Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2026
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet noen hvor lenge man må ta oxycontin før man få abstinenser ved seponering? Jeg harvest 40-50 mg daglig i en uke ca, og har til tre dager til. Vil jeg få abstinenser når jeg er tom? Jeg har noen tramadol liggendes, vil det hjelpe i en overgang når jeg er tom for oxy?
Jeg prøver å komme av opiater og er på god vei selvom det kanskje ikke hørtes helt sånn ut

Setter stor pris på svar
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen? Trenger en realistisk og fornuftig plan for å
Gjennomføre…

Takknemlig for svar, really
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen? Trenger en realistisk og fornuftig plan for å
Gjennomføre…

Takknemlig for svar, really
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke ta det opp med lege eller noen som kan hjelpe?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viss du aldri har vært hektet på opioider før så vil du ikke få abstinenser. Mulig du vol føle deg uggen og deppa i noen dager men ingenting som kan kalles abstinenser.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker får svar!!

Jeg har vært avhengig av subutex i nærmere et år. Har vært uten i 10 dager nå men har tatt tramadol og oxycontin i varierende mengder. Satt nettopp et skudd med 30 mg oxycontin. Jeg merker det, men det tar liksom bare ubehaget, får ingen rus av det. Er nesten tom for oxy, men har rundt 20 tramadol på 20 mg. Vil bare trappe ned på en måte jeg klarer hjemme. Kan ikke kontakte lege eller helsevesen dessverre uten at lappen ryker.
Men om jeg tar for eksempel 150 mg tramadol daglig når jeg er tom for oxy blir det mer skånsomt kanskje?
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøver å komme av så settere du deg ett skudd for slippe ubehag
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Som trinn i en nedtrapping. Er uerfaren med oxy, men i følge en plan jeg fant på nettet så tar jeg mye mindre opioider nå enn da jeg gikk på subutex.
Er oppriktig ute etter en plan for hvordan jeg kan trappe ned på dette på en mest mulig skånsom måte
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kutta ned 5mg i uka mens jeg spiste 70mg i over 1år det gikk helt greit litt abstinenser men levelige
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gikk over på heroin pga den korte halveringstiden, og trappet med med miligramsvekt(0,001g). Sørg for å ha minus fra samme batch gjennom hele nedtrappingen, så går det raskt om du har viljestyrken.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet noen hvor lenge man må ta oxycontin før man få abstinenser ved seponering? Jeg harvest 40-50 mg daglig i en uke ca, og har til tre dager til. Vil jeg få abstinenser når jeg er tom? Jeg har noen tramadol liggendes, vil det hjelpe i en overgang når jeg er tom for oxy?
Jeg prøver å komme av opiater og er på god vei selvom det kanskje ikke hørtes helt sånn ut

Setter stor pris på svar
Vis hele sitatet...
Har jeg forstått det riktig at du har inntatt oxy i en uke, og de 52 ukene før der så har du inntatt subutex? Men det du lurer på er om du vil få abstinenser av oxy’en?

Greia her er vel at du er avhengig av opiater. Når du slutter med opiater får du abstinenser. Ikke på grunn av den siste uka med oxy, men på grunn av de siste 53 ukene med opiater.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Abstinensene kommer fortere på oxy enn subutex, stemmer det?
Hvor lang tid etter siste inntak av oxy tar det før abstinensene kommer? Tok siste dose for et par timer siden. Kommer abstinensene typ i morgen da eller?

Skjønner at jeg er opiat-avhengig og at jeg vil få svi for det nå. Men nå er subutexen ute av systemet, og de to siste ukene ca har jeg tatt oxy. Hvis jeg har forstått riktig varer oxy-abstinenser noe kortere?
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oxy abstinenser varte i 14dager til meg ett reint helvete de 4føsrste dagan