Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2287
Er ikke så kjent med heroin lingo utenom at jeg vet ‘minus’ er et ganske felles kallenavn, begrep for heroin, Det jeg gjerne ville fåt kål på er hva man kaller s dosene/brukerdomene og hvor mange gram disse begrepene er på som ei «kule»? Hvor mange gram er det?

En kvarting er vel 0,2?
En «halv» er vel i navnet, et halvt gram, altså, 0;5?
En grammer er vel naturligvis et gram
Riktig så,langt? Og hva heter, betyr of hvor mye er det etter diss?
Som for eks en kule: hvor, mange gram er DET snakk om, hva kommer etter det, og noe mer minus-lingo å være oppmerksom for?

Takk for svar
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
5 gram.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Er ikke så kjent med heroin lingo utenom at jeg vet ‘minus’ er et ganske felles kallenavn, begrep for heroin, Det jeg gjerne ville fåt kål på er hva man kaller s dosene/brukerdomene og hvor mange gram disse begrepene er på som ei «kule»? Hvor mange gram er det?

En kvarting er vel 0,2?
En «halv» er vel i navnet, et halvt gram, altså, 0;5?
En grammer er vel naturligvis et gram
Riktig så,langt? Og hva heter, betyr of hvor mye er det etter diss?
Som for eks en kule: hvor, mange gram er DET snakk om, hva kommer etter det, og noe mer minus-lingo å være oppmerksom for?

Takk for svar
Vis hele sitatet...
En kvarting ligger vell også i navnet? Er ikke det 0,25g? Altså 1/4 av 1g?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En kvarting ligger vell også i navnet? Er ikke det 0,25g? Altså 1/4 av 1g?
Vis hele sitatet...
Forskjell på praksis og teori...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En kvarting ligger vell også i navnet? Er ikke det 0,25g? Altså 1/4 av 1g?
Vis hele sitatet...
Hvis man er teit nok til å kjøpe kvartinger med amf i Brugata vil det være ca. 0.20
Med heroin vet jeg ikke
Hvis du er nysgjerrig på å prøve ut heroin, så bare ikke prøv! Om du har allerede prøvd, men er tidlig i misbruket og eller har brukt en stund, men ikke mer enn av og til (med av og til tenker jeg ca bruk 2 ganger/dager pr 7.dag, altså i løpet av en uke eksempelvis at du kun bruker fredager og lørdager, og ikke rører heroin igjen før det er ny helg, så stopp nå). Eller om du har brukt en kort stund (maks 2 uker), men hver dag, så STOPP. Hvis du er helt i begynnelsen av heroin-misbruk, har brukt 1-3 kvartinger pr dag i maks 2 uker - vil du få noen døgn, muligens 3-4 dager og døgn som oppleves ganske intense og ubehagelige, før det blir raskt bedre dag for dag. Etter to uker er du deg selv igjen, alle fysiske abstinenser er helt borte og psyken har gått jevnlig nærmere før misbruket startet. Psykisk sug kan vedvare i mange måneder dessverre, men psykiske abstinenser, for eksempel følelse av depresjon og angst vil være borte etter mal en måned. Og gåturer med litt hurtig tempo/eller svært rolig joggeturer vil hjelpe på det psykiske veldig.

Avsnittet over er synsing og antakelser fra min side på hvor du muligens er i din egen rushistorikk. Hvis noe av det jeg antar, stemmer, det at du har brukt heroin eller opiater en kort stund hittil, og ikke fysisk er blitt hektet/avhengig - med hektet mener jeg at du MÅ ha heroin hver eneste dag. Så stopp nå, kjøp deg 10 g bønne og røyk deg fjern når hjernen din spiller deg ett puss med: bare en liten kvarting til.." for du vil takke deg selv om bare 2 måneder, hvis du fremdeles etter 2 mnd uten heroin med kort brukstid, har sterkt sug etter akkurat heroin, så må du enten begynne å gå på NA/AA møter, snakke med en terapeut eller psykolog eller en god venn/venninne uten rusproblemer samt ha tett kontakt med familie (hvis relasjoner der er gode og funksjonelle).

Hilsen en som har slitt med opiatavhenighet i 4 år. Begynte med piller fra legen etter ett vondt brudd, så ble det heroin ds jeg ble kuttet av oxycontin (heroin i pilleform, bokstavelig talt) på dagen fra legen, uten nedtrappingsplan.

Bare å sende PM.

Glemte å skrive at jeg har slitt med av-og-på avhengighet til hovedsakelig heroin siste 3 årene. Jeg hadde 13 mnd og 17 dager rusfri tid før jeg pga tilbakefallet (som starter flere måneder før faktisk rusinntak, det starter bare den dagen man plutselig driter i re opp sengen f.eks) mitt til slutt endte i en rettferdiggjøring av å kjøpe kun en kvarting (0,2g dop) som jeg røykte på sølvpapir. Før jeg kjøpte hadde jeg "bestemt meg" for at dette var et enkelttilfelle med kvartingen, med hvertfall 3 mnd til neste gang. Den ene kvartingen satte opiatreseptorene mine, og nevrotransmittere til det mesolimbiske system og amygdala i hjernen (følesessenteret) i full aktivitet igjen. Så 1 dag ble til 2, 2 til 3 og så utsatte jeg å slutte til det hadde gått en hel uke. Da var jeg blitt fysisk avhengig igjen, så etter 60 timer med konstant uro i kroppen, men hovedsakelig mørke, suicide tanker (ikke planer) ga jeg opp å prøve slutte.

Den rusfrie tiden på over ett år sammenhengende varte til april i fjor, og jeg har siden da enten gått på LAR-medikament iform av subutex, men hovedsakelig ruset meg på heroin.

Jeg blir 27, og var 23 da ett voldelig overfallsran utført av to stk mot meg i beruset tilstand. 1
året ruste jeg meg "legalt" på heroin i pilleform fra legen. Poenget er at jeg for hver dag som går, synes det blir en nærmest umulig oppgave å skulle bli helt rusfri noen gang - selv om jeg har levd 23 av 27 år uten rusmidler, og prøvde alkohol første gang 17,5 år og hadde normalt alkoholinntak (to lørdager ute på byen i mnden) frem til jeg var 23 og fikk min første smertestillende resept. Opiater og alkohol er no go, så ikke rørt alkohol annet enn en halvliter i solen om somrene.

Krysser fingrene mine for at du lytter på råd fra andre med erfaring. All rus starter gøy, men uansett hva man bruker, hvis man må ta det daglig for å fungere til slutt - gjør det deg bare normal, ikke ruset.
Sist endret av Archdacko; 28. september 2022 kl. 10:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har bare hørt om kvarting, halvgram, femmer. Er ikke ''kule'' mer nevnt på gata i Bergen? Bodd mye i Oslo der er kvarting billig, sykt dyrt i Bergen, kan forstå det. Måtte bare nevne det
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
drage, dot er 0.1
kvarting er 0.25
gammer er 1g
kule er 5g

Pris varierer jævlig mtp om det er 15% eller 60%, du finner ikke renere enn 60%.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Pris varierer jævlig mtp om det er 15% eller 60%, du finner ikke renere enn 60%.
Vis hele sitatet...
I følge politiets narkotikastatistikk 2021 er variasjonene større enn du hevder. Fra 10% til 67%. Noen må jo ha funnet den heroinen som var over 60%.

I 2021 er det beslaglagt 33 kg heroin fordelt på 510 beslag. Det er en reduksjon på 35 %
i antall beslag sammenlignet med fjoråret. Beslaglagt mengde er noe høyere enn i fjor,
men allikevel blant de laveste beslagsmengdene det siste tiåret.
Gjennomsnittlig styrkegrad i analyserte beslag er 17 %, omtrent på samme nivå som de
foregående årene, men det er store variasjoner, fra 10 % til 67 %. Til sammen i 2020 og
2021 er det registrert et titalls heroinbeslag med svært høy styrkegrad (40-67 %). Det
vil si at stoffet er tre – fire ganger mer potent enn de typiske heroinbeslagene.
De
potente stoffene skiller seg ikke ut fra vanlige heroinkvaliteter i utseende eller
konsistens. Ved inntak av slike kvaliteter, i den tro at det er normal styrkegrad, vil det
være økt fare for overdoser og dødsfall.
Vis hele sitatet...
Det er også mange som hevder at du ikke finner ikke renere speed enn 80%, men her er variasjonene så store som 1% til 94%.

I 2021 er det gjort 3 454 beslag av amfetaminer. Det er en reduksjon på hele 38 %
sammenlignet med fjoråret. De beslaglagte mengdene er imidlertid de største noen
gang. Det er beslaglagt 576 kg amfetamin/metamfetamin. I tillegg er det beslaglagt 66
kg amfetaminbase som tilsvarer 184 kg amfetamin av gjennomsnittlig styrkegrad.
Omdanning av amfetaminbase til amfetaminsulfat er det siste produksjonstrinnet i
amfetaminframstilling. Flere land i Europa melder at de i økende grad har avdekket
illegale laboratorier som er rigget for å utføre dette siste trinnet i
amfetaminproduksjonen lokalt, nær sluttmarkedet8. Også her i landet er noe slik aktivitet
avdekket de siste årene, og i 2021 er det beslaglagt mer amfetaminbase enn noen gang
tidligere og mer enn dobbelt så mye som i fjor. Beslagene av amfetaminbase er fordelt
på 7 saker i 2021.
Metamfetamin utgjør en veldig liten del av amfetaminbeslagene, 4 % av antall beslag og
under 1 % av mengdene.
Gjennomsnittlig styrkegrad i amfetaminbeslag har holdt seg stabil over noen år, men har
gått litt ned fra 28 % i 2020 til 24 % i 2021. Variasjonene er imidlertid store, fra 1 % til
94 %.
Gjennomsnittlig styrkegrad i metamfetamin er 28 % i 2021, omtrent det samme
som de to foregående årene, men her er det få analyserte beslag.
Vis hele sitatet...