Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3396
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har før fått 7.5mg Imovane for en liten periode, for å hjelpe til med søvnvansker. Dette fungerte veldig bra, og jeg fikk kontroll på søvnen. Nå har jeg en periode med lignende søvnvansker igjen, og siden det fungerte så bra sist gang fikk jeg en ny resept. Denne gang fikk jeg derimot 5mg, og jeg sliter faktisk med å få sove på den dosen. Kan det gi mening at 5mg kan bli lite? Jeg har blitt liggende i en times tid mens jeg prøver å sovne, men har til slutt endt opp med å ta en pille til, da søvnen blir like umulig som uten Imovane. Men det er jo kanskje ikke helt sånn man skal gjøre det...?
Anonym bruker
"Lettet Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syns 5mg er for lite for å få sove,vet ikke koss du skal gjøre det annet å si d som det er du hadde bra effekt av 7,5 men ikke av 5
Ja, da virker det som om det er for lite. Men husk at det kan like godt være at du underbevisst tenkte tanken når du fikk 5mg, og dermed ikke fikk sove og nå har det hele forplanta seg til en ond sirkel som gjør at 5mg ikke fungerer, utelukkende på grunn av at man har kjørt seg fast i en psykisk snøkant. Du kan alltids forklare dette til legen din, han løfter neppe noen øyenbryn ved mindre du har tidligere rusproblemer som han vet om.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk, ville bare sjekke om det kunne være tilfelle at det blir for svakt. Regner med det er bedre å bytte til 7.5mg enn å ta dobbel dose
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker disse ofte og trenger aldri mer enn 3.75 mg for å slukne. Det er viktig at du legger hodet på puta og lukker øynene med en gang du tar den. På 3.75 mg har jeg et ca 20 min vindu på å sovne før effekten avtar. Det er slik jeg opplever det ihvertfall.
Ta den sammen med reseptfri melatonin.
Helt enig i at 5 er for lite, 7,5 er spot on for meg ivertfall. Men det kan jo variere fra person til person.