Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4190
I fjor mekka jeg min egen soppkurv av bjørkenever og litt hyssing... Tok et stilig bilde av den i dag så tenkte jeg måtte lage en skrytetråd.

"full kurv"
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nice. Er det der virkelig en fluesopp du har funnet nå?

Den skulle nesten vært målt.

Mvh svaksynt
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Nice. Er det der virkelig en fluesopp du har funnet nå?

Den skulle nesten vært målt.

Mvh svaksynt
Vis hele sitatet...
Målt, plukket og tørket.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kunne du trekt den over hodet? Denne bør du tørke med stor innsats og ramme inn.
For et kunstverk, for en sopp, for en verden!
Sist endret av meaculpaUIO; 16. august 2021 kl. 17:29.
tipot's Avatar
Trådstarter
haha ja denne var definitivt den største jeg så i dag! Er nok på grensen til at man kan trekke den over huet. Jeg er ganske trygg på øyemålet mitt og vil annslå ca 25cm i diameter.
Godt jobba tipot! Kult bilde, kul kurv og en jævel til en fluesopp
tipot's Avatar
Trådstarter
takk takk
tipot's Avatar
Trådstarter

Benyttet kurven igjen.
Sist endret av tipot; 22. august 2021 kl. 00:27. Grunn: fikset bildelinken
Flott bilde!

Ellers; nå er jeg ingen ekspert, men er du sikker på at alt oppi der er spiss fleinsopp?

Tenker f.eks. på sopp nr 3 fra venstre (relativt tykk stamme og hvit nederst på happen), samt soppen helt nederst til venstre med tuppen inn mot fluesoppen.
tipot's Avatar
Trådstarter
Takk takk.

Og ja jeg er trygg på fleinsoppen. Det er de samme mycelene som jeg plukket på i fjor. De er veldig ferske og hadde poppet opp den natten derav den lyse fargen Var å sjekka spotten dagen før og da var det bare noen få der som jeg lot stå over natten fordi jeg viste det skulle komme masse regn.
Du er flink til å ta gode bilder, det skal du ha! Du finner jo de sjukeste fluesoppene. Fin fangst også.
Fin kurv og fin sopp.
Klem fra Betty
tipot's Avatar
Trådstarter
Takk for fine ord! Det gleder meg
Alle liker noe med gode kurver
nydelig kurv <3
Den siste fluesoppen ser jo faktisk veldig apetitlig ut, selv jeg som hater fluesopp.
tipot's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rebo Vis innlegg
Den siste fluesoppen ser jo faktisk veldig apetitlig ut, selv jeg som hater fluesopp.
Vis hele sitatet...
haha ja ikke sant? Den så nesten ut som et glassert eple.
Stilig! Veldig fin kurv. Sopp er gøy! Soppen på første bilde er ikke en fluesopp, men en kremle :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fin kurv, fin soppsanker