Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1796
Anonym bruker
"Snill Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0,5msogg pr 0,25
Noen typer kreves mindre av enn andre. Noen eser ut mer i volum når de varmes enn andre.

Noen typer egner seg ikke for varming.

Prøv deg fram
0,3 pr sigg med lite toleranse eller god hasj, men det kan justeres opp inntil 0,5 pr sigg om det er svakere hasj eller toleransen er høy. Selv bruker jeg bare oppklippet rulletobakk og da må man nesten bare prøve seg fram til man finner en grei mengde tobakk.
Bruker ikke noe fast mengde, jeg sørger bare for at alt blir blandet ut sånn at tobakken blir dekket uten hasjklumper. Har i det siste brukt mikro på 850w innstilling i noen sekunder, da det tar betraktelig kortere og med mindre søl på fingra enn når jeg bare knar det inn med fingra og en lighter til lett varme.
Sitat av hamburger24 Vis innlegg
Hva anbefales?
Vis hele sitatet...
Bong eller joint?
Jeg bruker ofte 100s (ekstra lange sigaretter) og lar det stå igjen ca 1cm av den, putter ca 0.2 i mekket. På bong går det fort 3 x så mye brunt som i en joint.
Det er så lett å putte i for mye hasj og mekke det for dårlig. Store klumper i mekket blokkerer og kan kun kompenseres for med å omringes av tobakk. Når du begynner å prøve å mekke jays i strlsorden to raw langpapir + doble filtre så kan du hjelpe alt for feite jointer å få bedre trekk, that's it, du kan ikke rulle 1g inn i en sigg i form av digre klumper uten å waste masse

Og jointer som metode i populærkultur og media fremstilles ofte å waste mye til å begynne med.

0,5*1,5 sigg er mye tobakk men det utnytter bønneflaten bra
0,3-0,4- er en tried and true norsk standard som jeg har observert i lang tid alltid klare å få 3-4+ folk fornøyd om tjallen er god

Bedre å finne substitusjonsurter eller bruke dårlig weed som tobakk eller å vape/spise

Tobakken angrer du på etterhvert som årene går
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker støter og morter og bruker 0,2 per sigg. Støter det til fint pulver først, f eks 8 sigg med 3,2 gram bønne. Støter inn 4 sigg til, men ikke like fint, og gnir inn de siste 4 sigga for hånd i ei skål eller en dyp tallerken. Slipper bli spesielt grisete, og det går jo ekstremt mye raskere enn å sitte gni for hånd.

Trekk og mekk for a couple of days.

Jeg ser jeg ligger på den drøye sida av mengden, men min erfaring med i alle fall bong, er at med mer brunt enn dette, så ender jeg ofte med ubrent materiale i bongen. Jeg har dessuten vært velsignet med himmelsk bønne en del år nå.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Altså, for å være tydelig: 16 sigg til sammen på 3,2 gram.

En av grunnene til at jeg bruker så mye er selvfølgelig at det er godt ha liggende mekk, men det handler også om at dess mindre man mekker i morteren, dess mindre effektivt er det og jo mer skal man få skrape morter og støter for bønne som har satt seg fast.

Jeg brukte "bullet"-blender til å mekke med en stund, men det ødelegger beholderen etter et halvt år, og det ble litt dyrt mekke slik.
Anonym bruker
"Urolig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halvannen sigg per halvt gram standard god bønne. Skaleres opp om flere er med i sirkelen, holder fint til to-tre stykker eller to sessions. Å mekke for mye ferdig på forhånd blir tørt og jævlig å trekke på, tobakken skal være fuktig.
Hasj er forskjellig, varierer alltid, det er konsistensen man jobber med og ikke mengde, - alle som tror de har en fasit er nybegynnere :-)
0.3 1 sigg 0.5 - 0.6 1.5 sigg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Altså, for å være tydelig: 16 sigg til sammen på 3,2 gram.

En av grunnene til at jeg bruker så mye er selvfølgelig at det er godt ha liggende mekk, men det handler også om at dess mindre man mekker i morteren, dess mindre effektivt er det og jo mer skal man få skrape morter og støter for bønne som har satt seg fast.

Jeg brukte "bullet"-blender til å mekke med en stund, men det ødelegger beholderen etter et halvt år, og det ble litt dyrt mekke slik.
Vis hele sitatet...
Bulletblender for å mekke med?? Skulle tro du hadde kappa av bunnen av et melkespann å røyka i elva om du mekker sånne mengder xD
Anonym bruker
"Opptatt Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer helt an på type røyk. Når jeg har hatt mørk klissete god vare har jeg ofte mekka 0,2 sammen med en sigg for pipemekk, på helt grei toleranse har jeg kosa meg en hel kveld/natt. Trekkene er også sterke, varer som regel 1 time til jeg bare blir stein og føler for ny. Har vært borti litt forskjellig i sommer og mange av typene har jeg mekka helt annerledes, for best mulig trekk i pipa. Du finner nok ut av det
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Bulletblender for å mekke med?? Skulle tro du hadde kappa av bunnen av et melkespann å røyka i elva om du mekker sånne mengder xD
Vis hele sitatet...
Haha, verdt prøve x) Nei, det begynner bli 14 år siden jeg kjørte bøttestil. Jeg liker ha mekk liggende da vet du, så kan man bare gå å skjeie opp et trekk i bongen.

Til deg som mener det er best når tobakken er våt! Mener du rullings da eller?

Jeg liker nå uansett alltid å "brenne" siggen, og om jeg bruker rulletobakk, så ruller jeg opp den også for slikk og flamme. Den dunsten som står fra sigg når man brenner den, vitner greit om at man lager seg et snillere og rundere trekk. Og de gangene jeg ikke har gjort det, har jeg alltid angra. Det skal sies jeg nesten alltid røkte bong. Jeg hadde ikke tålmod til å sitte og røyke en spliff.

Hører det med et lite hjertesukk, om hvordan rullingsen aldri er fersk og våt lenger? Bare tørr og jævlig.
ta en bit hasj, klem den flat til den er på størelse med en 5kroning. tynn som mulig. hold lighter over men ikke direkte flamme. når det bynner å boble, mekk den in i en sigg.
Anbefaler null sigg, bruk grønt istedet. Hvor mye man bruker spiller ingen rolle sålenge man pulveriserer keefen ordentlig.

Personlig røyker jeg det bare rent på bong de gangene jeg har brunt. Røyket sigg når jeg var ungdom, men nå synes jeg det bare smaker kvalmt, ikke bra for helsa heller.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Rinkebysvorska‘n
WouwseP's Avatar
Hvis du ikke allerede er avhengig av nikotin så støtter jeg å røyke grønt rent. Sunneste er å lage edibles og ikke røyke noe som helst.

Er ikke noe fasitsvar på blandingsratio. Men synes det er gjerrig å bruke mindre enn 0,35g næs på en sigg, samme hvor god hasjen er. Kommer litt an på hva slags type det er. Lag feite j's om du først skal lage det, er ikke vits å røyke tynne j's med mer % papir og ikke bruk unødvendig mye tobakk - det blir min konklusjon.

Grønt: 0,4-0,6g bland med cirka en tredjedel av en sigg. Eller bare røyk rent

Nå legger jeg ruskarierren bak meg. Alt, satser på å kutte ut snus etterhvert og, ved mindre jeg plutselig [b]må[/B ]utenlands så takler jeg det, 6 mnd lets go