Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 966
Nå har jeg snakket med flere som har opplevd stalking og noen som har stalket. Noen flere som har opplevd det eller gjort det?

Sånn jeg ser det så er det jo ikke en selvfølge at man vet at man "stalker". Noen med samme opplevelse?
Sist endret av smooth; 2 uker siden kl. 12:52.
Har ikke erfaring selv, men har snakket med venner som definitivt har opplevd at folk har gått langt over streken (typ vente utenfor leiligheten din på at du kommer hjem fra jobb). Dersom denne personen ikke forstod selv at hen drev med stalking så er det noe alvorlig galt med hen. Jeg mener at man ikke kan si at man ikke selv vet at man stalker. Sosiale medier gir jo tilgang på veldig mye informasjon om hva folk gjør med livene sine, og det kan vel neppe betegnes som stalking om du får med deg ting en person selv velger å dele.

Kun fordi jeg kjeder meg vil jeg gjerne høre hva sitt synspunkt er siden du sier at det ikke er en selvfølge at man vet selv om man stalker?
Sist endret av TheGoodestBoy; 2 uker siden kl. 12:58.
Trådstarter
7 2
Hei, jeg mener ikke at folk ikke vet at de stalker, men jeg snakket med en som virkelig har stalket en jente som sa han ikke "skjønte" hva han hadde gjort før jenta fikk han banka opp. Kan være det er ett enkelt tilfelle altså. Virkelig. Jeg er bare nysgjerrig. Nysgjerrig på hva folk har opplevd rett og slett.
Skjønner. Nå vet jo ikke vi noe om den situasjonen, men jeg har vanskelig for å tro at folk selv ikke forstår når de krysser grensen mellom hva som er innafor og ikke når det kommer til stalking.
Sitat av smooth Vis innlegg
Hei, jeg mener ikke at folk ikke vet at de stalker, men jeg snakket med en som virkelig har stalket en jente som sa han ikke "skjønte" hva han hadde gjort før jenta fikk han banka opp. Kan være det er ett enkelt tilfelle altså. Virkelig. Jeg er bare nysgjerrig. Nysgjerrig på hva folk har opplevd rett og slett.
Vis hele sitatet...

Hadde denne personen asbergers eller annet som gjør at de tar sosiale ques dårligere ?
Hadde ei jente som jeg nylig ble kjent med på nett, og vi hadde en liten greie. En dag sender jeg snap at jeg er på trening som vanlig. Brått på veien hjem fra trening møter jeg Hu i bilen på veien rett ved treningsentret, der Hu later som Hu ikke ser meg. Når jeg konfronterer henne dagen senere så lyver hun først at Hu ikke var ute å kjørte, noe som ga meg redflag, til å så si at Hu bleide å kjøre seg turer når hun ikke hadde det bra, "hva er så farlig med det"? Og Hu bodde i nabo byen. Hu fikk meg til å tro jeg var paranoid, og sa høy på meg selv.
Sist endret av 2pacolypse; 2 uker siden kl. 19:23.
Har hatt en "stalker" i noen år nå og vet han har gjort det til flere andre også. Han var tidligere sammen med en bekjent av meg, men etter det ble slutt mellom dem tok han kontakt med meg gjennom jobben min. Han endte opp med å dukke ofte innom og han var klar over at jeg hadde kjæreste.

I starten tenkte jeg ikke særlig over det, men etter hvert når han begynte å bli mer og mer ivrig i meldinger, spesielt om jeg ikke svarte så skjønte jeg at det ikke var normalt. Etter hvert begynte han å dukke opp på jobben min oftere og oftere. Jeg jobber på en kafé, så det er ikke uvanlig at folk kommer innom, men hver dag, for så å sitte der i flere timer om gangen uten grunn.. Og om jeg snakket om kjæresten min eller om jeg snakket med andre gjester/venner ble han irritert.

Det har vært rolig i et års tid før nå i det siste art han har begynt å oppsøkt meg igjen. For et par mnd siden adda han meg på facebook og snapchat igjen og prøver å få kontakt. Har sletta han og blokkert, men han har også begynt å dukke opp på jobben min. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det da jeg har hørt han er kjent for å ikke være så stabil, og det er ekkelt å være der da det er kun meg og han tilstede. Det kan hende sa jeg stort sett jobber alene.
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Har hatt en "stalker" i noen år nå og vet han har gjort det til flere andre også. Han var tidligere sammen med en bekjent av meg, men etter det ble slutt mellom dem tok han kontakt med meg gjennom jobben min. Han endte opp med å dukke ofte innom og han var klar over at jeg hadde kjæreste.

I starten tenkte jeg ikke særlig over det, men etter hvert når han begynte å bli mer og mer ivrig i meldinger, spesielt om jeg ikke svarte så skjønte jeg at det ikke var normalt. Etter hvert begynte han å dukke opp på jobben min oftere og oftere. Jeg jobber på en kafé, så det er ikke uvanlig at folk kommer innom, men hver dag, for så å sitte der i flere timer om gangen uten grunn.. Og om jeg snakket om kjæresten min eller om jeg snakket med andre gjester/venner ble han irritert.

Det har vært rolig i et års tid før nå i det siste art han har begynt å oppsøkt meg igjen. For et par mnd siden adda han meg på facebook og snapchat igjen og prøver å få kontakt. Har sletta han og blokkert, men han har også begynt å dukke opp på jobben min. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det da jeg har hørt han er kjent for å ikke være så stabil, og det er ekkelt å være der da det er kun meg og han tilstede. Det kan hende sa jeg stort sett jobber alene.
Vis hele sitatet...

Jeg ville gjort arbeidsgiver oppmerksom på vedkommende.