Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 11203
Hva tenker folk her inne om den nye Olsenbanden-filmen som kommer på høsten i 2022?
Annen regissør og ingen fra den originale gjengen? Har mine tvil, men lever i håpet.
BRAND ∞ STRONG
Har ett veldig nostalgisk forhold til de originale filmen, og særlig de gamle bildene
av locations på Oslo Øst.
Kan bli vanskelig å svelge, men jeg er åpen.
Trådstarter
17 0
Sitat av Source Vis innlegg
Annen regissør og ingen fra den originale gjengen? Har mine tvil, men lever i håpet.
Vis hele sitatet...
Samme her. Håper det kan bli bra, men tviler sterkt! Ser ut som et par av rollene er lekka allerede.. virker ikke lovende
Mange spørsmål som dukka opp i hodet nå!

Er det satt til samme tidsepoke? Er det noen fra den orginale igjen i det hele tatt? Må jo bli Holm da? Eller Basse hahaha!!

Ser folk skulle stille seg åpen til dette, men jeg har vel ikke så åpen tiltro til resten av norsk film industri selvom vi har hatt noen på rød løper. Eksempelvis tunellen og Non tiki og bølgen...

Noen som husker Kill Buljo?
Filmen hadde en morsom setning og det var ikke som at jeg lå å rulla etter luft av den heller!

Men må vel tvinge meg igjennom første halvdel og KANSKJE jeg spoler meg fram til slutten!

Selvom jeg ikke var påtenkt når disse filmene kom ut, har jeg en far og lillesøster som setter på disse filmene i jula og påsken. Dukker opp ting der verken han eller jeg har fått med seg, men ler fortsatt av de samme scene enda!!

Hvor har du vært hen a?!
Nææi, har vært kidnappa da....
KIDNAPPA?! DET må du da skjønne at du ikke får lov til!

Håper de tar litt hensyn til historie og bakgrunnshistorie i denne, men mistenker at det blir med denne ja!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av 420master Vis innlegg
Er det satt til samme tidsepoke?
Vis hele sitatet...
Nei
Sitat av 420master Vis innlegg
Er det noen fra den orginale igjen i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Ja
Trådstarter
17 0
Sitat av 420master Vis innlegg
Mange spørsmål som dukka opp i hodet nå!

Er det satt til samme tidsepoke? Er det noen fra den orginale igjen i det hele tatt? Må jo bli Holm da? Eller Basse hahaha!!

Ser folk skulle stille seg åpen til dette, men jeg har vel ikke så åpen tiltro til resten av norsk film industri selvom vi har hatt noen på rød løper. Eksempelvis tunellen og Non tiki og bølgen...

Noen som husker Kill Buljo?
Filmen hadde en morsom setning og det var ikke som at jeg lå å rulla etter luft av den heller!

Men må vel tvinge meg igjennom første halvdel og KANSKJE jeg spoler meg fram til slutten!

Selvom jeg ikke var påtenkt når disse filmene kom ut, har jeg en far og lillesøster som setter på disse filmene i jula og påsken. Dukker opp ting der verken han eller jeg har fått med seg, men ler fortsatt av de samme scene enda!!

Hvor har du vært hen a?!
Nææi, har vært kidnappa da....
KIDNAPPA?! DET må du da skjønne at du ikke får lov til!

Håper de tar litt hensyn til historie og bakgrunnshistorie i denne, men mistenker at det blir med denne ja!
Vis hele sitatet...

Tror det er satt til moderne tid, men er ikke helt sikker på det Såvidt jeg vet så skal ingen fra de gamle filmene være med..
BRAND ∞ STRONG
VG sier
"Regissør Hallvard Bræin har fått med seg både velkjente skuespillere og nye stjerneskudd i de ikoniske rollene"
Jeg tolket "velkjente skuespillere" som originale, men det trenger jo egentlig ikke stemme.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
VG sier
"Regissør Hallvard Bræin har fått med seg både velkjente skuespillere og nye stjerneskudd i de ikoniske rollene"
Jeg tolket "velkjente skuespillere" som originale, men det trenger jo egentlig ikke stemme.
Vis hele sitatet...
Alle er jo stort sett døde! Bare de ikke prøver med noe deepfakes eller CGI for å lage nye ansikter! Da skyter de seg selv i begge beina 17 ganger med hagle

Filmen har fått navnet siste skrik, så tittelen ligger i samma løypa hvertfall!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av 420master Vis innlegg
Filmen har fått navnet siste skrik, så tittelen ligger i samma løypa hvertfall!
Vis hele sitatet...
Ja, plottet er att Egon har sonet sammen entrepenøren til det nye Munch museet og att
de skal stjele alle tre versjoner av Skrik derfra.
Sist endret av vindaloo; 3. mai 2021 kl. 19:10.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Samme regissør som Børning-filmene, ja.
Dette kommer til å bli så jævla dårlig!
Sitat av bakkus Vis innlegg
Samme regissør som Børning-filmene, ja.
Dette kommer til å bli så jævla dårlig!
Vis hele sitatet...
Etter historien å dømme snublet han så vidt over med en slager med Børning 1, resten er/var ikke verdt coveret en gang, mange lovpriser disse etterskuddene så da mener jeg det er greit å sile ut disse jævlene
BRAND ∞ STRONG
Nordisk Film Distribusjon offentliggjorde dette bildet mandag og ba folk gjette.
Både Anders Baasmo og John Carew tippes som bandemedlemmer.

Hva sier freaksa?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva sier freaksa?
Vis hele sitatet...
Må vel et lite mirakel til for at dette skal klaffe. Klarer liksom ikke å se for meg Carew som Benny om det viser seg å stemme. Stor kontrast til Sverre Holm som skuespiller..

Har han noe erfaring som skuespiller utenom disse betsson (eller hva det var) reklamene egentlig?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Må vel et lite mirakel til for at dette skal klaffe.
Vis hele sitatet...
Veldig mye som kan gå galt her.
Jeg jobbet med kidz når Olsenbanden Jr. filmene kom, så jeg så de og det var
greit nok, siden det på en måte var noe helt annet uansett.
Jeg tror att hvis dette skal funke så kan de ikke prøve å etterligne originalene, de må skape noe helt nytt.

Sitat av Noisediary Vis innlegg
Har han noe erfaring som skuespiller utenom disse betsson (eller hva det var) reklamene egentlig?
Vis hele sitatet...
Litt.
Bla. Heimebane
IMDb

Dressen hans var litt kul da.
Sist endret av vindaloo; 4. mai 2021 kl. 10:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Jeg er ganske positiv til dette og tror det blir ganske kult som Olsenbanden-fan

Hvis Anders Baasmo skal spille Egon, så tror jeg det er midt i blinken. Han er like morsom-seriøs og tullete som Egon.
Pål Sverre Hagen hadde nok passet mer som Benny, enn Carew.
Kjell tror jeg blir en vanskelig rolle å fylle, kanskje Jon Øigaarden hadde passet? Ser for meg han med Sixpence og runde briller.

Skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot Børning-filmene, jeg synes dem er underholdende og morsomme.

Norsk film synes jeg stort sett er mye bedre, det er også lettere å relatere til - enn en mengde med amerikanske filmer man finner på Netflix.
Sist endret av Chromatics; 4. mai 2021 kl. 12:36.
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Har han noe erfaring som skuespiller utenom disse betsson (eller hva det var) reklamene egentlig?
Vis hele sitatet...
Carew har hatt hovedroller i en to-tre filmer og serien Heimebane som hadde 20 episoder. Jeg tør påstå han er en av de beste mannlige skuespillerne i Norge.

Han har vært med i gangsterfilm før, men som Benny kan jeg ikke se for meg at han dukker opp nei..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Carew passer virkelig ikke inn som Benny. Kanskje en blir overrasket.
BRAND ∞ STRONG
Vanskelig å gjøre noe i dag uten å fylle opp "diversity kvoten"
Med Carew har de en. Hvis de i tillegg gjør Benny karakteren Skeiv så har de to.
Jeg tror noen glemmer at Olsenbanden-filmene ikke fikk spesielt bra anmeldelser da de kom ut (hvis jeg husker riktig), men de har (hvert fall over tid) blitt godt likt av «folket», akkurat slik som Børning-filmene noen nevner her.

Å gjenskape Olsenbanden tror jeg neppe blir særlig vellykket, for å si det forsiktig, men kan hende det blir økonomisk lønnsomt.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Å gjenskape Olsenbanden tror jeg neppe blir særlig vellykket, for å si det forsiktig, men kan hende det blir økonomisk lønnsomt.
Vis hele sitatet...
Det er vel fort økonomisk lønnsomhet som er den viktigste metrikken for vellykkethet, i alle fall for folka bak?
Sitat av 420master Vis innlegg
Noen som husker Kill Buljo?
Filmen hadde en morsom setning og det var ikke som at jeg lå å rulla etter luft av den heller!
Vis hele sitatet...
Ikke tidenes komedie akkurat nei, men synes denne scenen er litt vittig
https://m.youtube.com/watch?v=Tfo5Bp0fEpQ

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg tror att hvis dette skal funke så kan de ikke prøve å etterligne originalene, de må skape noe helt nytt
Vis hele sitatet...
Ja enig her. Må jo nesten bli en modernisert utgave, og de bør finne en egen 'sjarm' for at det skal funke tror jeg, og ikke prøve å gjenskape de gamle filmene.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Carew har hatt hovedroller i en to-tre filmer og serien Heimebane som hadde 20 episoder. Jeg tør påstå han er en av de beste mannlige skuespillerne i Norge.

Han har vært med i gangsterfilm før, men som Benny kan jeg ikke se for meg at han dukker opp nei..
Vis hele sitatet...
Takk for opplysningen, det var jeg ikke klar over. Lover plutselig litt bedre da. Får se om han gjør en god figur og overrasker.

Vet ikke om han er en av Norges beste skuespillere da? Noen som kan si seg enig i den? Jeg vet som sagt ikke da jeg aldri har sett noen film eller serie han har vært med i.
Sist endret av Noisediary; 4. mai 2021 kl. 16:50.
Ja her har de virkelig tatt seg vann over hodet.
Ser ikke for meg noen av dagens norske skuespillere i disse rollene. Nesten alle norske filmer som har kommet de siste årene har vært bare dritt i mine øyne. Unntaket er nyinspillingen av den 12 mann, den synes jeg var bra.

Kommer nok til å se filmen, men har ikke veldig store forhåpninger.
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Ja her har de virkelig tatt seg vann over hodet.
Ser ikke for meg noen av dagens norske skuespillere i disse rollene. Nesten alle norske filmer som har kommet de siste årene har vært bare dritt i mine øyne. Unntaket er nyinspillingen av den 12 mann, den synes jeg var bra.

Kommer nok til å se filmen, men har ikke veldig store forhåpninger.
Vis hele sitatet...
At ikke noen i Nordisk Film stopper dette fatter jeg ikke! Hvorfor ikke bruke penger på noe som faktisk selger istedenfor?!

Ny sjef i NF som har trua igjennom dett eller noe?
BRAND ∞ STRONG
Anders Baasmo skal spille Egon Olsen i den nye Olsenbanden-filmen, skriver NRK.

"– Jeg har alltid vært opptatt av vår bransjes historie, og skuespillerkollegaene som har gått foran oss i generasjoner, så det er både ærefullt og artig å få være med på et sånt prosjekt, sier Anders Baasmo til kanalen."

Mens Benny skal spilles av John Carew og Elias Holmen Sørensen spiller Kjell.
Morsomt at så mange har et så sært eierskap til en dansk filmserie.

Sist endret av voktern; 5. mai 2021 kl. 12:48.
Sitat av voktern Vis innlegg
Morsomt at så mange har et så sært eierskap til en dansk filmserie.
Vis hele sitatet...
Men du er vel kanskje enig i at ingen i denne tråden "tar eierskap" til de danske filmene, men heller de norske som har blitt produsert i en årrekke ?

Det er jo faktisk en del av dem, og jeg vil tro det er mange som har vokst opp med dem, og derfor har en mening om noe fra sin egen barndom. ;
https://filmklubb.no/filmer/olsenban...le-13-filmene/
https://snl.no/Olsenbanden
(beklager hvis du ikke er gammel nok til å ha vokst opp med disse)

Regner jo også med at det er noen svensker som har "eierskap" i den svenske motsetningen..
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Men du er vel kanskje enig i at ingen i denne tråden "tar eierskap" til de danske filmene, men heller de norske som har blitt produsert i en årrekke ?
Vis hele sitatet...
Det er jo poenget. Vår olsenbanden er en ripoff av den danske. Og det er helt greit! Disse filmene er kjemisk rensa for selvhøytidelighet, og det er ganske mange mer eller mindre skjulte sleivspark som sendes frem og tilbake over Skagerrak. Denne scenen fra den danske originalen er min favoritt i så måte: Urteit, harmløs og vennlig. Jeg er ganske sikker på at Sverre Holm ikke hadde tatt seg særlig nær av å se en mørkhuda mann overta rollen hans.
@Myoxocephalus
Kanskje jeg misforstod og tok dette enkle innlegget ut av kontekst.
Jeg forstod det slik at han synes det var rart at man hadde meninger om norske versjonen av Olsennbanden som var dansk originalt. Tok dette som en "diss" mot fans av den norske versjonen. (tar kritikk for at jeg ikke kan lese kontekst)

For å understreke; jeg har ingenting i mot hvem som spiller hvem og regner med castingen er gjort på beste grunnlag.

EDIT : Må legge til at jeg ikke har vært fan av noe annet enn "de originale", og jeg kommer nok til å være ganske ambivalent til lanseringen av remake uansett.
Sist endret av FryingPan; 5. mai 2021 kl. 14:48.
Stor fan av de originale, men jeg er ikke så lynende skeptisk som mange her ass! Altså, hver gang det kommer en remake av noe som helst så eksploderer nettet. Når filmen kommer så skjer som regel et av to, filmen får berettiget totalslakt og glemmes momentant annet enn når den trekkes fram som et grelt eksempel på hvordan man ikke skal gjøre en remake, eller så tenker folk "hey, den her var jo ikke så ille! Oppvokst med originalen men interessante updates" også lever de side om side til neste gang en ny remake kommer og det samme gjentar seg ad nauseum. Førsteinntrykket lover ikke sånn kjempegodt skal jeg være ærlig, og jeg er skeptisk til Carew som Benny men skal gi det en sjanse.

Kill Buljo er forresten awesome, men den beste Wirkolafilmen vil alltid være Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa, skammer meg over hodet ikke over å si at det er min favoritt norskproduserte humorfilm sammen med Svidd neger.
Såpekoker av rang
Holdt egentlig en knapp på tre sterke kvinner og f.eks. Jon Almaas som ydmyket politimester. Else Kåss som Dynamitt-Harriet.

Oh well. Dette blir nok råbra.
Sitat av monoid Vis innlegg
Holdt egentlig en knapp på tre sterke kvinner og f.eks. Jon Almaas som ydmyket politimester. Else Kåss som Dynamitt-Harriet.

Oh well. Dette blir nok råbra.
Vis hele sitatet...
Vet du, det hadde blitt dritfestlig! Jeg hadde sikkert lagt på meg tyve kilo på grunn av popcorn alene. Ikke på grunn av filmen som sådan- den hadde jeg selvsagt aldri i livet kasta bort tid på å se - men basert på kommentarer som dine tror jeg at reaksjonene fra de brede samfunnslag kunne bli ganske underholdende.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av monoid Vis innlegg
Holdt egentlig en knapp på tre sterke kvinner..
Vis hele sitatet...
Det hadde jo fanget tidens ånd.
Og det er gjort før.
Ocean 11, 12 ,13 ble til Ocean's 8 i 2018 og hadde "all female cast"
bla. Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Sarah Paulson, Awkwafina og Rihanna
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det hadde jo fanget tidens ånd.
Og det er gjort før.
Ocean 11, 12 ,13 ble til Ocean's 8 i 2018 og hadde "all female cast"
bla. Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Sarah Paulson, Awkwafina og Rihanna
Vis hele sitatet...
La oss ikke glemme Ghostbusters: Answer the Call fra 2016, eller jo forresten.

Skal selvfølgelig se den nye Olsenbanden, så blir det et hyggelig gjensyn med de gamle filmene i tiden frem mot slipp.
Sist endret av bruisepristine; 5. mai 2021 kl. 16:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slutta å følge med når Olsenbanden Junior filmene kom. Er ikke det nok spin off a?
Poenget med en moderne kopi håper jeg er å forbedre og modernisere og ikke bare for penger. Carew kan jeg aldeles ikke se for meg i en tomlete rolle som Benny så enten får vi sett hvor god eller dårlig skuespiller han faktisk er eller så blir den nye filmen en mye mer seriøs dramafilm og ikke den samme type folkelige parodikomedien originalfilmene har vært. De andre skuespillerne har jeg ingen formening om og jeg kommer ikke til å løpe på kino for å se den heller..
Sist endret av Harek; 5. mai 2021 kl. 22:06.
Alltid vært fan av de gamle filmene, og kommer til å se den nye. Har dog ikke kjempestore forhåpninger, men den kan jo alltids overraske
John carew? Da blir resten av gjengen aksel henne,Nicolai kleve Broch og hu dama fra heimebane som Gjertrud?

+kristoffer joner
Sist endret av Jerna; 6. mai 2021 kl. 22:00.
▼ ... noen uker senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Carew, skurk på film, skurk in real life.
"John Carew er mistenkt for grov skatteunndragelse"
TV2