Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  331 47597
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
så da skal vi bare late som at alle mennesker er gjennomsiktige da? ærlig talt, alt pisset om rasisme har gått alt for langt.
Vis hele sitatet...
O. K, jeg forstår at rasismekortet er dratt vel langt.

Men som DOn TOmaso sa: Når de overhodet ikke kjenner hverandre og PlumboLars drar frem bøgdaspøken, blir ikke det å drite både seg selv og andre ut?? syns du??

Bøgdaspøken, foran 1 jævla MILL seere i beste sendetid.
Sist endret av aeon_illuminate; 15. januar 2012 kl. 01:48.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Fælt for en storm det er i vannglasset idag. Huff.
Dette er helt sjokkerende! Lavmål på direkten! Håper Plumbo får igjen på dette med mindre stemmer under MGP! Det får da være måte på! Madcom overleverer en pris, og plumbo klarer fint å drite på draget.. på direkten! Kvalmt.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av danchr Vis innlegg
Det du sier gir faktisk ingen mening. Det er utrolig vagt og uttrykker egentlig ingenting. Med "innvandrere (ikke alle)" refererer du til enkelte innvandrere. Du spesifiserer ikke hvem du sammenligner med, men enkelte innvandrere har selvsagt mindre selvironi enn enkelte andre nordmenn. Det funker andre veien også.
Vis hele sitatet...
det jeg mente var at det var flere invandrere med dårlig selvironi en normen.
sier du "neg..." her jeg bor kommer hele familien etter deg med kniv og skal drepe deg, selv om du ikke rakk og si ordet ferdig, og det du egentlig skulle si var noe helt annet, er slike folk jeg refferer til, og jeg har fått intrykk av at det er ganske mange av dem rundt om i landet
http://www.vgtv.no/#!id=48285

Endelig, haha, reloadet vg sikkert 100 ganger..
Sist endret av Azarat; 15. januar 2012 kl. 01:50.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
De stakkars jævla bygdetullingene. DET er min ærlige mening. Så får det være opp til moderator å eventuelt slette hvis det er for stygt sagt.

At det går an å tråkke i salaten på den måten i 2012 er nesten litt for utrolig til å være sant.
Vis hele sitatet...
Æ e ækt bøgdtoiling. Møkkamainn e æ å. Du mobba mæ, e itj så stakkarsli shøl om æ kjøre traktor. Du er like usaklig selv med slike utspill.

Stakkars gutten i plumbo. Han sa noe før han tenkte. Hans kveld er ødelagt grunnet eget utspill sier han selv. Nå er han hengt ut på lik linje som om en person som har kuttet av en person kjønnsorganet på framsiden hos samtlige norske media.

Det blir for dumt. Det var et sleivspark.

Leser på Vg. Nrk i krisemøte. Ja, for en krise.
Sist endret av stagg; 15. januar 2012 kl. 01:54.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg
http://www.vgtv.no/#!id=48285

Endelig, haha, reloadet vg sikkert 100 ganger..
Vis hele sitatet...
Greit nok at spøken kanskje ikke var så lur. Men å dra det for langt som det der -er unødvendig.
Sist endret av Quakecry; 15. januar 2012 kl. 01:55.
Faen driver hele Norge av med heksejakt eller?
Er helt sikker på at det finnes verre rasister der ute..
Sist endret av Deximus; 15. januar 2012 kl. 01:53.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Fælt for en storm det er i vannglasset idag. Huff.
Vis hele sitatet...
ENIG med å kalle folk for fittetryne er idiotisk av Tschawe.

Samtidig idiotisk å si dèt der på Live TV som om man liksom skulle være på SUper`n i Hallingdal....
Sist endret av aeon_illuminate; 15. januar 2012 kl. 01:51.
Opprinnelig når jeg leste saken, synes jeg det virket som om Madcom-gutta var litt hårsåre. Men så så jeg på videon og fikk et litt annet inntrykk. Synes måten det ble sagt på gjorde det hele litt værre enn hva en enkel "rastisk" kommentar kunne vært. Samtidig så mener jeg vel at det går litt langt når det virker som om hele kjendisnorge hater Plumbo, og jeg synes det er særdeles lite voksent å helle drinken sin over Plumbo-vokalisten.
Sitat av echuz Vis innlegg
Det er forkjell på en takketale og en one-liner.

Utrolig kjipt for Plumbo da, som nevt over så må det vere noe av det kleineste som har gått på live tv i Norge

Det er nok glemt om en uke.
Vis hele sitatet...
Tror du tar feil der. Dette er ikke glemt på en uke..

Dette er noe alle vil huske. Spellemannprisen 2011... kleint og utrolig uprofesjonell takketale fra Plumbo..
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Tror du tar feil der. Dette er ikke glemt på en uke..

Dette er noe alle vil huske. Spellemannprisen 2011... kleint og utrolig uprofesjonell takketale fra Plumbo..
Vis hele sitatet...
Hæ? Er dette fra i fjor?
Synes nesten litt synd på fyren. I det ene sekundet er han kongen, han og bandet er stemt fram av alle Norges lyttere, de har laget årets låt og alle elsker dem. Folket har talt! Det beste av kvelden er foran han, et nachspiel der Norges samlede kulturcredelite må gratulere gutten fra bygda. Han trenger bare å sulle rundt med ølflaska i hånda, si takk og glise. Vi lagde årets låt ja.., det var oss, takk skal du ha Seltzer.
Det varer bare i 40 sekunder, så blir alt totalt ræva, det som skulle vært takking og falsk beskjedenhet, blir istedet til unnskyldninger, offentlig ydmykelse og tidlig kveld. Men det nytter ikke å sove bort denne bommerten, den er like stor imorgen også...minst.
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Hæ? Er dette fra i fjor?
Vis hele sitatet...
FOR 2011, men vi er i 2012 om du eventuelt glemte det,
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Hæ? Er dette fra i fjor?
Vis hele sitatet...
Det er for album, sanger osv. som kom i 2011. Så det er artistkåringer for 2011 ja! Blir vel holdt rett over nyttår for at absolutt alt skal få bli med
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
FOR 2011, men vi er i 2012 om du eventuelt glemte det,
Vis hele sitatet...
Det forklarer alt..
Da er det bekreftet: Kaizers gitaristen er en jævla taper. Altså, Plumbo virker som en ganske lame og korttenkt fyr, men det Terje gjorde er på linje med mobbing. Lættis blikk i tillegg, haha
Sitat av halliballi Vis innlegg
Det var en dårlig spøk som han ikke mente noe vondt med. Synes mesteparten av folka overreagerer alt for mye.
Vis hele sitatet...
Overreagerer? Dette var på tv-sendt direkte. Folk i salen buet, og noen gikk. Det forstår jeg godt.

Jeg synes ofte at det å tulle med rase-vitser er uskyldig, men DETTE reagerte jeg kraftig på.

Direktesendt "takketale" med en slik uttalelse, DET kunne Plumbo spart seg for.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Madcom, bjørn eidsvåg og flere er iallefall på boikot lista mi nå.
Blir vel noen remixer av mokkamann snart tenker jeg - og de vil vare en stund!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hvorfor skal det artistene gjør påvirke musikken vi hører på? Husker jeg ikke feil så var Axel Rose en total drittsekk på de siste konsertene sine, betyr det at vi lar ver å høre på musikken hans? Nop.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
det jeg mente var at det var flere invandrere med dårlig selvironi en normen.
sier du "neg..." her jeg bor kommer hele familien etter deg med kniv og skal drepe deg, selv om du ikke rakk og si ordet ferdig, og det du egentlig skulle si var noe helt annet, er slike folk jeg refferer til, og jeg har fått intrykk av at det er ganske mange av dem rundt om i landet
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på at de fleste har et annet inntrykk enn deg. Om du så hadde rett kunne man spekulert i om rasisme kanskje var grunnen.

Jeg forstod forøvrig hva du mente, men det er feigt og barnslig å formilde utsagnet sitt til det punktet hvor det mister all mening.
Jeg er meget god i å lese personer, og trenger ikke å være face to face for å gjøre det. På opptak jeg så på DBTV, sa Tschawe at han ikke hørte hva som ble sagt på scenen, og når journalisten spurte hva reaksjonen til Josef var, så svarte han det samme. På scenen gikk Josef av scenen i frustrasjon etter at det tok 3-4 sekunder før det slo seg inn.

Min fastslåing er:
Gratis PR og for mye oppstyr for noe som kun var ment som en spøk.
Latterlig og lese folk som sier at det bør Madcon tåle osv, de må vel faen få velge selv hva de skal tåle eller ikke?..
Denne saken er forresten i samme gaten som Tombuktu som hisset seg opp over pondus. Ikke meningen å kuppe tråden, bare å vise at man kanskje er litt hårsår for tiden.

Storm i vannglasset ved siden av vil jeg si.

http://www.dagbladet.no/2012/01/11/k...erli/19755771/

Synes forresten navnet på beileren i stripen var genialt. Så da er jeg rasist

Sitat av zitare Vis innlegg
Latterlig og lese folk som sier at det bør Madcon tåle osv, de må vel faen få velge selv hva de skal tåle eller ikke?..
Vis hele sitatet...
Selvsagt får de selv velge hva de tåler. Og så velger jeg å mene hva jeg vil om hva de tåler og ikke tåler.
Digital nomade
trippy's Avatar
Syntes faktisk synd på Lars, han virket veldig lei seg og han angret sterkt på det han hadde gjort, og så skal plutselig alle gå helt bananas og bli verdagshelter?
Sitat av zitare Vis innlegg
Latterlig og lese folk som sier at det bør Madcon tåle osv, de må vel faen få velge selv hva de skal tåle eller ikke?..
Vis hele sitatet...
Såklart velger de det selv, akkurat som vi velger å kalle dem tapere/pyser når de tar idiotiske valg
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Denne saken er forresten i samme gaten som Tombuktu som hisset seg opp over pondus. Ikke meningen å kuppe tråden, bare å vise at man kanskje er litt hårsår for tiden.

Storm i vannglasset ved siden av vil jeg si.

http://www.dagbladet.no/2012/01/11/k...erli/19755771/

Synes forresten navnet på beileren i stripen var genialt. Så da er jeg rasist
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du sammenligne det? Det er tullete i mine øyner. Jeg lo godt av den stripa, og syntes det var morsomt. Dette synes jeg er kvalmt! Årets takketale..
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Madcom, bjørn eidsvåg og flere er iallefall på boikot lista mi nå.
Vis hele sitatet...
Ja, for før dette skjedde var du jo kjent som en som hamstret Madcon- og Eidsvåg-plater og som brukte alle pengene dine på konserter med dem.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av trippy Vis innlegg
Syntes faktisk synd på Lars, han virket veldig lei seg og han angret sterkt på det han hadde gjort, og så skal plutselig alle gå helt bananas og bli verdagshelter?
Vis hele sitatet...
I tilegg til å helle øll over ham. + at hva som skulle være en jævlig hyggelig kveld, er nå ødelagt for han.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Ja, for før dette skjedde var du jo kjent som en som hamstret Madcon- og Eidsvåg-plater og som brukte alle pengene dine på konserter med dem.
Vis hele sitatet...
Hvordan viste du det?
Nei. Har aldri vært noe fan av dem. Men, var mer ment som at jeg har mistet en del respekt for dem pga det her.
Det blir ikke noe mer rassistisk enn man gjør det selv. Ja det var en totalt unødvendig og krenkende kommentar, men at det blusses opp til de grader er bare helt latterlig. At spelleman 2011 vil huskes?... Nei nei nei, firstworldproblem sier nå jeg når media kommer til å skrive om dette i uker fremover.
Sist endret av maxphone; 15. januar 2012 kl. 02:08.
Det med øl i håret var faktisk ganske barnslig. Kanskje han hadde tatt seg ett glass for mye?
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Jeg er meget god i å lese personer, og trenger ikke å være face to face for å gjøre det. På opptak jeg så på DBTV, sa Tschawe at han ikke hørte hva som ble sagt på scenen, og når journalisten spurte hva reaksjonen til Josef var, så svarte han det samme. På scenen gikk Josef av scenen i frustrasjon etter at det tok 3-4 sekunder før det slo seg inn.

Min fastslåing er:
Gratis PR og for mye oppstyr for noe som kun var ment som en spøk.
Vis hele sitatet...
Spekulerte med dette jeg også... også på det opptaket når man ser Kaizers gitaristen heller drikken sin over vokalisten i Plumbo, helt fra starten av opptaket så ser man at Kaizers gutta planlegger/og stirrer stygt på Plumbo gutta... For min del så dette ut som et "diskré" PR stunt...

Men alt i alt, så synes jeg at de selvfølgelig kunne ha spart seg for spøken, men jeg syntes egentlig mest synd på Plumbo gutta etter uttalsen.

Ettersom at jeg skjønner at slike vitser er ganske vanlig på "BØGDA" (er selv fra den bygda), så spøken var en litt uheldig/dårlig vane spøk som gikk gal vei.. Håper at alle folka som går ape-shit over dette endelig kan akseptere unnskyldningen deres etterhvert
Idiotisk utsagn til å begynne med, fint at de unnskyldte seg. Jeg kommer fra samme by som Plumbo, men er ikke spesielt glad i bandet, vet derimot at det er hyggelige folk og at de ikke mente det rasistisk - det var bare korttenkt. Skjønner godt at Madcon-gutta blir opprørt, det har de all rett til, men at Kaizers-gitaristen blander seg inn på den måten han gjorde var bare tåpelig.
Utaktisk av Plumbo og ikke noe de burde ha sagt.
Men det var jo trossalt bare en bagatell, så jævlig oversensitive alle skal være da.
Virker nesten som at man ikke kan si et negativt ord om utlendinger eller ISLAM før man blir stemplet som rasist eller høyre radikal.

Verden er gal.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Idiotisk utsagn til å begynne med, fint at de unnskyldte seg. Jeg kommer fra samme by som Plumbo, men er ikke spesielt glad i bandet, vet derimot at det er hyggelige folk og at de ikke mente det rasistisk - det var bare korttenkt. Skjønner godt at Madcon-gutta blir opprørt, det har de all rett til, men at Kaizers-gitaristen blander seg inn på den måten han gjorde var bare tåpelig.
Vis hele sitatet...
Enig. Men samtidig er ikke fittehøl bedre enn mokkamann ^^
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Enig. Men samtidig er ikke fittehøl bedre enn mokkamann ^^
Vis hele sitatet...
Jeg syntes fitte er bedre enn mokka, men det er min mening..
Nå får Norge faen meg gi seg! SÅ ille var det faktisk ikke, å skjønner ikke hvorfor folk blir SÅ forbanna over det.

For meg går dette kun en vei(som nevnt såvidt tidligere): Madcon med reaksjonene og Kaizersgitaristen som heller øl i håret til Lars synker mye dypere ned på lista mi etter dette enn det Plumbo gjør.
Mocha ligger i Yemen, så skjønner jo godt at en neger ikke liker at noen impliserer at han er en geitepulende, skitten araber. Negre er jo generelt kule folk.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Jeg syntes fitte er bedre enn mokka, men det er min mening..
Vis hele sitatet...
komentaren fittetryne er negativt ladd, og var ment negativt. det var derimot ikke mokkaman, det var en uskyldig spøk som madcon gutta tydlig vis ikke hadde nokk selvironi til og forstå og tok den derfor personlig istedet for og ta det som en uskyldig spøk

Edit: skjønte nå hva du mente
Sist endret av Frufsa; 15. januar 2012 kl. 02:16.
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Det med øl i håret var faktisk ganske barnslig. Kanskje han hadde tatt seg ett glass for mye?
Vis hele sitatet...
Ja, det ble for mye for min del.
Å krenke noen på den måten syns jeg man skal holde seg for god for når man først skal være så prinsippfast i forhold til dette med den nedsettende kommentaren mot Tshawe og Josef.

Når jeg prøver å sette meg inn i hvordan Lars i Plumbo har det på dette tidspunkt så ser jeg for meg at det er temmelig jævlig, en god del mer jævlig enn det Tshawe og Josef har det akkurat nå.
Det syns jeg blir urettferdig samtidig som det på en bisarr måte er litt forståelig også.
Sist endret av Knask; 15. januar 2012 kl. 02:16. Grunn: *Det, ikke et
Herregud... Hvem faen drikker øl i Sjampanjeglass? Se videoen, det blir helt Sjampanje, ikke øl, i håret hans.

EDIT: Ah, sry så ikke at han helte øl i Sjampanjeglasset.
Sist endret av Androyd; 15. januar 2012 kl. 02:18.
Dette var jo litt småkleint fra plumbo, men absolut ingenting og ta av for. det synes jo lang veg att han angrer seg etter uttalelsen. alle kan da gjøre feil engang iblant
synes verden virkelig er et ondsinnet sted om de bare kan kjøre på igjenom media for å fryse ut plumbo etter dette

Ett dårlig utvalgt ord å du er plutselig blit kongen av rasisme, dette blir for teit.
er det en slik verden vi ønsker ?
Sitat av Androyd Vis innlegg
Herregud... Hvem faen drikker øl i Sjampanjeglass? Se videoen, det blir helt Sjampanje, ikke øl, i håret hans.
Vis hele sitatet...
Om du ser nøye, så heller han øl fra ølflasken i champagneglasset, makes perfect sense

Ølboksen*, om man skal være nøye
Sist endret av Azarat; 15. januar 2012 kl. 02:19.
Tror Kaizers-gitaristen må ha seg ei natt i arresten for å vokse opp og skjønne at han ikke bare kan gå rundt å gjøre akkurat som han vil uten konsekvenser. Makan til en barnslig idiot.
Sitat av Androyd Vis innlegg
Herregud... Hvem faen drikker øl i Sjampanjeglass? Se videoen, det blir helt Sjampanje, ikke øl, i håret hans.
Vis hele sitatet...
er det alt du reagerte på?
greit, vitsen var unødvendig men det var fortsatt en uskyldig vits, folk overreagerer.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hvordan kan du sammenligne det? Det er tullete i mine øyner. Jeg lo godt av den stripa, og syntes det var morsomt. Dette synes jeg er kvalmt! Årets takketale..
Vis hele sitatet...
To tilfeller hvor jeg mener at fremmedkulturelle drar rasismekortet og ender opp med svarteper, og egentlig taper på det selv om de tilsynelatende vinner.
Jada, alle mimer og sier at dette var dumt gjort, bør rettes opp i, si pent unnskyld osv osv osv. Det kalles politisk korrekthet.

Men masse folk tenker "faen heller, nå må "de" ikke være så jævlig hårsåre på småting". Og jeg er en av dem.
Ingen som reagerer på utsagnet på VG?: "Jeg kaster ikke bort champagne på den mannen".

Øl er da mye bedre enn champagne
En ting er sikkert: Mange dager og uker er ødelagt for Plumbo-vokalisten. Å ha følelsen av at hele Norge er i mot han, for så å bli kastet champagne på er dråpen. Skal ikke se bort i fra at Plumbo gir seg etter denne hendelsen som kun var en lite gjennomtenkt spøk blandet med litt alkohol.
Sitat av Eiol Vis innlegg
Ingen som reagerer på utsagnet på VG?: "Jeg kaster ikke bort champagne på den mannen".

Øl er da mye bedre enn champagne
Vis hele sitatet...
jeg håper noen tar igjen på den forbanna idioten, makan til barnslig fjott... jeg kaster ikke bort tid på musikken hans (dems for å pirke)