Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 667
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en operasjon sist uke og fikk skrevet ut Tramadol mot smerter. Sykehuset sa at jeg skulle ta 1-2 kapsler opp til 4 ganger daglig. Så jeg har tatt 800mg daglig.
De siste dagene har jeg tatt 100mg 3 ganger om dagen, noe som er funket veldig bra.

Fikk skrevet ut ny resept av legen min der han skrev 50mg tre ganger daglig, men jeg merker ikke noe særlig smertelindring av det.
Vil det vekke noe mistanke om rus hvis jeg sier at 50mg ikke er nok, og at det er bedre for meg å dosere med 100mg?
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Du har smerter og du har prøvd høye og lave doser. Du er pasienten og du gir tilbakemelding til din lege, og i dette tilfellet er det slik at du trenger høyere dose fordi du ikke blir smertefritt med det dosen du tar nå. Enkelt og greit. Om legen mistenker rus eller ikke har INGENTING med saken å gjøre, så lenge du har smerter som du har og legen vet om det. Om han nekter det, er det bare å møte opp med en streng tone og gi klar beskjed om at du har smerter og ikke han. Ta med en familiemedlem/pårørende så vil du se at han bytter holdning raskere enn lynet.

Jeg gikk fra 5mg OxyNorm til 10 til 15 og nå 20mg per pille på kort tid fordi jeg sa ifra om at det ikke hjelper.
Gikk også opp fra 5mg med OxyContin til 15mg fordi det ikke hjalp. Driter vel langt oppe i 8 meters tarm om legen mistenker noe eller ikke. Smerter er smerter.

Anågende mistanke om rus, ja såpass forstår jeg at hvis du tømmer pakken på kort tid og spør om mere før resepten er ferdig. Eller slike ting.

Kontakt legen, du er pasienten, du har smerter, du har like mye makt som legen. Mange glemmer det