Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 878
Hvorfor er det egentlig tilfelle at heroin i Norge og også andre steder både i Europa og USA har så forferdelig lav renhet? Fra det jeg leser av statistikk og anekdoter høres det ut som at renheten på heroin i Norge ligger mellom 1-2%.

Hvorfor er dette tilfelle? Jeg har for eksempel sett at «bord kjemi» rundt heroin produksjon kan man lett få 50%+ renhet i produktet. Er det ikke mest gunstig for produsentene å prøve å få det reneste produktet?

Jeg skjønner at toleransen da blir lavere, men er det ikke sånn at meste parten av heroinen er kuttet med andre stoffer uansett?
Sist endret av g80; 24. november 2022 kl. 02:05.
Det er en lang forsyningsskjede fra et ganske rent produkt i første ledd og ned til sluttbruker. I hvert enkelt ledd blir produktet utsatt for en kombinasjon mellom grådighet og priskrig hvor utblanding er det mest åpenbare tiltaket.

Hvis det hadde vært et market for "premium" dop hvor noen betaler 5x pris for å få 5x bedre kvalitet, ville det nok vært tilgjengelig. Man ser også at hver gang det kommer et sterkt parti med dop på gaten resulterer det i en haug med overdoser, noe man heller ikke vil ha.
Sitat av g80 Vis innlegg
Hvorfor er det egentlig tilfelle at heroin i Norge og også andre steder både i Europa og USA har så forferdelig lav renhet? Fra det jeg leser av statistikk og anekdoter høres det ut som at renheten på heroin i Norge ligger mellom 1-2%.

Hvorfor er dette tilfelle? Jeg har for eksempel sett at «bord kjemi» rundt heroin produksjon kan man lett få 50%+ renhet i produktet. Er det ikke mest gunstig for produsentene å prøve å få det reneste produktet?

Jeg skjønner at toleransen da blir lavere, men er det ikke sånn at meste parten av heroinen er kuttet med andre stoffer uansett?
Vis hele sitatet...

Gjennomsnitt styrke i Norge ser ut til og være 15%
Sitat av g80 Vis innlegg
Hvorfor er det egentlig tilfelle at heroin i Norge og også andre steder både i Europa og USA har så forferdelig lav renhet? Fra det jeg leser av statistikk og anekdoter høres det ut som at renheten på heroin i Norge ligger mellom 1-2%.

Hvorfor er dette tilfelle? Jeg har for eksempel sett at «bord kjemi» rundt heroin produksjon kan man lett få 50%+ renhet i produktet. Er det ikke mest gunstig for produsentene å prøve å få det reneste produktet?

Jeg skjønner at toleransen da blir lavere, men er det ikke sånn at meste parten av heroinen er kuttet med andre stoffer uansett?
Vis hele sitatet...
Kunne du sendt meg link på det?
Mener å huske at "god gate heroin" var på rundt 20-30%
Men jeg kan ta feil.

Kult om du kan legge til referanser =)
Sitat av Coldbrew Vis innlegg
Kunne du sendt meg link på det?
Mener å huske at "god gate heroin" var på rundt 20-30%
Men jeg kan ta feil.

Kult om du kan legge til referanser =)
Vis hele sitatet...
Per politiets egen rapport så har det vært 15% i snitt over lang tid, siste måling er fra første halvår i 2022. Mer tall ligger i rapporten.

https://www.politiet.no/globalassets...2_halvar_1.pdf