Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1804
Prøver å oppdatere maccen min men får bare melding fra App store at jeg ikke kan fordi det krever mac version 10.8 eller høyere. Hvordan får jeg oppdatert?

Det er macOS High sierra jeg forsøker å legge inn.

Fant det ut. Måtte installere OS X El Captain før jeg kunne legge inn high Sierra.
Vil det gjøre maccen min tregere? Det er en 2011 pro 13".
Sist endret av zerofero; 28. august 2018 kl. 12:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kommer an på. Har MBP 15 early 2011, den ble tregere av å oppgradere til El Capitan. Fiksa det med å sette inn SSD og 16 GB RAM, den ble som ny (bedre) for en tusenlapp.
Trådstarter
73 4
Hmm, ok. Mulig jeg bare legger det på vent litt da. Har planer om å sette inn en SSD og oppgradere rammen.
Har du noen linker til produkter som passer? Har 4GB ram nå.
Oppdaterte til el captain og merka ikke noe forskjell. Oppdaterte også til High sierra og synes den flyter bedre nå.
Tenkte bare å si ifra tilfelle andre også vil oppdatere. Har 4GB ram, i5 med 2.4ghz.
Har samme Macen, syns den begynner å bli rimelig treg.

Har 8 gb ram og 256 gb ssd.

Håper noen av dere har noen protips.
Sprellex, er den treg i chrome/safari eller treg inne i OS? Har ikke merket noe tregheter, og jeg har ikke SSD.
Treg i nettleser og office pakken.

Vurdert sterkt å gå till innkjøp av ny MacBook.
Sitat av Sprellex Vis innlegg
Treg i nettleser og office pakken.

Vurdert sterkt å gå till innkjøp av ny MacBook.
Vis hele sitatet...
Sikker på at nettleser og office er installert på SSD? Ble natt og dag for meg. Office og chrome er rett og slett veldig krevende programmer.

Er mye å spare på å kjøpe brukt RAM, da RAM-en ikke nevneverdig slites ut. Ellers er det alltids et godt tips å kjøre en clean install.