Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 5529
Jeg har et par karer som skylder meg penger. Ikke mye, men litt. La oss si det er ca 2 lapper av hver kar. Jeg sitter å fantaserer over hvordan jeg kan gjøre livet deres surt, men problemet er at jeg har blitt voksen og noe mer fornuftig enn hva jeg var før. Jeg gidder altså ikke gjøre meg kriminell for småpenger, men jeg dagdrømmer om det. Finner en liten trøst i det.

Derfor er jeg litt nysgjerrig: Hvor langt er du villig til å gå for å få igjen småpenger, som for eksempel 2lapper? Fyr løs med deres villeste og mest kreative metoder.
4000,- er ikke penger jeg vil la påvirke mitt liv, det er poor mans thought! Bruk heller tiden til å tjen penger, da blir putselig 4k ingenting Jeg var besatt som deg engang, brukte altfor mye tid på å skaffe tilbake en liten gjeld.. Hadde jeg heller brukt tiden på fornuftig hadde også return vært bedre.

Velg dine kamper! Beste du gjør er å kutte ut folk som ikke kan stoles på, det ganger livet ditt
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
4000,- er ikke penger jeg vil la påvirke mitt liv, det er poor mans thought! Bruk heller tiden til å tjen penger, da blir putselig 4k ingenting Jeg var besatt som deg engang, brukte altfor mye tid på å skaffe tilbake en liten gjeld.. Hadde jeg heller brukt tiden på fornuftig hadde også return vært bedre.

Velg dine kamper! Beste du gjør er å kutte ut folk som ikke kan stoles på, det ganger livet ditt
Vis hele sitatet...

Da formulerte jeg meg nok dårlig. Jeg er ikke besatt, men blir prinsipielt irritert på de. 4000 er som du sier småpenger, trenger de overhodet ikke og ingen planer om å kreve de inn. Jeg har null kontakt med de. Har en god jobb så inntekt og penger er ikke et problem. Helt enig alt du skrev!

Men jeg er kanskje skrudd sammen litt rart, fordi jeg finner det svært underholdende å dagdrømme om dritt jeg ville gjort mot de. Og for å fortsette i det sporet så ble jeg interessert i høre deres historier. Tenker det kan være mye underholdende historier der ute.
Sist endret av skrpappa; 16. februar 2022 kl. 16:00.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjør det enkelt, send dem vippsforespørsel/melding ukentlig på at de betaler 200-500 hver uke... småpenger, purre nok mange ganger så begynner de å bli lei så begynner de å betale...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjør det enkelt, send dem vippsforespørsel/melding ukentlig på at de betaler 200-500 hver uke... småpenger, purre nok mange ganger så begynner de å bli lei så begynner de å betale...
Vis hele sitatet...
Hver dag kl 00:01, SMS: Påminnelse om at du skylder penger.
Lukter blokkering lang vei, men fint innspill.

Eventuelt daglig påminnelse på døra, om man er ekstra seig og smålig.
Jeg er kvinne og blir aldri fysisk. Jeg pleier å bruke følgende fremgangsmåte:

Går helt opp i ansiktet på han, ser han rett inn i øynene uten å blunke en eneste gang og forteller han at nå vil jeg gjerne ha tilbake pengene.

Da pleier de som regel å finne frem lommeboka kjapt
Man trenger ikke gjøre no kriminelt, men ofte trenger mange litt ekstra "motivasjon" ta med deg noen kompiser å møt opp på døra til den det gjelder. Det er viktig at dere er i flertall så dere har kontroll på situasjonen. Da blir det ikke noe basketak. Ofte er dette alt som skal til. Bare skremme de litt å si at dere ikke ønsker og komme tilbake på et senere tidspunkt fordi h*n ikke har betalt. Så kommer nok pengene snart. Å besøke noen er ikke ulovlig og så lenge dere holder dere profesjonelle og ikke gjør noe dumt går det bra.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Jeg er kvinne og blir aldri fysisk. Jeg pleier å bruke følgende fremgangsmåte:

Går helt opp i ansiktet på han, ser han rett inn i øynene uten å blunke en eneste gang og forteller han at nå vil jeg gjerne ha tilbake pengene.

Da pleier de som regel å finne frem lommeboka kjapt
Vis hele sitatet...
Så teit. Det der hadde aldrig funka på meg hadde bare stirra tilbake jeg da ass sett dumt på deg
Ring foreldrene og fortell at kidsa dems skylder deg spenn. De vil vel ikke stempla som omsorgløse foreldre med uoppdratte barn!
Sitat av mendez Vis innlegg
Så teit. Det der hadde aldrig funka på meg hadde bare stirra tilbake jeg da ass sett dumt på deg
Vis hele sitatet...
Ut fra det pisset jeg har sett deg skrive rundt om på forumet tidligere så tror jeg faktisk ikke det. Du hadde bladd opp og det på flekken.

Jeg mener, du tør jo ikke prate med postmannen engang?
Sist endret av Hidden_sniper; 16. februar 2022 kl. 18:18.
Kjør et par kurer med testo

Når du har 30kg på den spinkle øst europeren som skylder deg penger blar de opp fort
Ta med menneske ut i skogen, lenk så fast mennesket til et stort tre. Finn fram amfetamin og sugerør som deretter blåses oppi nesa. Hold på slik til mennesket har vært våken i ca 7-8 døgn og deretter benytt deg av svak psyke på nedturen.
Kanskje betaler mennesket renter også mm det er ei rotte som skylder deg penger.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke særlig langt lol, hadde spurt etter pengene ikke noe mer. Det er småpenger så det er bare teit uansett hva mer du prøver å gjøre. Låner uansett aldri penger til noen, men hadde jeg gjort det hadde jeg lånt til noen som betalte tilbake. Har ingen grunn til å bruke tid på noen som vil låne penger.
Sitat av mendez Vis innlegg
Så teit. Det der hadde aldrig funka på meg hadde bare stirra tilbake jeg da ass sett dumt på deg
Vis hele sitatet...
Hva gjør du hvis du får en kniv i siden, og det fårete gliser stivner?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har alltid tatt noe fra de eller gjort skade for det beløp som noen skyller meg, har funket til nå.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok mine tap på egen kappe og gikk videre med livet etter å ha svelget noen bitre piller.

Ikke det du spurte om men.

I mine yngre dager vandaliserte jeg kåken til en kar og banket han foran dama hans for 300kr.

Ble til en av de minnene jeg angrer mest på. Mest pga det er ikke en slik person jeg ønsket å være.

Så etter den gangen ble det aldri flere slike reaksjoner fra meg. Må kunne leve med meg selv og
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sum har lite å si; knus noen kneskåler så får du nok penga
Anonym bruker
"Sinna Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Send det til privatinkasso.
Når de har tatt sin provisjon så sitter du nok igjen med tilnærmet lik null uansett, men pengene er jo ikke poenget her, men prinsippet.
Veldig enkelt å opprette konto og sak på f.eks. Debet.no, og så bare la løpet kjøre i vei med inkasso, purringer, utleggsforetning og namsmann.
Koster deg veldig lite men lager masse pes for mottaker.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En del "kule" gangstere her. Ganske tøft å skade folk og ting for småpenger. Ikke at jeg støtter det for noe beløp.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gidder ikke gå så langt.
Har en god venn som skylder meg 20k, vet han har dårlig økonomi, så jeg stresser ikke over det.
Rundt 1 og ett halvt år siden han lånte, ikke betalt en krone enda.
Drar jeg dit vet jeg at jeg får cash, har bare ikke giddi enda.
I byen min har vi ett shihopp som er vell 50-60meter og noe man kommer maks på, så etter en ett par Øl, bestemte jeg meg for å hente han som stjal 5lapper fra meg på en fest jeg hadde.

5tusen er ikke mye penger for mye bråk som kan gå utover deg selv , men jeg skjønner virkelig godt at man virkelig blir irritert. Jeg av prinsipp lar aldri selv mye mindre summer forsvinne heller uten å bli innkrevd igjen.

Jeg hadde selvsagt ikke noe hoppeski tilgjengeligt

, men hoppet takklet godt det snowboardet jeg fikk han til å bruke.
Han fikk beskjed om å virkelig gi ifra seg og Han landet på noe jeg vil tro var kansje 30 meter og noe vil jeg tro,

Veldig veldig forslått. , Men jeg satt selvsagt med han en god stund så jeg fikk forsikret meg om at han ble mye bedre igjen og kunne gå hjem eller om jeg gjerne hadde kjørt han hjem.

Hadde han knekkt noe eller blitt hardt skadet
så hadde jeg selvsagt ringt ambulansen med engang
og vært der til dem kom.

Alltid krev inn pengene deres, men også tenk på personen du krever fra, og hvordan personen kan få det i ettertid.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Albanere må chille ass. Husker ts hadde det som flagg. Som pb. Skummle albanern skal kreve respekt! Lol.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjent folk, ikke noe stress. Bekjent eller lignende, tja. Kommer helt ann på summen. Stresser ikke med småpenger. Hadde trollet vedkommende kisen ned med en stubbe langt oppi tunnelen mens jeg hadde sunget samme sang på repeat til han hadde gitt seg.
Punkter dekka på bilen eller rip opp lakken
Sitat av NikkiSixxX Vis innlegg
I byen min har vi ett shihopp som er vell 50-60meter og noe man kommer maks på, så etter en ett par Øl, bestemte jeg meg for å hente han som stjal 5lapper fra meg på en fest jeg hadde.

5tusen er ikke mye penger for mye bråk som kan gå utover deg selv , men jeg skjønner virkelig godt at man virkelig blir irritert. Jeg av prinsipp lar aldri selv mye mindre summer forsvinne heller uten å bli innkrevd igjen.

Jeg hadde selvsagt ikke noe hoppeski tilgjengeligt

, men hoppet takklet godt det snowboardet jeg fikk han til å bruke.
Han fikk beskjed om å virkelig gi ifra seg og Han landet på noe jeg vil tro var kansje 30 meter og noe vil jeg tro,

Veldig veldig forslått. , Men jeg satt selvsagt med han en god stund så jeg fikk forsikret meg om at han ble mye bedre igjen og kunne gå hjem eller om jeg gjerne hadde kjørt han hjem.

Hadde han knekkt noe eller blitt hardt skadet
så hadde jeg selvsagt ringt ambulansen med engang
og vært der til dem kom.

Alltid krev inn pengene deres, men også tenk på personen du krever fra, og hvordan personen kan få det i ettertid.
Vis hele sitatet...
Dette her skjedde aldri. Sett Lilyhammer nylig eller hva? Hva får du ut av å dikte opp røverhistorier på freakforum?
New generation
colakork's Avatar
Spør fint om dere kan finne på en nedbetalings-plan.. Kanskje hit han med en "jeg har hatt pengeproblemer før og altså"

Ingen liker vel å gå rundt i gjeld. Ordner seg
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis det er sånn at de kr ikke blir tilbakebetalt, og du ser de kanskje tapt.

Snakk med personen som skylder 2000 til deg. Si at du sjønner det er et høyt beløp, men det kan nedbetales, ikke noe stress. Foreslå til personen at hen kan nedbetale i hens tempo. Vær litt ydmyk, si at dere kan fikse det på en måte, ikke noe stress.

Det her fikser vi hvis du ikke kan betale hele beløpet på en gang.

Det burde få personen til å tenke at, ja jeg skylder de penge, men ikke uoppnålig å få til med en chill nedbetalingsårdning! Kommunikasjon og vennlige toner funker bedre enn trusler og mas.. =)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Albanere må chille ass. Husker ts hadde det som flagg. Som pb. Skummle albanern skal kreve respekt! Lol.
Vis hele sitatet...
Haha! tror du mangler store deler av den historien men den lar jeg gå. Det er mye jeg ikke er, som feks skummel.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sum har lite å si; knus noen kneskåler så får du nok penga
Vis hele sitatet...
Stemmer det, får ofte igjen pengene, men får ofte en dom eller to også. Og i de fleste tilfeller: Dårlig samvittighet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjent folk, ikke noe stress. Bekjent eller lignende, tja. Kommer helt ann på summen. Stresser ikke med småpenger. Hadde trollet vedkommende kisen ned med en stubbe langt oppi tunnelen mens jeg hadde sunget samme sang på repeat til han hadde gitt seg.
Vis hele sitatet...
Gratulerer, mest traumatiske forslaget frem til nå!
Sist endret av skrpappa; 17. februar 2022 kl. 10:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Albanere må chille ass. Husker ts hadde det som flagg. Som pb. Skummle albanern skal kreve respekt! Lol.
Vis hele sitatet...
Redd esel gjemmer seg bak anonym.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tok mine tap på egen kappe og gikk videre med livet etter å ha svelget noen bitre piller.

Ikke det du spurte om men.

I mine yngre dager vandaliserte jeg kåken til en kar og banket han foran dama hans for 300kr.

Ble til en av de minnene jeg angrer mest på. Mest pga det er ikke en slik person jeg ønsket å være.

Så etter den gangen ble det aldri flere slike reaksjoner fra meg. Må kunne leve med meg selv og
Vis hele sitatet...
Her fortjener du noen kvalitetspoeng. Godt svar
Sitat av colakork Vis innlegg

Ingen liker vel å gå rundt i gjeld. Ordner seg
Vis hele sitatet...
Jo, det er dét som er problemet. Mennesker som dette bryr seg ikke, og du er ikke den eneste de skylder penger.

Ordner seg? Nei. Man må albue seg fram og sette hardt mot hardt det er jo gammel lærdom. Se på Al Capone som kuttet av de pikken for deretter å stappe den inn i munnen på de. Du kommer til å savne den pikken men vi vil ha tilbake pengene våre.
Anonym bruker
"Kvalm Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Jo, det er dét som er problemet. Mennesker som dette bryr seg ikke, og du er ikke den eneste de skylder penger.

Ordner seg? Nei. Man må albue seg fram og sette hardt mot hardt det er jo gammel lærdom. Se på Al Capone som kuttet av de pikken for deretter å stappe den inn i munnen på de. Du kommer til å savne den pikken men vi vil ha tilbake pengene våre.
Vis hele sitatet...
Ja for det finnes jo bare en type mennesker som skylder penger ja!......
Og kun EN grunn til at folk ikke betale tilbake! Det er jo liksom ikke sånn at det finnes millioner av valide grunner. nei, her er det EN type mennesker og eneste løsningen er å kutte av pikken dems..

Hva om noen er skadet hardt i en ulykke da feks, eller at noen har utviklet demens, sånt skjer hele tiden og det er ikke sikkert det er noe du får vite før du står å skjærer av kuken hens med brødkniv..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja for det finnes jo bare en type mennesker som skylder penger ja!......
Og kun EN grunn til at folk ikke betale tilbake! Det er jo liksom ikke sånn at det finnes millioner av valide grunner. nei, her er det EN type mennesker og eneste løsningen er å kutte av pikken dems..

Hva om noen er skadet hardt i en ulykke da feks, eller at noen har utviklet demens, sånt skjer hele tiden og det er ikke sikkert det er noe du får vite før du står å skjærer av kuken hens med brødkniv..
Vis hele sitatet...
Basert på ts' beskrivelser så er det ikke snakk om noe annet enn hardbarka idioter som ikke gidder eller "glemmer" å betale tilbake til tross for x antall purringer og påminnelse, dette forstår vel du også
For to tusenlapper, drit i pengene! Ta opp kontakt med vedkommende igjen, lån toalettet og stapp tannbørsten hens nedi, hehe.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av GauteGrøttaGrav Vis innlegg
For to tusenlapper, drit i pengene! Ta opp kontakt med vedkommende igjen, lån toalettet og stapp tannbørsten hens nedi, hehe.
Vis hele sitatet...
Haha, elsker svaret ditt.
Sitat av GauteGrøttaGrav Vis innlegg
For to tusenlapper, drit i pengene! Ta opp kontakt med vedkommende igjen, lån toalettet og stapp tannbørsten hens nedi, hehe.
Vis hele sitatet...
Her snakker vi! Dette er skikkelig smålig greier og rett opp min gate.
Send ukentlig påminnelser via brev, så personen blir skikkelig lei. Og hjelper ikke det sender du bare en liten søt brevbombe og stinkbombe. Siste putter du i ventilasjons anlegget, så hele huset stinker.
4k hadde jeg avskrevet som tap. Over 10 kunne jeg strukket meg til å oppsøke vedkommende sammen med min 70 kg hund, men kun for å høre hva som skjer. Blitt for gammel og tjener for mye til at jeg hadde gjort noe straffbart for en slik sum.
Noen lapper er bare å heve seg over og bite i det sure eplet men å mase og klegge en periode for å prøve å få dem tilbake er helt greit.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Send påminnelser hele tiden.
2. Snakk med familien deres, det er ikke gøy når familien vet du nærmest stjeler penger.
3. Enten gjør du noe med det enten glemmer du det helt. Det vil påvirke deg.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Send ukentlig påminnelser via brev, så personen blir skikkelig lei. Og hjelper ikke det sender du bare en liten søt brevbombe og stinkbombe. Siste putter du i ventilasjons anlegget, så hele huset stinker.
Vis hele sitatet...
Dette er akkurat hva jeg er ute etter! Mer slike forslag

Sitat av Harek Vis innlegg
Noen lapper er bare å heve seg over og bite i det sure eplet men å mase og klegge en periode for å prøve å få dem tilbake er helt greit.
Vis hele sitatet...
Yes sir. Men masing er ikke min sterkeste side. Blir et par påminnelser og deretter er vel det mest voldsomme tiltaket en blokkering på diverse SoME kanaler. En svindlers drøm.

Før i tida pleide masing og semi-tomme trusler gjøre jobben.
Sist endret av skrpappa; 18. februar 2022 kl. 20:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva slags relasjon har du til dem ?
Tenker masing uansett kan hjelpe, men det er jo best å gjøre face to face. Og gjerne med andre til stede.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva slags relasjon har du til dem ?
Tenker masing uansett kan hjelpe, men det er jo best å gjøre face to face. Og gjerne med andre til stede.
Vis hele sitatet...
Jepp, støtter denne!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva slags relasjon har du til dem ?
Tenker masing uansett kan hjelpe, men det er jo best å gjøre face to face. Og gjerne med andre til stede.
Vis hele sitatet...
Ingen nå lenger, narkorelatert relasjon kan jeg vil si. Snakk om noen skikkelig evneveike tullinger. Konklusjonen blir vel at jeg heller ser pengene tapt enn å måtte godsnakke(Generelt snakke) med de mer enn nødvendig.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ukentlig påminnelser. Ring, sms, vipps, facebook osv.
Kontakte familien forklar situasjonen, få de til å gi beskjeden videre til disse to.

Enten glem saken, eller gjør noe med det. Midt i mellom er skadelig for psyken din