Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1462
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vært en sporaldsk kokainbruker i flere år. Rusen slår liksom aldri feil, alltid enorm glede og energi.

I det siste, siste måneden ca. Har jeg brukt amfetamin daglig. Det har ikke vært stuking, men en drop om morgen og en drop til lunsj, og så lever jeg et produktivt og sunt liv ellers. Sover og spiser normalt.

Jeg har prøvd kokain nå to ganger mens jeg «går» på amfetamin, og det virker ikke i nærheten like godt. Andre med samme erfaring?
Stimulanter har krysstoleranse, ikke rart i det hele tatt hvis man tenker på hvordan de utøver sin virkning i CNS.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplevde det samme, litt frem og tilbake.
Følte at ikke kola funket noe mer få meg, så sverga til amf i en lengere periode.

Så fikk jeg igjen smaken på kola og føler at amf ikke er like gøy i det hele tatt.

Så for meg, amf får en gående, men den riktige gode kolaen jeg har nå slår alt!

Kan kanskje være noe med at nå har jeg blitt mer sosial siden byen har åpnet opp, og amf er gøy å holde på med for seg selv, kanskje.
Anonym bruker
"Fortvilet Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Amfetamin overkjører det meste.
Cola gjør deg jo bare litt våken en halvtime-time med oppstemthet. Par kopper kaffe og følelsen av å skrape fram penger på et flaxlodd.

Amf er jo som å chugge et par titalls energidrikker og gjør deg supervåken resten av dagen. Så nei, det er jo naturlig du ikke lenger vil kjenne den våkenhetseffekten av cola om man er vant til noe som gjør deg 20x mer våken.
Kola er en dopamine "reuptake inhibitor" - dvs dopamine som naturlig blir skilt ut I synapsen blir værende igjen I synapsen og gjør deg ruset.… mer dopamin I synapsen = mer ruset

Amf er både en "reputake inhibitor" og en "dopamine increaser" som både hindrer dopaminet fra å bli "gjennoptatt", men I tillegg gasser på mengden med dopamin I synapsen... = gjør deg MER rusa en cola..
Sist endret av BareMartin; 7. juli 2021 kl. 08:06.