Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1244
Hei! er ikke siker på om jeg skriver tråden her på rett sted men.

Jeg har en pc som jeg har alle filmene mine på, å når jeg skal til mitt andre hjem synes jeg det er så kjipt å må legeg over filmene hele tiden, eller serier! er det noen mulighet for at jeg kan logge på pc'en min fra en annen plass å få tilgang til filene som er innpå den å f.eks se filmene som jeg har der?

Takker på forhånd for svar
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Ja, men det er utrolig treigt, så du kommer til å se film med 2 fps.
Eventuelt kan du streame fra en side.
Sist endret av PerPerPerPer; 18. april 2012 kl. 16:02.
Trådstarter
Er det mulig å få "lastet" ned filene jeg har der da? å få de innepå pecn jeg da har på mitt andre hjem?

Jeg har forresten en veldig rask internett linje, om det hjelper
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du må nok laste dem ned fra den pcen. Å dette tar mye lengre tid over internet enn lokalt nettverk.

Har klart å streame 720p over fiber helt fint men om det er ADSL det er snakk om så er det nesten ikke verdt ett forsøk.
Trådstarter
Jeg har fiber! altså 60/60 pakken...så tror ikke internettet skal stoppe meg fra å gjøre noe
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Nugi Vis innlegg
Jeg har forresten en veldig rask internett linje, om det hjelper
Vis hele sitatet...
Ja da kan du sette opp vlc stream fra den pcen til den andre.

Eller noe jeg fant ut var enda enklere.
Web-server å legge filmene i roota.
Så bruke play movie from web i VLC.
Sist endret av Alphanio; 18. april 2012 kl. 16:05.
Trådstarter
Om jeg setter opp en vlc streamer, får jeg da til å se alle fimene jeg har inne på pcen?

Er det veldig mye jobb å kunnskaper som trengs for å sette opp en Web-server?
Brenn alle filmene dine ned på dvd og ha i en mappe??
vanvittig mye lettere enn webserver..
Teamviewer gir deg muligheten til å fjernstyre og utføre filoverføringer mellom to datamaskiner. Det kan jo fungere, om linjen din er rask nok
Du har jo Dropbox, der du har 2GB gratis lagringsplass på nett. Dvs. 1 film, kanskje 2.
Da kan du laste opp filmene dine til Dropbox'en og deretter laste dem ned et annet sted.
Du kan verve venner til Dropbox, du får da 500MB lagringsplass for hvert verv, så hvis du verver nok folk vil du tilslutt ha 16GB gratis lagringsplass. Du kan kjøpe mer plass og hvis du trenger det.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja, om du har noen timer til rådighet kan du jo såklart sette opp en type server folk kan logge seg inn på (typ; Windows server 08), men dette er ikke en god løsning, i forhold til en standard webserver.

Det jeg ville gjort hadde vært å sette opp to maskiner, disse to maskinene er medie pcene i hvert sitt hus, og kobler seg opp mot/synkroniserer med hverandre.

Unødvendig? Oh yes.
Fin løsning? Spørs.
Morsomt å ffe rundt med? Yup.
Trådstarter
Mye gode svar her!

Men tilbake til det med webserver...jeg fant en guide når jeg søkte på google. så jeg holder på setter opp en Apache HTTP server. men finner ikke helt ut av det da jeg skal endre en "httpd.conf" fil å lagre den. har endret det som er nødvendig, får bare ikke til å lagre den så Apache kan fungere som det skal.

Noen her som har erfaringer med dette?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Nugi Vis innlegg
Mye gode svar her!

Men tilbake til det med webserver...jeg fant en guide når jeg søkte på google. så jeg holder på setter opp en Apache HTTP server. men finner ikke helt ut av det da jeg skal endre en "httpd.conf" fil å lagre den. har endret det som er nødvendig, får bare ikke til å lagre den så Apache kan fungere som det skal.

Noen her som har erfaringer med dette?
Vis hele sitatet...
Hva bruker du for å redigere den?
Lagrer du den i riktig format? (klartekst)
Lagrer du den som en .conf og ikke .conf.txt?
Sett opp ftp server på Pc'en?

Edit: Innlegg 888
Sist endret av Mkvarner; 18. april 2012 kl. 17:02.
Trådstarter
Jeg løste problemet med at jeg ikke klarte å lagre den som den skulle.

men når jeg da har redigert alt guiden sier jeg skal redigere å jeg skal restarte Apache kommer det bare en melding opp som sier at "the requested operation has failed" da begynner jeg å spekulere på hva jeg har gjort galt...
Se igjennom error loggen om det finnes en.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Sett opp ftp server på Pc'en?

Edit: Innlegg 888
Vis hele sitatet...
FTP ja, 1979 ringte.

Sitat av Hoat Vis innlegg
Du har jo Dropbox, der du har 2GB gratis lagringsplass på nett. Dvs. 1 film, kanskje 2.
Da kan du laste opp filmene dine til Dropbox'en og deretter laste dem ned et annet sted.
Du kan verve venner til Dropbox, du får da 500MB lagringsplass for hvert verv, så hvis du verver nok folk vil du tilslutt ha 16GB gratis lagringsplass. Du kan kjøpe mer plass og hvis du trenger det.
Vis hele sitatet...
Latterlig tungvindt å ha tredjeparts mellomlager for alt man skal ha fra site A->B

Sitat av Rabbern Vis innlegg
Brenn alle filmene dine ned på dvd og ha i en mappe??
vanvittig mye lettere enn webserver..
Vis hele sitatet...
Åj, der fikk jeg flashback tilbake til 2001.

Sitat av Alphanio Vis innlegg
Du må nok laste dem ned fra den pcen. Å dette tar mye lengre tid over internet enn lokalt nettverk.

Har klart å streame 720p over fiber helt fint men om det er ADSL det er snakk om så er det nesten ikke verdt ett forsøk.
Vis hele sitatet...
Har selv vpn mellom mitt hus og mine foreldres hus, testet å mounte sambashares for å se tvserier sist jeg var hjemme (40\20 linje hos meg hvor sharene lå, og 20\5-linjen var den aktive hos foreldrene mine på det gitte tidspunktet) og det fungerte strålende, 700-1800MB filer åpnet seg i mediespilleren iløpet av fire-fem sekunder og seeking var ikke noe problem.
Trådstarter
det hørtes ut som denne Apache serveren skulle fungere bra, bare jeg får fikset problemet mitt så!
Vis og noen error logs.
\xampp\apache\logs\error.log <-- Der skal den være om jeg ikke husker feil.
Trådstarter
Det skal jeg sjekke ut når jeg kommer hjem igjen. Takker så mye for svar!