Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4777
Hei freaks. Med tanke på gårsdagens litt kontroversielle hendelse vil jeg sette i gang en diskusjon om hårsår-heten som Tschawe og de andre viste oss i går, og om det vil å følger for forholdet nordmenn-'innvandrere'...

Gjerne les hele hovedinnlegg før dere svarer da

...Eller om det i hele tatt kommer til å få følger.. Saken er; om dere ser i mokkamann-tråden - jeg syntes i begynnelsen at det var svært dårlig gjort av Plumbogjengen, men etter at reaksjonene fra hele publikum ble verre og verre - og ikke minst Tschawe fikk blåst opp egoet sitt - at jeg ble nødt til å se annerledes på det.
...................

Jeg har i en rekke sammenhenger vært omgitt av innvandrere og folk som har ikke-norske-foreldre. Både europeiske immigranter/innv. og ikke-europeiske.
Samtlige innv. jeg kjenner hadde tatt spøken ganske greit, og jeg må si spesielt dette: mange av de innv. jeg kjenner og omgås jobber hardt for å lykkes i Norge og bli en integrert del av norske samfunnet.

.....via siste setning kommer da spørsmålene:
#Vil Tschawes&Co`s voldsomme ego og "forbud" mot å fleipe med hudfarge" tilspisse forholdet mellom innv. og nordmenn??

#Eller trenger det kanskje ikke å bli slik i hele tatt, mt.p at de fleste nordmenn og innv ser det som usyldig kødd?

# synes du innv. er hårsåre/vanskelige og bør 'dempe' seg litt?

[CENTER]Diskutèr[/CENTER]
Sist endret av aeon_illuminate; 15. januar 2012 kl. 14:30.
Selvsagt ikke. De fleste innvandrere ville tatt vitsen med et skrått blikk eller en høflig latter, på samme måte som de fleste nordmenn ville ha gjort hvis rollene var reversert. Hvorfor skal jeg generalisere noen over handlingene til en kjendis? Kjendiser som Tshawe er generelt den dårligste representanten for innvandrere det er mulig å finne.

De eneste som ødela ryktet sitt igår var musikk Norge, makan til idiotgjeng.
ArbeidsledigProletar
Altså, greia er at det var en unødvendig vits fra forbilder. Man må se litt på hvilken position Plumbo er i akkurat nå. De farger av på fans osv.

Skal vi tillate at trendsettere og andre mennesker i posisjon hvor de blir sett opp til skal få lov til å dra "uskyldige" rasistvitser på riksdekkende TV? Ikke bare det, spellemannsprisen mister jo ganske mye seriøsitet, ikke veldig sofistikert pris som blir gitt bort til hverdagsrasister. Greit, vitsen er rimelig uskydig, men må jo se litt på tittelen til sangen originalt, spørs jo hvordan man tolker det, siden vi ser deg nå (og du passer til tittelen på sangen, Møkkamann, men du er svart) så skifter vi tittel til mokkamann.
Personlig synes jeg innvandrere kan være noe hårsåre mot sånne vitser. Synes de vitsen var respektsløs, kan de heller bare si i fra. Ingen som kommer med en slik spøk sier den for å være respektløse, spesielt ikke ved mottakelse av en pris. Det er bare idioti.

Jeg mener noen innvandrere bruker historien til mange andre innvandrere for å forsvare seg selv, selv om det ikke angår dem i det hele tatt. Hvorfor ikke bare komme seg forbi alt som har hendt, og heller leve i nuet, og forstå at det faktisk ikke er noen stygg mening bak det?

Hadde jeg blitt kalt for vaniljeis hadde ikke jeg blitt fornærmet liksom. Eller skulle jeg blitt det, kanskje?

Riktig nok, noen innvandrere har gått igjennom mye stygt. Men likevel, det er fortid, og verden forandres.

Edit: Er enig med batabusa om at det var en unødvendig vits. Men likevel, det var en vits.
Sist endret av Tfan; 15. januar 2012 kl. 15:02.
For rødstrømper er det tydeligvis akseptabel å mobbe folk på det groveste offentlig.
Han kom med en dårlig vits, intet mer!
Tragisk hele saken, moccamenn.

Se på senkveld eksempelet, i Oslo foregår det mer rasisme mot hvite en motstatt, men da er det plutselig lov og bare "morsomt"
Sist endret av weed911; 15. januar 2012 kl. 15:06.
Det forderver kjendisenes rykte ytterligere. Dette har ikke med hudfarge å gjøre, det har med en latterlig trend som går på det å hate enhver antydning til referanse til noe som har med andre etnisiteter å gjøre. Jeg synes synd på innvandreren i gata nå, som sikkert føler seg uglesett på grunn av Madcons hårsårhet. Heldigvis vet den absolutte majoriteten av nordmenn at dette ikke er noe innvandrergreie, dette er en Madcon-greie. Og resten av det håpløse kjendis-Norge slenger seg på trenden. Det er så mange pinlige episoder som har skjedd nå, og jeg tør påstå at mange av dem topper selve vitsen, og DET skal litt til!

Kaizers sin Facebookside inneholder tonnevis med hatmeldinger. Plumbos side er enorme mengder støttemeldinger. Alle de største nettforaene i landet ser ut til å være ganske samstemte over hundrevis av tråder og titusenvis av innlegg: TRAGISK og umodent av bl.a. Kaizers-Terje, umodent av Madcon, direkte latterlig og "WTF"-moment da han dusten gikk opp i trynet på Plumbo-Lars rett etter øldusjen, og STAKKARS ubetenksomme Lars Blokkhus.

Heldigvis representerer kjendisenes håpløse tendenser ikke meningen hos den brede befolkning.
Det er uten tvil Ole Ivars å Plumbo som ligger på den positive siden i min verden etter gårsdagens hendelse. Kaizers og Madcon derimot..

Makan til overreagering, Madcon kunne tatt alt med en comeback der og da på scenen eller noe.
Get over it. How long time was the slavery was? And what about the civilization war?
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Altså, greia er at det var en unødvendig vits fra forbilder. Man må se litt på hvilken position Plumbo er i akkurat nå. De farger av på fans osv.

Skal vi tillate at trendsettere og andre mennesker i posisjon hvor de blir sett opp til skal få lov til å dra "uskyldige" rasistvitser på riksdekkende TV? Ikke bare det, spellemannsprisen mister jo ganske mye seriøsitet, ikke veldig sofistikert pris som blir gitt bort til hverdagsrasister. Greit, vitsen er rimelig uskydig, men må jo se litt på tittelen til sangen originalt, spørs jo hvordan man tolker det, siden vi ser deg nå (og du passer til tittelen på sangen, Møkkamann, men du er svart) så skifter vi tittel til mokkamann.
Vis hele sitatet...
Rasistvist? Gutta i madcon er åpenbart svarte og hva er rasistisk med å påpeke det i et forsøk på et morsomt ordspill? Nei, konklusjonen her er at Madcon både er mokkamenn og møkkamenn.
http://www.tv2.no/underholdning/gkn/...l-3683310.html
Med tanke på hvor lei seg denne fyren er i etterkant, å prøve å forklare så mye som mulig mens artistnorge fortsetter å rase, det gjør meg ikke annet enn irritert.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Rasistvist? Gutta i madcon er åpenbart svarte og hva er rasistisk med å påpeke det i et forsøk på et morsomt ordspill? Nei, konklusjonen her er at Madcon både er mokkamenn og møkkamenn.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal det være greit å vitse med raser? Folk blir fornærmet, hvorfor skal det da være greit å gjøre dette på riksdekkende TV og respektert prisutdeling, hvordan tror du dette får nordmenn til å framstå ut i verden?

Men uansett, Plumbo er jo et usofistikert drikkeband så vi kan vel da se igjennom fingrene på dette siden de er fra bygda hvor rasisme er allment akseptert. ELler hei, majoriteten på dette forumet synes det er greit. Dra fram fargevitsene!!

EDIT: Tror du verden blir et dårligere sted om vi ikke aksepterer vitser basert på rase? Taper vi noe på å bekjempe sånt?
Sist endret av Batabusa; 15. januar 2012 kl. 15:43.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hvorfor skal det være greit å vitse med raser? Folk blir fornærmet, hvorfor skal det da være greit å gjøre dette på riksdekkende TV og respektert prisutdeling, hvordan tror du dette får nordmenn til å framstå ut i verden?
Vis hele sitatet...
Dette var da ikke en tale som ble holdt i FN akkurat. Tror du virkelig resten av verden vil tenke:

"Oh, my God! Norwegians are so racist! Just look at the fellow who made a inappropriate joke about how he thought about a new title for his song when he saw two black people. This is outrageous! Honey, cancel the trip to søfnefjørd, or whatever it's called. We're not going!"


Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men uansett, Plumbo er jo et usofistikert drikkeband så vi kan vel da se igjennom fingrene på dette siden de er fra bygda hvor rasisme er allment akseptert. ELler hei, majoriteten på dette forumet synes det er greit. Dra fram fargevitsene!!
Vis hele sitatet...
Lyst til å komme med en kilde på at rasisme er allment akseptert på bygda? Eller er det bare ville spekulasjoner fra din side?

Sitat av Batabusa Vis innlegg
EDIT: Tror du verden blir et dårligere sted om vi ikke aksepterer vitser basert på rase? Taper vi noe på å bekjempe sånt?
Vis hele sitatet...
Denne vitsen er ikke basert på rase, men på farge. Det er en forskjell. Han impliserer altså ikke at en rase er underlegen en annen, men derimot at det er en liknenede farge.


http://cafe.ajbintl.com/wp-content/uploads/2011/04/coffee-keoke-mocha-fudge-l.jpg
http://norsklaksefestival.no/images/tshawe.jpg

Han har unektelig en liknende farge som en mocca?

Selv om det var en teit spøk, er det ikke noe mer enn det.
Pootis Spencer
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hvorfor skal det være greit å vitse med raser?
Vis hele sitatet...
Fordi det ikke er noe galt med å være forskjellige farger.

Folk blir fornærmet,[...]
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=C9HRLvfbauA
Sist endret av elektronisk; 15. januar 2012 kl. 16:46.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hvorfor skal det være greit å vitse med raser? Folk blir fornærmet, hvorfor skal det da være greit å gjøre dette på riksdekkende TV og respektert prisutdeling, hvordan tror du dette får nordmenn til å framstå ut i verden?

Men uansett, Plumbo er jo et usofistikert drikkeband så vi kan vel da se igjennom fingrene på dette siden de er fra bygda hvor rasisme er allment akseptert. ELler hei, majoriteten på dette forumet synes det er greit. Dra fram fargevitsene!!

EDIT: Tror du verden blir et dårligere sted om vi ikke aksepterer vitser basert på rase? Taper vi noe på å bekjempe sånt?
Vis hele sitatet...
Og hvorfor er det greit å kalle noen for fittehøl, bleikfis eller mongo? Hvorfor reagerte vi ikke da? Sitter din moralske indignasjon like løst der ? Eller er det greit fordi det var en mørkhudet som sa det, og da er det mer slingringsmonn?

Å sitte i eget glasshus og kaste sten er ikke spesielt smart. Like lite smart som å tømme øl over en idiot som står og unnskylder seg over at han var idiot når han i et ubetenksomt øyeblikk lot det falle en kommentar som sikkert var vittig i (bare) eget hode.

Svar på edit: Jepp, jeg er overbevist om at vi taper noe på å bekjempe denne typen vitser på denne måten. Jeg er overbevist om at rasismesaken tok et steg bakover i går og i dag fordi masse folk blir jævlig oppgitt over at det er mulig å være så hårsår og konflikorientert og ute av stand til å se bjelken i eget øye.

Aksel Hennie burde forresten vært politianmeldt fordi han oppfordrer hiphopnorge til å utøve fysisk vold mot Plumbovokalisten. Hadde en eller annen kjendis på samme måte oppfordret senkveldgutta til å gi Madcon grisebank fordi de ble kalt bleikfiser ville det vel blitt huskestue tenker jeg.
Eneste som kom jævlig dårlig ut av gårsdagen var pappagutt og selv erklært superkjendis og playboy Kaizer-Terje.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Drachir Vis innlegg
Dette var da ikke en tale som ble holdt i FN akkurat. Tror du virkelig resten av verden vil tenke:


Lyst til å komme med en kilde på at rasisme er allment akseptert på bygda? Eller er det bare ville spekulasjoner fra din side?
Vis hele sitatet...
De sa det selv, vi kommer fra bygda. Ja jøss, masse bilder av kaffe og sjokolade. Jøss.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
siden de er fra bygda hvor rasisme er allment akseptert.
Vis hele sitatet...
Sitat av Batabusa Vis innlegg
vi kommer fra bygda
Vis hele sitatet...
Er du også fra bygda?
http://4.bp.blogspot.com/_UVPacgpIQLc/TJ6NohCxmEI/AAAAAAAACSI/wUqUNojQNPI/s1600/no-more-tears.jpg
Dårlig spøk? Sure.
Rasisme og/eller rase-hat? lol
Det var ikke direkte rasist da...

inlegg 50
Sist endret av Benjy; 15. januar 2012 kl. 18:12.
Hadde Madcon komt med en kommentar om hudfargen til vokalisten i plumbo hadde folk glemt det med engang.
Sitat av Sqq Vis innlegg
Eneste som kom jævlig dårlig ut av gårsdagen var pappagutt og selv erklært superkjendis og playboy Kaizer-Terje.
Vis hele sitatet...

Har selv fått oppleve oppførselen til disse superstjernene i Kaizers, og jeg er slettes ikke overrasket over at nettopp de skaper kvalm på en såpass nedverdigende måte.

For all del, Plumbo-spøken er primitiv, men man ser tydelig at han ikke mener noe vondt eller nedverdigende med det. Det var et hendig uhell, og vi må være voksne nok til å håndtere slike uhell på en moden måte.
Har inntrykk av at de som reagerer kraftig på denne hendelsen har et ønske om å fremstå som veldig politisk korrekte.

At Aksel Hennie oppfordrer til vold forteller vel mer om han enn om mokkamann-fadesen. Det samme gjelder det å kaste objekter på Plumbo. Synes hele saken vitner om at vi har for få problemer å ta tak i her i Norge - som både har sine gode og dårlige konsekvenser.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
De sa det selv, vi kommer fra bygda.
Vis hele sitatet...
At de sa at de kom fra bygda, og at slike spøker ikke blir tatt så seriøst på bygda, vitner overhodet ikke om utbredt rasisme på bygda. Kanskje det tvert om tyder på at de har et mer avslappet forhold imellom de etniske gruppene, slik at integreringen går bedre? Ikke trekk konklusjoner fra fakta bare fordi du ønsker det skal være slik.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ja jøss, masse bilder av kaffe og sjokolade. Jøss.
Vis hele sitatet...
Det var ett bilde av kaffe og sjokolade, og ett av den ene artisten i madcon. Artig at du refererer til de to bildene som "masse bilder av kaffe og sjokolade". Så du sjokolade i bildet av madcon-artisten? Er du rasist?

Ærlig talt. Svar heller seriøst på det jeg skriver.
De sa jo at de ikke brydde seg...
Dette blir for dumt, hvorfor skal dem ta det så jævlig ille opp at han refererte til hudfargen dems?

Madcon stilte opp på senkveld og kalte Thomas og Harald bleikfiser, men det er greit da eller?
Bare jeg som syns at en pakke med Mocca bønner hadde vært en passende unndskyld gave?
Synes de kunne kommet med en ordentlig negervits. De er i hvertfall morsomme.
Ord har så mye betydning man legger i det selv.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Altså, greia er at det var en unødvendig vits fra forbilder. Man må se litt på hvilken position Plumbo er i akkurat nå. De farger av på fans osv.

Skal vi tillate at trendsettere og andre mennesker i posisjon hvor de blir sett opp til skal få lov til å dra "uskyldige" rasistvitser på riksdekkende TV? Ikke bare det, spellemannsprisen mister jo ganske mye seriøsitet, ikke veldig sofistikert pris som blir gitt bort til hverdagsrasister. Greit, vitsen er rimelig uskydig, men må jo se litt på tittelen til sangen originalt, spørs jo hvordan man tolker det, siden vi ser deg nå (og du passer til tittelen på sangen, Møkkamann, men du er svart) så skifter vi tittel til mokkamann.
Vis hele sitatet...
Det er bare erkesosialister som ikke er hverdagsrasister. Så det sier ingen ting om seriøsiteten om de gir prisen til hverdagsrasister.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Drachir Vis innlegg
At de sa at de kom fra bygda, og at slike spøker ikke blir tatt så seriøst på bygda, vitner overhodet ikke om utbredt rasisme på bygda. Kanskje det tvert om tyder på at de har et mer avslappet forhold imellom de etniske gruppene, slik at integreringen går bedre? Ikke trekk konklusjoner fra fakta bare fordi du ønsker det skal være slik.


Det var ett bilde av kaffe og sjokolade, og ett av den ene artisten i madcon. Artig at du refererer til de to bildene som "masse bilder av kaffe og sjokolade". Så du sjokolade i bildet av madcon-artisten? Er du rasist?

Ærlig talt. Svar heller seriøst på det jeg skriver.
Vis hele sitatet...
Du svarer med at det er en ufarlig sak og at folk burde tåle å bli såra. Mobbing er greit fordi en standupkomiker sier det. Hvorfor skal jeg gidde å legge energi i å svare på det?
Jeg må si jeg er lei hele saken. Jeg fatta ikke rasismen før noen påpekte den engang. Ingen er så dumme at de med vilje kommer med rasistiske kommentarer på nasjonal tv. Det burde alle forstå, jeg trodde det var litt takhøyde for sånt på sånne prisutdelinger jeg.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Du svarer med at det er en ufarlig sak
Vis hele sitatet...
Kan du vise meg hvor jeg har sagt det? Siter meg. Jeg kan nemlig ikke se at jeg har påstått noe slikt. Jeg har derimot sagt at jeg ikke tror denne saken vil få nevneverdig betydning for hvordan resten av verden ser på oss.


Sitat av Batabusa Vis innlegg
og at folk burde tåle å bli såra.
Vis hele sitatet...
Igjen, hvor har jeg sagt dette? Jeg har skrevet at etter min mening handlet ikke den spøken om rase, men om farge. Dersom Tshawe blir såret av det er det hans sak, og ikke noe jeg legger meg oppi. Hvordan man skal håndtere det at noen blir såret er selvsagt en annen sak, men det normale er å beklage, slik plumbo artisten vitterlig har gjort.


Sitat av Batabusa Vis innlegg
Mobbing er greit fordi en standupkomiker sier det.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du snakker om en annen debattant. Forøvrig burde du skille mellom mobbing, og det at noen føler seg såret. Det er ikke nødvendigvis det samme.


Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hvorfor skal jeg gidde å legge energi i å svare på det?
Vis hele sitatet...
Du kan ihvertfall legge nok energi i det til å forstå hva jeg faktisk skriver, istedenfor å komme med stråmenn. I tillegg er det alltid allright å skille debattanter fra hverandre. Ellers blir det hele veldig vanskelig.

Dersom du har noen innspill på hvorfor dette var rasisme, og ikke en spøk som gikk på farge, er jeg interessert i å høre dem

Forøvrig vil jeg fremdeles gjerne at du dokumenterer påstanden om at rasisme er utbredt på bygda.
Innvandrenes rykte?? Hva med nordmenns rykte? Er alle nordmenn noen sosialt forkrøplede fittetryner? Heldigvis er dette en enkelthendelse og vil ikke rokke ved den allmenne oppfatningen av innvandrere som ...... Tshawe vil fortsatt være norges favorittmokkamann sålenge han synger og danser når vi klapper i henda og ellers holder kjeft og smiler når folk synes det er morsomt at han ikke er helt hvit, det er jo bare litt uskyldig vitsing, det bør han tåle, han som fikk komme hit og ha det så godt.
Nå har Kaizers-Terje bedt om unnskyldning
Lurer på hva som gikk i hodet på han når han helte ølet. Det skulle bare mangle at han ber om unnskyldning, han ble jo spellemannsprisens store taper.
Sist endret av Deximus; 15. januar 2012 kl. 22:21. Grunn: Skrivefeil!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Sitat av wolf_ek Vis innlegg
Innvandrenes rykte?? Hva med nordmenns rykte? Er alle nordmenn noen sosialt forkrøplede fittetryner? Heldigvis er dette en enkelthendelse og vil ikke rokke ved den allmenne oppfatningen av innvandrere som ...
Vis hele sitatet...
Men det er jo ikke nordmenn generelt sett som er hovedfokus med denne tråden. Spørsmålet er hvordan det skal gå med alle de hardtarbeidende innvandrerne som jobber eler tar utdannelse og prøver å bli "norske nok"..
Vil dette endre nordmenns syn på innvandrere enda mer?

..fordi denne Tshawe og denne Josef representerer IKKE den typiske innvandrer. Få innvandrere lever såpass *høyt* og får styrket egoet sitt her og der hele tiden. Egoet så vi på lørdag kveld desverre.

Sitat av wolf_ek Vis innlegg
Tshawe vil fortsatt være norges favorittmokkamann sålenge han synger og danser når vi klapper i henda og ellers holder kjeft og smiler når folk synes det er morsomt at han ikke er helt hvit, det er jo bare litt uskyldig vitsing, det bør han tåle, han som fikk komme hit og ha det så godt.
Vis hele sitatet...
Vet nå ikke om jeg misforsto deg eller om du misforstod tråden men det er nøyaktig disse ordene du skrev som er årsak til hat og misnøye innvandrere vs nordmenn.

Hva i helvete trodde du,?, at Tshawe fikk en "billett" opp hit, og nå har han det så jævla godt, hva?
Ja - vi er (de fleste er) blitt enige om at fyren har et altfor stort ego som kanskje ikke helt passer den norske "modellen", men come on da; hva har DU gjort for dette landet som ikke Tshawe har gjort? - fortjener du velferdsstaten mer enn han, eller hva?
Du stiller spørsmålene som om det er Tshawe som er problemet, det blir omvendt ikke sant? Han bare reagerte på tiltale. Så kan man jo diskutere reaksjonen, hadde det hjulpet om Madcon hadde smilt og ledd? Det var jo allerede en slags skandale før Madcon fikk kommentert noe. Så forøkte jeg på noe ironi som burde vært editert vekk, innså dessverre for sent at jeg er dårlig på ironi.
Det er ihvertfall besynderlig at en populær mann som Tshawe, født og oppvokst i Norge, musiker, underholder og programleder, brått blir så upopulær fordi han tar til motmæle når noen hetser med hudfargen hans. Utover det, tror jeg ikke at denne enkeltepisoden vil rokke ved nordmenns oppfatninger av innvandrere.
Sist endret av wolf_ek; 16. januar 2012 kl. 01:01.
Syns det var en artig kommentar jeg
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Sitat av wolf_ek Vis innlegg
Du stiller spørsmålene som om det er Tshawe som er problemet, det blir omvendt ikke sant? Han bare reagerte på tiltale. Så kan man jo diskutere reaksjonen, hadde det hjulpet om Madcon hadde smilt og ledd? Det var jo allerede en slags skandale før Madcon fikk kommentert noe. Så forøkte jeg på noe ironi som burde vært editert vekk, innså dessverre for sent at jeg er dårlig på ironi.
Det er ihvertfall besynderlig at en populær mann som Tshawe, født og oppvokst i Norge, musiker, underholder og programleder, brått blir så upopulær fordi han tar til motmæle når noen hetser med hudfargen hans. Utover det, tror jeg ikke at denne enkeltepisoden vil rokke ved nordmenns oppfatninger av innvandrere.
Vis hele sitatet...
Hvis du mente det der oppe ironisk, så greit. Problemer ligger i at mange *under30innlegg-brukere" kommer på freakforum og lirer av seg kommentarer og gørr av rimelig radikal art. Jeg visste da ikke at du mente det ironisk ,ok?

Ang det du skrev "sosialt forkrøplete nordmenn". Ironi vel sikkert..håper jeg.., --- så altså hele tråden og spørsmålene er rettet mot innvandrere av typen som går på skole eller har jobb og hvordan interaksjonen blir fra nå av med nordmenn og vice versa.
Ikke alle mørkhudete i Norge er oppblåste som Tshawe og den lubne(unnskyld) kompanjongen hans - og lever et sånn type liv, samtidig som langt ifra alle nordmenn bælmer på en møkka-vits uten å kjenne vedkommende
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Det som provoserte meg mest var oppførselen til Tshawe.... Kommentaren tilbake fra en helt uskyldig bygde-spøk.... "Jævla fittetryne" jeg synes den er ille. Moccamanne, hva er problemet? Jeg ser ikke den. Jeg trodde takhøyden og integreringa var velfungerende... eller ihvertfall ikke på Tshawes nivå...

Jeg tok det som en kødd, jeg fatter ikker oppførselen til han, men han har jo alltid var en drittsekk (Tshawe...)