Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1045
Kort om meg:
Jeg er ei skrulle på 30 år nå som surrer rundt uten mål og mening. Stadig nye interesser når de gamle er lært og mystikken er borte. Jeg har fullført fire typer utdanninger (fagbrev og bachelorer), men aner ikke hva jeg skal ta meg til med. Jeg klarer ikke holde på jobber særlig lenge og har ofte problemer med å skaffe nye. Og jeg trenger sårt stødig inntekt nå fordi jeg har massiv studentgjeld pluss andre periodiske utgifter som må betales. Innen 6 måneder er jeg pengelens, så jeg må få orden på livet mitt. Jeg begynner å bli desperat.

Personlighet/intelligens:
Er det en ting jeg har lært så er det at jeg liker å skape noe nytt, i hvertfall delvis nytt. Rent repetivt arbeid holder jeg bare ut i kortere perioder, helt til jeg blir utbrent og ikke kommer meg opp av senga. Jeg liker best å designe noe (enten inni mitt eget hode eller ved å lage skisser/planer på data), også lage liste over hva jeg trenger før jeg skaffer det. Deretter kan jeg bygge tingen jeg designet. Dette er da som regel i tilknytning til en ny interesse jeg har fått (men som regel er forbigående). Ofte er det små kreative byggeprosjekter som krever snekring, metallarbeid, maling, osv - noe jeg fikk øynene opp for allerede på ungdomsskolen da jeg gikk sløyd. Allerede da var jeg ganske guttejente. Om prosjektet i stedet er digitalt kjøper jeg ingenting og begynner arbeidet med en gang fra egen datamaskin. Jeg har også hatt en periode hvor jeg lagde klær.

Situasjonen nå:
Jeg har holdt det gående med stadig nye interesser/prosjekter i flere år nå. Kun avbrutt av skolegang og korte perioder med kjedelige A4-jobber. (Er for tiden jobbløs.) Dermed klarte jeg å distrahere meg nok til å glemme venner, familie, gutter og min elendige livs/jobb-situasjon. Men i fjor stoppet det helt opp en periode fordi jeg begynte å gå "tom" for nye interesser. Helt til jeg oppdaget at jeg kunne gjøre en vri på det ved å lage YouTube/Instagram-videosnutter av prosjektene mine og laste opp disse. Dette gjorde at jeg begynte å tenke veldig på hvordan jeg skulle vise frem det jeg lagde og hvem som var mitt publikum.

Plutselig hadde jeg funnet en ny interesse. Og denne har fortsatt ikke falmet, fordi hvert prosjekt og hver nye video er alltid unik. Som regel bruker jeg 1-2 dager på å redigere hver nye video og fremgangsmetoden er variert nok hver gang til at jeg ikke finner det repetivt. Hver eneste gang finner jeg nye kreative måter å vise frem det jeg har lagd og jeg har lært kjempemye. Og fortsatt er jeg ikke lei, jeg er mer gira enn noen gang. Å lage gode thumbnails er faktisk mer morro nå enn da jeg begynte!

Så betyr det at markedsføring kanskje kan passe meg? Noen som jobber med markedsføring her og som kan gi meg en pekepinn?

(Jeg har for lengst vurdert innovasjon, men hvordan får man "innovasjonsjobb"? Jeg er dessuten ekstremt introvert og jeg ser ut som et takras. Dessuten er økonomi/finans ikke noe jeg har god peil på eller interesse for.)

Takk til alle som gadd å lese denne veggen av tekst ..

Med vennlig hilsen
HandyGirl

PS: Noen vil sikkert foreslå ADD eller bipolar lidelse, men dette pluss andre mulige medisinske forklaringer har jeg allerede lest mye om og jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i noen av dem.

(Postet dette innlegget først på Kvinneguiden, men en eller annen maktsyk gjøk av en moderator blokkerte både tråden og profilen min. Ryktet til Kvinneguiden virker å være velfortjent.)
Du skriver ingenting om utdannelsene dine? Er de ikke noe du kan bygge videre på?
Jeg har fagbrev i salg, og ønsker veldig gjerne å studere markedsføringsledelse neste år. Jeg har ingen stor erfaring med markedsføring, annet enn de timene jeg hadde på videregående. Jeg synes markedsføring er et veldig spennende fag, som egner seg godt for deg som vil sette deg inn i hvordan forbrukere tenker og hvordan man vil hjelpe en bedrift å nå ut til dem.

Du skal helst være interessert i salg fra før, ettersom det er jo det man skal klare å få til.
Jeg jobber med markedsføring/innholdsproduksjon - tror absolutt det kam være noe for deg men husk at det er superviktig for alle potensielle kunder å kunne stole på deg 100% bår det gjelder å levere. Det finnes mange kreative sjeler som er «geniale» men som kommer til kort når det virkelig begynner å koke… Skulle likt å sett videoene dine forresten!
Salg har jeg ikke drevet så mye med, hvis man ser bortifra privatsalg på FINN. Utdannelsen min er ikke særlig nyttig når det gjelder salg/markedsføring. Så jeg stiller nok med ganske blanke ark, men det er forsåvidt greit siden jeg lærer raskt.

Jeg får se om jeg kan få lånt meg noen gode skolebøker også sette igang.

Sitat av Zenzen Vis innlegg
.. husk at det er superviktig for alle potensielle kunder å kunne stole på deg 100% bår det gjelder å levere. Det finnes mange kreative sjeler som er «geniale» men som kommer til kort når det virkelig begynner å koke…
Vis hele sitatet...
Så du sier at det er litt/mye stress i dette yrket og at man må overholde deadlines banna bein?

Sitat av Zenzen Vis innlegg
Skulle likt å sett videoene dine forresten!
Vis hele sitatet...
Hehe, tror jeg må forbli anonym gitt. I hvertfall inntil videre.
Sitat av handygirl69 Vis innlegg
Så du sier at det er litt/mye stress i dette yrket og at man må overholde deadlines banna bein?
Vis hele sitatet...
Ja det må man og det er det… men det som er bra (synes jeg) er at det er perioder hvor det er rolig også, hvor jeg henter meg inn. Også er der perioder som er helt ville, jobb hver dag, kveld og helg. Så litt Berg og dal-bane, på godt og vondt.