Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  434 148688
http://eu.battle.net/wow/en/forum/to...640?page=8#147 her kan du være vitne til hvordan vennene hans (eller de som kjente han) på wow reagerte når de fant ut at det var "conservatism" som var Anders Breivik.
kjedelig streiting
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Er dette fra boken?
Vis hele sitatet...
Jepp. Tror vi kan være glade for at han ikke fikk fingra på 150kg med aluminiumspulver.
Det er syke og forkastelige handlinger, men det betyr ikke at gjerningsmannen er schizofren og psykotisk. Mangel på empati og antisosiale trekk, definitivt, men jeg reagerer på ordbruk som "psykotisk", "schizofren" og annet som har klare diagnoser i psykiatrien. Vi får se hva kvalifisert personell mener om saken...

Jeg synes terrorister er "syke" mennesker, men nå snakker jeg om en reell diagnose i helsevesenet. Jeg blir ikke overrasket om han blir funnet strafferettslig tilregnelig...
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Kall det ekstremist om du vill, men om du er villig til å drepe uskyldig ungdommer fordi du missliker det AP står for er du psykisk syk i mine øyne! Det var 2 gutter der som hadde sommerjobb, de plukket panteflasker, de var rundt 6-8 år gamle. De ble drept! De var små barn, ikke AUF-medlemmer! Uansett hvor ekstrem idealist du er, dreper du ikke forsvarsløse barn på denne måten! Du dreper ikke en som ber for livet foran deg! Du dreper rett og slett ikke på denne måten! Alle som gjør dette, inkludert jihad og liknende, er psykisk syke, hjerevasket, forskrudd i hode! Så svar til ditt retoriske spørsmål er faktisk: "JA!" Slik jeg ser det.

Jeg håper bare ikke han får en mildere straff om han blir påvist psykisk syk. Håper Norge kan overse det denne gangen!
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på å ha en psykisk sykdom f.eks. Schizofreni og å ha en personlighetsforstyrrelse. De aller fleste mordere/massemordere og seriemordere har sistnevnte.

Og jeg kan garantere deg at han ikke blir dømt utilregnelig i gjerningsøyeblikket, siden han har planlagt dette i mange år. Det er ikke nok å være psykisk syk eller ha en personlighetsforstyrrelse, du skal ha vært psykotisk i gjerningsøyeblikket for å bli dømt strafferettslig utilregnelig, noe han uten tvil ikke var.
Sist endret av nikons; 24. juli 2011 kl. 03:01.
Ingen forskjell i det hele tatt. At det finnes personer i dette land med en atypisk personlighet, og særlig personlighetsproblemer, er nok en følge av arv og samfunnsproblem gjennom tidene. Får vi ikke gode verdier fra personer i norge utifra arv og tid, så er livene til mange ødelagt på grunnlag av dette. Derfor er det så viktig å få undersøkt alle mennesker og forholdene de har før det er for sent. Hvorfor gjør ingen noe for at dette skal skje? Vi har ikke engang en kontakt når vi er i krise. Jeg er sikker på at hele norge vil heller ha et samfunn hvor alle mener det samme i verdigrunnlaget, istedet for at det finnes personer som kan risikere å utføre massedrap? Alle bør ha en psykologisk gjennomgang, jo flere folk som blir klar over problemene sine, jo bedre. Jeg tror denne personen er psykisk syk, fleste mennesker har personligheter som de tror er bra for de, men det er ikke sikkert at noen av oss er bra nok for å gjøre verden et bra sted å leve i. Vi har kommet så langt med tanken på mennesker. Hvorfor var dette nødvendig for å få oss til å våkne? Hvorfor har ingen forutsatt dette? Jo mer våpen jo verre. Jo mer hat jo verre. Frykt skaper hat. Denne personen må jo ha vært temmelig hateful for verden. Alle burde ha tenkt på at mennesker trenger kjærlighet for å ha et bra liv, og ikke leve i seg selv. At han fant dette nødvendig fremfor å vise kjærlighet for mennesker istedet, det er det som er så galt med verden nå. Norge er ikke bra nok før det ikke finnes noen sånne personer med sånne tanker i landet. Tanken på at det finnes mennesker som er så desperat, er ikke bra mener nå jeg.
Ikke hat. Vis kjærlighet. Vi bør gjøre noe for alle mennesker rundt oss.
Sist endret av avuna; 24. juli 2011 kl. 07:02.
Sitat av avuna Vis innlegg
Ingen forskjell i det hele tatt. At det finnes personer i dette land med en atypisk personlighet, og særlig personlighetsproblemer, er nok en følge av arv og samfunnsproblem gjennom tidene. Får vi ikke gode verdier fra personer i norge utifra arv og tid, så er livene til mange ødelagt på grunnlag av dette. Derfor er det så viktig å få undersøkt alle mennesker og forholdene de har før det er for sent. Hvorfor gjør ingen noe for at dette skal skje? Vi har ikke engang en kontakt når vi er i krise. Jeg er sikker på at hele norge vil heller ha et samfunn hvor alle mener det samme i verdigrunnlaget, istedet for at det finnes personer som kan risikere å utføre massedrap? Alle bør ha en psykologisk gjennomgang, jo flere folk som blir klar over problemene sine, jo bedre. Jeg tror denne personen er psykisk syk, fleste mennesker har personligheter som de tror er bra for de, men det er ikke sikkert at noen av oss er bra nok for å gjøre verden et bra sted å leve i. Vi har kommet så langt med tanken på mennesker. Hvorfor var dette nødvendig for å få oss til å våkne? Hvorfor har ingen forutsatt dette? Jo mer våpen jo verre. Jo mer hat jo verre. Frykt skaper hat. Denne personen må jo ha vært temmelig hateful for verden. Alle burde ha tenkt på at mennesker trenger kjærlighet for å ha et bra liv, og ikke leve i seg selv. At han fant dette nødvendig fremfor å vise kjærlighet for mennesker istedet, det er det som er så galt med verden nå. Norge er ikke bra nok før det ikke finnes noen sånne personer med sånne tanker i landet. Tanken på at det finnes mennesker som er så desperat, er ikke bra mener nå jeg.
Ikke hat. Vis kjærlighet. Vi bør gjøre noe for alle mennesker rundt oss.
Vis hele sitatet...
Å påstå at alle bør bli testet for psykiske sykdommer og personlighetsforstyrrelser er noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge.
Det er ikke bare ulovlig, men også praktisk umulig og dyrere enn du kan forestille deg. I tillegg er sosiopater/psykopater ofte ekstremt gode løgnere og består disse testene med glans.
ulovlig eller ikke. Om det er nødvendig for å at nordmenn skal være trygg, så må det vel kunne gjennomføres en lovendring? Tester er ikke det eneste man kan gjøre for å få et riktig syn av personen, etterforskning på personer i løpet av livet som i skolealder/barnehager må vel kunne gjøres? Senere i livet så er det jo bare noe som må etterforskes. Om det er tidkrevende og har et høyt kostnadsnivå, så er det ingenting mot det vi ellers bruker penger på i fengsler, bygninger og alt annet som en følge av at folk får problemer i livet. Ikke for å snakke om tragedier som det her. Fritt og demokratisk land, betyr ikke at vi skal ha bombetrusler over oss hver dag som følge av det. Ingen blir sosiopater av seg selv. Finne ut hva folk egentlig gjør er nok til å finne ut av hva slags typer mennesker vi har med å gjøre.
Sist endret av avuna; 24. juli 2011 kl. 07:29.
Sitat av avuna Vis innlegg
ulovlig eller ikke. Om det er nødvendig for å at nordmenn skal være trygg, så må det vel kunne gjennomføres en lovendring? Tester er ikke det eneste man kan gjøre for å få et riktig syn av personen, etterforskning på personer i løpet av livet som i skolealder/barnehager må vel kunne gjøres? Senere i livet så er det jo bare noe som må etterforskes. Om det er tidkrevende og har et høyt kostnadsnivå, så er det ingenting mot det vi ellers bruker penger på i fengsler, bygninger og alt annet som en følge av at folk får problemer i livet. Ikke for å snakke om tragedier som det her. Fritt og demokratisk land, betyr ikke at vi skal ha bombetrusler over oss hver dag som følge av det. Ingen blir sosiopater av seg selv. Finne ut hva folk egentlig gjør er nok til å finne ut av hva slags typer mennesker vi har med å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg føler avsky når jeg leser det du skriver. Det du foreslår er å totalt forandre vårt land på grunn av det denne personen har gjort. Du foreslår at vi skal leve i frykt og paranoia. Du snakker om å teste/overvåke barn! Tror ikke du innser selv hva du skriver.
Det er det eneste som funker som jeg kan se. Du kan ikke forandre en person som er psykopat/sosiopat uten tilrettelegging. Samfunnet og mennesker i samfunnet er grunnen til det som skjer, da er det bare en ting å gjøre. Kontroll av menneskene i samfunnet til samfunnet er tilrettelagt. Det minner vel ganske mye om hva som har blitt gjort tidligere i andre land som vi ser på som feil, men man kan ikke bare sitte og vente på at folk gjør noe galt. hvis staten kontrollerer alt annet, hvorfor ikke det som er viktig å kontrollere? Ingen vil ha et fritt samfunn med følge av bombetrusler fra hele verden og også norge. Dette er sånn fundamentalisme starter, hat som følge av ingen kontroll i samfunnet, der alle kan gjøre som de vil, så vil ihvertfall psykopatene styre landet. Ingenting kan stoppe psykopater for å ta over landet. At man må ha væpnede mennesker i dette landet, er som følge av ingen kontroll i samfunnet. Dette har ingenting med frykt å gjøre. Dette har med å gjøre av at ingen er bra nok for å gjøre landet et fredfullt land, og mesteparten av befolkning gjør landet et verre land å leve i. FOlk må føle seg trygge for at de skal ha tro og håp og kjærlighet til hverandre. Jeg har sett eksempler på internett hvor psykopater ikke er blitt kontrollert. Da tar de over alt.
Sist endret av avuna; 24. juli 2011 kl. 07:47.
Virker alt var en del av publiseringen av boken sin:
---
I’ve spent a total of 9 years of my life working on this project. The first five years were spent studying and creating a financial base, and the last three years was spent working full time with research, compilation and writing. Creating this compendium has personally cost me a total of 317 000 Euros (130 000 Euros spent from my own pocket and 187 500 Euros for loss of income during three years). All that, however, is barely noticeable compared to the sacrifices made in relation to the distribution of this book, the actual marketing operation
---
(fra side8)
Sist endret av ---------; 24. juli 2011 kl. 08:07.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Han er jo pro-Israel, neppe noen nazist.
Vis hele sitatet...
Nynazistene har flyttet fremmedhatet fra jøder til muslimer.
Ellers er (ny)nazist bare en undergruppe av de høyreradikale populistpartiene/fasismen.

Og Israel har utvilsomt fasistiske trekk/apartheid-tendenser.
Langt på veg er historien om Israel og holocaust historien om det
mishandlede barnet som vokser opp til å bli mishandler selv.

Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Han er jo pro-Israel, neppe noen nazist.
Vis hele sitatet...
Nynazistene har flyttet fremmedhatet fra jøder til muslimer.
Ellers er (ny)nazist bare en undergruppe av de høyreradikale populistpartiene/fasismen.

Og Israel har utvilsomt fasistiske trekk/apartheid-tendenser.

Langt på veg er historien om Israel og holocaust historien om det
mishandlede barnet som vokser opp til å bli mishandler selv.
Sist endret av timerbeltkiller; 24. juli 2011 kl. 09:13.
Trådstarter
Sitat av brsbent Vis innlegg
Geir Lippestad er forsvarer for kødden.
Vis hele sitatet...
Om du er forbannet for dette, så må du rette hatet samme retning som Anders selv, dette er noe han har krav på (kostnadsfritt) når Norges Stat oppretter sak mot han.

phish: Nei, det betyr ikke nødvendigvis at han lider av gitte diagnoser, ei heller var det en påstand, snarere et åpent spørsmål.

edit: har noen funnet biten om Thomas H. Eriksen i manifestet?
Etter å ha skummet meg gjennom endel av skriveriene til skrothuet så kan jeg konkludere med at ABB slett ikke er nynazist. Han er konservativ, "anti-jihadist" og en slags innvandringsfiendtlig liberaler. Altså rimelig på linje med Hans Rustad og document.no. Ideologien til ABB ligger skremmende tett opp til hverdagsrasismen som blir flagget av helt vanlige mennesker i kommentarfelt, på forum og rundt lunsjbordet hver eneste dag uten at noen løfter så mye som på et øyenbryn.
Noen her som vet hvor jeg kan få lastet ned dette dokumentet/boken op 1500 sider han har skrevet?
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Noen her som vet hvor jeg kan få lastet ned dette dokumentet/boken op 1500 sider han har skrevet?
Vis hele sitatet...
http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD...tionofInd.html
En passende straff til ham: Ikke lag film om ham, ikke gi ut bøker om ham, ikke nevn navnet hans. Han gjorde det kun pga berømmelse - og det gir media ham. Det er nok for media å vite "en nordmann drepte 92+", så slenger vi ham inn i forvaring anonym og alene resten av livet.
Jeg ble overrasket over at "monsteret" ikke gjemte en kule til seg selv, ikke en uvanlig handling. Han finner vel en løsning etterhvert som han ikke blir passet på 24 timer i døgnet.
Sitat av oggen Vis innlegg
Jeg ble overrasket over at "monsteret" ikke gjemte en kule til seg selv, ikke en uvanlig handling. Han finner vel en løsning etterhvert som han ikke blir passet på 24 timer i døgnet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du overrasket over det? Mannen ville jo bli tatt i livet, han vil framme saken sin videre. Han er ikke bare en nutjob som bestemte seg for å skyte vilt rundt seg helt tilfeldig. Han hadde planagt tiden etterpå og, han ville absolutt ikke drepe seg selv.
Ok, jeg har sett det beskrevet før. Jeg er allikevel overrasket. La oss komme tilbake til det når det går opp for monsteret hva han får utrettet av de planene hans som du beskriver. Jeg er enig i "marsboer" ovenfor. Bare det å beskrive han som "mann" er på kanten av respekt for pårørende og oss alle.
Noen som gidder å legge opp Manifestet? Finner ikke på nett :/
Unlicensed Surgeon
http://manifest.moo.no Kan lastes ned der for de som er over middels interesserte.
Sitat av Leonidas Vis innlegg
Jeg vil gjerne at du viser til kilder for denne påstanden. Jeg mistenker at du tror dette er tilfelle fordi enkelte seriemordere har høy IQ.
Vis hele sitatet...
Har hOrt det pA en dokumentar, husker ikke hvilket. Ville gjerne ha husket navnet pA den! Ellers, fOrste google resultat:

http://www.eupedia.com/forum/showthr...with-high-IQ-s

Og en lite utdrag fra siden:
"The higher the IQ, the higher the sense of individuality and the independence of mind. Exceptionally gifted people care (much) less about what other people think of them, and are less sensitive to praise, and even less to flattery.

Because they care less about the opinion and esteem of others, they tend to be less socially oriented, but also feel less easily lonely. Maybe it is because they have a very heightened sense of the "self".

They feel pressed to tell openly what they think to others, especially when they hear something that conflicts with their reasoning or knowledge. They value more truth, facts and logic than friendship or emotional relations.

Gifted people therefore only care about social conventions they agree with, and (harshly) criticise the others. They live in an inner world where anything that is not rational is wrong and should be changed. It is unconceivable to them to bask in mediocrity. They are born perfectionists (for what they care about)."
Sitat av marsboer Vis innlegg
En passende straff til ham: Ikke lag film om ham, ikke gi ut bøker om ham, ikke nevn navnet hans. Han gjorde det kun pga berømmelse - og det gir media ham. Det er nok for media å vite "en nordmann drepte 92+", så slenger vi ham inn i forvaring anonym og alene resten av livet.
Vis hele sitatet...
Ja, om det bare faktisk var mulig.
"To my surprise; I learned that my own country had at least one forum where the acquisitions of chemicals were discussed. And if my country, of 5 million, has it, then most countries will. The forum you are looking for are pyro(technique) forums for the so called pyro(technique) enthusiasts."
Å fjerne ytringsfriheten er ingen akseptabel straff i et demokrati, og vil kun gi ham masse sympati. Hvis ytringsfriheten blir tatt fra han, vil folk naturligvis ønske høre hva han har å si. Desto mer eksklusiv ytringene hans blir, desto viktigere føler de som hører de seg. Hvis målet er å devaluere meningene hans, bør han få lov til å rable så mye han vil.

Edit: Til over^: http://freak.no/forum/showthread.php...86#post2181986
Sist endret av Stratops; 24. juli 2011 kl. 13:57.
Bare å vente på at vg skriver at han lærte å lage bomber av et norsk nettsted da..
Sitat av marsboer Vis innlegg
En passende straff til ham: Ikke lag film om ham, ikke gi ut bøker om ham, ikke nevn navnet hans. Han gjorde det kun pga berømmelse - og det gir media ham. Det er nok for media å vite "en nordmann drepte 92+", så slenger vi ham inn i forvaring anonym og alene resten av livet.
Vis hele sitatet...
Mannen har skrivd er 1500 siders langt manifest.
Her synes jeg at det er svært viktig at folk leser det med et åpent sinn.
Viktig for alle å få et bilde av hva han prøvde å si til oss før vi uten noe som helst viten konkluderer med at det han sier i manifestet er galt, fordi at han gjorde en vært grusom handling som får oss til å lese det.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av mr_james Vis innlegg
Bare å vente på at vg skriver at han lærte å lage bomber av et norsk nettsted da..
Vis hele sitatet...
Uff, de kommer nok til å bruke det for hva det er verdt, er jeg redd...
Det er ikke synet som er problemet. Ondskap og hat burde ikke ha funnet sted i noens hjerter. Alle kan gjøre noe med det. Psykopater må behandles på et tidligere tidspunkt. Meningsforskjeller har ingenting å si. Vi må alle finne en løsning.
Sist endret av avuna; 24. juli 2011 kl. 14:14.
Sitat av avuna Vis innlegg
Det er ikke synet som er problemet. Ondskap og hat burde ikke ha funnet sted i noens hjerter. Alle kan gjøre noe med det. Psykopater må behandles på et tidligere tidspunkt. Meningsforskjeller har ingenting å si. Vi må alle finne en løsning.
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare vås. Ondskap og hat er selvsagt en del av, og et resultat av, nettopp det du kaller "synet". Meningsforskjeller har alt å si, når enkelte mennesker mener at drap av uskyldige mennesker er en akseptabel handling for å initiere en krig mot muslimer. Og selvsagt ville potensielt farlige psykopater blitt behandlet tidligere hvis man visste at de var potensielt farlige psykopater. Å diffusere situasjonen med slik vrøvl fører ingensteds hen.
Sitat av Verilon Vis innlegg
edit: har noen funnet biten om Thomas H. Eriksen i manifestet?
Vis hele sitatet...
Sitat av Anders Behring Breivik
Thomas Hylland Eriksen, professor of social anthropology at the University of Oslo, heads a multi-million project[18] sponsored by the state trying to envision how the new Multicultural society will work. He is a career multiculturalist and intellectual celebrity in his country, a frequent contributor to the public debate and lives, according to himself, in a boring, monocultural part of the city, insulated from the effects of cultural diversity. Hylland Eriksen has proclaimed the death of (Western) nations as if he derives pleasure from it, and has stated that the Nidaros Cathedral (Nidarosdomen), the most prominent church in the country, should no longer serve as a national symbol in our Multicultural society.

Mr. Eriksen has clashed with Ole-Jørgen Anfindsen, who runs the bilingual quality website HonestThinking.org and warns against the effects of uncontrolled mass immigration. According to[19] Hylland Eriksen, "Cosmopolites insist on a world comprising of more colours than black and white. In such a world, the problems presented by Ole-Jørgen Anfindsen are not just petty, but irrelevant."

What are the problems presented by Mr. Anfindsen? Well, he has published numbers indicating that if the current immigration continues, native Norwegians will be a minority in their own country within a couple of generations. Given the fact that ethnic groups who become minorities in their own lands usually have a hard time, and always get persecuted when the newcomers are Muslims, one would assume that this would be interesting information. But for self-proclaimed "Multicultural cosmopolites," it is "petty and irrelevant" to even consider that this could represent a problem. Eriksen calls Anfindsen "stupid and ignorant," and hints that "Maybe Anfindsen's agenda is inspired by a kind of perverted Christianity (he has a Christian background)."

"He has a Christian background." Is that supposed to be an insult and disqualify a person from worrying about whether his grandchildren will be persecuted? Mr. Eriksen, like other Western multiculturalists, worries about Islamophobia but is more than willing to mock Christianity. A newspaper essay co-authored by Eriksen states that: "Is he [Anfindsen] asking us to once again repeat the obvious in that the murder of Theo van Gogh, various acts of terrorism and death threats against newspaper editors have nothing to do with Islam?"

Nothing to do with Islam? Really?
Vis hele sitatet...
1234567890
Har vært litt nyhetsjunkie de siste par døgnene, så jeg tok en titt på manifestet og tok meg noen notater, vil se om noen har lignende tanker:

Fra manifestet til Breivik:

"My plan A is to attempt to acquire 3 million Euro, in which case I plan to establish a pan-European organizational platform that will attempt to grow organically as a support organization which will distribute a “legal version” of the compendium.

If I fail to generate the specified amount I will move forward with the operation, in order to market the compendium that way."

Manifestet har han sannsynligvis allerede sendt til tusenvis av epostadresser som han skaffet seg gjennom facebook, så jeg tror enhver tanke om å fjerne det fra nettet er ganske håpløs. Jeg tok en kjapp titt, og dette er hva jeg fikk ut av det.

Boken er 1518 sider, og har blitt skrevet/stiftet sammen av Breivik i løpet av ni år og den har, i følge han selv, kostet han over 300 000 euro, inkludert penger han mener han kunne tjent hvis han ikke drev å samlet boka.

Første delen beskriver det han ser som situasjonen i dag, in short: Korstogene var i selvforsvar og det er på tide med ett nytt, islamisme er den eneste sanne formen for Islam, muslimene vil ta over Europa med innvandring og ved å føde masse unger, og alle partiene i Norge vil bare la det skje fordi de er Marxistiske. Japan og Sør-Korea er eksempler til etterfølgelse mht motstand mot innvandring.

Hvis dette høres kjent ut kan det være fordi han ikke har skrevet hele greien selv, mye (kanskje mesteparten) er kopiert fra bloggen til Fjordman, noe er kopiert ord-for-ord fra UNA-bomberen sitt manifest (uten kildehenvisning), og noe fra diverse andre kilder.

Deretter kommer det en del med detaljerte beskrivelser og tips for folk som vil følge i hans fotspor, og bli "tempelriddere" i organisasjonen hans. Jeg tipper dette vil bli pensum for Kripos og Interpol.

Så kommer selve planene han ser for seg når "tempelridderene" får makten, blandet med litt mer masing om situasjonen i dag. For å oppsummere: Her er det mye rart.

Den siste delen begynner med et intervju han har med seg selv, og så noe som ligner veldig på en blogg, hvor han skriver hva han synes om vennene sine, og kommer med utsagn som

"I’m usually excellent in psycho analyzing people but I haven’t figured him out at all."

De mest forstyrrende og fascinerende er kanskje det som virker mest hverdagslig og menneskelig:

"Anyway, back to email farming on Facebook, aaaaarrrrggh:/ It’s driving me nuts, lol."

"A usual day for me involves email farming, writing, sharing “moderate” resources from my book on debate groups to coach fellow cultural conservatives, smoking, eating chocolate lol, taking a daily 1 hour walk/motivational meditation and doing some occasional battlegrounds in WoW on my badass Horde resto druid. I just completed Dragon Age Origins not long ago. A brilliant game! It’s important to have fun a few hours every day. I regret to admit that I’ve become a notorious downloader of pirated movies, series and games etc. but have noticed that an increasing number of sites have been closed down lately. Stealing is bad, I admit, but then again, when you have devoted your entire life to a good cause you can allow yourself some naughtiness especially if it can contribute to conserve your funds, cough. Yes, yes, no ones perfect:P"

Ellers er det en litt usammenhengende blanding av ideologiske digresjoner og beskrivelsen av hva han ville ha tak i av utstyr og hvorfor. Og selvfølgelig, selvskryt:

"I will always know that I am perhaps the biggest champion of cultural conservatism, Europe has ever witnessed since 1950. I am one of many destroyers of cultural Marxism and as such; a hero of Europe, a savior of our people and of European Christendom – by default. A perfect example which should be copied, applauded and celebrated. The Perfect Knight I have always strived to be."

Her kom jeg på den ene tweeten hans: "One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests" et sitat fra filosofen John Stuart Mill, som var liberaler, men sitatet i seg selv er i grunn ganske apolitisk. Det samme kan sies om facebookprofilen som, blant annet, inneholder en liste over favorittseriene og filmene hans: Dexter, The Gladiator, 300, Dogville, Caprica, True Blood, Stargate, The Shield -- i tillegg til en bøtte med links til youtubevideoer med trancemusikk.

Jeg tror ikke det holder å rope ned folk som har slike holdninger (selv om alt er bedre enn å være stille og la det passere) -- folk som Breivik vil ha hørt de mest nærliggende reaksjonene før og vil ikke la seg skamme til å mene noe annet. Det samme gjelder kanskje egentlig alle som har dype politiske overbevisninger.

"I have never before experienced a group of people who are completely freaked out about discussing political issues relating to multiculturalism and Islamisation. I noticed a majority of these people were Labour Party sympathisers. I guess they don’t really have a choice considering the fact that they are all climbing the public sector hierarchy. A thought occurred. The judges during WW2 who had party affiliations with the NS or any affiliation with the SS were prosecuted and imprisoned..."
Sist endret av Kraster; 24. juli 2011 kl. 14:35.
det som er skremmende er at fyren tydeligvis er klar over handlingene sine, han kan resonere veldig bra, smart fyr i bunn og grunn. men likevel synes han dette er en god ide... skummel kombo å være glup, gæren, ressurssterk og politisk engasjert..
Sitat av Martinzky Vis innlegg
det som er skremmende er at fyren tydeligvis er klar over handlingene sine, han kan resonere veldig bra, smart fyr i bunn og grunn. men likevel synes han dette er en god ide... skummel kombo å være glup, gæren, ressurssterk og politisk engasjert..
Vis hele sitatet...
Veeeeldig skummel kombo, og en annen ting som skremmer meg er hvor mange lettpåvirkelige mennesker det finnes der ute. Hvor mange kommer til å kopiere dette? De har jo fått en guide...
Det er jo klart at menneskesynet har alt å si for åssen vi oppfører oss og tenker, men menneskesynet er grunnleggende for all tankegang. Jo bedre menneskesyn vi ahr jo bedre har menneskene det. Da blir jo alle syn folk har som er forskjellig meningsløse. Det er nedlatende å fortelle folk at det de mener er galt.
Sist endret av avuna; 24. juli 2011 kl. 15:19.
Sitat av avuna Vis innlegg
Det er jo klart at menneskesynet har alt å si for åssen vi oppfører oss og tenker, men menneskesynet er grunnleggende for all tankegang. Jo bedre menneskesyn vi ahr jo bedre har menneskene det. Da blir jo alle syn folk har som er forskjellig meningsløse. Det er nedlatende å fortelle folk at det de mener er galt.
Vis hele sitatet...
Vel... Det du mener er galt. Det er selvsagt legitimt å si at det er galt å drepe uskyldige mennesker. Hvis det oppleves som nedlatende, så er ærlig talt ikke det noe man hverken kan eller bør ta hensyn til.
Sist endret av Provo; 24. juli 2011 kl. 15:28.
Sitat av avuna Vis innlegg
Det er ikke synet som er problemet. Ondskap og hat burde ikke ha funnet sted i noens hjerter. Alle kan gjøre noe med det. Psykopater må behandles på et tidligere tidspunkt. Meningsforskjeller har ingenting å si. Vi må alle finne en løsning.
Vis hele sitatet...
Psykpater er mennesker uten evne til å føle empati, vi vet ikke om Breivik er det. Fra det jeg har lest virker han ikke psykopatisk. Han har rett og slett overbevist seg selv om at målet rettferdiggjør virkemidlene.

Onskap og hat er også bare ord, de har ingen betydning. Hvis en løve spiser en baby, er løven da ond?
ja det er jo sånn at mennesker har et menneskesyn, kanskje han er full av kjærlighet for verden hva vet jeg, men man skal ikke gjøre mennesker vondt. Da mangler han empati og bryr seg ikke om mennesker, men bare om seg selv.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Psykpater er mennesker uten evne til å føle empati, vi vet ikke om Breivik er det. Fra det jeg har lest virker han ikke psykopatisk. Han har rett og slett overbevist seg selv om at målet rettferdiggjør virkemidlene.

Onskap og hat er også bare ord, de har ingen betydning. Hvis en løve spiser en baby, er løven da ond?
Vis hele sitatet...
Han er jo nødt til å mangle empati som klarer å drepe så mange uskyldige barn og unge. Hadde han hatt empati hadde han kanskje skutt en og tenkt "oi skitt dette er ikke bra" og gitt seg.

Begynner forresten å irritere meg litt over at media og nettavisene bruker så veldig mange bilder av han, med og uten disse uniformene, og spre budskapene og innholdet fra 2083 boken. Det er jo akkurat det han vil. Den boken er skummel nok i seg selv og angre gærninger leser i den og får ideer. Vet det er enkelt for alle og enhver å få tak i dette innholdet men f.eks. Nettavisen trenger ikke copy-paste oppskrifter og 'hvordan gjør det' mer enn nødvendig. Jo fler som snakker om han og budskapet jo mer fornøyd blir idioten. Hvis han får vite hva media skriver da.. han sitter vel sikkert ganske avskjermet fra verden håper jeg.
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Psykpater er mennesker uten evne til å føle empati, vi vet ikke om Breivik er det. Fra det jeg har lest virker han ikke psykopatisk. Han har rett og slett overbevist seg selv om at målet rettferdiggjør virkemidlene.

Onskap og hat er også bare ord, de har ingen betydning. Hvis en løve spiser en baby, er løven da ond?
Vis hele sitatet...
Svaret er selvfølgelig nei. Ondskap er bare ord, i tillegg er ondskap en mennskelig egenskap.. bare mennesker er i stand til å handle i ondskap med overlegg. Iblant kan man lure på om Jorda hadde vært et bedre sted uten oss
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Han er jo nødt til å mangle empati som klarer å drepe så mange uskyldige barn og unge. Hadde han hatt empati hadde han kanskje skutt en og tenkt "oi skitt dette er ikke bra" og gitt seg.

Begynner forresten å irritere meg litt over at media og nettavisene bruker så veldig mange bilder av han, med og uten disse uniformene, og spre budskapene og innholdet fra 2083 boken. Det er jo akkurat det han vil. Den boken er skummel nok i seg selv og angre gærninger leser i den og får ideer. Vet det er enkelt for alle og enhver å få tak i dette innholdet men f.eks. Nettavisen trenger ikke copy-paste oppskrifter og 'hvordan gjør det' mer enn nødvendig. Jo fler som snakker om han og budskapet jo mer fornøyd blir idioten. Hvis han får vite hva media skriver da.. han sitter vel sikkert ganske avskjermet fra verden håper jeg.
Vis hele sitatet...
Det du sier der er helt feil. Det finnes noe som heter ytringsfrihet, look it up.
ja akkurat. Verden er ond, om mennesker er roten til alt ondt, så er mennesken også roten til alt godt som skjer. Dermed er det mulig å gjøre noe med verdisynet vårt om mennesker. ALle mennesker bør behandles med respekt, og alle mennesker bør behandles med kjærlighet. Dermed vil vi slippe alle problemer. Ingen kan dømme noen, ingen kan gjøre noe nedlatende og da er det bare deg og verden og kjærligheten igjen. Hvem ville vel startet en krig? Hvem bryr seg vel om ondskap er til i verden så lenge vi kan gjøre noe med menneskene som lever i den og gjøre alt godt for alle igjen?
For å svare direkte på spørsmålet i trådtittelen:

En feig og ond Satan, som av pur ondskap slakter ned 100 mennesker. I hans eget hode har han et motiv, men i realiteten dreier dette seg kun om en syk, iskald og ond jævel, trolig uten noen form for følelsesliv og empati.

Det snakkes om at han er glup og intelligent, ut fra hans manifest. Nå viser det seg at store deler av manifestet er ren kopi av andre. Med andre ord er han ikke bare feig, men også en bløffemaker og et NULL.
Hvis han virkelig er så glup og intelligent som mange vil ha det til, så hadde han selvsagt ikke gjort dette. Da ville han ha skjønt at Norges Demokrati aldri vil rokkes. Slike handlinger virker i mot den han oppgir som hensikt. Det norske folk, uavhengig av politisk farge, vil stå sterkere sammen. Demokratiet vil bli enda sterkere. Slike handlinger vil ALDRI nå frem. ALDRI!

Dette svinet fortjener null oppmerksomhet. Han burde ikke få åpen høring. Hans såkalte budskap til verden bør kveles av myndigheten, og hans stemme og ansikt bør aldri noensinne bli hørt og vist til noe menneske. Slik bekjemper man slike svin. Gjem ham i den nederste avkrok av en celle, fullstendig isolert fra andre mennesker. Lukk rettsaken fullstendig, og deretter sørg for at han får råtne i all evighet, uten dagslys og kontakt med andre mennesker.
Sist endret av TigerJack; 24. juli 2011 kl. 15:59.
http://www.youtube.com/watch?v=pmPHcTIZZJU

Er dette videoen hans eller er denne kuttet? hørte noe om at videoen skulle vare i 15 min.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Han er jo nødt til å mangle empati som klarer å drepe så mange uskyldige barn og unge. Hadde han hatt empati hadde han kanskje skutt en og tenkt "oi skitt dette er ikke bra" og gitt seg.
Vis hele sitatet...
Vel, Norge bomber folk i Libya og Afghanistan, er alle som flyr F16 psykopater? Alle vet at sivile alltid blir skadet når man bomber mål i bebodde ommeråder.


Sitat av Martinzky Vis innlegg
Svaret er selvfølgelig nei. Ondskap er bare ord, i tillegg er ondskap en mennskelig egenskap.. bare mennesker er i stand til å handle i ondskap med overlegg. Iblant kan man lure på om Jorda hadde vært et bedre sted uten oss
Vis hele sitatet...
Sjimpanser kriger også mot hverandre. Finnes dokumentarer hvor aper river av ballene på sine rivaler og dreper dem nådesløst osv sov.
Jorda hadde ikke bare vært et bedre sted uten oss, Jorda ville faktisk blitt mindre "syk". Forrurensing osv.
Sist endret av begonespiders; 24. juli 2011 kl. 16:02.
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Vel, Norge bomber folk i Libya og Afghanistan, er alle som flyr F16 psykopater? Alle vet at sivile alltid blir skadet når man bomber mål i bebodde ommeråder.
Vis hele sitatet...
Du er seriøst trangsynt hvis du klarer å sammenligne dette med handlingene til Anders Breivik. Idiot.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Du er seriøst trangsynt hvis du klarer å sammenligne dette med handlingene til Anders Breivik. Idiot.
Vis hele sitatet...
Det han tenker er nok og se hele bildet. Norge har sluppet ut over 500 bomber over Libya. Jeg har ikke noe tall på antall døde, men jeg er ganske sikker på at vi kan regne veldig snilt ca 2 personer per bombe, da regner jeg veldig snilt.

Da er vi oppe i 1000 døde mennesker.

Men når dette plutselig skjer i Norge. Det er da vi få øynene opp. Og jeg er enig med det. Det kan ikke sammenlignes det vi gjør i Libya og det ABB har gjort.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Mannen har skrivd er 1500 siders langt manifest.
Her synes jeg at det er svært viktig at folk leser det med et åpent sinn.
Viktig for alle å få et bilde av hva han prøvde å si til oss før vi uten noe som helst viten konkluderer med at det han sier i manifestet er galt, fordi at han gjorde en vært grusom handling som får oss til å lese det.
Vis hele sitatet...
Det synes jeg ikke. Han har fått avslag fra diverse forlag med sannsynligvis gode grunner. Da bør han skrive om eller lage bedre bøker. Men nå skal alle liksom lese boken hans fordi han har greid å drepe hundre uskyldige barn. Nei, faen ta ham, mener jeg. Han fortjente å råtne i fengsel helt alene uten kontakt med verden.
kjedelig streiting
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Vel, Norge bomber folk i Libya og Afghanistan, er alle som flyr F16 psykopater? Alle vet at sivile alltid blir skadet når man bomber mål i bebodde ommeråder.
Vis hele sitatet...
Hvor mange tror du hadde dødd om man bare hadde fortsatt og la Gaddafi slakte ned opprørere da? Ved krig og bombing spesielt er det som oftest valget mellom to onder om du skjønner det,.