Bøksle, Saga etc. I also appreciate classical music.

På youtube har han gitt følgende kommentarer.
Under video fra Gallagher:
omfg, its brilliant!!!:-)
Andersnordic 2 år siden

Kommentar til Aylar video:
Most importantly, best artist in the world who has converted from Islam to Christianity!
Andersnordic 1 år siden

Linker:
http://bit.ly/qUUps8
http://bit.ly/okpWuS

Sist gang anders nordic logget seg på Youtube.com:
Dato for forrige besøk:25. juli 2011

http://www.youtube.com/user/Andersnordic

Ironisk nok er sangen har på sin side Armin van Buuren med THIS WORLD IS WATCHING ME.
Sitat av Sally Vis innlegg
Akkuratt. Helt rett. Det han gjorde går egentlig imot alt det han håpet å oppnå. "begrense rekreutering til AP" sier han. Jeg tror nok AP vil få MYE mer enn 68 nye stemmere/medlemmer nå. Jeg tror og FRP kommer til å bli enda mer hatet og satt i bås.

Angripe hvite etniske ungdom, fordi han hater muslimer og frykter islamisering av europa? Jeg forstår enda ikke logikken der. Hvorfor gikk han ikke inn i en moske på en muslimsk hellidag når han først var villig til å gå så langt?

Ikke at jeg sier han burde gjøre det, men det hadde vært mer logisk.
Vis hele sitatet...
Og akkurat det viser jo at han har problemer med å resonnere seg frem til logiske konsekvenser.

Ergo han er en stor retard...
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av Friendly Vis innlegg
Konklusjonen min er derfor at han er en regelrett dum, narsisistisk ondt menneske med et stort behov for å fronte seg selv. Dette gjør han gjennom å lage en profil av seg selv gjennom intervjuer med seg selv og lange avhandlinger som skal rettferdigjøre både fortiden og fremtiden hans.
.
Vis hele sitatet...
Mye enig i det du sier, men om han har kommet noe vei med dette må vi desverre bare å vente å se. Det er mye som kan komme fram i eftertid av denne forferdelige hendelsen. Men enig i at han virker som et narsisistisk menneske som mener meget sterkt at han har rett.

Jeg tenkte det intervjuet var backup plan i tilfelle han ikke fikk snakke åpent til media i retten. Og det fikk jo han heller ikke.

Desverre så er det jo også slik at manifestet hans blir oppfattet etter hvilket øye som leser...
Sitat av Opplyst Vis innlegg
@ABB->Homo

Fra Gaysir:

Anderson
Oslo/Frogner (32)
Sist aktiv 22. juli 03:41.

"Kjekk, jordnær og oppegående gutt her "

Kropp: En del muskler
Søker ikke: sex-treff
Aldersgruppe: 20 - 35
Vekt: 91 kg.
Høyde: 185 cm.
Oppr: Skandinavisk
Oppdatert: 17.07.11
Ble medlem: 31.12.10


Ikke tilgang på noen bilder etc, leter herved videre.
Vis hele sitatet...
Oppdatert samme dag som alt fra Facebookprofilen hannes og Twitter`n.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Dette virker helt merkelig... å dra til en storkiosk/blomstersjappe på Linderud i april (her har han allerede avtalt å leie gården, 3 timer unna) for å kjøpe 6 tonn gjødsel?
Vis hele sitatet...
Kan det være for å sjekke hva han skal kjøpe på Rena senere, hvor han ikke bør spørre om så mye kjemi, men kanskje mer hva den er egnet til jordbruksmessig.
Kan medhjelper mer kjemi? Bare spekulasjoner for min del.
Ifølge boka kunne han ikke kunne flytte inn før mai.
Drev han research i mellomtiden?
Kunstgjødselen skal han ha bestilt allerede 27/4 (ifølge dagboka, stemmer det med FK intervjuet?), så virker som om han hadde det travelt.
Nevner venner i april, men i annen sammenheng:
"The last week in the capital I spent a lot of time with friends, partying and attending various social events. I knew that it would be the last chance, for a very long time, I would enjoy their presence."
Sitat av Sally Vis innlegg
Men har han feilet da? Lite betydelig om han får med seg hvor mange som seg på transporten hans.

Mange som bryr seg om meningene hans, men av litt andre grunner da. Jeg vil helst ikke tie han ihel, da jeg gjerne vil lære å forstå hvorfan og hvordan han tok den veien han tok.

Tror nok ikke han er så korttenkt. Husk han har 7-8 år med universitets utdanning i england, bl.a. buisness management, trading og en del annet jeg ikke kommer på i farten. Mange store seriemordere har hatt veldig høy IQ og EQ(når de vil). Ikke undervurder dummheten hans pga vi ikke forstår hvorfor han gjorde det. Jeg tror han er mer kalkulert enn hva folk tror. Planlegger du noe i 9 år, så tenker du langsiktig, ikke hvem som sto akkuratt der på et bestemt tidspunkt å så på han.

Så isolasjon over tid tror jeg er det værste han kan bli utsatt for, derfor håper jeg på lengst mulig isolasjon.
Vis hele sitatet...
I sitt hode har han nok fått til akkurat det han ville. Derfor hadde det nok gått hardt inn på han om han ikke så noen mennesker på vei til rettslokalet. Han er helt isolert, og har ingen peiling på debatten som skjer i media. Det eneste han har sett av det er folkesamlingen utenfor bilen.

Har du en kilde på utdannelsen? Kan ikke huske å ha lest om den før. (Manifestet er ikke god nok kilde hvis du har det derfra)
Han angrep vel AP(DNA)/AUF fordi han følte at det var de som var hovedansvarlige for det han anså som et slags svik mot Europa.. om han tok ut kommende politikere så ville han i hans hode vinne kampen.. eller noe i den retning.. som jeg sa i en tidligere post.. håpløst å spekulere i hva denne mannen trudde han gjorde rett eller ei.. han er litt for forstyrra til at vi normale rasjonelle mennsker klarer å sette oss inn i tankegangen hans.

Sitat av Sally Vis innlegg
Akkuratt. Helt rett. Det han gjorde går egentlig imot alt det han håpet å oppnå. "begrense rekreutering til AP" sier han. Jeg tror nok AP vil få MYE mer enn 68 nye stemmere/medlemmer nå. Jeg tror og FRP kommer til å bli enda mer hatet og satt i bås.

Angripe hvite etniske ungdom, fordi han hater muslimer og frykter islamisering av europa? Jeg forstår enda ikke logikken der. Hvorfor gikk han ikke inn i en moske på en muslimsk hellidag når han først var villig til å gå så langt?

Ikke at jeg sier han burde gjøre det, men det hadde vært mer logisk.
Vis hele sitatet...
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Oppdatert samme dag som alt fra Facebookprofilen hannes og Twitter`n.
Vis hele sitatet...
Det bidrar til å tyde på at det er ham, men det viser også at han har gjort den klar. Det som står der er det han vil at vi skal se. Hvorfor han vil vi skal se at han er på utkikk etter sex-treff med homofile vet jeg ikke.
Jeg er overbevist om at han har en eller annen som "medhjelper", som da har fått i oppdrag i å forvirre media/folk, mtp internettsider som han har brukt -> youtube og gaysir. Ser ingen annen utvei igrunn.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.