Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3083
Er det noen som har erfaring med å ta opp forbrukslån for å betale ned flere lån her og der? Sliter med å ha kontroll når jeg må betale litt her og litt der så om det koster litt ekstra har ikke noe å si, men er det helt på jorde å gjøre det slik? Er ikke snakk om store summer men redd det fort kan bli det og enklere og forholde seg til 1 innkrever kontra 3-4.
Dette kalles refinansiering og tilbys av av de fleste banker og en del "spesialister" på denne typen refinansiering. Snakk med banken din og sammenligne vilkår. Det kan være en del penger å spare på dette, men du kan naturligvis også gå på en rentesmell.

F.eks:

https://www.nordea.no/privat/vare-pr...-av-gjeld.html
https://www.lendo.no/refinansiering
Sist endret av Cikey; 17. oktober 2021 kl. 23:12. Grunn: Eksempler
Om det ikke er snakk om veldig mange lån eller store summer så hadde jeg gått inn for å betale helt ned noen av dei.
Sitat av rfa Vis innlegg
Om det ikke er snakk om veldig mange lån eller store summer så hadde jeg gått inn for å betale helt ned noen av dei.
Vis hele sitatet...
Det er ikke store summer nei, men har ikke sånn brutalt bra inntekt heller. Så har ikke mulighet til å betale ned 1 gjeld en plass før noen andre da det er ca samme sum fordelt på flere.
Luksusfellen har vel et ganske greit oppsett for slike tilfeller. Først, ring alle kreditorer du skylder småbeløp du er i stand til å betale i nær framtid. Du må forhandle deg frem. Er beløpet på 1200 kroner, si at du kan betale 1000 kroner. Så er den saken ute av verden. Større beløp kan du samle til ett lån. Legg frem dokumentasjon av hele lånesummen, samt inntekten din, til en bank som kan refinansiere gjelden din. Ikke lyg her, ei heller ikke tilbakeholde opplysninger om gjeld. Godt mulig du da kan få et nytt samlelån, med langt mer levelig rente. Lykke til, og ikke vær redd for å ringe for å forhandle litt.