Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3565
Hei. Vet ikke om dette er riktig forum og legge dette ut på men her kom det ihvertfall.

Lurer på om noen her har erfaring med og sende steroider fra Thailand til Norge? Flere ting jeg lurer på.

Er det noen spesiell måte det er bedre og pakke ting på en andre?
Noen firmaer som er bedre og bruke en andre?
Røntger de alle pakker? Eventuelt noe måte og lure det på med og pakke det inn i en vare med noe film rundt osv, du skjønner hvor jeg vil hen.

Hvor mye kan man ta med seg i kofferten uten fengselsstraff nedi thailand? Om man kommer gjennom tollen i thailand, kan man bli utsatt for ny toll visitering i norge?

Er ikke ute etter og høre, jo jeg hadde en kompis som gjorde det og det.

På forhånd takk.

Har vært inne på tanken og kjøpe en bly bit. Kappe den til så den passer kofferten og legge den i som falsk bunn. Den burde lure røntgen maskinen så den ikke ser ampullene som ligger i bunnen av kofferten?

Vet at blyposer blir brukt av fotografer til og legge filmen i så ikke maskinen ødlegger filmene. Men vil den skjule filmen? Eller bare beskytte?
Sist endret av jondoe; 7. juni 2017 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Du blir garantert ikke sjekka på vei ut, sist klarte jeg nesten ikke stå, men vaktene fikk sjangla meg på flyet.
Trådstarter
6 2
All bagasje blir røntgen i thailand, så må finne en metode og skjule det på men etter mye undersøking ser det veldig vansklig ut.

Må eventuelt ha det på seg. Men man kan bli sjekket på vei inn i norge? Hvordan er rutinene i norge når man går av flyet? Gjennom røntgen der å?

Noen her som har opplevd at jakka slår ut pga glidlås osv? Går an og lage rom i jakka.
Du blir kroppsscannet på tur ut. Dessuten må du ta av deg jakka og legge den for scanning med håndbagasjen. Blybunn og sånt vekker enda mer oppmerksomhet enn hvis du bare legger stæsjet i kofferten.
Trådstarter
6 2
Se det. Søkte opp nå og du har rett. Da må posten bli det eneste alternativet da. Men ut av det jeg har lest så blir så og si alt fra thailand åpnet. Da har man et dilemma med mindre man får tak i et diplomat status, hehe.
Det er tollkontroll både inn og ut av et land. Ut-kontrollen er ikke så viktig, så den ser du ikke mye til. Men alle kofferter går igjennom røntgen før den havner på flyet. Jeg har sett tollere stå ved gaten med en koffert og spurt om det er dems koffert. Inn-kontrollen er den viktigste, jeg tror ikke kofferten går gjennom røntgen på Gardermoen før den havner på båndet (men hva vet jeg?) Men for å komme ut av flyplassen må du gjennom tollslusen. Der velger du grønn eller rød sluse etter om du har noe å fortolle. (Vet ikke om noe er forandret etter ombyggingen) De to siste gangene har jeg blitt plukket ut på grønn sluse for full kontroll av all bagasjen min og kroppsvisitering. Kjedelig, men jeg smugler ikke. Men det er helst her du går i fella. (Er 2 år siden sist jeg reiste utenlands, så ting kan jo ha forandret seg)

Ikke bruk bly, det vekker oppmerksomhet da det området er køl-svart på skjermen. Garantert kontroll.

Vær klar over at Thailand har meget strenge straffer for narkotika-smugling. Veldig dårlige fengsler har jeg hørt. Vet ikke om Thailand har døds-straff, men det er mange land som har. (Unngå mellomlanding i midt-østen, da mange land der har døds-straff, i det sjeldne tilfelle at kofferten blir sjekket under transfer).

Enkelt og greit vil jeg fraråde deg å smugle. Det er ikke verdt risikoen. Men det er jo helt opp til deg da. Men lykke til hvis du prøver.
Sist endret av ivar_oslo; 7. juni 2017 kl. 23:55.
Vil det ikke være litt mistenkelig når røntgenmaskinen oppdager bly i kofferten? Om de ikke kan gjennomlyse den, vil de jo sjekke den nærmere manuelt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg ble ikke kroppsscannet nei, gikk gjennom metalldetektor.
Alle ble i alle fall scannet på Suvarnabhumi nå nylig.