Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  331 48787
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er sikkert mange av dere i denne tråden som enten har masse kviser eller er overvektige. Dette er eksempler på ting som det er greit å spøke med selv, eller med kompiser som kjenner en veldig godt.

Tenk dere at dere skal holde en tale foran et publikum. Plutselig kommer det en vilt fremmed person bort til deg og sier "du var jammen kvisete og feit". Hvordan ville dere ha reagert på dette? Hadde dere ledd hjertelig med eller hadde dere blitt lett irritert over denne idioten?

NB:Nei, jeg sammenligner ikke det å være tjukk med det å ha brun hud, jeg bare prøver å få folk til å skjønne hva man holder for seg selv og hva man sier til folk.
Vis hele sitatet...
WOW, for et eksempel.
Du sier at han i realiteten sa: Hei, du var jammen mørk og svart".

Ekstremt standpunkt, ja han ble krenket, men du velger å tolke det så ekstremt.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er sikkert mange av dere i denne tråden som enten har masse kviser eller er overvektige. Dette er eksempler på ting som det er greit å spøke med selv, eller med kompiser som kjenner en veldig godt.

Tenk dere at dere skal holde en tale foran et publikum. Plutselig kommer det en vilt fremmed person bort til deg og sier "du var jammen kvisete og feit". Hvordan ville dere ha reagert på dette? Hadde dere ledd hjertelig med eller hadde dere blitt lett irritert over denne idioten?

NB:Nei, jeg sammenligner ikke det å være tjukk med det å ha brun hud, jeg bare prøver å få folk til å skjønne hva man holder for seg selv og hva man sier til folk.
Vis hele sitatet...
Så hvis noen for eskempel hadde gjort om sin sangtittel "litt mann" til "hvitt mann" på en scene, hadde du da gått av scenen? Jeg synes det er rart at de tar det så til seg jeg da men.. det kan godt hende at det er kun jeg som ikke reagere på at noen kaller meg hvit når jeg rett og slett er hvit å ikke ser noe problemer med det. Det var jo helt klart at Lars mente det som en kompissaktig spøk, å Madcon kunne heller ha gjort så mye annet enn hva de gjorde.

Det at "mokkamann" blir sett på som så fryktelig ille i samme øyeblikk som Tshawe står å kaller Lars for et jævla fittehøl til VG og at det er helt ok, det synes jeg blir VELDIG feil og det provoserer meg veldig.
Sist endret av Teddybe4r; 15. januar 2012 kl. 03:35.
Sitat av rW. Vis innlegg
WOW, for et eksempel.
Du sier at han i realiteten sa: Hei, du var jammen mørk og svart".

Ekstremt standpunkt, ja han ble krenket, men du velger å tolke det så ekstremt.
Vis hele sitatet...
Enhver person skjønner at når han sa mokkamann så mente han svart, Og det at det stammet fra "møkkamann" gjør det egentlig litt verre..
Det var kun historien fra en kriminell handling om at rasisme mot hvite mennesker blir gitt litt f... i.
Men rasisme mot farge mennesker ender i grov vold. Norge jeg snakker om nå asså.
Det er jo dessverre ikke akkurat en ukjent faktor at en del(IKKE ALLE) "ikke etniske nordmenn" kan bruke det ære tullet sitt som en unnskyldning for å utføre grov vold.

Å forresten hvorfor kan ikke jeg skrive et svart menneske? Hvorfor er det så mye verre enn et hvit menneske.
Sist endret av UrbanFreak86; 15. januar 2012 kl. 03:36.
Sitat av ToTheLeft Vis innlegg
Enhver person skjønner at når han sa mokkamann så mente han svart, Og det at det stammet fra "møkkamann" gjør det egentlig litt verre..
Vis hele sitatet...
Ja, men ikke på samme måte som "du var jammen mørk og svart". Ærlig talt.
Alle forsto referansen, men det var ikke så ille.
Latterlig sak. Kom over noe på facebook, " I ganske mange twittermeldinger så har visstnok Madcon kalt seg selv Mokkamenn før de skiftet til Madcon..(jeg vet ikke men...)"

Hvis dette er sant så spiller de jo bare offer og lager media styr. GG
Sitat av rW. Vis innlegg
Ja, men ikke på samme måte som "du var jammen mørk og svart". Ærlig talt.
Alle forsto referansen, men det var ikke så ille.
Vis hele sitatet...
La oss si at du blir kalt "pizzatryne" istedet for "kvisete og feit" da. Er det så mye bedre?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er sikkert mange av dere i denne tråden som enten har masse kviser eller er overvektige. Dette er eksempler på ting som det er greit å spøke med selv, eller med kompiser som kjenner en veldig godt.

Tenk dere at dere skal holde en tale foran et publikum. Plutselig kommer det en vilt fremmed person bort til deg og sier "du var jammen kvisete og feit". Hvordan ville dere ha reagert på dette? Hadde dere ledd hjertelig med eller hadde dere blitt lett irritert over denne idioten?

NB:Nei, jeg sammenligner ikke det å være tjukk med det å ha brun hud, jeg bare prøver å få folk til å skjønne hva man holder for seg selv og hva man sier til folk.
Vis hele sitatet...
Som du sier selv, er det ikke sammenlignbart i det hele tatt. Hva er da vitsen med posten din? Folk er skjemmet over kviser eller det ekstra fettet sitt. Gutta i madcon er neppe skjemmet over hudfargen sin.

Akkurat som "mørkhudede" har jeg ingen komplekser ved hudfargen min, jeg gir da langt faen i om noen skulle påpeke den gjennom en dårlig vits.
Sitat av rW. Vis innlegg
Ja, men ikke på samme måte som "du var jammen mørk og svart". Ærlig talt.
Alle forsto referansen, men det var ikke så ille.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så ille, men det er en prinsipiell sak, at man ikke bare kan buse ut med sine observasjoner av en annen ved første møte.
Det er taktløst og uhøflig.
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
La oss si at du blir kalt "pizzatryne" istedet for "kvisete og feit" da. Er det så mye bedre?
Vis hele sitatet...
Er du dum? Pizzatryne referer til at personen er kvisete/feit, det blir som at jeg skal kalle deg hest istedenfor stygg. Gjør det noe forskjell? Ingen normal person vil bry seg om noen påpeker noe ved seg som ikke er negativt, disse madcon-gutta bare syter
Sist endret av bloodshotEyes; 15. januar 2012 kl. 03:40.
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
La oss si at du blir kalt "pizzatryne" istedet for "kvisete og feit" da. Er det så mye bedre?
Vis hele sitatet...
Det du sier er at det å være svart er negativt. Kviser for eksempel er jo noe som ingen vill ha som gjør det negativt. Det er jo nesten det samme som om at du blir kalt Snømann av en som er svart siden du er hvit, hadde ikke gjort meg noe.
Sitat av rW. Vis innlegg
WOW, for et eksempel.
Du sier at han i realiteten sa: Hei, du var jammen mørk og svart".

Ekstremt standpunkt, ja han ble krenket, men du velger å tolke det så ekstremt.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at mange i denne tråden mener at Madcon ikke burde ha vært så "hårsåre". Hva med hvis man selv ble utsatt for en slik spøk? Det er lett å sitte bak et tastatur og mene noe om hvordan man skal reagere.
Ble etter VG-innslaget med den tømminga av champagnen over hodet til plumboartisten ble jeg veldig provosert. Det er greit at han må stå å forsvare kanskje et av de flaueste vitsene på Norsk TV noensinne, men at Kaizers fyren skal komme og gjøre det der bare "for å vise at han er en moralsk god person" er frytelig irriterende. De burde forstått at fyren er dritflau over vitsen som var upassende, og de burde forstått at det rett og slett var litt mindre med fyren..

Ekkelt å se på at noen absolutt skal sparke noen som allerede er nede for å vise at de selv er moralister.
Sist endret av watchman; 15. januar 2012 kl. 03:42.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det var kun historien fra en kriminell handling om at rasisme mot hvite mennesker blir gitt litt f... i.
Men rasisme mot farge mennesker ender i grov vold. Norge jeg snakker om nå asså.
Det er jo dessverre ikke akkurat en ukjent faktor at en del(IKKE ALLE) "ikke etniske nordmenn" kan bruke det ære tullet sitt som en unnskyldning for å utføre grov vold.

Å forresten hvorfor kan ikke jeg skrive et svart mennesker? Hvorfor er det så mye verre enn et hvit menneske.
Vis hele sitatet...
Har du noengang tenkt på at rasisme mot svarte kanskje skjer litt oftere, og blant de situasjonene så er det noen som tyr til vold og noen går forby. Når du sier at de fleste rasistiske saker mot svarte ender i vold blir jeg nesten direkte lei meg, jeg er selv svart og har blitt slengt rasistiske bemerkninger ett par titalls ganger iløpet av mitt liv MEN jeg har aldri noen gang utøvd voldt tilbake.

Du kan jo bare lese litt lengre oppi tråden hvor en hvit person nevner at han klappet til en som kalte han bleikfis osv. Det er alltid noen som vil reagere med vold uavhengig av farge.

Og jeg vet ikke hvor du har det fra at du ikke kan skrive svarte mennesker, så jeg kan ikke svare på det
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er sikkert mange av dere i denne tråden som enten har masse kviser eller er overvektige.
Vis hele sitatet...
Hehehe.. virkelig?! Hvilken argumentasjons-teknikk er dette?

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Tenk dere at dere skal holde en tale foran et publikum. Plutselig kommer det en vilt fremmed person bort til deg og sier "du var jammen kvisete og feit". Hvordan ville dere ha reagert på dette? Hadde dere ledd hjertelig med eller hadde dere blitt lett irritert over denne idioten?
Vis hele sitatet...
Det hadde trolig alle reagert på, akkurat som de ville reagert dersom Blokkhus hadde sagt "dere var jammen noen brune negre".
Nå gjorde han ikke det, så hvorfor du skal tvære på dette argumentet føles rart. Du tillegger dine egne meninger i det han sier.

Ja, mokkamann er en referanse til en farge, men det er også alt det er.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Er du dum? Pizzatryne referer til at personen er kvisete/feit, det blir som at jeg skal kalle deg hest istedenfor stygg. Gjør det noe forskjell? Ingen normal person vil bry seg om noen påpeker noe ved seg som ikke er negativt, disse madcon-gutta bare syter
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke oppføre deg som en ræv. Men du mener at å bli kalt "pizzatryne" er helt ok? Du hadde ikke følt deg jævli kul om du hadde blitt kalt det, regner jeg med..? Pizzatryne er jo negativt ladd. Selvom det du påpeker ikke er negativt kan du "gjøre det negativt". Er ikke negativt å være svart/brun, men det er negativt å bli kalt "svarting"...
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Du trenger ikke oppføre deg som en ræv. Men du mener at å bli kalt "pizzatryne" er helt ok? Du hadde ikke følt deg jævli kul om du hadde blitt kalt det, regner jeg med..? Pizzatryne er jo negativt ladd. Selvom det du påpeker ikke er negativt kan du "gjøre det negativt". Er ikke negativt å være svart/brun, men det er negativt å bli kalt "svarting"...
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke ok. Fordi pizzatryne er negativt ladd, og det driter meg ut for noe jeg skjemmes over(teoretisk). Mokkamann i denne sammenhengen er da ikke negativt ladd i det hele tatt? Du har rett i at svarting er det.
Sitat av ToTheLeft Vis innlegg
Enhver person skjønner at når han sa mokkamann så mente han svart, Og det at det stammet fra "møkkamann" gjør det egentlig litt verre..
Vis hele sitatet...
Nå er vel strengt tatt dette en tilfeldighet? Tviler på at Plumbo-fyren hadde noe direkte negativt om Madcon-gutta i tankene da han sa det.

Det veldig mange her tydeligvis ikke skjønner er at det rett og slett var frekt og respektløst, og at de ved å hoppe rett på en rasereferanse velger å sette fokuset nettopp på rase. Det er allerede ganske tåpelig, og om man fortsetter tankegangen skaper man seg fort et bilde av en gjeng smårasistiske rånere som synger om fitte, fyll og møkkamenn på godt gammalt norsk. Om de faktisk ER slik som de bildene som dannes har de fleste av oss ingen peiling på siden vi ikke kjenner dem.

De gjorde seg fortjente til litt hets. Neste gang tenker de seg forhåpentligvis litt om før de spyr ut sånne bemerkninger til vilt fremmede folk.
Sitat av Aciti Vis innlegg
Det du sier er at det å være svart er negativt. Kviser for eksempel er jo noe som ingen vill ha som gjør det negativt. Det er jo nesten det samme som om at du blir kalt Snømann av en som er svart siden du er hvit, hadde ikke gjort meg noe.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at det er negativt å være svart! Sier bare at du ikke gitt high-five til en person som hadde kalt deg kvisetrynet/pizzatryne. Heller ikke om du hadde vært svart og blitt kalt svarting/mokkamann. Sier ikke at alle reagerer likt. Men de fleste hadde blitt lettere irritert..?
Hvorfor ble det aldri toppnyhet på VG at Madcon kalte Senkveldgutta for "bleikfis"?
Hvorfor gikk ikke Thomas og Harald ut av studio i sinne?
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Nei det er ikke ok. Fordi pizzatryne er negativt ladd, og det driter meg ut for noe jeg skjemmes over(teoretisk). Mokkamann i denne sammenhengen er da ikke negativt ladd i det hele tatt? Du har rett i at svarting er det.
Vis hele sitatet...
Mokkamann i denne sammenhengen. Altså... Kommer egentlig an på hvordan du ser det. Kanskje personen som kaller meg det ikke mener det negativt, men du kan være sår på det. Mener bare at ikke alle er fans av å høre at de er svarte/kvisete/etc.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Hvorfor ble det aldri toppnyhet på VG at Madcon kalte Senkveldgutta for "bleikfis"?
Hvorfor gikk ikke Thomas og Harald ut av studio i sinne?
Vis hele sitatet...
Fordi de liker å leke kostbare. BG
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Hvorfor ble det aldri toppnyhet på VG at Madcon kalte Senkveldgutta for "bleikfis"?
Hvorfor gikk ikke Thomas og Harald ut av studio i sinne?
Vis hele sitatet...
Enig, hvorfor tok ikke Thomas og kastet vannglasset sitt over trynet på madcon når dette ble gjort bare for å vise at det er moralistisk uansvarlig? Riktignok bor vi i Norge og minoriteten er stort sett hvit, men rett skal være rett! Spiller tydligvis ingen rolle om man sier unnskyld eller ikke.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Poenget mitt var at mange i denne tråden mener at Madcon ikke burde ha vært så "hårsåre". Hva med hvis man selv ble utsatt for en slik spøk? Det er lett å sitte bak et tastatur og mene noe om hvordan man skal reagere.
Vis hele sitatet...
Tror de fleste ville blitt irriterte om en gruppe folk de aldri har truffet før velger å hilse ved å komme med en slengbemerkning om rase ved første møte. Er ikke vanskelig å sette seg inn i situasjonen, og kvise-eksempelet ditt var for så vidt et godt et i mine øyne.

Blir dog umulig å nå gjennom når man har enkeltbrukere som bevisst drar i gang maskineriet for å holde sinna-innleggene gående og motarbeide den saklige debatten...
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Poenget mitt var at mange i denne tråden mener at Madcon ikke burde ha vært så "hårsåre". Hva med hvis man selv ble utsatt for en slik spøk? Det er lett å sitte bak et tastatur og mene noe om hvordan man skal reagere.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg i at Madcon-gutta skal få reagere på den måten de selv føler for, da det er de som er blitt utsatt for denne glippen. Men ærlig talt, slik tilstanden er nå ligner det hele mer på en heksejakt fra de som "føler med" gutta i Madcon. Vokalisten i Plumbo er jo bare et vanlig menneske, som helt sikkert var skyhøy etter prisutdelingen. Det sammen med alkohol og en dømmekraft som ble lagt igjen i stolen før de entret scenen fører fort til slike glipper hos noen av oss.
Herregud as! At folk skal ta seg nær av det her viser bare at de selv er mye mer opptatte av rase en det fyren som kom med ordspillet.

Tshawe gutta begynner jo med å le, men så kommer "oi, vi skal lissom være politisk korrekte fordi vi er kjendiser"-filteret og Tshawe som snorter speed og får på skal lissom ta seg nær av greiene. PLEASE A!

Unødvendig og lite morsomt, men ordspill er ordspill as, greiene detter ut om du kommer på det og det er lættis. Det var ikke negativt lada på noen måte. Raser eksisterer folkens! Det trengs selvfølgelig ikke å ta hensyn til eller gjøres oppmerksom på dette, men å late som det ikke er forskjellige typer mennesker og ta seg nær av når det påpekes på den uskyldige måten som i dette tilfellet er bare ridiculous! Vi har forskjellig farge! Det er ikke noen big deal!

Det går begge veier. Rasister og de som skal bli sure fordi du kommer med en vits om at vi ser forskjellige ut, eller enda morsommere, at vi oppfører oss forskjellig utifra hvor i samfunnet vi står. (som regel er rasisme verre haha)
Jeg synes ikke at Madcon overreagerte, du så de synes spøken var kjip.. problemet er at Kaizers overreagerte, også klart er jo dette mat for media også.. kan ikke unngå det, men jeg synes helt ærlig det er synd på den bonden som bruker slike spøker til vanlig på bygda.. for der spaserer slike spøker lett, bare ikke på TV. Klart det er helt feil, men vi alle møter slike ironiske småfleiper hver eneste dag. Spesiellt de med litt pondus får høre det "du tjener godt for tida ser jeg? hehehe" , ja nei da kan vi ikke reagere mot de, da skal vi le med de. Fordi blir vi sure, da er det vi som er kjipe.. noen som ser hvor jeg vil? :-)
Helt ærlig, syns folk her at spøker om forskjellige gruppers stereotyper ikke er lættis? Som oftest er spøken morsommere jo kjipere og mer overdreven stereotypen er eller hvor grovt den går på bekostning av gruppen. Disse vitsene er morsomme fordi tanken om å diskrimenere grupper så grovt med null grunnlag for det er så absurd.

Basicly det motsatte av rasisme. Du ler ikke fordi du syns det er morsomt at folk får oppleve kjipe ting.
Rasisme er ikke hva det en gang var, takk gud for det.
Vi har ikke samme fremmedfrykt, vi har andre nasjonaliteter og hudfarger rundt oss hver eneste dag i en eller annen form. Enten på pcskjermen , tv eller sosialt i hverdagen.
I min verden er "jævla fittehøl" sagt med et surt ansiktsuttrykk mye mer støtende enn "mokkamann" sagt med latter og en kompisklapp på skuldra.
Sist endret av Teddybe4r; 15. januar 2012 kl. 04:06.
Sitat av watchman Vis innlegg
Rasisme er ikke hva det en gang var, takk gud for det.
Vi har ikke samme fremmedfrykt, vi har andre nasjonaliteter og hudfarger rundt oss hver eneste dag i en eller annen form. Enten på pcskjermen , tv eller sosialt i hverdagen.
Vis hele sitatet...
Sjekk kveldens innlegg på FB-gruppa til Madcon så ser du at rasismen er svært levende i 2012 også, dessverre.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Sjekk kveldens innlegg på FB-gruppa til Madcon så ser du at rasismen er svært levende i 2012 også, dessverre.
Vis hele sitatet...
Vært og sett, lite "rasisme" der gitt. Mest klaging på urettferden som har pågått i flere intervju der madcon har kallt andre folk bleikfiser og "hvite" uten at de selv klarer å ta spøken med mokkamenn. Spøken var jo såklart sykt flau og madcon har rett til å reagere, eller har de med hva de har sagt tidligere? I thomas og harald kalte de dem bleikfiser, litt ironi må man ha. Plumbovokalisten er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen.
Men nå må han desverre leve med "rasisme" stempelet pga av moralistene.
http://www.youtube.com/watch?v=V48aeAPBCY8
Spol til 3:20, det er vel det klippet folk snakker om fra Senkveld.
Mest provosert av "Kaizer-Terje". Kvalmendes type.
Virker som mange sliter med å forstå forskjellen på "rasisme" og "rasisme mot svarte". Rasisme er hat mot annen farge på huden/annen etnisitet enn deg selv. Merkelig egentlig, fordi vi ser sjelden noen slenge dritt om asiatere f.eks? Mens arabere/kurdere etc sammen svarte er mer utsatt, hvorfor?
Sitat av watchman Vis innlegg
Virker som mange sliter med å forstå forskjellen på "rasisme" og "rasisme mot svarte". Rasisme er hat mot annen farge på huden/annen etnisitet enn deg selv. Merkelig egentlig, fordi vi ser sjelden noen slenge dritt om asiatere f.eks? Mens arabere/kurdere etc sammen svarte er mer utsatt, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Det er jo bare å ta en liten titt på historien det.

Innspillet fra Plumbo var jo selvfølgelig forkastelig. Man kan ikke komme med slike utspill, live, ovenfor en person man ikke kjenner. Jeg syns spøken var rasistisk, og at de skal spille "Ola Nordmann" på Grand Prix gjør ikke saken bedre.
Sist endret av bendiks; 15. januar 2012 kl. 04:30.
Det er ingen vits i å bry seg om hele greia
http://www.youtube.com/watch?v=V48aeAPBCY8

Spol til 3:20 dere som vil irritere dere litt mer over hvor enveiskjørt hele greia er.

Edit: Så ikke at det allerede var postet. Btw, dette er ikke det "bleikfis"tilfellet folk snakker om.
Sist endret av Teddybe4r; 15. januar 2012 kl. 04:37.
Hele greia er tragisk. Det viser i dag hvor trangsynte og rett og slett intelligensen til både de som henger seg opp i det og de norske journalistene. For noen timer siden kantra det et cruiseskip med over 70 personer savnede, mange av de kommer aldri til å se sine kjære igjen og noen flyter rundt totalt isolert helt aleine på det åpne hav. Er det det media-norge prøver å dekke? Nei, vi er tydligvis i en nasjonal krise nå, siden en bygdeidiot kalte en høy-på-seg-sjæl sør-afrikaner moccamann! En moccamann! Kan alle vær så snill og forstå at hele den jævla kjendis Norge er ikke noe annet en et sirkus.

Dagbladet og Vg melker dette fullt, samme gjør avdanka b-kjendiser som ønsker litt publisitet ved å gå ut til media og si hvor ondskapsfull og slem plumbo er, ja de står jaggu meg i ledtog med Breivik, Hitler og det som verre er.
En såpeopera ikke noe annet. Men for all del, bruk den knappe tida dere har på jorda til å irritere dere over noe han ene sa på tv til han andre.
Sist endret av ParadiseCity; 15. januar 2012 kl. 04:38.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Det er jo bare å ta en liten titt på historien det.

Innspillet fra Plumbo var jo selvfølgelig forkastelig. Man kan ikke komme med slike utspill, live, ovenfor en person man ikke kjenner. Jeg syns spøken var rasistisk, og at de skal spille "Ola Nordmann" på Grand Prix gjør ikke saken bedre.
Vis hele sitatet...
Jepp, vitsen var forkastelig.. helt enig med deg.
Men i så måte, så må vi alle huske at det var vitsen til madcon om de hvite også, som såklart absolutt ingen reagerte på. Linken finner du over her.
En liten festlig vits som jeg kom over som jeg kopierte for å deleJeg fjerner den selvsagt hvis det er noen med annen hudfarge eller som kommer fra landet som finner den støtende)

-Hvis Madcon og Plumbo skulle laget et band sammen, burde de ikke da ha kalt det ''Mokkabønder?''

_____________

Men personlig syntes at kommentaren var smårasistisk og unødvendig. Likevel skal folk melke hat ut av dette selv etter Plumbo har bedt om unnskyldning. Hvis det skal bli et slikt styr nå, hvordan ville det blitt hvis en sa en virkelig negativt ladet rassistisk kommentar på tv?

Det virker for meg som at folk velger å skape oppstyr rundt dette for å få positiv PR når de fremstår som antirassistiske forkjempere.

Jeg er veldig i mot rasisme. Men syntes mange har overreagert her.
Terje er et rasshøl. Hele Skambankt \ Kaizer har gått til hodet på fyren for lenge siden. Helt jævlig unødvendig det han idioten gjorde.
11-12 sider på et par timer burde vel bety at dette virkelig er et tema som fortsatt er gjeldende i det offentlige.

Jeg tror nok at kommentaren det prates om var ment som en spøk, men ble(og kan) misforstås relativt lett. Dette kan være personen som uttalte det sin ignoranse, eller nervøsitet da man prater foran en forsamling.
Greit nok at det kanskje ikke hører hjemme i samfunnet å spøke om ulikheter på bekostning av menneskets historie når det gjelder undertrykkelse, men er det ikke bedre å bare ignorere det enn å blåse det opp til de proposjonene det tydeligvis er i for øyeblikket ?
Sitat av Snuble Vis innlegg
11-12 sider på et par timer burde vel bety at dette virkelig er et tema som fortsatt er gjeldende i det offentlige.

Jeg tror nok at kommentaren det prates om var ment som en spøk, men ble(og kan) misforstås relativt lett. Dette kan være personen som uttalte det sin ignoranse, eller nervøsitet da man prater foran en forsamling.
Greit nok at det kanskje ikke hører hjemme i samfunnet å spøke om ulikheter på bekostning av menneskets historie når det gjelder undertrykkelse, men er det ikke bedre å bare ignorere det enn å blåse det opp til de proposjonene det tydeligvis er i for øyeblikket ?
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du ikke har lest alle sidene i diskusjonen
Har en nær bekjent som jobbet backstage på en Kaizerskonsert, å han kunne beskrive bandet som ekstremt høy på pæra. De orket så vidt å bry seg når de fikk beskjed om at det var gjester som var interrisert i å møte bandet, å de var overlegne mot alle vaktene backstage.

Fikk et enda dårligere bilde av de i dag, og kjenner igjen den historien jeg har fått fortalt om bandet.
Plumbo driter seg ut ved å si en småteit kommentar på direkte TV, Madcon driter seg ut ved å reagere på den måten på noe de selv er skyldige i (på senkveld) og Kaisers driter seg ut med en overdreven reaksjon. Dette kom ihvertfall ekstremt beleilig for Trond Giske!
Sitat av watchman Vis innlegg
Noe sier meg at du ikke har lest alle sidene i diskusjonen
Vis hele sitatet...
Det har du faktisk helt rett i. Jeg tenkte jeg skulle sitere noen fra første siden, men still, mening er mening I guess. Hvis forrige innlegg er en representasjon for store deler av tråden i seg selv, så beklager jeg i hvert fall.
Jeg har faktisk et ordtak som passer til alle involverte i denne saken; Full selvtillit, NULL selvinnsikt! Flaut både av Madcon, Kaizers og Plumbo.
sekvinnsikt? kjendisnorge er og har alltid vært en stor joke! fuckin' ridiculous..
Vitsen var dårlig... Men hva faen var rasistisk med den? Vet ikke madcon gutta at de har brun hudfarge?

Er det ikke lov å nevne fargen brun i nærheten av en person med mørk hud? Kan en ikke si feks: Jeg møtte en sort mann?

Er vi der at vi enda må si farget for å ikke fornærme? Jeg vil tørre å si at de som går rundt å mener at vi skal bruke politisk korrekte utrykk for å omtale MEGET beskrivende trekk på mennesker er de virkelige rasistene!

Ett menneske er da vel for faen ett menneske enten det er brunt, rødt sort eller hvit. Definerer hudfargen vår oss? Ikke faen! Kultur og arv er jo det som definerer oss!

Du blir ikke noe bedre menneske av å slenge deg på den SUPERANTIRASISTISK bølgen som herjer vilt i landet her hver gang en negativt ladet setning mot andre en etnisk norske blir ytret. Gi dere med det, det er patetisk og gjennomsiktig.

Jeg forventer at jeg kan snakke med, omgås og til og med bli venn med en person fra hvilket som helst annet land i verden, jeg vil bli respektert som jeg respekterer han eller henne.

Å da aksepterer jeg ingenting annet en at jeg kan rette kritikk mot denne personen akkurat som jeg kan gjøre mot en hvilken som helst hvit mann i norge. Jeg godtar ikke å bli kalt rasist for helt laid back, konstruktiv og faktabasert kritikk.

Hvorfor kan ikke jeg bli offended når en svart mann sier at all serial murderers are white people. White people scare the shit out of me. Funny as hell joke sier jeg. Hadde dette vært snudd, hadde jeg sagt all drugdealers are black people! (edit formuleringsfeil) WTF er forskjellen her? Hvorfor blir jeg hata for en raserelatert gag som er like morsom, og absolutt ikke drøyere en vitsen han dro? Jeg vil jo mye heller vært drug dealer en serial killler. Så vi fornærmer dem ikke like mye en gang... Er folk helt blinde? Det er på tide at vi lar fortid være fortid så lenge vi alle har lært av det. Spist er spist. Hug it out bitches!

Fawk jeg kommer til å bli så pissed off når noen lengre ned her blir å kalle meg en rasist... For det blir jo selvsagt å skje.

Ragequittin freakforum:P Peace!
Sist endret av Wickeddark; 15. januar 2012 kl. 05:19.