Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 12515
Svelgte den hel for 2 timer og 20 minutter siden, og jeg kjenner enda ikke så mye. Har et brett med 20 stk (pfizer) så er ikke bøff heller.

Er fristet til å ta en til, men knuse den først. Eller burde jeg vente?
Dolcontin kommer i depottabletter og absorberes derfor langsomt, jeg vil fraråde deg til å ta flere før du får et ordentlig svar her. Jeg kan dessverre ikke gi deg et mer utfyllende svar, men jeg vet at det er lett å overdosere på stoffet.
Du bør absolutt vente. Det er depot og dødelig dose treffer på 2-300 mg uten tilvenning. Tipper du sover innen 1-2 timer uansett, kan være greit å våkne igjen seinere eller imorra..
Trådstarter
9 22
Nå begynner det å skje ting faktisk. Kroppen "smelter" på en måte. Må legge meg ned fordi det ble vanskelig å sitte.
Vær forsiktig med dolcontin.Kraftige piller!Jeg har hatt problemer med og puste samtidig som jeg ikke klarer og røre meg på disse pillene.Og det har vært mindre enn 100mg.Men skal sies at jeg har knust dem og snorta dem når dette har skjedd.I kombinasjon med cannabis så blir man veeldig rusa,helt slått ut.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
100mg er alt for mye første gangen. Det er, etter hva jeg har erfart, den vanlige dosen til en knarker.
Sitat av xillionkey Vis innlegg
Svelgte den hel for 2 timer og 20 minutter siden, og jeg kjenner enda ikke så mye. Har et brett med 20 stk (pfizer) så er ikke bøff heller.

Er fristet til å ta en til, men knuse den først. Eller burde jeg vente?
Vis hele sitatet...
Drit i hele greia kompis. Det er morfin og det nærmeste du kommer til heroin. Den første gangen blir man gjerne kvalm og spyr og så er det digg 2 ganger og så er du hekta. Ta dette rådet til følge da jeg har brukt heroin i flere år grunnet dolcontin. Man blir like dårlig på dolcontin som på heroin og noen ganger værre. Jeg går nå på metadon igjennom LAR og jeg lover deg at du vil ikke innom der. Når det gjelder tabletter også så kan du ende opp med abstinenser som kommer og går i opp til et helt år. Drit i nysjerrigheten din. Du vil ikke ende opp som din egen slave. tro meg.
Trådstarter
9 22
No offense, men begynner egentlig å bli lei junkier som alltid skal spre sine dårlig erfaringer med noe. Er jo som å høre DARE fra USA. Altså, jeg driter i hvordan det gikk med deg og andre. Jeg spør et spørsmål og da forventer jeg et svar, eller ikke noe som helst.

Veldig plagsom trend her inne.
Sist endret av xillionkey; 27. mai 2011 kl. 01:10.
Har ikke logget på her siden forevig, men måtte bare for dette.

Jeg hater meg selv for å være moralpoliti nå men VÆR så snill og kast disse rett i dassen hvor de kommer fra. Kompiss av meg skulle teste de for andre gang, med litt alkohol og andre piller på siden. Han stråkk med mens jeg satt rett ved siden av han, og jeg hater meg selv for å ikke vite bedre.

FUCK DOLCONTIN!
usertitle import
bleh's Avatar
No offense, men begynner egentlig å bli lei junkier som alltid skal spre sine dårlig erfaringer med noe. Er jo som å høre DARE fra USA. Altså, jeg driter i hvordan det gikk med deg og andre. Jeg spør et spørsmål og da forventer jeg et svar, eller ikke noe som helst.

Veldig plagsom trend her inne.
Vis hele sitatet...
Ja, det er absolutt en uting med "junkier" som vil "spre sine dårlige erfaringer med noe"..

Du fremsetter litt av et menneskesyn her, og en holdning som ikke hører hjemme her. Hiv deg over på flashback eller noe, der florerer det av gode råd... (doh).

Jeg mener, du lager en tråd der du spør om du burde ta mer eller ikke, av et en legemiddeltype som kommer i depotform (aka slippes ut gradvis i kroppen). Og da har du allerede konsumert 100mg. Du burde kanskje høre på folk som har litt mer peiling enn deg...

Edit: Turilli just made the point..
Sist endret av bleh; 27. mai 2011 kl. 01:40.
Sitat av Turilli Vis innlegg
Har ikke logget på her siden forevig, men måtte bare for dette.

Jeg hater meg selv for å være moralpoliti nå men VÆR så snill og kast disse rett i dassen hvor de kommer fra. Kompiss av meg skulle teste de for andre gang, med litt alkohol og andre piller på siden. Han stråkk med mens jeg satt rett ved siden av han, og jeg hater meg selv for å ikke vite bedre.

FUCK DOLCONTIN!
Vis hele sitatet...
daua han?
Sitat av trulsern Vis innlegg
daua han?
Vis hele sitatet...
Stråkk, eller strøk med er et uttrykk for å dø, så ja.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av xillionkey Vis innlegg
No offense, men begynner egentlig å bli lei junkier som alltid skal spre sine dårlig erfaringer med noe. Er jo som å høre DARE fra USA. Altså, jeg driter i hvordan det gikk med deg og andre. Jeg spør et spørsmål og da forventer jeg et svar, eller ikke noe som helst.

Veldig plagsom trend her inne.
Vis hele sitatet...
Hva forventer du? Du tar en stor dose morfin og samtidig utrykker for å ha lite erfaring med opiater. Selvfølgelig vil folk reagere. Dessuten har du allerede fått svar og jeg gjentar; 100mg er mer enn nok. Det er trossalt dosen til de fleste junkier som har gått på slikt i årevis.
Sitat av xillionkey Vis innlegg
No offense, men begynner egentlig å bli lei junkier som alltid skal spre sine dårlig erfaringer med noe. Er jo som å høre DARE fra USA. Altså, jeg driter i hvordan det gikk med deg og andre. Jeg spør et spørsmål og da forventer jeg et svar, eller ikke noe som helst.

Veldig plagsom trend her inne.
Vis hele sitatet...
No offense. Hvem faen tror du at du er. Du har sikkert blitt dullet med hele livet og sydd puter under hele livet. Jeg kommer med et råd for i statistikken så blir over 85% av de som prøver slike preparater avhengig og får som regel et møkkaliv. Men greit gjør hva faen du vil. Ikke gidd og svar meg en gang.
Ja nei, for all del! Ikke hør på gutta som er på kjøret pga det..
Sitat av olechr85 Vis innlegg
Den første gangen blir man gjerne kvalm og spyr og så er det digg 2 ganger og så er du hekta.
Vis hele sitatet...
Men så har man da dem som påstår man er hekta etter å ha prøvd dolcontin 2 ganger? HVOR er den statestikken fra da? For ingen er avhengig etter 2 ganger. Om man derimot er dum, svak, langt nede og har tilgang kanskje man vil fortsette, men du er ikke hekta.

Har selv prøvd flere a-prep smertestillende og blitt ruset, men jeg har absolutt ingen sug etter dette, og det er mange ganger (og heller ikke blitt kvalm eller spydd). Men blir rett og slett ikke forelsket i dette, som alle påstår man blir. Dette er ikke noe jeg vil kjøpe meg. De gangene har vært random og gratis.
Sist endret av Cherie; 27. mai 2011 kl. 19:44.
usertitle import
bleh's Avatar
Cherie: Skjønner absolutt poenget du fremstiller her - faktum er bare at det det ofte lønner seg å høre på andres erfaringer når det kommer til de litt mer...spesielle medikamentene.

Jeg mener, jeg har poppet de fleste typer benzoer, ketorax og diverse andre smertestillende / sedative a-prep. Jeg er heller ikke hektet på noe av dette, iallefall ikke per dags dato.

Jeg synes det er en litt for enkel løsning å kalle alle som ender på kjøret for "dumme, svake, langt nede (...)".

Hvem som helst kan ende på hva som helst stoff, utifra individets egne trekk, miljø, tilgang osv osv...

Derfor synes jeg det er greit å høre erfaringer fra folk som tydeligvis har opplevd nedsidene av disse preparatene.

Dette er jo internett, så hvorvidt man tar til seg rådene man får er jo helt opp til de det gjelder. Men uansett synes jeg at personangrep på en som putter inn sin erfaring og prøver å få andre til å styre unna det han endte opp ikke burde vært ytret her.

Altså, du kan gjerne peke på manglende "statestikk" ang dette, men belive me...det er lov å tenke litt utenfor boksen og forstå at selvom DU takler dette bra så kan det være en god del andre som ikke klarer å holde seg unna hvis de først prøver.

Uansett handler jo denne tråden om en som hadde tatt depotpiller av et sterkt stoff som ikke hadde noe kunnskap om stoffet. Alle som vet hva depotpiller klarer å trekke slutningen om at det vil sakte gradvis i kroppen, og denne prossessen kan fremskyndes ved å snorte stoffet. Når en lager en tråd av denne typen, kan man godt få litt tips fra folk med erfaring.

edit: dette var bare ment som litt input i diskusjonen, no pun intended. Cherie er faktisk en av de jeg alltid leser poster fra her inne, ofte gode reflekterte innlegg.
Sist endret av bleh; 27. mai 2011 kl. 20:40.
Jeg mener ikke at man ikke skal høre på folk som har opplevd dette. Jeg mener man bare ikke kan komme å si at etter 2 ganger med dolcontin er du hekta. Bare for å sette det på spissen fra min side, så har jeg prøvd mange opiater/opioider, og min erfaring er en helt annen.

Jeg mente ikke at det kun en dumme, folk langt nede og svake som blir avhengige. Jeg mente det er da mye lettere å fortsette og så bli avhengig. Om en person prøver 2 ganger, men ikke får kjangsen igjen om han ikke har han ikke tilgang, har han tilgang og penger og liker dette, og ikke har lest seg opp, vil personen antagelig fortsette om denne medisinen ga så mye som mange påstår den gjør. Som regel har man ikke akkurat tilgang og fri flyt. Som regel blir ikke folk heroinister fordi om de prøver a-prep analgetika. Mange får det på sykehus ved operasjoner, ulykker osv. men har ikke store problem med speonering. Så hekta av 2 turer morfin prep er VELDIG overdrevent.

Just saying.....
Sist endret av Cherie; 28. mai 2011 kl. 00:58.
Jeg tror det kanskje er litt som en kompis sa, at "det" (alt) stort sett er et valg mellom to alternativer, der det beste vinner. Litt forenklet f.eks.

Hvis valget dolcontin er mellom noe "helt ok kveld" <-> "enda kulere kveld" kan man klare å avstå fra å fortsette selv om følelsen er digg, og heller evt. ta det som en bonus/helgekos av og til. Får man en heavy dose namnam på sykehuset post/pre-op kan det føles/huskes som en dritkul opplevelse selv om man kan velge bort å søke gjentakelse, hvis hverdagslivet faktisk er passe ok/stabilt til vanlig.

Er valget noe ala "ha det kjipt/innvendig uro" <->"følelse av at livet faktisk er bra" er det nok straks mer fristende å opprettholde bruket, fordi edru-alternativet kan være så jævlig at man tross alle avveininger for/mot kommer til at å føle seg bra faktisk er det beste alternativet.

Min(vår) oppfattelse er at opioider er utrolig kjipt fordi de faktisk er så gjennomført bra; (dose-/personavhengig) de tar smerte, de gir en eufori/gledesfølelse som faktisk føles ekte, du blir energisk, du kan fungere relativt normalt i en jobbsituasjon e.l. Det siste er egentlig ganske farlig, der er det "lettere" med f.eks. alkohol som du i større eller mindre grad faktisk blir helt borte/ufungerende av, bruksområdet begrenser derfor seg selv.

Noen korte tanker.
Sitat av olechr85 Vis innlegg
. Den første gangen blir man gjerne kvalm og spyr og så er det digg 2 ganger og så er du hekta. .
Vis hele sitatet...
Har prøvd nå forskjellige opiater rundt 10 - 15 ganger, og har aldri blitt hekta eller følt trang for å ta det igjen, er halvt år siden jeg tok det sist, og tenker så vidt på det. Ja, det var helt fantastisk rus, men man trenger ikke å bli avhengi etter 2 gangen på grunn av det.
Sist endret av Dr.Feelgood; 28. mai 2011 kl. 14:02.
Har vel litt å si med doseringen også.
Første gang man prøver dolcontin tar man ikke 100 mg!
For en nybegynner er jo det altfor mye.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Vet om folk som har lekt seg med subutex titt og ofte, uten å bli avhengig. Og selvfølgelig omvendt. Det er helt opp til seg selv om man skal bli avhengig eller ikke. Folk som oppfører seg som dopskolter, vil mest sannsynelig bli avhengig av opiater, selv etter 1 gang.

Til TS; Hvordan gikk det?
Sist endret av Mexxy; 29. mai 2011 kl. 12:51.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg mener ikke at man ikke skal høre på folk som har opplevd dette. Jeg mener man bare ikke kan komme å si at etter 2 ganger med dolcontin er du hekta. Bare for å sette det på spissen fra min side, så har jeg prøvd mange opiater/opioider, og min erfaring er en helt annen.

Jeg mente ikke at det kun en dumme, folk langt nede og svake som blir avhengige. Jeg mente det er da mye lettere å fortsette og så bli avhengig. Om en person prøver 2 ganger, men ikke får kjangsen igjen om han ikke har han ikke tilgang, har han tilgang og penger og liker dette, og ikke har lest seg opp, vil personen antagelig fortsette om denne medisinen ga så mye som mange påstår den gjør. Som regel har man ikke akkurat tilgang og fri flyt. Som regel blir ikke folk heroinister fordi om de prøver a-prep analgetika. Mange får det på sykehus ved operasjoner, ulykker osv. men har ikke store problem med speonering. Så hekta av 2 turer morfin prep er VELDIG overdrevent.

Just saying.....
Vis hele sitatet...

Det var satt på spissen fra min side også. Nei man er ikke hekta etter 2 dager men man blir fort uggen når det blir hver dag og suget kan bli sterkere enn lysten også. De fleste liker rusen, ihvertfall av de jeg kjenner som har prøvd.
Du har jo fått svar på spm. ditt. De fleste råder deg til å vente, og la det gå litt tid. Dolcontin er noe herk, og det er lett å bli avhengig.

Skjønner at "junkies som sprer sine erfaringer" kan være kjedelig, men jeg er ganske sikker på at de forteller om sine erfaringer, så du skal kunne slippe å gjøre samme "feilen" som de har gjort. Om du mot formodning blir avhengig av Dolcontin, kommer du nok til å advare andre som skal eksprimentere med det. Bare vent!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oii, jeg tok 50 eller 100 mg (trooor jeg, kan ha vært 25 mg også) i sprøyteform for endel år siden. Gjorde det vel 2-3 og kanskje 4-5 ganger også. (Feil miljø, feil type..) Spydde første gangen, og selve rusen var dessverre ganske god.. Men jeg greide å slutte på dagen. (Greide å slutte med hasj, amf og dolc på dagen, uten i det hele tatt å savne det, selv om jeg ikke har "negative" erfaringer med det) Det er nok avhengighetsskapende ja, men tror nok det er individuelt også. Men 100mg, det var kanskje i det meste laget? TS - hvordan gikk det?