Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2039
Har mods, crew og admins blirr for snille med å slette innlegg som er totalt useless etter "oppgjøret" her på NFF, og prioriteres enkelte brukere foran andre, selvom inllegget er crap?

Jeg ser så mye som bryter med lov og orden, virker som hele forumet er skjevt, mye mer enn hva det var før. Hvorfor kan ikke andre medlemmer som støtter og bidrar til forumet komme med kommentarer i "spør oss" forumet? Det er ingenting annet enn en åpen PM mellom bruker, mod og crew.

Kanskje vi trenger noen av de samme rmmene som var her før? Med mods som slettet inlegget før man slo en tast på tastaturet

Og så har vi KP- Kvalitetspoeng. Kvalitet? Eller EP- enighetspoeng? At et inlegg på kun ett ord kan høste nesten 100 "KP" mens et annet inlegg der det er lagt mye tid og krefter bare får kritikk. Ren spøk
Sist endret av Ellipsis; 21. oktober 2017 kl. 02:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Har mods, crew og admins blirr for snille med å slette innlegg som er totalt useless etter "oppgjøret" her på NFF, og prioriteres enkelte brukere foran andre, selvom inllegget er crap?
Vis hele sitatet...
Ikke som jeg vet om. Har du noen eksempler?

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Jeg ser så mye som bryter med lov og orden, virker som hele forumet er skjevt, mye mer enn hva det var før.
Vis hele sitatet...
Det er en illusjon. Alt ser mye bedre ut på avstand. Så ca hvert halvår kommer det en tråd der noen beklager seg og sier at alt var bedre før.

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Hvorfor kan ikke andre medlemmer som støtter og bidrar til forumet komme med kommentarer i "spør oss" forumet? Det er ingenting annet enn en åpen PM mellom bruker, mod og crew.
Vis hele sitatet...
Om du ønsker at flere skal delta, tror jeg "Diskusjon" er et passende sted. Akkurat dette forumet er låst ned slik at svar kun kommer fra de som har noe med drift å gjøre. Om du ønsker privat meldingsutveksling med crew, bruk "Kontakt oss".

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Kanskje vi trenger noen av de samme rmmene som var her før? Med mods som slettet inlegget før man slo en tast på tastaturet
Vis hele sitatet...
Mulig DU trenger det, men majoriteten av brukerne her er faktisk ganske flinke til å oppføre seg. Personlig trodde jeg syndefloden ville åpenbare seg når vi lettet på reglene, men tydeligvis tenkte jeg feil.

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Og så har vi KP- Kvalitetspoeng. Kvalitet? Eller EP- enighetspoeng? At et inlegg på kun ett ord kan høste nesten 100 "KP" mens et annet inlegg der det er lagt mye tid og krefter bare får kritikk. Ren spøk
Vis hele sitatet...
Poenget med KP er at folk skal kunne si seg enig med noe uten å lage et innlegg for å si "Jeg er enig!". Eller si at de liker det eller tilsvarende. For det formålet passer KP eksakt.
Artig at du skriver dette, for jeg fikk nylig en klage som gikk på det motsatte. At vi sletter for mye og at rammene er for strenge. Folk har ganske forskjellig oppfatning av dette, alt ettersom hva de ønsker seg av forumet, og hvor mye de har opplevd å få innholdet sitt slettet. Det er to leirer av misfornøyde. De som ønsker strengere moderering, og de som ønsker mildere. Vi prøver å holde oss på en gylden middelvei ved å opprettholde en viss kvalitet, men samtidig være tolerante med hvilke temaer man kan ta opp. Det er vanskelig å gjøre alle til lags, men vi får generelt lite klager for tiden. Jeg velger å tolke det som at de aller fleste stort sett er fornøyd med linja vi ha lagt oss på.
Sist endret av mentalmelt; 21. oktober 2017 kl. 04:44.
Sitat av meitemark
Ikke som jeg vet om. Har du noen eksempler?
Vis hele sitatet...
Ja jeg har mange eksempler. Men jeg ønsker ikke henge ut enkelte medlemmer her inne. Men om du ønsker kan jeg grave litt å komme med mange eksempler på dette.

Sitat av meitemark
Det er en illusjon. Alt ser mye bedre ut på avstand. Så ca hvert halvår kommer det en tråd der noen beklager seg og sier at alt var bedre før.
Vis hele sitatet...
Tja, er det en illusjon? Jeg er ikke helt enig med deg her.

Sitat av meitemark
Om du ønsker at flere skal delta, tror jeg "Diskusjon" er et passende sted. Akkurat dette forumet er låst ned slik at svar kun kommer fra de som har noe med drift å gjøre. Om du ønsker privat meldingsutveksling med crew, bruk "Kontakt oss".
Vis hele sitatet...
Javel. Jeg tror det hadde vært til nytte at flere kunne slenge seg på en debatt eller spørsmål i "spør oss" forumet, dette vil jeg tro mange er enig i. Jeg har hvertfall flere ganger ønsket å kommentere enkelte tråder i "spør oss" Det virker tullete å måtte lage en helt identisk tråd under diskusjon om den samme problemstillingen, eller spørsmålet.

Sitat av meitemark
Mulig DU trenger det, men majoriteten av brukerne her er faktisk ganske flinke til å oppføre seg. Personlig trodde jeg syndefloden ville åpenbare seg når vi lettet på reglene, men tydeligvis tenkte jeg feil.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at jeg kanskje trenger det? Ja de fleste medlemmene her inne kan det å oppføre seg riktig. Jeg snakker om Inlegg som er helt urelevante og til ingen hjelp på noen måte, semi-trolle inlegg osv. Tenkte ikke på stygge kommentarer eller hets i utgangspunktet.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Artig at du skriver dette, for jeg fikk nylig en klage som gikk på det motsatte. At vi sletter for mye og at rammene er for strenge. Folk har ganske forskjellig oppfatning av dette, alt ettersom hva de ønsker seg av forumet, og hvor mye de har opplevd å få innholdet sitt slettet. Det er to leirer av misfornøyde. De som ønsker strengere moderering, og de som ønsker mildere. Vi prøver å holde oss på en gylden middelvei ved å opprettholde en viss kvalitet, men samtidig være tolerante med hvilke temaer man kan ta opp. Det er vanskelig å gjøre alle til lags, men vi får generelt lite klager for tiden. Jeg velger å tolke det som at de aller fleste stort sett er fornøyd med linja vi ha lagt oss på.
Vis hele sitatet...
Ja det gir for meg ingen mening overhode. At folk fortsatt klager på at mods er for strenge er for meg veldig rart. Har noen slettede tråder og inlegg jeg ikke har vært helt enig i, men det er ikke til å unngå. Men dere behandler medlemmer ganske forskjellig når det kommer til dette, noen slipper billig unna, andre får kanskje litt mye pepper.
Sist endret av Ellipsis; 22. oktober 2017 kl. 03:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det blir egentlig litt vanskelig å kommentere noe vettug på dette, da man ikke har data (innlegg) å overveie. Hvis det er enkeltinnlegg som du mener bryter med regelverket så har forumet en innebygd rapporteringsfunksjon som passer for formålet som du kan bruke på lik linje med alle andre på forumet.
Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Ja jeg har mange eksempler. Men jeg ønsker ikke henge ut enkelte medlemmer her inne. Men om du ønsker kan jeg grave litt å komme med mange eksempler på dette.
Vis hele sitatet...
Du får gjøre det da. Du kan om så sende PM eller bruke rapporteringsfunksjonen.

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Tja, er det en illusjon? Jeg er ikke helt enig med deg her.
Vis hele sitatet...
Siden jeg har vært på forumet siden før det fantes, så har jeg erfaring nok til å kunne si at det stort sett er en illusjon. Det sagt, om man finner noe spesifikt utover "alt var bedre før", så kanskje det kan brukes.

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Javel. Jeg tror det hadde vært til nytte at flere kunne slenge seg på en debatt eller spørsmål i "spør oss" forumet, dette vil jeg tro mange er enig i.
Vis hele sitatet...
POENGET med "Spør oss" er at man skal få svar fra crew og administratorer, og ingen andre. Vil man ha svar fra andre så er det mer passende fora for det.

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Jeg snakker om Inlegg som er helt urelevante og til ingen hjelp på noen måte, semi-trolle inlegg osv. Tenkte ikke på stygge kommentarer eller hets i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Igjen, rapporteringsfunksjon. Da får admin, crew og relevante mods en epost om det.

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Men dere behandler medlemmer ganske forskjellig når det kommer til dette, noen slipper billig unna, andre får kanskje litt mye pepper.
Vis hele sitatet...
To gode grunner til dette:
1) Vi er forskjellige individer, så vi oppfører oss litt forskjellig. Det jeg slår hardt ned på er det kanskje andre som tenker "at det får gå for nå...".
2) Brukere som tidligere har vist at de trenger et strengt miljø blir fulgt ekstra godt opp. ie, lag arbeid for oss og vi husker slikt i nesten all evighet.