Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1565
Hei,

Det har seg slikt at jeg har bestilt diverse PEDs fra vendorer som er trusted, men ikke fått ting i posten. Dette er fra to forskjellige plasser jeg stoler på, og vet leverer det dem skal. Hvor har de to pakkene jeg mangler blitt av?

De har gått ut å sagt at de aldri har opplevd pakker med PEDs som er sendt innenlands bli tatt av posten/politiet, men jeg begynner å tvile delvis...

Noen med erfaring?
Hvor lenge har du ventet? Hvor lang leveringstid har dem? Ting som sendes i Posten, må du regne med tar en til to uker. Pga viruset, er det mye forsinkelser, så jeg ville nok ventet 3-4 uker og så kontaktet selger og sagt ifra at du ikke har mottatt varen(e). Innenlands skal du ha direrkte uflaks for å bli tatt for ulovlig innhold.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvor lenge har du ventet? Hvor lang leveringstid har dem? Ting som sendes i Posten, må du regne med tar en til to uker. Pga viruset, er det mye forsinkelser, så jeg ville nok ventet 3-4 uker og så kontaktet selger og sagt ifra at du ikke har mottatt varen(e). Innenlands skal du ha direrkte uflaks for å bli tatt for ulovlig innhold.
Vis hele sitatet...
Ja, trodde og man måtte være rimelig uheldig. Og dette er snakk om steroider, ikke narkotika; så ville tro at hunder ikke er trent på dette?

Den ene pakken er bestilt og sendt for, tja 2.5 uke siden ish, mens den andre som mangler ble bestilt for rundt en måned siden. Selger på sistnevtne sendte ny og denne ankom etter 3-4 dager.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk som selger dop roter mye, sender forsent, blander om bestillingene eller sender feil.
Sånn har jeg opplevd det i det siste. Kommer det ikke frem så er det vendor som har loka dessverre.

Så er det de flinke som sender på dagen, og en får varene i kassa to dager etter.

En pakke / brev skal ikke ta mer enn en uke fra sent til modtatt.
Det kan jo hende at den du bestiller fra kun sender ut en gang i uka, men det burde hen opplyst om..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Folk som selger dop roter mye, sender forsent, blander om bestillingene eller sender feil.
Sånn har jeg opplevd det i det siste. Kommer det ikke frem så er det vendor som har loka dessverre.

Så er det de flinke som sender på dagen, og en får varene i kassa to dager etter.

En pakke / brev skal ikke ta mer enn en uke fra sent til modtatt.
Det kan jo hende at den du bestiller fra kun sender ut en gang i uka, men det burde hen opplyst om..
Vis hele sitatet...
Som sagt så har jeg fått bekreftelse på at tingene er sendt. Spørsmålet mitt er, hvor har dem blitt av?
Anonym bruker
"Viss Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av AnonFreak Vis innlegg
Spørsmålet mitt er, hvor har dem blitt av?
Vis hele sitatet...
Forventer du at noen skal kunne svare på det? Ikke engang Posten selv pleier å kunne svare på hvor forsendelser er blitt av om de fordufter. Det kan være utallige ting som har skjedd. Om det ikke dukker opp, og du er redd for konsekvenser dersom det skulle være beslaglagt, bør du handle deretter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forventer du at noen skal kunne svare på det? Ikke engang Posten selv pleier å kunne svare på hvor forsendelser er blitt av om de fordufter. Det kan være utallige ting som har skjedd. Om det ikke dukker opp, og du er redd for konsekvenser dersom det skulle være beslaglagt, bør du handle deretter.
Vis hele sitatet...
Forventer ikke at noen har svaret på hvor mine varer er blitt av spesifikt. Men heller om noen har erfaring med det samme, både ift hvilke typer ting som er bestilt, og om dem eventuelt f.eks har forsvunnet e.l.
De kan ha blitt tatt av politiet, vendor kan ha buffa deg, de kan ha blitt borte i posten eller så har noen stjålet de fra postkassa di. Det er alternativene.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Folk som selger dop roter mye, sender forsent, blander om bestillingene eller sender feil.
Sånn har jeg opplevd det i det siste. Kommer det ikke frem så er det vendor som har loka dessverre.

Så er det de flinke som sender på dagen, og en får varene i kassa to dager etter.

En pakke / brev skal ikke ta mer enn en uke fra sent til modtatt.
Det kan jo hende at den du bestiller fra kun sender ut en gang i uka, men det burde hen opplyst om..
Vis hele sitatet...
Jeg har jo erfart det, og det er feil sending fra selgere hele tiden. Masse lok og noen sier de har sendt uten at de har gjort det.

Og, jeg driver en helt vanlig nettbutikk der jeg selger smykker og div, kun få ganger løpet av 10 år har en pakke blitt borte.

Ting forsvinner ikke i posten, bare tull hvis en selger sier at det har skjedd!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har jo erfart det, og det er feil sending fra selgere hele tiden. Masse lok og noen sier de har sendt uten at de har gjort det.

Og, jeg driver en helt vanlig nettbutikk der jeg selger smykker og div, kun få ganger løpet av 10 år har en pakke blitt borte.

Ting forsvinner ikke i posten, bare tull hvis en selger sier at det har skjedd!
Vis hele sitatet...
Nei altså, de fleste eller så godt som alle tilbakemeldinger er bare gode. Har somsagt også fått ting flere ganger før.

Frykter at det har blitt beslaglagt, selv om jeg fanden ikke skjønner hvordan det er mulig. Jaja, får se hva som dukker opp...
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av AnonFreak Vis innlegg
Nei altså, de fleste eller så godt som alle tilbakemeldinger er bare gode. Har somsagt også fått ting flere ganger før.

Frykter at det har blitt beslaglagt, selv om jeg fanden ikke skjønner hvordan det er mulig. Jaja, får se hva som dukker opp...
Vis hele sitatet...
I de fleste tilfeller når pakker blir tatt så er det når politiet etterforsker selgeren og tar pakkene, enten om det er i transitt eller mens det enda ligger i de røde postboksene. Men sannsynligvis så er du offer for selektiv scam. Det kan tenkes at de to forskjellige vendorene du snakker om ikke er så forskjellige allikevel. Det er ikke store bolemiljøet i Norge.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er alltid en risiko for at pakkene blir stoppa eller aldri sendt. Det forundrer meg hver gang at noen syns det er så overraskende
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og folk i posten stjeler som ravner. Vet om flere som jobber på terminaler og stjeler pakker og brev med drugs for mange tusen i uka.
Anonym bruker
"Leken Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og folk i posten stjeler som ravner. Vet om flere som jobber på terminaler og stjeler pakker og brev med drugs for mange tusen i uka.
Vis hele sitatet...
Det finnes nok av sikkerhetstiltak på terminalene til at det ikke skjer, det er bare tullprat.
Blir det stjålet noe, så er det postmann pat som kjører rundt med posten og håndterer pakkene som tar de, ikke på terminalene med masse overvåkning.

Folk ser heller ikke ut til å tenke over at posten har forsinkelser, EVER.
Posten er ikke ett vellsmurt maskineri som er i perfekt drift 24/7 slik noen hevder å tro det er.
Posten opplever sykdom, naturkatastrofer, dårlig vær, stengte veier og mer til som kan gjøre post forsinket.