Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2399
For en helg tilbake gikk jeg på en smell å konsumerte en god del rivo samt andre droger, har tydeligvis vært bråk og mye styr/ loking, dette med noen bekjente. Dette er da første gangen noe sånt skjer her jeg leier, har betalt oppriktig og oppført meg som en gud fram til denne helgen.

Huseierne ville ha meg ut på dagen, å ga meg 3 dager, det kan jeg skjønne, men vi har en leiekontrakt der det står 1.måneders oppsigelsestid. De truer med å kaste ut tingene mine hvis jeg ikke drar denne onsdagen, heldigvis har jeg funnet ny kåk, så jeg flytter i morgen.

Men det er litt over 20 dager igjen av denne måneden, altså, ett par tusen kroner som jeg har betalt for en hel måned, hvis de vil ha meg ut før oppsigelstid har jeg vel krav på resten av mine penger for denne måneden? Synes de oppfører seg veldig userriøst, skjønner det med bråket osv, men hvis de ikke går med på dette, ringer jeg politiet?

takk
Sist endret av FranzLiszt; 17. desember 2018 kl. 18:20.
1 måneds oppsigelsestid er 1 måneds oppsigelsestid. For å hive deg ut på dagen, så må det være vesentlig mislighold av kontrakt. Bare du vet hva som står i kontrakten din. Kan du kastes ut på dagen, så betaler du selvsagt ikke lenger enn til den siste dagen du disponerer leiligheten. Forlang i så tilfelle pengene tilbake, eller bli i leiligheten ut den betalte perioden.
Takk for kjapt og fyldig svar, kommer ikke til å bo her lenger en onsdag uansett da jeg flytter inn i ny, men hvis de nekter med å betale tilbake pengene for denne måneden hva kan jeg motargumentere med da? Jeg er helt sikker på att de kommer til å le av det å bare fortelle meg att dette var en spesiell situasjon så det er uaktuelt.
Såvidt jeg kan forstå har du ingen rett på å få igjen penger.
Det du har rett på er tilgang til leiligheten ut oppsigelsestiden.
Om du vil bo der frem til dagen den utløper, eller flytte på onsdag er ditt vslg.
Hadde krevd leia for den tida,du ikke bor der tilbake. Eventuelt beholdt nøklene,ut tiden du har betalt.
https://www.huseierne.no/hus-bolig/t...sigelsesgrunn/

https://www.nettavisen.no/na24/smart...422817938.html

Sjekk ut disse to du, huseier kan HVERTFALL ikke kaste deg ut på 3 dager, han må også igjennom namsmannen for å kaste deg ut lovlig etter endt oppsigelsestid. Stå på ditt!
Takker igjen for info, prøvde å finne noe på internett, men se her, skal lese igjennom artiklene takktakktakk

Finner ingenting om tilbakebetaling av penger når man flytter ut før oppsigelsestid, men verdt å prøve.
Sist endret av FranzLiszt; 17. desember 2018 kl. 19:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
forøvrig betyr en måneds oppsigelsestid inneværende + en måned.

så om du gikk på en smell nå i helga. så har du ut januar på å flytte. om du ikke klager på utleiers oppsigelse
Jeg ville blåst i de pengene.. Hadde ikke giddet å bodd en plass huseier hater meg. Blir som å jobbe en plass sjefen hater meg.

Dratt og aldri sett meg tilbake.
Sist endret av VitoScaletta; 17. desember 2018 kl. 23:07.
Da blir det å gjemme et par rekeskall her og der
Tenker ikke å klage, vil bare bort fra denne beliggenheten, tror jeg dropper å spørre om penger også, er faktisk ganske kleint sånn som @VItoScaletta sier, har de bare visst hvor mye minus jeg har skutt her har de sikkert spydd, uansett, den nye kåken er bedre, billigere, en leiekontrakt via DNB også, serriøst.

takk for input folkens, jula kommer snart, take it easy. takk:-)
Sist endret av FranzLiszt; 17. desember 2018 kl. 23:52.