Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2963
Anonym bruker
"Vennlig Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, hvordan kan jeg få studentrabatt uten å være student?
Anonym bruker
"Lystig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lat som du er student.

Eller bare glem det, for det er ikke sånn det fungerer.
Som regel så må man fremvise gyldig studentbevis. Kan være verdt å forsøke uten, men vil nok mest sannsynlig ikke fungere.
Si du er student og skal ha rabatt. Når/hvis de spør etter bevis så leter du litt før du oppdager at dette er glem igjen hjemme.. Oops. Får vel betale full pris idag da.

Eller så kan du melde deg opp i 1 fag, betale semesteravgiften og få studentkortet. Da har du studentrabatt på alt du måtte ønske. Reiser du mye med kollektivtrafikk for eksempel så sparer du inn semesteravgiften lenge før året er omme.
Spørs hvor «offisiellt» det er. Jeg sa bare jeg var student når jeg ble medlem på treningstudioet her jeg bor. Sparer 100kr i måneden, ingen legitimasjon.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Si du er student og skal ha rabatt. Når/hvis de spør etter bevis så leter du litt før du oppdager at dette er glem igjen hjemme.. Oops. Får vel betale full pris idag da.

Eller så kan du melde deg opp i 1 fag, betale semesteravgiften og få studentkortet. Da har du studentrabatt på alt du måtte ønske. Reiser du mye med kollektivtrafikk for eksempel så sparer du inn semesteravgiften lenge før året er omme.
Vis hele sitatet...
Er det noe cap på hvor lenge man kan gjøre dette, eller kan jeg være student for resten av livet slik? Neste steg blir jo da å finne høyskolen/uni med lavest semesteravgift. Blir kvalm av at HSN skal ha 900,- der 350 av dem går til KOPINOR (I fjor leverte vi alle eksamener digitalt og betalte for alt av kompendier)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Er det noe cap på hvor lenge man kan gjøre dette, eller kan jeg være student for resten av livet slik? Neste steg blir jo da å finne høyskolen/uni med lavest semesteravgift. Blir kvalm av at HSN skal ha 900,- der 350 av dem går til KOPINOR (I fjor leverte vi alle eksamener digitalt og betalte for alt av kompendier)
Vis hele sitatet...
Du kan studere så lenge du vil, men veldig mange gir ikkje studentrabatt når du har bikka 25 eller 30, for å unngå at folk utnytter det. Ruter er av dei som kutter ved 30.
Ah. Burde vel forventet noe slikt. Takk for svar.
Anonym bruker
"Forferdet Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk en kompos med kortprinter til og printe et student kort til meg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk en kompos med kortprinter til og printe et student kort til meg
Vis hele sitatet...
Studentbevis har vært digitale i form av app et par år nå.

https://play.google.com/store/apps/d...entbevis&hl=no
Sist endret av Yalla; 7. august 2017 kl. 13:12.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Si du er student og skal ha rabatt. Når/hvis de spør etter bevis så leter du litt før du oppdager at dette er glem igjen hjemme.. Oops. Får vel betale full pris idag da.

Eller så kan du melde deg opp i 1 fag, betale semesteravgiften og få studentkortet. Da har du studentrabatt på alt du måtte ønske. Reiser du mye med kollektivtrafikk for eksempel så sparer du inn semesteravgiften lenge før året er omme.
Vis hele sitatet...
Hvordan er lovligheten rundt dette? Kan jeg stryke for å så melde meg opp i det samme faget hvert år til jeg fyller 25 og utnytte studentrabatten eller vil du tro dette blir gjennomskuet på noe tidspunkt? Er jo snakk om mye penger som kan spares.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Studentbevis har vært digitale i form av app et par år nå.

https://play.google.com/store/apps/d...entbevis&hl=no
Vis hele sitatet...
Tja, VGS har enda fysiske kort.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av Poverud Vis innlegg
Tja, VGS har enda fysiske kort.
Vis hele sitatet...
På videregående skole er man strengt tatt elev, ikke student.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Studentbevis har vært digitale i form av app et par år nå.

https://play.google.com/store/apps/d...entbevis&hl=no
Vis hele sitatet...
Skal sies at mange studenter fortsatt har kort i tillegg til appen, eks. UiO-studenter.
Sitat av Slaps Vis innlegg
På videregående skole er man strengt tatt elev, ikke student.
Vis hele sitatet...
Irrelevant om man er student eller elev, elevbeviset man får utstedt på videregående gir deg uansett studentrabatt. Tror til og med det blir delt ut en slags notatbok med masse rabattkuponger i starten av skoleåret.
Sitat av Dreams Vis innlegg
Irrelevant om man er student eller elev, elevbeviset man får utstedt på videregående gir deg uansett studentrabatt. Tror til og med det blir delt ut en slags notatbok med masse rabattkuponger i starten av skoleåret.
Vis hele sitatet...
Det blir delt ut så mange bøker du vil ha, eneste "brukbare" er subway kupongen