Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  439 57726
Endelig, 10 år etter starten på jaktet er Osama Bin Laden funnet. Ville bare informere å lage en tråd om dette. Obama skal vistnok utales seg om saken i løpet av de neste 30 minuttene. Kilde:
www.foxnews.com
Det var på tide!

Ganske sikker på om dette er sant så blir dette et stort spetakkel!

Gaddafi, værsegod neste!
Sist endret av WhiteHat; 2. mai 2011 kl. 05:18.
http://www.whitehouse.gov/live?utm_s...paign=shorturl
white house live for de som vil følge med
Det var da på tide. Det kostet vel ikke noe mer enn cirka 1000 milliarder (+/-). Hva nå? At han er død er jo bare starten på å bli kvitt faenskapet?
Kjipt at du brukte Fox News som kilde dog. Skulle ha laget posten her selv, har visst om dette i snart en halvtime :P
Takk og pris! Det var ikke for tidlig! Da ble verden et litt bedre sted. Enda er det igjen mange. Men Gaddafi er definitivt neste!
Dette har jeg ventet på!

En stor seier.
blir ihvertfall plass til en annen stakker på Americas ten most wanted

ser for meg angrepet og basen til Osama Bin Laden, alle tenkte sikkert at nå er vi fucked! for det var vell ikke få styrker som gikk inn for å drepe han? :P var vell bare å kjøre på med nesten alt som finnes av styrker når de vet posisjonen hans
bin Laden fikk angivelig et headshot da han var på vei ut fra skjulestedet. Liket ble tatt av amerikanerne som fikk identifisert det ved hjelp av DNA fra bin Ladens avdøde søster.
Sist endret av hafnor; 2. mai 2011 kl. 05:56.
Lurer faktisk på om det var styrker. Siden de har kroppen hans. Tror ikke de hadde hatt mulighet til å ta han med seg vist de brukte bomber og missiler.
Sitat av Apofis Vis innlegg
Lurer faktisk på om det var styrker. Siden de har kroppen hans. Tror ikke de hadde hatt mulighet til å ta han med seg vist de brukte bomber og missiler.
Vis hele sitatet...
hehe selvfølgelig går de for et cleanshot på en god dels kilometer unna :P

men hadde han begynt å rømme f.eks så hadde de vell gått inn for å drepe de fleste som var der?

men flere ledere i al qaeda ble vel også angrepet i angrepet som var?

men heldige mann som fikk ta skuddet da? 25mill USD i trofê?

Edit: "En liten gruppe utførte aksjonen med bemerkelsesverdig mot og dristighet. Etter en skuddveksling drepte de Osama og sikret seg kroppen hans" måtte bare lese på VG
Sist endret av WhiteHat; 2. mai 2011 kl. 06:05.
Ja det gjør nok det :P
Ja, de hadde nok det. De vil jo drepe så mye Al Qaida som mulig.
Aner ikke, jeg så på den live talen som Obama hadde for noen min siden, der sa han bare at Bin Laden var drept. Men tenker de knertet en god del andre også
Ja, han var jævlig heldig! Penger!! haha
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Endelig, 10 år etter starten på jaktet er Osama Bin Laden funnet. Ville bare informere å lage en tråd om dette. Obama skal vistnok utales seg om saken i løpet av de neste 30 minuttene. Kilde:
www.foxnews.com
Vis hele sitatet...
Da blir det sikkert helt slutt på islamisme og terrorisme for godt, og måten USA har håndtert situasjonen på har ikke bidratt til noen økning i ekstremisme.... Ikke i det hele tatt.... Veldig psykologisk strategi...

HURRA!

*ironi*
Det blir aldri slutt på terrorisme for godt..
Sitat av Apofis Vis innlegg
Det blir aldri slutt på terrorisme for godt..
Vis hele sitatet...
Poenget er jo at USA har forstørret Al Qaida til de grader gjennom sin svart-hvitt-retorikk og sin sinnsvakt kostbare og upopulære krig. Nesten ingen visste hva Al Qaida var før. Den samme primitive retorikken, typisk for den umodne tenåringsstaten USA, har også skapt det moderne narkotikaproblemet og mange andre ubalanser i verden.

Det har vært terroraksjoner før, ja, men det blir ikke mindre av det når man er så upsykologisk som Bush har vært. Jaques Chirac advarte om at handlemåten hans ville skape tusenvis av små Bin Laden'er. Det tror jeg franskmannen har rett i.

Vi er daglig vitner til et primitivt sirkus som startet i 2001.

Veldig få har analysert roten til misnøyen eller foreslått å benytte en annen strategi.
Sist endret av rken996; 2. mai 2011 kl. 06:16.
Sitat av hafnor Vis innlegg

En stor seier.
Vis hele sitatet...
Mulig det, men hva nå da?
Skal de skjeggete skurkene bare komme hoppende på hoppestokken sin mens de smiler bredt, for så å legge fra seg AK47-en og RPG-en sin?

Rister oppgitt på hodet av fjollete, feirende amerikanere som er fylt til bristepunktet med påtvungen patriotisme.
Jeg unndrer meg,
Vil ikke drapet på Osama Bin Laden gjør Al-Qaida mer aggresive?

Om jeg forstår meg riktig på terrorister og ekstrem islamistiske grupper skal blod hevnes ved blod, med andre ord, drapet på Osama Bin Laden kan få terrorister til å jobbe på spreng for å få en hevn.

Ser for meg at dette kan få en alvorlig backfire.

Edit: Gratulerer til Amerikanerne for en KLAR "seier" mot Al-Qaida og terrorisme.
Sist endret av Edited; 2. mai 2011 kl. 07:07.
Selv om dette ikke vil ende krigen og Al-Qaida er det jo ikke rart dem feirer. Mannen sto jo bak det største angrepet mot USA i moderne tid, så de er nok glad for at han endelig fikk straffen sin.
Sitat av Edited Vis innlegg
Jeg unndrer meg,
Vil ikke drapet på Osama Bin Laden gjør Al-Qaida mer aggresive?
Vis hele sitatet...
Joda - i hvert fall i følge WikiLeaks
Ser ikke helt det store med dette.
Mannen har nok en liten hær med administrasjon som stepper inn om han skulle ryke.

Litt morsomt er det jo at CIA sponset militær opplæring til Al Quaida i forberedelse til operasjon desert storm.

Amerikanerene er sikkert glade de. Helt til det går opp for dem at det ikke endrer så veldig mye.
Verdens største terroristregime; USA, har altså avlivet en konkurrent? Al Quaida er et produkt av CIA, og i så måte en skapt motpol, slik at USA skal se uskyldige ut, og ha muligheten til å spille helt. Vi lever i en syk, syk verden.
Nå er det bare å vente på Bin Laden - The Movie.
Personlig er jeg langt mer bekymret over alle terroristene og krigsforbryterne som myndighetene våre fyller landet med enn jeg var for Osama.
Vi har jo tradisjon for å støtte opp under terrorisme her i landet, akkurat som OBL sitt maktapparat i sin tid ble etablert av USA.

Tanker om hva det bakenforliggende motivet er? IMO det være noe mindre naivt bak norsk innvandringspolitikk enn å vise verden hvor gode og inkluderende vi er, samt karre til seg noen toppjobber i FN/EU/whatever..?
Sist endret av gorm; 2. mai 2011 kl. 08:14.
Nå blir det baluba!
video, or i didn't happen
Hva skjer nå? Hva skjer med familien til Herr Osama? Blir de sendt til norge og bor under en fin velferd?
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Hva skjer nå? Hva skjer med familien til Herr Osama? Blir de sendt til norge og bor under en fin velferd?
Vis hele sitatet...
Kommer de til Norge, reiser jeg personlig på tvers av landet og følger dem pent ut igjen, omså harde midler må til.
Sist endret av Kunitsyn; 2. mai 2011 kl. 08:38.
Det er i det minste en liten symbolsk seier for USA, uansett hvor lite det faktisk hjelper eller ei.

Endelig trenger jeg ikke å sjekke om det er en Osama under senga mi før jeg legger meg. <3
Om drapet på Osama bin Laden endrer mye i forhold til terroraksjoner fra al Qaida sin side er jo en sak man kan diskutere i timesvis, men da ingen her sitter på førstehåndsinformasjon fra al Qaidas leder blir det vel mest blinde spekulasjoner og teorier.

At dette er en seier for USA er det derimot ingen tvil om, de mistet 3000 sivile mennesker i en terroraksjon ledet av bin Laden for nesten ti år siden. Dette sitter fortsatt dypt hos veldig mange av dem, og siden endel av dem er oppslukt av nasjonalisme og patriotisme så er det nok godt for dem å endelig vite at en som har utgjort en av de mest urettferdige og fryktelige hendelsene i landet deres har blitt drept.

De får i hvert fall nyte seieren en liten stund før nye terrorangrep blir avverget og vi går inn i den samme onde sirkelen på nytt.
Der sikra Obama seg gjenvalget.
Flott for USA. Nå kan de kanskje trekke seg ut fra alle kampene de herjer i midtøsten og "mind their own buisness".. Nei vent litt. De bør vel få svi enda litt mer for den terroraksjonen for over 10 år siden. Kanskje de til og med får med seg noen liter olje på kjøpet.
En stor seier i kampen mot terror ja. Og drapet på Pablo Escobar var vel en stor seier i kampen mot narkotika, men ting ble ikke så mye bedre av den grunn.
Da er stillingen USA 1 - 1 Al Qaida
Så får vi se hvem som scorer 2-1
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Det der er photoshoppet.
Vis hele sitatet...
Ja selvsagt, det måtte komme
merkelig at dem gravla liket så fort..
Sist endret av MyDarkSide; 2. mai 2011 kl. 09:41.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ja selvsagt, det måtte komme
Vis hele sitatet...
Hæ? Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker om det er det du prøver å si? Det bildet er åpenbart ikke ekte, det er ikke bekreftet at det er offisielt engang i følge Dagbladet, så jeg skjønner ikke hvorfor det å bruke kritisk sans blir sett på slik?
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Hæ? Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker om det er det du prøver å si? Det bildet er åpenbart ikke ekte, det er ikke bekreftet at det er offisielt engang i følge Dagbladet, så jeg skjønner ikke hvorfor det å bruke kritisk sans blir sett på slik?
Vis hele sitatet...
Gi oss heller en begrunnelse på hvorfor det er shoppet. Hvilke beviser har du? Hva gjør deg kvalifisert til å si det?
Sist endret av tafsern; 2. mai 2011 kl. 09:43.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Gi oss heller en begrunnelse på hvorfor det er shoppet. Hvilke beviser har du? Hva gjør deg kvalifisert til å si det?
Vis hele sitatet...
Hvem ser ikke at dem er fake?, trenger han virkelig en begrunnelse for det? hvertfall dem som ble lagt ut i denne tråden..
Var helt sikker på at noen skulle komme og foreslå at staten skulle dekke begravelsen jeg!
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jeg forstår ikke hva greia er - de annonserer at de har drept ham uten noen form for billedlig bevis. De sier nå at de har begravd ham i sjøen.... ??? Dette blir for mystisk for min del. Noe sier meg at han ikke er død og at USA gikk tom for penger til å føre jakten videre.
Hele opplegget virker fabrikkert, og det bildet ser aldeles ikke ekte ut i mine øyne.
Sist endret av M72; 2. mai 2011 kl. 09:59.
yey! Jeg ser for meg enda mer texas nå som han er borte. Tenkte nettopp på Groundzero, USA drepte nettopp Osama og forventer fred? Det står mange hundre mennesker i store mengder utenfor Groundzero, perfekt sted å smelle av en bombe?
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ja selvsagt, det måtte komme
Vis hele sitatet...
Det som er med bildebeviset er at han er så FRYKTELIG lik seg selv. Jeg hadde regnet med et bildebevis der vi skulle ha diskutert om det var riktig mann eller ikke. Bildet som blir brukt som sammenligning er jo eldgammelt, rart at ikke mannen har gjort en innsats med å endre utseende for ikke å bli gjenkjent.
kan noen poste link til bilde/film av kroppen til bin laden? død altså.

hvis jeg ikke ser hans døde kropp så tror jeg ikke på.
Til alle skeptikere:

DNA from bin Laden's body, compared with DNA samples on record from his dead sister,[147] confirmed bin Laden's identity. Kilde: http://www.thebostonchannel.com/news...24/detail.html

Mer bevis:

http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/media/blogs/blog/9/osama_bin_laden_dead0001_66.jpg
Sitat av tafsern Vis innlegg
Gi oss heller en begrunnelse på hvorfor det er shoppet. Hvilke beviser har du? Hva gjør deg kvalifisert til å si det?
Vis hele sitatet...
Bildet er fake. Her er begrunnelsen min som tok meg 2 sek i google og 2 min i Photoshop.

Uennorge: sorry as, han på bildet er sikkert bare enda en CIA copy-cat .
http://scrapetv.com/News/News%20Pages/usa/Images/al-qaeda-osama-bin-laden-ayman-al-zawahiri.jpg

skjegget er langt hvitere. han her er for ung.

ekke vanskelig å finne mennesker som ligner. veldig lett og spesielt når man får lov å ha skjegg.

http://www.gotwhooped.com/fantasy/images/1207947411osama-bin-laden.jpg
http://www.clevelandleader.com/files/Nov4OsamaJazeeraTV.jpg

og så på ditt bilde så ser han 30 år gammel igjen.
Sist endret av Dalaras; 2. mai 2011 kl. 10:14.
Døm selv: http://a.yfrog.com/img615/4269/s3pnk.jpg

Jeg liker at han har høyere oppløsning på øynene enn resten av ansiktet.
Også morsomt å se at han har nøyaktig samme ansiktsuttrykk på begge bildene.
Sist endret av Teigen; 2. mai 2011 kl. 10:14.
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Bildet er fake. Her er begrunnelsen min som tok meg 2 sek i google og 2 min i Photoshop.

Vis hele sitatet...
Se munnen deres er jo 100% lik? Tror nok dette er photoshop jeg også..
det der er jo photoshop, selv jeg som ikke driver med photoshop ser det..... da burde dere som kan det også.
Folk må jo også se at halvparten av ansiktet har høyere oppløsning enn andre halvdel?