Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6890
Ruslet rundt i oslo's gater igår bakfjern og ganske ice-low i øya. Da jeg satt meg ned på bussholdeplassen for og ta bussen hjem kom det en "narkoman" bort og satt seg vedsiden av meg for og slå av en prate (tror han akkurat hadde opplevd noe forferdelig , ikke vet jeg om det er sant). Men han sa han akkurat hadde hindret bestekompisen sin i og dø fra overdosen med og skyte amfetamin inn i han for og kvikke opp hele rusen iom. en daglig heroin bruker ville bare sovnet inn av en overdose. Det jeg lurer på er om det denne "narkomane" sier kan funke ?
Har hørt at adrenalin skal hjelpe, men litt usikker på amfetamin.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har hørt at adrenalin skal hjelpe, men litt usikker på amfetamin.
Vis hele sitatet...
pulp fiction! der skyter de adrenalin mot OD. fant en link rundt temaet om det funker: http://boards.straightdope.com/sdmb/.../t-273551.html
Sist endret av PoteterOgMolasse; 20. september 2011 kl. 14:48.
Sitat av qeinar Vis innlegg
Ganske vanskelig å sette adrenalin tho. (pulp fiction btw. : p)
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal det være vanskelig å sette adrenalin? Meg bekjent så kan det settes intramuskulært og det gjør saken ganske mye lettere.
ArbeidsledigProletar
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hvorfor skal det være vanskelig å sette adrenalin? Meg bekjent så kan det settes intramuskulært og det gjør saken ganske mye lettere.
Vis hele sitatet...
Korrekt, allergikere får ei "penn" de kan sette i låret med epipen.

En sånn en:
http://twindie.net/wp-content/uploads/2009/08/epipen.jpg
Sist endret av Batabusa; 20. september 2011 kl. 15:29.
Amfetamin er jo strukturelt beslektet med adrenalin, så det kan jo være noe i det.
Sist endret av Shinobi; 20. september 2011 kl. 15:36.
Vil ikke det lage et heidundrendes rabalder for hjertet?
det funker absolutt! En venn av meg fikk white china da han skulle fått amfetamin.
når han satte den ,med amf dosering, ble han helt borte , men klarte å skrape sammen en amf smell fra noen gamle ,tomme bager , og det reddet livet hans!
har snakket med flere hardbarka narkiser og de sier at en sånn dosering white china hadde garantert drept han vis han ikke hadde hatt noe amf

men hvorfor det hjelper det vet jeg ikke :-/
Sist endret av karmacoma; 20. september 2011 kl. 16:39.
Om jeg ikke tar feil er en av de største akutte farene ved heroinoverdose er at nervesystemet blir så bedøvet at du slutter å puste og at hjertet slår saktere. Det virker ikke unaturlig om amfetamin skulle kunne motvirke det, da dette blant annet fører til raskere åndedrett og puls, og generelt er oppkvikkende. Men med det sagt, om du mistenker noen har tatt en overdose må man ringe en ambulanse, og ikke bare sette litt amfetamin og tro alt går bra.
Er det ikke det narkisene pleier å gjøre når noen har fått i seg litt for mye GHB også, da?
Sitat av Skrillex Vis innlegg
Er det ikke det narkisene pleier å gjøre når noen har fått i seg litt for mye GHB også, da?
Vis hele sitatet...
Vanlig å blåse kokain eller amfetamin i nesa på dem som har slokna ja.
Sitat av fetter Vis innlegg
Vil ikke det lage et heidundrendes rabalder for hjertet?
Vis hele sitatet...
Heroin og amf kombinert sammen i ett skudd er ganske vanlig blant mange junkier.
Det lager et heidundrendes rabalder for hjertet. Sjangsen for å dø er temmelig stor.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Heroin og amf kombinert sammen i ett skudd er ganske vanlig blant mange junkier.
Vis hele sitatet...
Joda, men selv om det gjøres ofte betyr det ikke at det ikke er dødsfarlig.
Og når man allerede er så påvirket at man er bevisstløs vil jeg tro det er større sjanse for hjertefeil enn om man balanserer dosene av de to stoffene "normalt".
Hmm interresant... Jeg kan faktisk se det for meg. Yep as far as I see it så gir det mening

!Bonus spørsmål! : Er narcan det samme som Epinephrine(adrenalin)?
Sitat av NewJackHustler Vis innlegg
Hmm interresant... Jeg kan faktisk se det for meg. Yep as far as I see it så gir det mening

!Bonus spørsmål! : Er narcan det samme som Epinephrine(adrenalin)?
Vis hele sitatet...
Nope: http://en.wikipedia.org/wiki/Naloxone
Sitat av Vargas Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hmm "Naloxone is a drug used to counter the effects of opiate overdose" Hva mener dem med at Narcan motvirker effekten av opiat overdose? Med motvirke mener dem da å "få i gang kroppen igjen" i likhet med Narcan eller er det noe annet? Excuse my ignorance^^

Dårlig formulert, håper du/dere forstår.
Sist endret av NewJackHustler; 21. september 2011 kl. 18:58. Grunn: Dårlig formulert
Naloxone er et opiatantagonist, så den stopper signalene opiater sender som senker pusterytmen.
ArbeidsledigProletar
Sitat av NewJackHustler Vis innlegg
Hmm "Naloxone is a drug used to counter the effects of opiate overdose" Hva mener dem med at Narcan motvirker effekten av opiat overdose? Med motvirke mener dem da å "få i gang kroppen igjen" i likhet med Narcan eller er det noe annet? Excuse my ignorance^^

Dårlig formulert, håper du/dere forstår.
Vis hele sitatet...
Uhm, Narcan ER Naloxone....
Speedball, som er kombinasjonen av kokain og heroin, kan føre til forsinket opiatoverdose som først åpenbarer seg når kokainens virkning tar slutt. Så det er åpenbart at stimulanter kan motvirke opiaters respirasjonshemmende effekt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Amfetamin tviler jeg på funker som "hjerte starter" det nermeste man kommer er vel av stoffet epinefrin eller hva det nå heter som er ku syrlig adrenalin, men så vidt jeg vet er det bare Narcan som nevnt over her som fungerer mot overdose siden det bryter ned opiatene raskt og effektivt.
narcanti(Naloxone) er jo selvsagt løsningen ved en heroin-overdose, men det er jo ikke noe vanlige folk flyr med på innerlomma. en skudd med amfetamin kan hjelpe på bra det ja.

er ikke så veldig farlig å sette et skudd med speed når man først lever det livet, men er annen risiko er at hvis personen alikevel dør, så kan man få problemer hvis det kommer fram at man da i tillegg har trøkka i personen dop, selv om det i seg selv ikke gjorde noe fra eller til.

kan også gjøres ved ghb-overdoser, men man må jo selvsagt ha litt kunnskaper innen junking da.
beste er å ringe ambulanse om en person virkelig OD`er...

Sitat av Stratops Vis innlegg
Det lager et heidundrendes rabalder for hjertet. Sjangsen for å dø er temmelig stor.
Vis hele sitatet...
er ikke spesielt farlig å skyte amfetamin... klart, kommer an på hva du sammenligner med, men det er relativt ufarlig.
Sist endret av spaceboy81; 3. oktober 2011 kl. 01:02.
Sitat av spaceboy81 Vis innlegg
er ikke spesielt farlig å skyte amfetamin... klart, kommer an på hva du sammenligner med, men det er relativt ufarlig.
Vis hele sitatet...
Du misforstår. Vi vet alle at det er slitsomt og farlig for hjertet å gå på sentraldempende og sentralstimulerende samtidig. Dermed vil jeg regne med at det er rimelig stor sjanse for hjertefeil om du er så påvirket av heroin at du er bevisstløs, for så å få et skudd amfetamin.

Men for all del, om det er eneste utvei for å vekke vedkommende der og da skjønner jeg det jo, men en tur til legevakta ville kanskje vært førstevalget for meg.
Sist endret av fetter; 7. oktober 2011 kl. 12:27.
Nå er ikke heroin særlig farlig for hjerte til og begynne med. Vil faktisk påstå at om man blander amfetamin med heroin i en dose kontra å kun ta amfetamin, at både puls og hjerte jobber mindre.

Dette om at amfetamin kan forhindre en heroinoverdose er noe jeg har hørt i alle år btw.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du misforstår. Vi vet alle at det er slitsomt og farlig for hjertet å gå på sentraldempende og sentralstimulerende samtidig. Dermed vil jeg regne med at det er rimelig stor sjanse for hjertefeil om du er så påvirket av heroin at du er bevisstløs, for så å få et skudd amfetamin.

Men for all del, om det er eneste utvei for å vekke vedkommende der og da skjønner jeg det jo, men en tur til legevakta ville kanskje vært førstevalget for meg.
Vis hele sitatet...
beklager, du tar feil. selvsagt er jo ikke dette "bra" for kroppen, men dette er meget vanlig å blande blant junkiser, og det er ikke det dødsfallene kommer av.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av spaceboy81 Vis innlegg
beklager, du tar feil. selvsagt er jo ikke dette "bra" for kroppen, men dette er meget vanlig å blande blant junkiser, og det er ikke det dødsfallene kommer av.
Vis hele sitatet...
Kan du være litt mer konkret? Hva tar jeg feil i?

Jeg vet da godt at det er vanlig å blande speed eller kokain i heroin og skyte det.
Sist endret av fetter; 27. oktober 2011 kl. 15:47.
amfetamin kan redde deg fra overdose. det skjedde engang med meg, de fikk injeksert ca 0.7 med rimelig bra amf. redda kansje livet mitt