Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 19016
Hei!
Jeg har en iPhone med defekt batteri som jeg gjerne vil sende inn til service og få ordnet på garantien. Ettersom jeg tidligere har byttet skjermen på denne telefonen har jeg skjønt at garantien ikke lengre gjelder. Kan serviceverkstedet på noen måte finne ut av at skjermen har vært byttet eller er det opp til meg å oppgi dette?

Hva ville dere gjort? Noen som har erfarienger med å komme rundt garantien til Apple før?
Dette merker de veldig lett.
Særlig om du har brukt uorginale deler, typisk ebay\kina produkter.

http://www.dinside.no/919946/uautori...amasjonsretten
Snakker du om garanti eller reklamasjon?

Dersom dette er en "ny" telefon hvor batteriet er defekt vil du ha reklamasjonsrett uavhengig av hvor du har byttet skjerm. Appe må kunne bevise at skjermbyttet har hatt innvirkning på batteriet før de kan nekte deg reklamasjon.
Sitat av doseren Vis innlegg
Snakker du om garanti eller reklamasjon?

Dersom dette er en "ny" telefon hvor batteriet er defekt vil du ha reklamasjonsrett uavhengig av hvor du har byttet skjerm. Appe må kunne bevise at skjermbyttet har hatt innvirkning på batteriet før de kan nekte deg reklamasjon.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært sleip og styrt Apple, hadde jeg jo sagt at uoriginale deler tapper batteriet mer enn originale deler.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hadde jeg vært sleip og styrt Apple, hadde jeg jo sagt at uoriginale deler tapper batteriet mer enn originale deler.
Vis hele sitatet...
Da måtte du nok også kunne stille deg bak en utregning som beviser dette, er rimelig sikker på at det er mange som har funnet ut om løgnene din hvis ikke.
IT-Konsulent
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Hei!
Jeg har en iPhone med defekt batteri som jeg gjerne vil sende inn til service og få ordnet på garantien. Ettersom jeg tidligere har byttet skjermen på denne telefonen har jeg skjønt at garantien ikke lengre gjelder. Kan serviceverkstedet på noen måte finne ut av at skjermen har vært byttet eller er det opp til meg å oppgi dette?

Hva ville dere gjort? Noen som har erfarienger med å komme rundt garantien til Apple før?
Vis hele sitatet...
Du kan alltids reklamere på batteriet. Det er da opp til verkstedet å bevise at det er skjermen som har ødlagt batteriet, om de mener det ødlegger for garanti
Er bare for verkstedet si at den uoriginale skjermen er satt sammen av andre komponenter som kan trekke mer strøm enn den originale.
Og dersom verkstedet mener det er skjermen som ødelegger batteriet, er det en veldig smal sak å bytte batteriet. Spesielt fra iPhone 5 og oppover.

Har du byttet skjermen selv? Det er som regel en mye mer krevende reparasjon enn batteri, spesielt dersom man må flytte over kamera, home-knappen osv.

Der finnes mange guider på YouTube som viser hvor enkelt det er å skifte batteri. Riktig utstyr, forsiktighet og styr unna billigbatterier, og du fikser det på under 20 minutter selv om du aldri har gjort det før.
Sist endret av reklame; 11. januar 2016 kl. 17:44.
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Kan serviceverkstedet på noen måte finne ut av at skjermen har vært byttet eller er det opp til meg å oppgi dette?
Vis hele sitatet...
Uorginale iphone-skjermer har barcode på seg. Det har ikke originale.
▼ ... over et år senere ... ▼
Du beholder forsatt garanti ved uautorisert mobil verksted . Les dette artikkelen http://www.repairgeeks.no/2018/05/27...-skjerm-bytte/ . Denne ble oppdatert i 2017.