Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6561
Hei, er stor fan av skumle filmer, men finner ikke noe jeg liker. Grøssere er min favoritt sjanger, men det er også den sjangeren det finnes mest dårlige filmer av også. En god grøsser er en film som virker litt realistisk og ikke så overdriven mener jeg. Zombie filmer, eller grøssere miksa med komedie er bare tull. Mine 3 yndlingsfilmer er insidious, conjuring, og the sinister. Er det noen her som vet om noen lignendes filmer eller noen andre skikkelig skumle?
Har du sett Insidious 2 da?
The Grudge er ganske ekkel
The Orphanage anbefales.
The Changeling fra 1980 er å anbefale, veldig guffen atmosfære i den filmen.
The Ring, Pet Sematary
- Amityville Horror
- The House on the Haunted Hill
- Return to the house on haunted hill ^
- The messengers 1/2
- Conjurer (Ikke conjuring, dette er en annen.)
- Haunting in Connecticut
- Mama
- The uninvited

Kommer ikke på fler i farta, kan evt skrive opp noen fler senere.
Insidous 2 er skuffende, i forhold til eneren. Grei å se for å vite hva som skjer, men ikke forvent noe særlig.
Sist endret av stinkdyr; 9. mars 2014 kl. 16:52.
5 stykk skrekkfilmer som byr rikelig på atmosfære, fete spesial effekter samt noen av horror verdens mest ondskapsfulle jævler:

Phantasm (1979)
The Brood (1979)
Halloween III: Season of the Witch (1982)
Phenomena (1985)
From Beyond (1986)
Jeg får legge til Mirrors i forslagskassa da.
Grunnen til dette valget er vanskelig å forklare, men det er en tittel jeg husker når folk spør om skrekkfilmer.

Tok og så trailere til dine tre favoritter, og bestemte meg for at det blir Sinister i kveld.
Ikke fordi at Sinister kan minne om Mirror, men fordi at de andre trailerne solgte ikke skikkelig.
Jeg har sett insidous 2. Da jeg såg nr. 1 var det min favoritt film. Hadde store forventninger til nr 2. Husker rett før den begynte kom den der introen og da tenkte jeg bare "jeg har gjort en stor feil...". Hadde hjertet oppe i halsen flere ganger i filmen og jeg nøt det. Synest ikke den var dårligere enn nr 1 hvertfall. Kommer til å se nr 3 også.

begynn på 1:10 og ta lyden på høy. på kinoen var denne lyden sinnsykt høy og jeg ble redd bare av å høre på den.
https://www.youtube.com/watch?v=UBCQLGZTBxI

Og så er det en scene i insidous som gjør at jeg sliter litt med å få sove fordi jeg blir redd når jeg tenker på denne scenen her. Det er når vi ser den fyren står der. Det røde ansiktet som gjør at man skvetter litt bryr jeg meg ingenting om. Begynn på 01:00.
https://www.youtube.com/watch?v=fGT87k_CVJ0

Ser det har blitt nevnt en del gamle filmer, men jeg føler ikke de er så bra. Kjenner ingen klassiske grøssere. Føker at man blir for godt kjent med "det onde", så etter hvert i filmen er det ikke lenger skummelt, det er mer action der noen løper ifra ett random monster som ikke er skummelt. Er det ingen her som har samme smak som meg?
Vurderer å se Mirrors nå.
The Decent. Oppfølgeren er også ganske bra.
Jeg er også over gjennomsnittet interessert i skrekkfilmer, og jeg kan bekrefte det TS sier; den desiderte størsteparten av disse er utrolig dårlige, de resterende er stort sett melankolske, mørke, ekle, motbydelige og så langt det går mot ubehagelig å se på før vi faktisk beveger oss inn i filmsjangeren "gore". Heldigvis er det en liten prosent (etter min erfaring, omtrentlig sju prosent), som faktisk lever opp til navnet skrekkfilm. Her er tre av de filmene som virkelig skremte meg. Det skal nevnes at jeg så disse, og alle de andre dårlige, under de forhold en skrekkfilm ber om (intet lys, stor skjerm, litt høyere lyd) samtidig som jeg var noe ruset på cannabis som hjalp til å gjøre overraskelsene enda mer.. overraskende.

Shutter (fra 2004)
Drag Me To Hell
The Grudge

Kunne nevnt flere, men de blir du ikke nødvendigvis skremt av. Det kan selvfølgelig være en god skrekkfilm, til tross for at en ikke blir direkte skremt (f.eks The Conjuring, Hellraiser (1987), The Evil Dead (1981)). Se disse under de forholdsreglene nevnt lengre opp, ingen fordommer, and no fucking talking.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Jeg har sett insidous 2. Da jeg såg nr. 1 var det min favoritt film. Hadde store forventninger til nr 2. Husker rett før den begynte kom den der introen og da tenkte jeg bare "jeg har gjort en stor feil...". Hadde hjertet oppe i halsen flere ganger i filmen og jeg nøt det. Synest ikke den var dårligere enn nr 1 hvertfall. Kommer til å se nr 3 også.

begynn på 1:10 og ta lyden på høy. på kinoen var denne lyden sinnsykt høy og jeg ble redd bare av å høre på den.
https://www.youtube.com/watch?v=UBCQLGZTBxI

Og så er det en scene i insidous som gjør at jeg sliter litt med å få sove fordi jeg blir redd når jeg tenker på denne scenen her. Det er når vi ser den fyren står der. Det røde ansiktet som gjør at man skvetter litt bryr jeg meg ingenting om. Begynn på 01:00.
https://www.youtube.com/watch?v=fGT87k_CVJ0



Ser det har blitt nevnt en del gamle filmer, men jeg føler ikke de er så bra. Kjenner ingen klassiske grøssere. Føker at man blir for godt kjent med "det onde", så etter hvert i filmen er det ikke lenger skummelt, det er mer action der noen løper ifra ett random monster som ikke er skummelt. Er det ingen her som har samme smak som meg?
Vurderer å se Mirrors nå.
Vis hele sitatet...
Ehm, kan du si meg hva som var skummelt i Insidious 2? Jeg, og bl.a mange venner som så vidt har sett skrekkfilmer før kjedet oss nærmest.

Forstår at Insidious var skummel, da.
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg får legge til Mirrors i forslagskassa da.
Grunnen til dette valget er vanskelig å forklare, men det er en tittel jeg husker når folk spør om skrekkfilmer.

Tok og så trailere til dine tre favoritter, og bestemte meg for at det blir Sinister i kveld.
Ikke fordi at Sinister kan minne om Mirror, men fordi at de andre trailerne solgte ikke skikkelig.
Vis hele sitatet...
TAKK for anbefalingen av mirrors. Har sett 25 min nå, og fikk akkurat tanken om å sette den på pause 3 min for takke deg. Ser at dette er en film jeg kommer til å like. Akkurat slike som disse. Hovedårsaken er at det er litt "ekte/realistisk".
Vil nevne noen av de jeg syntes var gode, men som ikke skremte meg noe særlig. Noen er allerede blitt nevnt, men dette er skrekkfilmer som ikke er av typen gråskala/kald, begivenhetsløs og kjedelig så de kan nevnes om igjen. Konseptet er ikke nødvendigvis nytt, men her blir det gjort på en bra måte.

Dark Skies, når det gjelder "alien-abduction"/UFO-saker så er denne helt klart blant mine topp tre. Blanding av thriller/skrekk/sci-fi pluss alle de psykologiske aspekter vedr. det å bli forsøkt kidnappet av potensielt utenomjordiske vesener, blir helt greit oppsummert iløpet av nittisju minutter. Signs og The Fourth Kind kan også være gode alternativer i denne sjangergruppen.

Denne ble nevnt, men er veldig bra; The Descent. Filmen foregår på ett eller annet kjempe klaustrofobisk sted, som i samarbeid med uhyrer og meget anspente situasjoner gir hele filmen en veldig god atmosfære. Det skal nevnes at Insidious også er en veldig god skrekkfilm, med det som etter min mening er den beste musikken til denne typen film jeg har hørt på lenge, utrolig bra.

Eden Lake er en film som mest sannsynlig bare blir sett én gang av de fleste, da en gjerne sitter igjen med et håndgripelig inntrykk etter å ha sett den. Fikk av en eller annen grunn assosiasjoner til Funny Games etter å ha sett denne, bare at denne har mye mer "action" enn sistnevnte.

Når det gjelder eldre skrekkfilmer, så er det forståelig at dette er filmer som de fleste later som ikke eksisterer. Det var litt lettere å skremme (indusere følelsesladde reaksjoner i det hele tatt i) mennesker før - noe som har endret virkemåten til dagens skrekkfilmer i ganske stor grad. Noe filmskaperne også har beveget seg bort fra i nyere dager er bruken av organisk materiale for å skape effekter, noe som er litt synd. Nå har ikke jeg sett så alt for mange av de eldre skrekkfilmene men; Evil Dead, Hellraiser, From Beyond er noen av disse som jeg husker godt da effektene var utrolig stygge. I filmen Braindead ble det i sluttscenen brukt circa tre hundre liter blod - som for meg ikke er annet enn et symbol på dedikasjon fra filmskapernes side, som endte med en av de mer spektakulære filmscenene jeg har sett noen gang.

Ellers, så liker jeg godt skrekkfilmer (action film o.l.) hvor det er en enkelt person som er totalt overlegen de andre mht styrke, kløkt osv. Med andre ord en person som fullstendig rævkjører de andre, om det er for den gode eller onde sak spiller ingen rolle - det er god underholdning å se folk bli totalt ødelagt with the force of a thousand suns, som de sir'. You're Next, No One Lives. Kommer ikke på flere.
Synes "The Conjuring" var ganske bra! Veldig lik "Amityville Horror", men sitter du alene i et mørkt rom med en bra TV og et bra anlegg er slike filmer awesome!
http://www.imdb.com/title/tt1457767/?ref_=fn_al_tt_1
Ellers så har du "Dead Silence"
http://www.imdb.com/title/tt0455760/?ref_=fn_al_tt_1