Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  246 32803
Skifting av nord og sydpol blir også brukt av domedagsprofetene. Dette er også tull. Det blir litt kaos, men det er allt. Canada er påvirket av dette nå, men ingen tror vel at de er i ferd med å gå under...
hentet ifra http://itpro.no/art/13346.html
Bilderberg Group er også deleier av Svalbard Global Seed Bank sammen med den norske regjeringen.
Vis hele sitatet...
Føre var

Hva vil skje om Planet X faktisk kommer? Hvis den virkelig spiller ut sitt fulle potensiale, kan vi oppleve massive oversvømmelser i kystområder, vindkast langt over 200 km/t verden over og et skifte av de magnetiske polene som vil tippe jordas akse over og potensielt plassere Norge på helt andre breddegrader. De potensielle ødeleggelsene kan være globalt tilintetgjørende.

Du står fritt til å vurdere følgende grunnleggende forberedelser for en krisesituasjon:

1. På grunn av mulige alvorlige oversvømmelser i kystområder, flytt til høydedrag og høyere strøk langt unna kyststrøkene. Hovedsaken er å komme seg vekk fra tidevannsbølger og områder som potensielt vil bli liggende under havflaten.
2. På grunn av potensiell ødeleggende vind, bygg robuste tilfluktsrom under jorden eller som kan tåle vindstyrker godt over 200 km/t.
3. Lagre mat som tåler langtidslagring som hermetikk, pasta og ris. Ha ekstra vann tilgjengelig og skaff vannfiltreringssystemer. Sørg for et større lager med ved og kokemuligheter inkludert fyrstikker, lightere og talglys.
4. Ha et strømsystem tilgjengelig, bilbatteri eller et dieselaggregat med rikelig mengder diesel lagret. Det vil neppe være strøm tilgjengelig. En portabel radio med batterier kan være nyttig.
5. Behold fatningen. Dårlige avgjørelser gjøres i følelsesmessige tilstander. Uansett hva som skjer, hold deg behersket og sentrert.
Vis hele sitatet...
Så om denne frøbanken skulle vært liksom noe for forberedelsene for 2012 ...
Legg merke til punkt 1 i dette med oversvømmelser og tidevannsbølger...
også etterpå tar vi en titt på denne frøbanken..
er dette en smar plassering spør jeg da

http://fx.itpro.no/top/svalbardglobalseedbank.jpg
Når ble egentlig Mayaene ekspertene? Hvem i all verden fant på å ta de til inntekt for dommedag? Mayaene var også veldig opptatt av menneskeofring, kanskje vi skal innføre det igjen og da?

Fra wikipedia:
Langtidskalenderen avsluttes 21. desember 2012. Klokken 11.11. UTC etter utregning. Susan Milbrath, kurator for latinamerikansk kunst og arkeologi ved Museum of Natural History i Florida. Uttalte at; «Vi» det arkeologiske fellesskapet, har ingen kunnskap om at verden vil gå under i 2012. Sandra Noble, administrerende direktør ved Museum of Natural History, uttaler at; Å gjengi 21. desember 2012, som en dommedag eller at det skal skje en kosmisk forandring, er fullstendig fabrikasjon.

I Palenque er følgende langtids dato funnet: 9.8.9.13.0 8. Ahau 13 Pop. 24. Mars 603 i den gregorianske kalenderen, med en avstands dato for 10.11.10.5.8. Den resulterende dato er gitt som 1.0.0.0.0.8 5 Lamat 1 Mol, eller 21. oktober 4772. Nesten 3000 år inn i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Sååå... Hvilken kalender har rett da? Er vi egentlig safe med sånn ca. 3000 år da?

Jeg ler av konspirasjonsteorier. For all del, hevd din rett til å syns konspirasjonsteorier er fascinerende, og mene at jeg er blind eller trangsynt. Helt i orden for meg. Jeg skal bookmarke denne tråden til 1 januar 2013, og så skal jeg inn å le høyt mens alle konspiratørene som tror på dette da hevder at "det blir noen måneder feil på grunn av planetarisk drift" eller noe i den duren.

Var det ikke noe mas om at verden skulle ende i 2008 også?
Hei alle sammen!

Satt og grublet og tenkte litt;

Hva om vi er fra planeten Nibiru ? Altså den planeten som skal stille seg foran solen, som vil føre til at magnetfeltet forsvinner, og det vil bli flod, stormer og vissvass....

Altså, vi kan jo ikke være ifra planeten jorden? Se på alle andre skapninger her på jorden...

Vi mennesker har 22 kromosoner, og alle andre skapninger har 20 kromosoner..har du 21 kromosoner, så har du down-syndrom / mental retardation....

Så hvorfor er VI så perfekte, i forhold til andre skapninger her på jorda?

Og hva om UFO'ene som suser rundt, er fra planeten Nibiru, og dem er her for og se hvordan vi mennesker har det? Hvordan vi klarer oss? Hva om dem vet hva som er i vente, og er klare til og redde oss i siste liten?

Nibiru er 3200 ganger større en jorden, den har 11 soler som suser rundt...13 måner...

Er bare noen teorier jeg kommer med..hehe

Og hva om dette faktiskt skal skje?

Er jo helt klart at folk nekter på dette, for og unngå at det skal bli full anarki og slikt ?


Som sagt, bare tanker som suser
Fy faen, jeg hater alle som kommer opp med sånt piss.. Det er Jehovas vitner og lignende drittsekter som har ulike vrangforestillinger om dommedager o.l. Så sykt lættis at mange selger alt de eier og har før dommedagen.
Hva i all verden er meningen med det? De får ikke brukt en dritt av pengene hvis de dør uansett.
Jævla kløner...


DvN2k:
Jeg vet ikke med deg, men jeg har 46 kromosomer... I hver celle faktisk..

edit: Jeg lurer på hvor mange "dommedager" jeg har opplevd...
Sist endret av Pope; 31. januar 2009 kl. 05:03.
"Nibiru er 3200 ganger større en jorden, den har 11 soler som suser rundt...13 måner.."

For det første er dette umulig og for det andre ville det ikke vært levelig...
Sitat av DvN2k Vis innlegg

Vi mennesker har 22 kromosoner, og alle andre skapninger har 20 kromosoner..har du 21 kromosoner, så har du down-syndrom / mental retardation....

Så hvorfor er VI så perfekte, i forhold til andre skapninger her på jorda?
Vis hele sitatet...
De fleste arter har et vidt varierende antall kromosomer. Mennesker har 46 kromosomer (22 par pluss kjønnskromosomer) - gullfisker har over 100. Sjimpanser og gorillaer 48. I tillegg har vi god oversikt over menneskets slektskap på andre raser...
Nibiru er 3200 ganger større en jorden, den har 11 soler som suser rundt...13 måner...
Vis hele sitatet...
Ikke bare hadde et sånt objekt lett blitt oppdaget ved astrofysikeres måleteknikker: Det hadde vært lett synlig på natthimmelen! Mennesker hadde heller ikke kunnet overleve på et gravitasjonsfelt av den typen, langt mindre reprodusere seg.
jeg er pakket og klar!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Herre min hatt.... Jeg går ut i fra at du ikke er et troll, mr. DvN2k...

Sitat av DvN2k Vis innlegg
Hva om vi er fra planeten Nibiru ? Altså den planeten som skal stille seg foran solen, som vil føre til at magnetfeltet forsvinner, og det vil bli flod, stormer og vissvass....

Altså, vi kan jo ikke være ifra planeten jorden? Se på alle andre skapninger her på jorden...

Så hvorfor er VI så perfekte, i forhold til andre skapninger her på jorda?
Vis hele sitatet...
Har du hørt om evolusjon, mister?

"Katter og fisker kan da ikke være fra planeten jorden. De er jo helt forskjellige! Katter er sikkert fra Mars, og fisker kommer fra Venus."

Sitat av DvN2k Vis innlegg
Vi mennesker har 22 kromosoner, og alle andre skapninger har 20 kromosoner..har du 21 kromosoner, så har du down-syndrom / mental retardation....
Vis hele sitatet...
Mennesker har 23 kromosomer, mennesker med Downs syndrom har ett ekstra kromosom nr. 21. (Kilde)

Sitat av DvN2k Vis innlegg
Nibiru er 3200 ganger større en jorden, den har 11 soler som suser rundt...13 måner...
Vis hele sitatet...
11 soler? Som går i bane rundt én planet? Det er så mange grunner til at det du sier der er så fantastisk feil... Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang.
1. Sol... 11 stk av dem? Som går i bane rundt en planet? Du interesserte deg aldri for seriøs astronomi når du var liten, du?

Nei herregud.. Du er like naiv som en barnehageunge!

Jeg gidder ikke en gang bruke tiden min på å fornærme deg mer grundig!

Ikke gidder jeg å forklare mere nøye heller... Dette er barneskolepensum...

*KromosomPAR, beklager. 23 kromosompar, altså 46 kromosomer. 47 hvis man har Downs syndrom.
Sist endret av BomberMan; 1. februar 2009 kl. 22:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei alle sammen!
Satt og grublet og tenkte litt;
Hva om vi er fra planeten Nibiru ? Altså den planeten som skal stille seg foran solen, som vil føre til at magnetfeltet forsvinner, og det vil bli flod, stormer og vissvass....
Altså, vi kan jo ikke være ifra planeten jorden? Se på alle andre skapninger her på jorden...
Vi mennesker har 22 kromosoner, og alle andre skapninger har 20 kromosoner..har du 21 kromosoner, så har du down-syndrom / mental retardation....
Så hvorfor er VI så perfekte, i forhold til andre skapninger her på jorda?
Og hva om UFO'ene som suser rundt, er fra planeten Nibiru, og dem er her for og se hvordan vi mennesker har det? Hvordan vi klarer oss? Hva om dem vet hva som er i vente, og er klare til og redde oss i siste liten?
Nibiru er 3200 ganger større en jorden, den har 11 soler som suser rundt...13 måner...
Er bare noen teorier jeg kommer med..hehe
Og hva om dette faktiskt skal skje?
Er jo helt klart at folk nekter på dette, for og unngå at det skal bli full anarki og slikt ?
Som sagt, bare tanker som suser
Vis hele sitatet...
Kromosonpåstanden din har allerede blitt slaktet av flere personer.
Nå skjønner jeg ikke hvor du får at vi ikke kan stamme fra planeten Tellus fra, ved å se på artene rundt oss. Darwins teori er holdbar nok til å forklare at vi har stammet fra apene. Det at jorden ser ut som den gjør er på grunn av en lang rekke tilfeldigheter, derfor ser vi ikke andre planeter lik Tellus i vårt solsystem.

Det eneste som gjør mennesker suverene over dyr er hjernen annet enn det er vi absolutt ikke perfekte. Våre øyne er langt fra perfekte, vi har faktisk en sort flekk på hvert øye der vi ikke har noe syn. Vi har dårlig hørsel, der vi ikke er istand til å hverken rotere ørene eller høre godt hva som er rundt oss. Vi har en elendig luktesans, og vi har ingen klør eller skarpe tenner. Hvis vi ikke hadde hatt hjernekapasitet til å utvikle redskaper hadde vi blitt spist av Ulver, Bjørner, Tigere, Løver, Leoparder, Geoparder, Hyener, Hunder, Orangutanger og listen fortsetter med både landpattedyr og fisk.

Det korrekte uttrykket på Engelsk er IKKE Mentally Retarded, det er mentally challenged. På Norsk vil det bli Mentalt Tilbakestående, ikke mongoloid.

Det er greit å komme med teorier, men du har NULL bevis til å backe det opp med. Virker på meg som du er enda en av disse konspirasjonsfanatikerne som det flyer over av på internettet, letende etter teorier om at blåpoteter er laget av Mossad for sakte å drepe alle Nordboerne.
Synes den Planet X/Nibiru planeten har fryktelig lik bane som dvergplaneten Sedna.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/Oort_cloud_Sedna_orbit.svg/600px-Oort_cloud_Sedna_orbit.svg.png.
Dette må være verdens undergang nummer 13.974 siden jesus ble født?

jaja, denne er nok den ordentlige!!


ett ord: Bullshit!
for dem som ikke fikk det med seg på tv , så handler den her om akuratt det her(ikke så ille, men veldig mye likt) "History.Channel.Nostradamus.2012"
Og btw, Menneskeheten vil nok utrydde seg selv ettervært ^_^

Men det blir nok ikke helt enda, venter enda på atomkrig, nytt domedagsvåpen, tukling med gener som går galt eller virus ...

Meteorer, supervulkaner, switching av polene, månen eksploder eller lignende vil nok ikke utrydde menneskeheten, bare kappe godt ned på antall individer av denne arten Homo Sapiens. Det og utrydde oss helt tror jeg vi klarer heeelt selv!
Hvis Nbiru bruker vår planet som et snupunkt, hva er det andre punktet?
Sitat av Ter3 Vis innlegg
Hvis Nbiru bruker vår planet som et snupunkt, hva er det andre punktet?
Vis hele sitatet...
Siden den ikke finnes er det vel ikke så nøye.
Hadde vært konge! Oppfordrer alle til å drite i jobb, utdanning osv! skal snart dø uansett :O


Bullshit!
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Y2K all over again :P
Det som er det spesielle med 21.Desember 2012 er vel at det har vert snakk om i over 1000 år. det har vært på maya indianerne sin kalender, å det er flere som har forudsett dette. Når jeg gikk på barneskolen så viste de oss en film om dette i 2 klasse, som begynner å bli en hel del år siden hvor mange forskere snakket om både indianere og flere historiske folk som hadde sett dette komme.
Vi fikk beskjed noen dager etter på at skolen egentlig ikke fikk lov til å vise denne filmen og at vi helt ikke skulle snakke om det for fare for panikk.
maya indianerens kalender var bare noen sekunder feil fra vår kalender og det var oppført flere natur katastrofer langt frem i tid, som vi har nå opplevd som viser at det de forutså kunne vært riktig, det er snakk om riktige tidspunkt helt ned i samme uke som de har forutsett for flere tusen år siden.

men ok, tenkt hvis da planet x skulle treffe jorda, tror dere at noen ville overlevd, selv om vi hadde gravd oss ned i gjorda? tror dere oksygenen ville vært den samme, ozon laget? skal man dø i 2012 så skal man dø i 2012, men det vil ikke stoppe meg i å tenke at jeg vil ha barn og jeg vil ha en familie, selv om mine barn kanskje bare får veldig korte liv. jeg vil ikke bruke den siste tiden min på å være redd, jeg vil heller se på det som ganske spennene å kunne oppleve dommedag.
Sitat av PorselenFisk Vis innlegg
men ok, tenkt hvis da planet x skulle treffe jorda, tror dere at noen ville overlevd, selv om vi hadde gravd oss ned i gjorda? tror dere oksygenen ville vært den samme, ozon laget? skal man dø i 2012 så skal man dø i 2012, men det vil ikke stoppe meg i å tenke at jeg vil ha barn og jeg vil ha en familie, selv om mine barn kanskje bare får veldig korte liv. jeg vil ikke bruke den siste tiden min på å være redd, jeg vil heller se på det som ganske spennene å kunne oppleve dommedag.
Vis hele sitatet...
For 'ente gang, det er ikke snakk om at den skal treffe gjorda, men at den skal komme nærme nok til at gravitasjonen dens vil påvirke jorda.

Når det gjelder denne mayakalenderen, så er det meget mulig at den har truffet korrekt på en del naturkatastrofer et par ganger, men jeg er sikker på at den har bommet på langt flere.
men hvis den skal påvirke jordas gravitasjon så vil jo sånn det er nå også bli helt foandret?
så det forandrer jo på ingen av spørsmålene jeg spørr om.

å verdens undergang er vel en veldig stor ting å ha på kalenderen sin, så de må jo vært ganske sikre i sin teori.
å det er flere som har forutsett dette ikke bare maya indianerne :/
Sitat av PorselenFisk Vis innlegg
maya indianerens kalender var bare noen sekunder feil fra vår kalender og det var oppført flere natur katastrofer langt frem i tid, som vi har nå opplevd som viser at det de forutså kunne vært riktig, det er snakk om riktige tidspunkt helt ned i samme uke som de har forutsett for flere tusen år siden.
Vis hele sitatet...
De bomma sikkert på en del mer enn de som ble "oppfylt", men det er jo selvfølgelig ikke interessant.
det har jeg jo allerede svart på, Semjuel sier jo "Når det gjelder denne mayakalenderen, så er det meget mulig at den har truffet korrekt på en del naturkatastrofer et par ganger, men jeg er sikker på at den har bommet på langt flere."

jeg har aldri sakt at Maya indianeren er helt korekt, jeg har bare sakt det som ble sakt i en film jeg så i andre klasse :/ siden det var samme temaet som blir diskutert her.
Sitat av Cv-Jannis Vis innlegg
Fant ikke noen andre tråder om det her, så lager en ny.

Mangen har vel hørt om planet x og dommedag, og jeg synest dette virker veldig spennendes.
http://youtube.com/watch?v=2AmdazwAcgw
http://www.exitmundi.nl/Planet-X.htm

Det er altså en planet som er på vei mot jorden, og når denne nærmer seg og går rundt jorden så kan jorden stoppe opp/skifte retning, og dette kan føre til store naturkatastrofer, og noen mener til og med at 95% av befolkningen kan bli utryddet.
Dette skal inntreffe den 21.Desember i 2012 klokka 11:11.

Og så fant jeg noe på nettet som skal være en advarsel fra en fra "innsiden".
Der han mener at millitæret og myndighetene har holdt dette skjult for offentligheten i lang tid nå, og at de har flere baser der de skal gjemme seg når det nærmer seg 2012.
I Norge skal det være totalt 18 baser.
Og da kommer de selfølgelig til å ta med seg de folkene de har bruk for, forskere, leger osv.
http://www.projectcamelot.net/norway.html

Hva med oss resterende?
Bør noe gjøres før det er for sent?

Jeg ser for meg at viss dette er sant, og 2012 nærmer seg, så kan det oppstå frykt, panikk og kanskje til og med borgerkrig.

Han skriver også en del om politikerene her i landet, f.eks at alt er forhåndsbestemt når det er valg.
Han sier at Siv Jensen blir statsminister i 2009, fordi dette er allerede bestemt, er det sannsynlig at dette kan være tilfelle?


Jeg har tenkt mye over dette, og må nesten innrømme at jeg er en smule paranoid.

Sjansen for at mye av dette er bullshit er vel stor, men jeg velger uansett å tro på mye av det jeg har lest.

Nå vil jeg gjerne høre deres meninger og tanker om dette.
Vis hele sitatet...

Hele dette hysteriet om at jorda vil gå under 21 desember 2012 klokken 11:11 kommer fra forskere som har studert Maya-indianerne (?) og deres kalender.
Det som er så spessielt er at denne kalenderen slutter 21 desember 2012 klokken 11:11.
Hvorfor?

Det er kanskje en mening med det?
Og det er jo derfor Stoltnberg og Co. bygde det gigantiske matlageret på Svalbard (for dere som ikke fikk detta med dere)
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Hele dette hysteriet om at jorda vil gå under 21 desember 2012 klokken 11:11 kommer fra forskere som har studert Maya-indianerne (?) og deres kalender.
Det som er så spessielt er at denne kalenderen slutter 21 desember 2012 klokken 11:11.
Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Svaret kan jo egentlig være så enkelt som at stakkarn som måtte rise kalendern inn i stein tok kveld å dagen etter ble mayaen utryddet ? :P
I motsetning til hva folk tror «forsvant» mayafolket aldri; det bor fortsatt millioner i området og mange av dem taler fortsatt et av mayafolkets språk. Mayene er den største av de gamle kulturene i Mellom-Amerika.
Vis hele sitatet...
Bare for å informere. Når jeg alikevel skriver her; er det noen som kan forklare meg hvorfor denne kalenderen tas til inntekt for jordens undergang, og hvorfor den er blitt en slik autoritet innenfor emnet?
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Hele dette hysteriet om at jorda vil gå under 21 desember 2012 klokken 11:11 kommer fra forskere som har studert Maya-indianerne (?) og deres kalender.
Det som er så spessielt er at denne kalenderen slutter 21 desember 2012 klokken 11:11.
Hvorfor?

Det er kanskje en mening med det?
Og det er jo derfor Stoltnberg og Co. bygde det gigantiske matlageret på Svalbard (for dere som ikke fikk detta med dere)
Vis hele sitatet...
Kalenderen jeg har på kjøleskapet her ender faktisk 31.12.09. Det må jo da nesten bety at verden skal gå under til nyttår?

Forøvrig bygde ikke stoltenberg & co et gigantisk matlager på svalbard, de bygde et gigantisk FRØlager, der det er oppbevart en relativt liten mengde av alle verdens kjente frø, og det er vel heller ingen her i tråden som ikke har fått med seg at det er masse idioter som tror at frølageret er en eller annen form for hemmelig bunker.

Sitat av Ter3 Vis innlegg
Hvis Nbiru bruker vår planet som et snupunkt, hva er det andre punktet?
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn det funker med planeter. Alle (hvis jeg ikke husker helt feil) planeter går i en mer eller mindre ellipseformet bane. Grunnen er at jo lengre unna de kommer, jo saktere går de, og etterhvert begynner gravitasjonen å trekke dem innover igjen. Så går de fortere og fortere etterhvert som de går inn mot objektet de går i bane rundt, men fordi også dette beveger seg, vil de ikke treffe det, men kommer litt unna. Her på det innerste punktet i banen er så farten så stor at gravitasjonen ikke klarer å holde på dem lenger, og de slynges på nytt utover i rommet, og regla gjentar seg.

Dette gjelder for jorda, månen, alle planetene, sola... alt vi kjenner til.
Sist endret av atomet; 13. februar 2009 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av atomet Vis innlegg
Forøvrig bygde ikke stoltenberg & co et gigantisk matlager på svalbard, de bygde et gigantisk FRØlager, der det er oppbevart en relativt liten mengde av alle verdens kjente frø
Vis hele sitatet...
Okey, my bad
Hvorfor the stress? det gir meg glede og sommerfugler i magen av tanken på at hele denne ufortsigbare, uendelige, kjedelige verden endelig skal få ta slutt!!

Hvorfor skulle du ville redde deg selv, når du en dag må være den personen som skal gå ut av de oppskrytte bunkerene og bygge opp ett absurd samfunn på nytt for å sette alle levende vesener i ett klassifiserende system slik at noen få mennesker skal kunne ha makten til å bestemme at det er ikke er lov at DU skal ha fri vilje, egne meninger og muligheten til å spørre deg selv hva som er meningen med alt dette vaset.

Er det virkelig verdt å leve i en hverdag der det faktisk er forbud mot å slutte ditt eget liv? For å ikke snakke om hele tabuet rundt akkurat det!

Give it up! ...get drunk!
Selv så tror jeg dette er en teori om "relgionen/troen/et eller annet" om at verden skal gå under i 2012. Det var vel inkanes tidkalender eller no, som bare går til 2012. Det er mange forskjellige teori på hva som kommer til å skje da...
Noen sier tydelvis at staten forræder oss, og lar oss dø av en planet.. Selv har jeg foreksempel hørt at vi går over til en ny dimensjon. hvis du søker på "orbs" på youtube, så kan se litt av "overgangen"
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Luremus33 Vis innlegg
Hvorfor the stress? det gir meg glede og sommerfugler i magen av tanken på at hele denne ufortsigbare, uendelige, kjedelige verden endelig skal få ta slutt!!

Hvorfor skulle du ville redde deg selv, når du en dag må være den personen som skal gå ut av de oppskrytte bunkerene og bygge opp ett absurd samfunn på nytt for å sette alle levende vesener i ett klassifiserende system slik at noen få mennesker skal kunne ha makten til å bestemme at det er ikke er lov at DU skal ha fri vilje, egne meninger og muligheten til å spørre deg selv hva som er meningen med alt dette vaset.

Er det virkelig verdt å leve i en hverdag der det faktisk er forbud mot å slutte ditt eget liv? For å ikke snakke om hele tabuet rundt akkurat det!

Give it up! ...get drunk!
Vis hele sitatet...
Whoa, sa noen emo? Denne posten dro akkurat ned seriøsiteten i emnet et par titalls hakk: no mean trick.

Alvorlig talt: Jeg kan gjerne lage en kalender som slutter den 21 februar 2009 kl. 13:36, det betyr ikke at vi aldri lever til 13:37. Hvorfor i helvete skal vi tro på mayaene av alle?

Ut av erfaring er det svært unyttig å krangle med konspirasjon- og dommedagsteoretikere og idiotene som følger dem, siden de er svært glad i å ta på seg ekstremt skinnhellige miner, og si latterlige ting som "det er nok bedre å ikke innse det, skulle ønske det var meg", "du må åpne øynene dine", etc., som om de var ekstremt intelligente og alle andre var idioter, uten å kunne svare for seg allikevel.

Vanligvis hisser jeg meg ikke opp over diskusjoner som er 100% teoretiske og ubrukelige, (let's face it: kommer det en svær jævla klump flygende gjennom solsystemet og eier oss, er det lite vi kan gjøre med det uansett..) men dette er den verste formen for diskusjon jeg vet: jeg vet ikke om jeg skal kollapse i hjelpesløs latterkrampe, facepalme eller slå i veggen.
Sist endret av robhol; 20. februar 2009 kl. 13:13.
Alvorlig talt: Jeg kan gjerne lage en kalender som slutter den 21 februar 2009 kl. 13:36, det betyr ikke at vi aldri lever til 13:37. Hvorfor i helvete skal vi tro på mayaene av alle?
Vis hele sitatet...
Personlig tror jeg på frøken fryd-pinup-kalenderen fra billy, som henger på kjøleskapet her, og slutter 31.12.2010. Det er jo bare nødt til å være dommedag.

Ooops, hadde glemt å bytte til februar der så jeg plutselig. Vil det da i såfall si at vi får en måned ekstra, hvis jeg lar være å bla om, eller får vi en måned mindre?
Sist endret av atomet; 20. februar 2009 kl. 14:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ryktene sier at jesuittene og vatikanet planlegger en falsk kristus.
Mulig at de misbruker året 2012 for å overbevise sævene.
Blir jo trossalt dommedag hvis kristus kommer.

Ikke at jeg tror på det, bare tenkte å dele no komisk:P

The armageddon of Christ!
http://img6.imageshack.us/img6/7606/battleofarmageddonlgbl7.jpg
Man trenger ikke se lengre enn til denne tråden for å forstå hvordan religion oppstår, tbh. At Maya-kalenderen ikke går lengre enn til 2012 er nok bare deres Y2K. Om vår kalender går ut av bruk og det skulle finnes noen/noe interessert når man nærmer seg år 10 000 etter kristus vil det helt sikkert være nutjobs som erklærer at alt går til helvete da og.

Når det gjelder Planet X så garanterte samme gjengen at den skulle komme i 2003 - og forresten, ei av dem som var mest frampå den gangen med Planet X-eventyr hadde dette å si om Hale-Bopp:
The Hale-Bopp comet does not exist. It is a fraud, perpetrated by those who would have the teeming masses quiescent until it is too late. Hale-Bopp is nothing more than a distant star, and will draw no closer.
Vis hele sitatet...
Hale-Bopp er den kometen vi alle kunne se med det blotte øye i 1997-98. Kunne skrevet endel mer om Planet X, men saken har for min del gått over fra underholdning til /facepalm.
First of all, så er det ikke bare mayaen menne inkaen og en gammel stamme med amerikanske indianera som har levd med en lignanes kalender.Maya er vel den mest kjente pga den har hatt mest rett.Anbefaler dere alle til å se dokumentaren 2012 science or superstition? meget god dokumentar.Menne er jo mye rart som skjer i 2012 vi går ifra fisken til vannmannen eller vannmannen til fiskene (husker ikke =p), pluss 2 solformørkelser i samme året som har aldri skjedd og sist men ikke minst jorden blir linært med solen og det visste ikke forskerene hva det ville bety.Menne noen tror det vil skje noe positivt av trossalt det negative.Jeg vet ikke hva jeg skal tro menne jeg tror det skjer noe.Menne med stadig økende oppvarming og enda mer naturkatastrofer så ser det jo ikke så lyst ut.Anyways rund fallout spillene og kjøp dere en bunkers og lev på boksmat.

Og Nostradamus har da og forutsett dette.
Sist endret av StaiN; 21. februar 2009 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av StaiN Vis innlegg
First of all, så er det ikke bare mayaen menne inkaen og en gammel stamme med amerikanske indianera som har levd med en lignanes kalender.Maya er vel den mest kjente pga den har hatt mest rett.Anbefaler dere alle til å se dokumentaren 2012 science or superstition? meget god dokumentar.Menne er jo mye rart som skjer i 2012 vi går ifra fisken til vannmannen eller vannmannen til fiskene (husker ikke =p), pluss 2 solformørkelser i samme året som har aldri skjedd og sist men ikke minst jorden blir linært med solen og det visste ikke forskerene hva det ville bety.Menne noen tror det vil skje noe positivt av trossalt det negative.Jeg vet ikke hva jeg skal tro menne jeg tror det skjer noe.Menne med stadig økende oppvarming og enda mer naturkatastrofer så ser det jo ikke så lyst ut.Anyways rund fallout spillene og kjøp dere en bunkers og lev på boksmat.

Og Nostradamus har da og forutsett dette.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være kjip, men jeg tror jeg egentlig gir blanke faan, og lever helt som normalt istedet.
Ja eller lev normalt, gjør hva du vil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av StaiN Vis innlegg
First of all, så er det ikke bare mayaen menne inkaen og en gammel stamme med amerikanske indianera som har levd med en lignanes kalender.Maya er vel den mest kjente pga den har hatt mest rett.Anbefaler dere alle til å se dokumentaren 2012 science or superstition? meget god dokumentar.Menne er jo mye rart som skjer i 2012 vi går ifra fisken til vannmannen eller vannmannen til fiskene (husker ikke =p), pluss 2 solformørkelser i samme året som har aldri skjedd og sist men ikke minst jorden blir linært med solen og det visste ikke forskerene hva det ville bety.Menne noen tror det vil skje noe positivt av trossalt det negative.Jeg vet ikke hva jeg skal tro menne jeg tror det skjer noe.Menne med stadig økende oppvarming og enda mer naturkatastrofer så ser det jo ikke så lyst ut.Anyways rund fallout spillene og kjøp dere en bunkers og lev på boksmat.

Og Nostradamus har da og forutsett dette.
Vis hele sitatet...
Jeg tror denne tråden traff bunnen av lavmål i det øyeblikket du dro astrologi inn i bildet.


Forresten, så et blad på Narvesen dedikert til 2012-oppstyret, jeg ble fristet til å le litt inni meg.
Sist endret av BomberMan; 2. mars 2009 kl. 00:32.
Ser ikke helt hva som er lavmål med astrologi, om du snakker om personlig horoskop og den slags kan jeg se hva du mener, men at astrologi er basert på vitenskapelig beviste hendelser er vel ikke lavmål?

At vi går fra fiskenes tidsalder og inn i vannmannens tidsalder er da like gjeldene som at vi går fra fra kl 13:59 og inn i en ny time som vi kaller 14:00.
Sist endret av LoveToGrow; 2. mars 2009 kl. 15:16.
AstroNOMI er vitenskap. AstroLOGI derimot er å tillegge forskjellige himmellegemer overnaturlige krefter osv.
Du skriver dette som om jeg ikke kan skille de to! Jeg sier at noe astrologi er basert på astronomi. Overnaturlige krefter sier du? Som hva? Er det overnaturlig at observert fra jorden spinner jordens akse gjennom 12 forskjellige stjernebilder?
Vannmannens tidsalder høres bra ut! Haha, men et sprøsmål til alle dere som tror på 2012:
Hva burde man gjøre for å være best rustet til 2012? Eller hva gjør dere for noe? Hva er det som egentlig skjer?
Jesus kommer, astroider, doomsday, messias, end of the world, aliens?

Gleder meg til 2012 for å se alt det syke mennesker kommer til å gjøre for å få 2012 til å bli det året alle venter på.
Jeg kan love dere at det er noe som skjer, men det er fordi "alle" går nå å venter på det. Uansett hva som skjer så blir det tolket slik at det var det som var spådommen på en eller annen måte.
Jeg synes det er så sinnsykt rart at folk blir overbevist om sånne ting og lever livet sitt etter det.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
At vi går fra fiskenes tidsalder og inn i vannmannens tidsalder er da like gjeldene som at vi går fra fra kl 13:59 og inn i en ny time som vi kaller 14:00.
Vis hele sitatet...
Og helt irrelevant og usaklig i motsetning til tidsmål, som vi faktisk har bruk for.

Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Du skriver dette som om jeg ikke kan skille de to! Jeg sier at noe astrologi er basert på astronomi. Overnaturlige krefter sier du? Som hva? Er det overnaturlig at observert fra jorden spinner jordens akse gjennom 12 forskjellige stjernebilder?
Vis hele sitatet...
Astrologi var forgjengeren til astronomi (bare for å pirke litt )
Astrologi er forskjellige måter å tolke og forstå informasjon man leser ut fra stjernebilder og andre himmellegemer, noe som ikke hører hjemme i en saklig, vitenskaplig diskusjon.

Stjernebilder er jo et menneskelig påfunn, å se bilder i stjernene. Fra en planet i den andre enden av melkeveien ser Orion helt annerledes ut.


Kan du forklare for meg hvordan en akse kan spinne gjennom tolv forskjellige stjernebilder?


Slashdot: Jeg kom deg i forkjøpet, for en gangs skyld!
Sist endret av BomberMan; 2. mars 2009 kl. 17:04.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Er det overnaturlig at observert fra jorden spinner jordens akse gjennom 12 forskjellige stjernebilder?
Vis hele sitatet...
Ja - fordi stjernebilete er ei menneskleg tolkning av stjernehimmelen, og ikkje ei spesielt god ei som sådan. Forskjellige kulturar har sett forskjellige stjernebilete, og alle stjernebileta har det til felles at dei er rimeleg abstrakte. Dessutan spinn ikkje jordas akse gjennom stjernebilete... med mindre du har fått i deg diverse psykadelika.
blir jo vanskelig å forklare alt med ord siden jeg ikke er veldig flink med ord, men youtube har mange fine forklaringer, mener også at begynnelsen av zeitgeist også viser hvordan observert fra jorden det vil se om som man "går" igjenom sirkelen.
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
blir jo vanskelig å forklare alt med ord siden jeg ikke er veldig flink med ord, men youtube har mange fine forklaringer, mener også at begynnelsen av zeitgeist også viser hvordan observert fra jorden det vil se om som man "går" igjenom sirkelen.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke akkurat basere fakta på "informasjonsfilmer fra YouTube". Mange av informasjon/dokumentar/intervju som er lagt ut der vinkler saken i deres eget favør og det høres ut som om de er skikkelig smarte og har rett.
nei ok, skal legge inn et nytt innlegg etter jeg har fått kjøpt min egen satelitt og tatt bilder over en periode på 26000 år, som det visstnok påstås at det tar.

I rest my case, you win, jees..
Mener ikke at selve stjernebildene er "overtro" e.l., stjernebildene i seg selv er jo bare å navngi forskjellige stjernekombinasjoner, og at jordens akse ser ut til å passere gjennom en del av disse er jo bare en observasjon - overtro blir det først når man begynner å tillegge denne typen ting forskjellig påvirkningskraft, egenskaper osv.

Står en fin forklaring av selve begrepet på wikipedia http://no.wikipedia.org/wiki/Astrologi - mens det står mer om astronomi her - http://no.wikipedia.org/wiki/Astronomi
Sist endret av atomet; 2. mars 2009 kl. 18:08.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Vannmannens tidsalder høres bra ut! Haha, men et sprøsmål til alle dere som tror på 2012:
Hva burde man gjøre for å være best rustet til 2012? Eller hva gjør dere for noe? Hva er det som egentlig skjer?
Jesus kommer, astroider, doomsday, messias, end of the world, aliens?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tenkt å gjøre noe som helst.
Viss det kommer til å skje noe i det hele tatt, så må det eventuelt være oversvømmelser og lignende pga av temperaturendringer? uten at jeg har noe som helst kunnskap om den slags.