Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4225
Har i det siste lurt på når det gjelder offentlig drikking...er det lovt å drikke alkohol dvs øl box,flaske skjult i en pose??
Har sett at det er lovt i USA og andre land,men er det lovt i Norge??

Ha flaska i en brun pose f.ex?? Kan purken arrestere deg for det??
Better than thou.
Det er ikke lov i USA eller andre land, det er derfor de gjør det.
Det er som sagt ikke lov til å drikke alkohol på offentlige steder,
så derfor legger de spritflasken i en papirpose f.eks..
slik at ingen ser at de drikker alkohol..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Denne metoden blir også brukt til å holde de forskjellige drikkevarene KALDE, samma faen om det er brus,vann,øl,sprit,saft, osv..

-sp3q
og å holde dem skjult .. så det ikke synes lang vei.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av r33l
Har i det siste lurt på når det gjelder offentlig drikking...er det lovt å drikke alkohol dvs øl box,flaske skjult i en pose??
Har sett at det er lovt i USA og andre land,men er det lovt i Norge??

Ha flaska i en brun pose f.ex?? Kan purken arrestere deg for det??
Vis hele sitatet...
Dette er desverre ikke lovlig i Norge, men tror ikke politiet går så drastisk til verks at de buster deg for det. Da får du nok heller en klekkelig bot.
r33l's Avatar
Trådstarter
kei..nei jeg har ikke tenkt å bli alkoholiker...
Det er mye mindre sjenerende med en brun pose en en 1,5 liter Hansa som styrtes
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
mens vi er inne på det med offentlig drikking. hvis du har ei flaske med øl, med vanlig kork på, og går og bærer på den. da blir du ikke busta, men har du den samme UTEN kork på blir du busta (bot). men hva om du har ei flaske med skrukork? hva om den er litt drukket av?
Tror neppe du kan bli tatt for det. Så lenge du ikke de ser deg drikker av den så kan de ikke ta deg for det med skrukorken.
du har jo slike artige saker som at politiet ikke kan ransake eller stoppe deg dersom de ikke vet(ser) at du drikker alkohol. i USA gjelder jo som vi vet lovene og ikke folkevett, og da kan det muligens hjelpe deg å ha spritflaska gjemt i en papirpose.

i norge derimot tror jeg nok de driter mer eller mindre i slikt hvis de er rimelig sikre på at du drikker noe alkoholholdig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
lol, jeg brukte brown bag på skolen! skal si at læreren hoppa i taket da hun luktet øl blandet ut med saft ass! hoohoo
hvem faen synker så lavt at de drikker øl som er blandet med saft...
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
ja, hvorfor ødelegger slike mennesker ølen på dette viset?
Hold dere til cider eller noe slikt om dere ikke liker ølsmaken
Better than thou.
hahahaha
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
No offence, men blander du saft med øl, kan du vente non år før du begynner å drikke
like omg.. im laughing my ass off
*host*! leste jeg feil nå eller skrev du bongevann som i: at du drakk bongevann, vann fra bongen ?
hehe, usa er litt spesielle. Røyking og drikking i usa er godt ulovelig hvis du er under minste aldren. Røyker du når du er under 18 f.eks tauer politet deg inn, ikke som i norge der det kun er alders grense på å kjøpe med ikke drikke/røyke. (ok kanskje det finnes, men brukes sjeldent).

Første gangen jeg drakk var vel når jeg var 12, jeg og en kammerat delte en sjampiss flaske som vi hadde bøffet. Så var det på bursdags fest og drive å snuble i dørstokker å ha det morro, mens resten så dumt på oss. :>
blir kvalm bare av tanken paa saft og eol blanda

Trur ikke purken reagerer hvis du har en pose som du drikker av hvis de ikke er helt sikre paa at det er sprit.
De ville nok antagelig oversett det.

Er det ikke egentlig 16 aars grense paa og roeyke og 18 paa og kjoepe, no alla med oel og?
Opprinnelig postet av GuLDaN3L
blir kvalm bare av tanken paa saft og eol blanda

Trur ikke purken reagerer hvis du har en pose som du drikker av hvis de ikke er helt sikre paa at det er sprit.
De ville nok antagelig oversett det.

Er det ikke egentlig 16 aars grense paa og roeyke og 18 paa og kjoepe, no alla med oel og?
Vis hele sitatet...
hvis du skjuler flasken du drikker av med en pose, og hvis purken kommer forbi så er jeg nesten sikker på at de ville stoppet for å spørre hva det er du drikker. Hvem drikker egentlig brus e.l som er skjult i en pose?

Det er 18 års grense på å kjøpe øl og røyk ja, og tror faktisk det er 16 års grense på å røyke. Men det er ikke noen aldersgrense på å drikke alkohol.

Litt rart egentlig. Kanskje et lite smutthull i Norges Lover?
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Det er ikke aldersgrense på å røyke! Politiet kommer ikke å stopper deg, og gir deg bot om du røyker, selv om du er bare 12-13år f.eks.