Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1913
Jeg barer lurer på om det er noe jeg har gått glipp av, eller om det er meningen det skal være slik.
I slutten av SG-1 -serien, så kom tau'ri i krig med The Ori, som sendte en hel armada med skip gjennom supergaten de bygde.


Tau'ri klarte å ødelegge En Wraith Cruiser (Som bare er kjent fra Stargate Atlantis) samtidig som de klarte å ødelegge et Ori-skip.

Det jeg ikke skjønner, er; Hvor i all verden kom the Wraith inn i bildet I SG-1 -serien?
og Hva skjedde videre med Armadaen til The Ori ?


Jeg har også begynt å se på Stargate Atlantis, jeg er i begynnelsen av Sesong 4, og det virker ikke som om tidslinjene (eller historiene) på De to seriene (sg-1 og Atlantis) stemmer overens ?

Noen som har skjønt litt mer enn meg?
Det gjør vel egentlig ikke det. Jeg er på S04E06 uten og ha sett alt av SG-1, men jeg likte SG:A mye bedre. I følge det jeg har sett er det krig, men ikke at noe har kommet til Jorden. Ting skjer i pegasus galaksen.

Du sier du har begynt og se på SG:A i sesong 4? Jeg anbefaler virkelig og begynne fra scratch. Veldig mye god humor skjult i serien med referanser til tidligere hendelser :-)
SGA startet med sin sesong da SG1 var på slutten av sin 7ende/starten av 8ende hvis jeg ikke tar feil. Sesong 4 av SGA vil være på lik linje med sesong 11 av SG1 hadde de fortsatt. Det er derfor Carter er med i sesong 4 av SGA uten at det kolliderer med SG1.

Jeg har sett sesong 10 av SG1, men kan ikke si å huske at Wraith ble introdusert i SG1 og motsatt, men de ble "diskutert". Det jeg husker av de store slagene i de siste sesongen er for SG1: Asgaards, Tau'ri, Jaffa alliance og "noen tyver" mot The Ori som kom gjennom supergaten (nummer 2?). For SGA var det: Atlantians (Tau'ri), Wraith og ett eller annet folkeslag som bor på skip mot The Replicators (sesong 4?).

Du burde nok se ferdig sesong 10 av SG1 (dersom du tror du har det så handlet siste episode om at Tau'ri ble den femte rasen). I tillegg kommer det to SG1 filmer i 2008. Hvis jeg ikke husker galt omhandler den ene The Ori og kampen mot dem og den andre handler om at Ba'al går tilbake i tid og vil stoppe SGC-prosjektet fra starten av.
Sist endret av Icewave; 11. februar 2008 kl. 08:53.
Stilig. Hvor mange sesonger er det av Sg1? Vet ikke om jeg orker 9 sesonger av det, tok meg god tid med de 4 til SGA :-)

De folkeslaget som Icewave nevner er et "nomadelignende" folkeslag som lever i rommet og bare plukker opp supplies og handler med forskjellige verdener. Sheppard møter de tidlig i sesong 4.

noen som vet om SGA også er påvirket av forfatterstreiken?
SG1 er det 10 sesonger av. I tillegg var Stargate-filmen fra 1994 basisen for serien. Filmingen av SGA sesong 5 skal begynne i mai, hvis jeg ikke husker galt.
Sist endret av Icewave; 11. februar 2008 kl. 09:01.
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Sitat av MagicalTrevor
Det gjør vel egentlig ikke det. Jeg er på S04E06 uten og ha sett alt av SG-1, men jeg likte SG:A mye bedre. I følge det jeg har sett er det krig, men ikke at noe har kommet til Jorden. Ting skjer i pegasus galaksen.

Du sier du har begynt og se på SG:A i sesong 4? Jeg anbefaler virkelig og begynne fra scratch. Veldig mye god humor skjult i serien med referanser til tidligere hendelser :-)
Vis hele sitatet...
neineinei, jeg mener at jeg har sett alt helt fra begynnelsen, fom. Stargate-filmen, gjennom SG-1 og helt til episode 2 i sesong 4 :-)

Sitat av Icewave
Jeg har sett sesong 10 av SG1, men kan ikke si å huske at Wraith ble introdusert i SG1 og motsatt, men de ble "diskutert".
Vis hele sitatet...
Når supergaten ble bygd, og de prøvde å ødelegge den, så dukket Et ORI-skip opp, samtidig som et Wraith-ship kom.

Teal'c klarte i å ødelegge begge skipene samtidig, ved å la en stargate ekplodere, dette skadet wraithskipet slik at det kræsja inn i ORI-skipet og ødela begge.

(husker ikke heeelt hvordan det gikk til, men ca. sånn.)
Ah, du snakker om episode 10x03 (ja, jeg googla :P - http://www.stage6.com/sstargate/video/1591640/SG1-10x03). Du må nok se episoden en gang til.
For å svare på spørsmålene:

1. De fulgte spor etter Merlins (?) våpen for å ha motstand mot The Ori. Dette førte dem til Atlantis
2. De ville ødelegge supergaten vha et sort hull og nukes, men det var ikke nok. Introduksjonen av wraith i SG1 var kun at de sprengte det i sin galakse (ved det sorte hullet) og energien ble videreført til den andre galaksen og tok ut skip nummer to samtidig. Altså separate steder, synkron hendelse.
3. Dersom du har sett ferdig sesong 10 vet du hva som skjedde invasjonen, mens "ettertroppene" tas opp i filmen som kommer.

Så var det back to work :P
Kanskje jeg skal prøve meg litt på SG-1. Men er jævlig lei av Macgyver! :-) :P
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Icewave
Ah, du snakker om episode 10x03 (ja, jeg googla :P - http://www.stage6.com/sstargate/video/1591640/SG1-10x03). Du må nok se episoden en gang til.
For å svare på spørsmålene:

1. De fulgte spor etter Merlins (?) våpen for å ha motstand mot The Ori. Dette førte dem til Atlantis
2. De ville ødelegge supergaten vha et sort hull og nukes, men det var ikke nok. Introduksjonen av wraith i SG1 var kun at de sprengte det i sin galakse (ved det sorte hullet) og energien ble videreført til den andre galaksen og tok ut skip nummer to samtidig. Altså separate steder, synkron hendelse.
3. Dersom du har sett ferdig sesong 10 vet du hva som skjedde invasjonen, mens "ettertroppene" tas opp i filmen som kommer.

Så var det back to work :P
Vis hele sitatet...
Hm, jeg har slettet SG-1 episodene mine, men det kan godt hende at jeg ikke fikk med meg at det skjedde to plasser samtidig : - P


Sitat av MagicalTrevor
Kanskje jeg skal prøve meg litt på SG-1. Men er jævlig lei av Macgyver! :-) :P
Vis hele sitatet...
Hehe, Ja, du må prøve deg. Skikkelig bra sci-fi, med mye gammel menneskelig historie

For meg er han ikke McGyver lengre, han var det i begynnelsen, men nå er det Colonel / General Jack o' Neill :P


*sigh* Skulle ønske alt var sant / ekte - Det ville vært litt kult med et litt høyere teknologinivå enn vi har nå.
Sist endret av RandomiZed; 11. februar 2008 kl. 13:41.
Sitat av MagicalTrevor
Kanskje jeg skal prøve meg litt på SG-1. Men er jævlig lei av Macgyver! :-) :P
Vis hele sitatet...
SG-1 er klart best når Richard Dean Anderson er med. Når han slutter i sesong 6 går det på ned helt til de blir tatt av lufta i sesong 10

Det vil ikke ta lang tid før du ser på han som Colonel/General Jack O'Neill i stede for MacGyver.
Hvem spiller Richard Dean Anderson i SG-1? (Har det på download nå, men tar nok en stund, foretrekker en torrent som er stor, og tar en uke, også har jeg alt. Kontra masse smått. :-)
Richard Dean Anderson = MacGyver = Colonel / General Jack o' Neill
Aha, kjente ikke til RL navnet på han ;-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Synes de nyeste SGA episodene virker som de har litt lite budsjett :-) Har jo stort sett foregått på jorda.
▼ ... over en måned senere ... ▼
utrolig bra serie. jeg har sett alt bortsett fra S10E06. den episoden ble borte
har også sett den første Stargate filmen, Stargate: The Ark of Truth (11 Mars 2008) og til slutt alt av Stargate Atlantis

gleder meg til SGA S05 kommer, men det er lenge til
den andre Stargate Filmen med Ba'al kommer i juli om jeg husker riktig

skal bli moro
Sist endret av Slurpeedelic; 3. april 2008 kl. 13:45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jaja, sitter på her og venter på Sesong 5 da. Noen som vet når den kommer på luften?

Edit: Sorry, var bare en google unna.

Sitat av Wikipedia
Season 5

The SciFi Channel announced that Stargate Atlantis has been renewed for a fifth season, which began production in February, 2008[14] and is scheduled to air in late July or early August, 2008.[15] Actors Joe Flanigan, Rachel Luttrell, Jason Momoa and David Hewlett have been confirmed to be returning for the fifth season, reprising their roles as Lt. Col. John Sheppard, Teyla Emmagan, Ronon Dex and Dr. Rodney McKay respectively. Due to the SciFi Channel's acquisition of the Sanctuary web-series, Amanda Tapping (Col. Samantha Carter) will not be a regular cast member in Season 5, but will return as a special guest star for "...several episodes."[14] Actress Jewel Staite (Dr. Jennifer Keller) will be returning and has been promoted to series regular.[16] The season will feature two new characters, Captain Alicia Vega (to be played by Leela Savasta) and Alice Porter (actress unknown). Captain Alicia Vega (formerly Alice Porter), who will be a new member of the Atlantis expedition's military contingent, will be introduced in the season opener "Search and Rescue" and will be commanding her own recon team by the episode "Whispers" [17]. Alice Porter will be introduced in the episode "Whispers" [18]. Robert Picardo (Richard Woolsey) will join the show as a regular cast member and become the new commander of the Atlantis Expedition. He will appear in 14 of the 20 episodes for the new season.[19] The season will also see Paul McGillion (Dr. Carson Beckett) return for five episodes and Michael Shanks (Dr. Daniel Jackson) appear in at least two episodes.[16] Despite earlier plans, Torri Higginson (Dr. Elizabeth Weir) will not be returning for the fifth season. According to executive producer Joseph Mallozzi, the actress has turned down an offer to guest star in the fifth season.[20] During the course of the season a new race will be introduced and the show will celebrate the milestone of 100 episodes.[14]
Vis hele sitatet...
Sist endret av MagicalTrevor; 11. april 2008 kl. 11:05.
Jeg begynte å se på season 2, er på season 3 ep 4 nå. Det er mye kulere enn jeg trodde, høydepunktet mitt vær dag!

Men er atlantis kulere?
tror det er meningen at du skal se "Stargate: the ark of truth" når du har sett alle sesongene av Stargate SG-1. da får du en fin forklaring på hva som skjedde etter at SG-1 sluttet

Atlantis er litt kjedelig I sesong 2 til 3, da er det stort sett individuelle episoder, som ikke har noe med hovedhistorien. kan hende det bare er meg. men sesong 4 er utrolig bra. lenge siden jeg så sesong 1, men om jeg ikke husker feil så var den også utrolig bra.
Sist endret av Slurpeedelic; 13. april 2008 kl. 18:37.
Du har Stargate filmen fra 1994... så startet serien Stargate SG-1... det er laget 10 sesonger med Stargate SG-1 og en film for å avslutte serien Stargate SG-1 The Ark of Truth

Stargate: Atlantis begynte vel rundt sesong 8(?) men jeg synes ikke den er på langt nær like bra som SG-1... må også legge til at SG-1 aldri ble det samme uten O'Neill.

Stargate Atlantis er kommet til S05.E01 men det har ikke kommet ny episode siden 7. mars... og fra en jeg kjenner som er sinnsvak stargate fan (til og med mer enn meg) er serien pauset på ubestemt tid (ubekreftet kilde). på tvrage.com står det derimot at episoden kommer i juli...

Vi kan i alle fall trøste oss med den nye Stargate serien som etter ryktene kommer illøpet av 2008. Stargate Universe

for dem som er skikkelig hekta på stargate finnes det også en tegneserie kalt Stargate: Infinity. jeg synes i alle fall at den var helt utrolig dårlig og så aldri mer enn 1 episode... men hver sin smak

For mer info om episoder og slikt les her!
Tror atlantis startet i sesong 7, men du merker det når du kommer så langt

Anbefaler deg å se Gateworld hvis du lurer på noe.

Kommer et MMORPG om stargate i slutten av 2008, det skal basere seg på historien rundt SG-1 og Atlantis. Link
Atlantis tidslinjen starter akkurat når sesong 8 av SG-1 starter.

og atlantis S04 sluttet for ca en måned siden. det har ikke kommet en S05E01 enda.

Det spillet må testes
takk for infoen
Sist endret av Slurpeedelic; 14. april 2008 kl. 18:30.