Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4220
Noen som har noe erfaring med dette og vil dele noen erfaringer?

Forklar gjerne det grunnleggende og hvordan det fungerer, tips til gode behandlingssteder m.m.

Takk

Hilsen en som trenger hjelp
Hei,får du medisinene av legen?

Hvis ja,så kan du jo snakke med han om en nedtrappingsplan.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det er flott at du har kommet til det stedet der du skjønner at du trenger hjelp. Hvor lenge har du brukt Benzodiazepiner? Fikk du dem av legen eller har du kjøpt dem illegalt?

Det hadde vært greit å vite hvilke benzoer du bruker ettersom noen er litt mer "seige" enn andre. Jeg har selv gått igjennom dette tidligere og vet hvordan dette føles både på kropp og til sinns. Jeg mener ikke å skremme deg, men benzodiazepiner er ofte hardere å slutte med enn opiater. Dette fordi det tar så lang tid før det er ute av systemet. Diazepam er desidert det som gir flest plager, men jeg sluttet med dette på egenhånd uten å være innom noe behandligsystem.

Mitt tips til deg er å trappe gradivis ned før du seponerer helt. Hvis du har fått dem av legen din ville jeg ha snakket med hxn og forklart situasjonen din. Dette gjelder også om du ikke har fått dem av legen, da det kan være godt å ha en å prate med i denne perioden. Samtidig kan han skrive ut noen C-prep. som kan hjelpe deg på vei for å slippe de verste plagene som følger med.
Catapresan(mot kribling i beina) truxal (mot angst, uro) Imodium (mot diarè) og Lamictal har jeg hørt også skal hjelpe mot plagene, men ikke prøvd selv. Du kan også kjøpe reisesyke tabletter på apoteket som fåes resept fritt. Dette kan hjelpe litt til om kvelden hvis du ikke får sove. Da mener jeg selvfølgelig ikke å misbruke dem, men å følge det som står anvist i pakningsvedlegget.
Det skal ikke være noe problem for legen å skrive ut dette. Det viktigste for deg er at du utrykker deg ordentlig på at du vil UT av dette og ikke kommer til han for å spørre etter tabletter.

Ellers så vil jeg råde deg til å prøve å være mest mulig sosial, det er veldig lett å isolere seg. Få i deg riktig mat selv om den kanskje i begynnelsen vil komme opp igjen. Spis masse frukt og grønnsaker og prøv å få gått deg en tur hver eneste dag. Ikke nødvendigvis noe lang tur, men bare for å komme seg ut slk at du får brukt bena og hodet får litt nye impulser og frisk luft.
Få i deg antioksidanter og prøv å spise regelmessig da dette vil hjelpe på magesmerter som kan oppstå. Jeg vil bare gjenta at det å sosialisere seg er viktig, slik at du ikke havner inn i et alt for kjipt tankemønster hvor du ikke ser noe lys i tunellen.
Husk at det er mange som har gjort dette før deg - dette klarer du.
Det vanskeligste er ikke å slutte, men det å ikke begynne igjen.

Dette var noen kjappe tips jeg kunne komme på nå på 5 min. ettersom jeg har dårlig tid. Skriv gjerne litt mer om din situasjon så det blir lettere å kunne gi deg et bedre svar.
Du må ha lykke til og ha troen på deg selv for dette klarer du.
Sist endret av spQ; 25. januar 2010 kl. 13:58.
Gradvis nedtrapping er nøkkelordet. Det beste er å samarbeide med noen som har medisinsk kompetanse om å utarbeide en en slik nedtrappingsplan.
Hei Frida

Jeg fant denne siden http://www.helpguide.org/mental/anxi..._treatment.htm her kan du lese masse om det du lurer på. Vet at det er ett tøft løp du har foran deg. Lykke til.

Max
Sitat av spQ Vis innlegg
Det hadde vært greit å vite hvilke benzoer du bruker ettersom noen er litt mer "seige" enn andre. Jeg har selv gått igjennom dette tidligere og vet hvordan dette føles både på kropp og til sinns. Jeg mener ikke å skremme deg, men benzodiazepiner er ofte hardere å slutte med enn opiater. Dette fordi det tar så lang tid før det er ute av systemet. Diazepam er desidert det som gir flest plager, men jeg sluttet med dette på egenhånd uten å være innom noe behandligsystem..
Vis hele sitatet...
rart vi er så forskjellige,men respekterer at folk kan få problemer med ting.

Jeg for min del merket ikke en dritt av diazepam,ingenting...minst seige stoffet etter min mening

Sobril 25 som er den sterkeste brukte jeg litt,men jeg merker nesten ingenting til den heller..bortsett fra at den løser litt opp på en evt depresjon,fint hvis man sitter hjemme,det som er bra er at du ikke får noe hangover fra benzos som du gjør av opiater,hvertfall jeg..dagen etter,opiater er det eneste som kan hjelpe meg i sosiale situasjoner,men nå har jeg kuttet ut alt..fikk bare mindre å mindre lyst på det

siste turen jeg hadde på dette ble det 2 sobril 25mg og 8 opiat tabz for å klare ett stort møte i jobbsammenheng

lenge i systemet?ifølge skjemaet legen viser deg har du lov å ta feks diazepam KVELDEN før du skal kjøre,det går bra..nettopp fordi det går så raskt ut av systemet,opiater går også raskt ut

feks valium eller zopiclone,men ikke begge deler...dagen før kjøring
Sist endret av Cannaman; 31. januar 2010 kl. 07:58.
Slutta inne på ullevål akutt avrusning jeg fikk diazepam og Sobril sant orfiril mot kramper og seroquel for psykose apodorm og stilnoct til å sove på men husk abstinenser kommer ikke de første dagene og atarax mot angst alle disse trappes ned til du er fri over noen uker