Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2636
Har nå 3 forskjellige headset som har blitt sprengt. Det første er et gammelt Koss Gaming Headset og de to andre er In-Ear headset. De to som er In-Ear er en Philips Fidelio S1 og de standarde øreproppene som følger med Samsung-telefoner. På begge disse har jeg greid å sprengt venstre ørepropp, deretter blir lyden veldig lav og etter noen dager forsvinner lyden helt i begge proppene.

Koss Headsetet har jeg antageligvis også sprengt da lyden er ekstremt lav selvom systemlyden på PCen min er på 100 (max).


Hvordan kjører man inn headset? Hvor lenge må man spille på lav musikk før man kan bruke det på et høyt lydnivå uten at høytalerne inni sprenges?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du slutter å høyre på myter. Headsettet tåler ein gitt effekt, og får det for stor effekt ryker det, uansett om det er flett nytt eller ti år gammalt.

PS: Om du sprenger headset på headset bør du vurdere å få sjekka hørselen din, før du påfører den meir skade.
Sitat av slashdot Vis innlegg
PS: Om du sprenger headset på headset bør du vurdere å få sjekka hørselen din, før du påfører den meir skade.
Vis hele sitatet...
This. Dette er faktisk første gang jeg har hørt noen som har klart å sprenge ett headset/øreplugger. Sikker på at du ikke har skadet de på en annen måte?

Trenger ikke å "kjøre inn" høytallere/headset, forskjellen er nok ubetydelig. Men det er faktisk anbefalt å spille litt høy musikk på nye høytallere, da det fjerner litt av stivheten i elementene.
Hørselen min er helt fin. Problemet er at kvaliteten på disse headsetene har vært litt dårlig slik at man må skru opp for å høre detaljer.

Det jeg trenger er kanskje ørepropper med høy dB nivå...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Hørselen min er helt fin. Problemet er at kvaliteten på disse headsetene har vært litt dårlig slik at man må skru opp for å høre detaljer.

Det jeg trenger er kanskje ørepropper med høy dB nivå...
Vis hele sitatet...
Det er vel i så fall relativt greie tegn på skade. Ta deg ein tur til legen, og få sjekka hørselen, før du herper den meir.
Aldri sprengt et headset før. Når dette skjer konsekvent har du nok på ganske høy lyd. Dra til lege, evt. kjør en hjemmemekka HZ test. Sørg for å les deg opp på hva datamaskinen, nettstedet, og headsettet produserer av bølgelengder.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er vel i så fall relativt greie tegn på skade. Ta deg ein tur til legen, og få sjekka hørselen, før du herper den meir.
Vis hele sitatet...

Var på sesjon i vår og testet da hørselen. Den er helt fin.
Den er fin nå men plutselig en dag er den ikke det. Det er lett å tenke nå at ingenting kan skje siden ingenting har skjedd så langt, men du verden som du kommer til å angre når tinnitusen kommer. Ja, jeg snakket av egen erfaring.
Sprenger du S1 spiller du infernalskt høyt. På de fleste enheter(mobil, iPod, etc.) er det en "EU-regulering" som sier ifra når volumet er er såpass høyt at du kan få skader av det. Er du vant med ekstreme lydvolum vil dette virke som svært lavt, men det er altså en grunn til at de minner deg om å passe volumet.


Anbefaler deg at du kjøper det et sett gamle Cerwin Vega AL1000 og teiper fast de rundt hodet + aggregat og forsterker. Det er vel det som må til om du klarer å sprenge tre sett plugger :P