Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3010
Deprimerende tekst, noe slapp beat.

Prøv å uttrykke deg med litt metaforer i lyrikken. virker litt direkte uttrykt i teksten? merk deg hvilke ord du bruker og om det "ser" pent ut på en måte. er veldig rett fra levra tekst om du skjønner. Kan være bra i hip-hop så klart men temavalg og måten du uttrykker deg på med tekst synes jeg ikke passer sammen.

Synes instrumentalen er noe repetiv og slapp, men det passer jo til teksten. Øv og øv på produksjon. Det er noe man bør bruke tid på!
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Deprimerende tekst, noe slapp beat.
Vis hele sitatet...

Tror nok "deprimerende" var noe budskapet han ville ha frem, men ellers enig med det at teksten var litt for rett frem, og kanskje noen metaforer hadde gjort susen. Men satt hele tiden å ventet på at det skulle ta litt av. At det skulle komme en litt mindre deprimerende del som refreng kanskje?
Beaten var litt for pianoballade for min smak, hadde gjort seg med noe mer gritty shit. Men teksta er bra skrevet (som alltid ), og jeg kunne identifisere meg med mye av det.
Satt faktisk her om dagen og lurte på når du skulle slippe ny låt, har fulgt med en god stund nå. Keep it up bro
Lite variasjon i rytmen og opptaket var for lavt (dårlig mic). Men likte den, good job.
Trådstarter
Takk for feedback, folks! :~()
Sitat av Nevo Vis innlegg
Tror nok "deprimerende" var noe budskapet han ville ha frem, men ellers enig med det at teksten var litt for rett frem, og kanskje noen metaforer hadde gjort susen. Men satt hele tiden å ventet på at det skulle ta litt av. At det skulle komme en litt mindre deprimerende del som refreng kanskje?
Vis hele sitatet...
Trur også deprimerende var budskapet, men i dette tilfelle er låten, teksten, ventetiden, ingen drop, ingen håp! Rett og slett deprimerende
Trådstarter
Noen må jo ta på seg oppgaven å deppe ned det norske folk nå i disse muntre sommerdager :-()
Sitat av Kranky Vis innlegg
Noen må jo ta på seg oppgaven å deppe ned det norske folk nå i disse muntre sommerdager :-()
Vis hele sitatet...
Ja vist f***...

Syntes det var rått! (som det meste annet fra deg Kranky...)

Driter i hva andre tror, men jeg mener teksten er ganske dyp og ordspillene dine er alltid velkommen

Deprimerende låt ja, men du satte ett smil på mitt ansikt for idag

Keep up the good work
Trådstarter
Takk yo! Låta ble skrevet og spilt inn en kveld jeg og noen kompiser tok noen øl, litt impulsivt. Låta bærer nok litt preg av det, spesielt lyden..
Jeg fulgte ikke med på teksten, bare musikken, men jeg ser helt ærlig ikke vitsen med å legge ut musikk sammensatt av akkorder hvem som helst med litt musikkerfaring kunne slengt sammen på 2 minutter. Hvis du vil at fremmede skal ta seg tid til å høre på musikken din, må du i det minste legge inn tid i låta selv.
Høres ut som at du har brukt innebygget mic på en laptop til å spille inn vokalen.
Hvordan har du laget beaten? Hvilken DAW?

Ventet på melodisk variasjon hele låten, men det kom aldri. Stå på videre
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Veldig bra, helt i toppklasse. Det er behagelig å høre noen rappe ord som er nøye utvalgte og veier mye.

Du burde tenke på variasjon, for beaten var ikke så bra og generelt kan du være med kreativ i rappinga og beaten for at det skal bli interessant.

Spennende tema da, jeg kan relatere meg til angsten du beskriver men ser nok ikke like dystert på den som du gjør.
Sitat av Potetmix Vis innlegg
...Synes instrumentalen er noe repetiv og slapp, men det passer jo til teksten. Øv og øv på produksjon. Det er noe man bør bruke tid på!
Vis hele sitatet...
Ehh...
Sitat av Kranky Vis innlegg
ræva lyd..
Vis hele sitatet...
Tror fyren va klar over det...


Sitat av Nevo Vis innlegg
...Men satt hele tiden å ventet på at det skulle ta litt av.
Vis hele sitatet...
Ta litt av? Hva forventa du etter å ha lest dette:
Sitat av Kranky Vis innlegg
ræva lyd..
Vis hele sitatet...

Sitat av lillemeskalin Vis innlegg
...opptaket var for lavt (dårlig mic).
Vis hele sitatet...
Enig med deg, men..
Sitat av Kranky Vis innlegg
ræva lyd..
Vis hele sitatet...

Sitat av KaiN Vis innlegg
Trur også deprimerende var budskapet, men i dette tilfelle er låten, teksten, ventetiden, ingen drop, ingen håp! Rett og slett deprimerende
Vis hele sitatet...
Hva forventa du?
Sitat av Kranky Vis innlegg
ræva lyd..
Vis hele sitatet...

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg fulgte ikke med på teksten, bare musikken, men jeg ser helt ærlig ikke vitsen med å legge ut musikk sammensatt av akkorder hvem som helst med litt musikkerfaring kunne slengt sammen på 2 minutter. Hvis du vil at fremmede skal ta seg tid til å høre på musikken din, må du i det minste legge inn tid i låta selv.
Vis hele sitatet...
Noe han helt bevisst ikke hadde gjort i denne låta da han skrev:
Sitat av Kranky Vis innlegg
ræva lyd..
Vis hele sitatet...
Som tyder på at det var mest budskapet han ville ha frem


Sitat av Pope Vis innlegg
Høres ut som at du har brukt innebygget mic på en laptop til å spille inn vokalen.
Hvordan har du laget beaten? Hvilken DAW?
Ventet på melodisk variasjon hele låten, men det kom aldri. Stå på videre
Vis hele sitatet...
Dette begynner å bli gammelt, men;
Sitat av Kranky Vis innlegg
ræva lyd..
Vis hele sitatet...

Mener ikke noe vondt her, men denne låten virket for meg mer som ett sprell etter en pils og fire (noe jeg ser Kranky sier selv).

Det er kreativ bruk av dobbeltbetydninger og metaforer, og synes det andre der inne var mye bedre produksjonsmessig så det er ikke tvil om at du kan når du legger hele sjela i det kontra en halvfull en Keep em' comin'
1010tegn