Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 7749
Lillebroren min på 14 år begynte å røyke hasj for litt siden sammen med noen andre klassekammerater. Jeg har vanligvis skaffet det til han, siden det er så mye penslet hasj i området her. Nylig så har de bestilt DMT og salvia på nettet så '' Han '' og kammeratene har begynt å ruse seg på. De har så og si aldri vært på en fest eller drukket alkohol. Jeg føler skyld i det selv siden jeg er '' Forbilde '' hans. Når de starter i så ung alder så er det ganske stor sjangs for å havne helt på kjøret. Han er smart også, trener og har det sosialt.. Men jeg syns det blir for drøyt. Er dette neste generasjonen å starte i så tidlig i alder med rus..? Jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe og si ifra heller :/ Hva syns dere om dette her ?
Sist endret av Dodecha; 12. januar 2012 kl. 12:42. Grunn: di = de,
Sitat av sharkT Vis innlegg
Lillebroren min på 14 år begynte å røyke hasj for litt siden sammen med noen andre klassekammerater. Jeg har vanligvis skaffet det til han, siden det er så mye penslet hasj i området her. Nylig så har di bestilt DMT og salvia på nettet så '' Han '' og kammeratene har begynt å ruse seg på. De har såsei aldri vært på en fest eller drukke alkohol. Jeg føler skyld i det selv siden jeg er '' Forbilde '' hans. Når de starter i så ung alder så er det ganske stor sjangs for å havne helt på kjøret. Han er smart også, trener og har det sosialt.. Men jeg syns det blir for drøyt. Er dette neste generasjonen å starte i så tidlig i alder med rus..? Jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe og si ifra heller :/ Hva syns dere om dette her ?
Vis hele sitatet...
Ordne hasj til lillebroren sin på 14 syntes jeg er passe sykt anyways... Prøvd å snakke han fra det, og forklare litt hvordan dette egentlig fungerer?
Vet dette er en dramatisk tankegang, men tenk om noe skulle skje med han mens han er rusa på noe du har kjøpt til han. Jeg hadde ikke hatt det bra med meg selv etter det, men på den andre siden kan det jo tenkes at han får tak i det uansett. Men tror ikke det er vanlig å starte å røyke i 14 årsalderen.
Du skaffer for han fordi det er mye pensla i område?? Månen er laget av ost.

Ikke kjøp til lillebroren din, til lillebroren min sier jeg fyfy og at det er farlig osv. Han er også 14, og trenger ikke begynne å fyre weed enda.

Vær streng med gutten? Si "du får faen ikke lov" ? Det er jo ganske forstyrrende for utviklingen og når man er 14 år er man jo midt i vekstfasen og puberteten.
sharkT's Avatar
Trådstarter
selvfølgelig, men det å la han gå rundt i området å kjøpe sjøl syns jeg ikke noe om. Alt for mye gummihasj i området. Har ikke snakkt så mye med han om det ;P Han klarer seg bra liksom, men tenker på når det virkelig begynner å gå innpå han å hvis han havner skikkelig på kjøret. Har selv gått i den fella å det er ikke kjekt ;p.. Men det å ville starte i så ung alder skjønner jeg egentlig ikke..
Sitat av Honos Vis innlegg
Vet dette er en dramatisk tankegang, men tenk om noe skulle skje med han mens han er rusa på noe du har kjøpt til han. Jeg hadde ikke hatt det bra med meg selv etter det, men på den andre siden kan det jo tenkes at han får tak i det uansett. Men tror ikke det er vanlig å starte å røyke i 14 årsalderen.
Vis hele sitatet...
Jeg begynte som 13 åring, ville være som storebror men ikke faen om at jeg fikk noe av han. Ikke snakket han om det med meg, var flink til å late som om han ikke visste hva jeg snakket om når jeg nevnte det, men alle visste jo hvordan han var Han sitter inne nå forresten, og jeg ruser meg enda. (Nå er jeg 18)

Syntes faktisk det lureste her er å snakke med foreldrene, og be de ikke nevne at du har snitcha. Da om broren din faktisk skulle få et rusproblem i ettertid, har du hvertfall ikke bidratt!
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Nysgjerrighet. Jeg ville prøvd å klinke inn i huet hans om å holde seg til helgene med rus. Det er hverdagsrus som skaper store probs.

Og å begynne å utforske i fjortissalderen er vel ikke unormalt. Var da vi begynte vi også. Ikke DMT dog, hehe. *Det* er ganske heftig det. 14 år og DMT?? God damn..
Si at han kommer til å ødelegge for mulighetene i voksenlivet om han fortsetter. Så kan han tenke på det en stund. Spør hvor han vil være om 10 år om han fortsetter.
tror det er normal alder å bli nysgjerrig på... jeg begynte selv som 13/14 åring og er i dag 27. og jeg var slettes ikke alene den gang...
Snakk med gutten om stoff, pros and cons. Spør ofte hvordan det går med venner, skole, damer hva faen, få et forhold som gir deg såpass innsikt i hans liv at du ihvertfall vil se endringene fort. Si også at hvis du sklir ut (eller noe) så kommer jeg til å snakke med mamma og pappa. Vis at du er der, ikke for å dømme, men å støtte og være bror hans.

Edit: Det er ihvertfall det jeg hadde ønsket av min bror, om jeg var kidd'n
Sist endret av random42099; 11. januar 2012 kl. 23:48.
Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg personlig synes ikke du skal plutselig endre på holdningen din som å være streng mot lillebroren din og si at han ikke skal få lov til å bruke stoffer. Synes dette blir feil fordi da vil du mest sannsynlig gi ham inntrykk av at du prøver å frata ham autonomi. Han vil nok fortsette å drive med stoff. I skjul. Dette var jo nettop hva du ville unngå? Nå vet jeg ikke om hvordan forhold dere har med hverandre, men prøv å godsnakke med ham. At du er bekymret for hans helse, og han ikke trenger å ruse seg på sterke stoffer som psykedelika. Han er jo bare 14år ennå. Verden må da ikke være så grått og kjedelig for ham enda?
sharkT's Avatar
Trådstarter
Tenker det må bli en alvorsprat ja. Men jeg ser de som starter i så ung alder å ikke har selvkontroll eller kjenner til farene med stoffene går det det rett til helvete med. Er jo ikke noe liv å snylte penger fra nav akkurat, IMO.
lefsespiser
lefze's Avatar
Han burde så absolutt vente til han er eldre med å røyke hasj, begynte selv i 16-årsalderen og man kan si så mangt, men den dag idag angrer jeg litt på det.

Når man er 14 skal man ha det kult med venner, henge i sentrum og gå på fotball, ikke sitte inne og røyke seg fjern, det har man masse tid til når man blir eldre.

Hadde jeg vært deg ville jeg slutta å supplye han med brunt, og heller finne på noe kult sammen med han.

Og btw så er pensla hasj bare en myte, og er som regel bare hasj med bra kvalitet.
Sett deg ned og snakk med han. Og husk, vær ærlig! Ikke bedriv skremselspropaganda, for det vil til syvende og sist ikke hjelpe noen ting. Forklar at du er bekymret over at han driver med disse tingene i så ung alder. Fortell han de fakta du vet på en måte som han kan skjønne som 14-åring.

Og husk at som storebror ser han nok mer opp til deg enn du tror (eller kanskje er du klar over det?).
I så fall må du huske at han tar etter deg. Har ikke så mye å si hva du sier hvis du ikke handler deretter. Med andre ord: du kan ikke preke om hvor farlig ditt og datt er hvis han vet at du driver med ditt og datt selv.
Vil bare smyge innom og fortelle deg det at som storebror føler jeg at du har et stort ansvar i å forhindre at lillebroren din utforsker DMT og Salvia-dimensjonene. Dette er kraftige saker som du bør få han til å skjønne at ikke nødvendigvis vil gå like bra som spliffene de deler på gutterommet.. Kan tenke meg at en badtrip på DMT vil være en helvetes opplevelse for en gjennomsnittlig fjortenåring.

At han er nysgjerrig på hasj skal jeg ikke si noe på; nysgjerrighet er helt vanlig i den alderen og vi har alle vært der selv.. Men at det ikke er flere her som reagerer på at fjortiser tripper på DMT? Har jeg gått glipp av noe her?
sharkT's Avatar
Trådstarter
Sitat av imton Vis innlegg
Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg personlig synes ikke du skal plutselig endre på holdningen din som å være streng mot lillebroren din og si at han ikke skal få lov til å bruke stoffer. Synes dette blir feil fordi da vil du mest sannsynlig gi ham inntrykk av at du prøver å frata ham autonomi. Han vil nok fortsette å drive med stoff. I skjul. Dette var jo nettop hva du ville unngå? Nå vet jeg ikke om hvordan forhold dere har med hverandre, men prøv å godsnakke med ham. At du er bekymret for hans helse, og han ikke trenger å ruse seg på sterke stoffer som psykedelika. Han er jo bare 14år ennå. Verden må da ikke være så grått og kjedelig for ham enda?
Vis hele sitatet...
Nei det er liksom det at han klarer seg bra til nå, han har 5 og 6ere på skolen, han trener både fortball og håndball, jobber og har et sosialt liv. Men syns bare det er trist å se folk i så ung alder begynner. Men det er jo min skyld også selvfølgelig. Må nok gosnakke litt og ta fatt i situasjonen.
Sitter med mobil så har ikke lest igjennom tidligere svar.

Har en ganske lignede situasjon selv med broren min. Har har roet kraftig ned etter en prat jeg hadde med han. Er du god nok til å komunisere er det veien å gå.
Eventuelt ta han med på litt andre ting. Får han interesser som gjør at han ikke har tid til rus har du en effektivløsning der.
Lillebroren min er 14 år, jeg kjøper ikke engang snus til han om han spør.

Å kjøpe hasj til lillebroren sin på 14 er ganske korttenkt, uansett hvor mye pensla drit det er i området. Snakk med han, fortell han at han ikke skal ruse seg mer. Ellers er det her et tidspunkt greit å blande inn foreldrene deres, uansett om du har kjøpt til han før.
Sist endret av Pagliacci; 12. januar 2012 kl. 09:35.
LIllebroren min er blitt 16 nå, jeg kjøper alkohol for han, men han er ikke veldig intressert i weed. Har snakket med han en del om det og han er keen på prøve og jeg har sagt det er greit at han kan prøve med noen venner av meg og meg, men det er ikke noe han priotiterer da han er glad i å feste.

Jeg tror det er en veldig idiotisk ting du gjør, han er bare 14. Du burde latt han finne ut om han vil prøve det selv når han blir 17-18, nå er han såpass ung at han gjør ting fordi han synes det er kult, samt at han er lett påvirkelig.
Sitat av lefze Vis innlegg
Han burde så absolutt vente til han er eldre med å røyke hasj, begynte selv i 16-årsalderen og man kan si så mangt, men den dag idag angrer jeg litt på det.

Når man er 14 skal man ha det kult med venner, henge i sentrum og gå på fotball, ikke sitte inne og røyke seg fjern, det har man masse tid til når man blir eldre.

Hadde jeg vært deg ville jeg slutta å supplye han med brunt, og heller finne på noe kult sammen med han.

Og btw så er pensla hasj bare en myte, og er som regel bare hasj med bra kvalitet.
Vis hele sitatet...
Jasså, kan du forklare mine faste pisseprøver/blodprøver som slår ut på morfin/opium etter KUN hasj røyking?
Når jeg var fjorten var hasj tabu as fuuuck.. Hadde jeg sagt til noen kompisen i fjortenårsalderen at jeg ville prøve hasj, ville de nok ikke trodd meg en gang.
jeg hadde ikke under noen omstendigheter fikset broren min røykings eller noe annet dop skal han ruse seg får han fikse det sjøl.. selvom ja det kan gå galt.. men altså får han noe heavy brunt og blir dårli så kanskje han lærer.. og penslet shiit det har jeg ikke noe tro på ! at det er gummi vil bare si at den er veldig fersk og god ikke at dealern nede i gata sitter med et spann med heroin og lsd og pensler hasjen sin..

handle hasj til en fjorten åring er fy fy.. jeg selv fikk tak i hasj og det jeg ville da jeg var 12 men røyket det ikke eller brukte ikke stoff den gangen for det..
Sitat av kevva Vis innlegg
Jasså, kan du forklare mine faste pisseprøver/blodprøver som slår ut på morfin/opium etter KUN hasj røyking?
Vis hele sitatet...
Spist paralgin forte?
Det høres ikke akkurat ut som noen drømme situasjon. At DU kjøper hasj til din 14 år gamle bror skal vel ærlig talt ikke være nødvendig.... men som sagt så er muligens bedre enn at han reker ute blandt eldre dealere som ikke er til å stole på.
Nei vet ikke jeg:S
Finn på noe kult med broren din. Lær han å spille biljard og drikke øl. Ta en alvorsprat med han og få han til å la hasjen ligge ett par år.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
jeg hadde ikke under noen omstendigheter fikset broren min røykings eller noe annet dop skal han ruse seg får han fikse det sjøl.. selvom ja det kan gå galt.. men altså får han noe heavy brunt og blir dårli så kanskje han lærer.. og penslet shiit det har jeg ikke noe tro på ! at det er gummi vil bare si at den er veldig fersk og god ikke at dealern nede i gata sitter med et spann med heroin og lsd og pensler hasjen sin..
Vis hele sitatet...
Jeg hadde gledelig mottat hasj med LSD.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg hadde gledelig mottat hasj med LSD.
Vis hele sitatet...
går vel ikke ann og røyke lsd? måtte isåfall spist klumpen da..

men skjer jo aldri at man får hasj penslet med lsd eller hero..
Sist endret av mr-martinss; 12. januar 2012 kl. 12:54.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
går vel ikke ann og røyke lsd? måtte isåfall spist klumpen da..

men skjer jo aldri at man får hasj penslet med lsd eller hero..
Vis hele sitatet...
Akkurat, tror virkelig ikke det er verdt dem å ha lsd eller heroin i hasjen.
Som mange andre så reagere jeg på at du faktisk kjøper hasj til han når han er 14 år gammel. Kanskje holder du han vekk fra eldre, hardere og større rusmiljøer, men samtidig sender du et signal til han om at "narkotika" er ok. Nå er jeg ikke en av de "pass deg for hasjnarkotika sprøyten" personene, men du må anse at skrittet mellom de forskjellige illegale rusmidlene er veldig små ettersom at rusmidlene er kriminalisert. Selv om din bror sikkert har mye kunnskap om rusmidler så vil en liten bit av genirealisering av narkotika ligge igjen fra oppveksten. Bare tenk litt selv på hvordan du sammenligner illegale rusmidler og alkohol.

Det du ikke burde når det kommer til broren din er å plutselig forandre mening. Han er lillebroren din, derfor ser han opp til deg. Du burde langsomt forandre synspunkt og meninger, ikke noe plutselig, men noe som virker mere naturlig. Si at du har sluttet, det er en grei unnskyldning for å slutte å kjøpe til han. Finn en god og logisk grunn til at du tilsynelatende har sluttet, ikke noe som er hentet fra UMN(Ungdom Mot Narkotika) vist du skjønner hva jeg mener.

Forresten så er det svært urovekkende at han faktisk har bestilt DMT. Vist jeg husker riktig så er dette et av verden sterkeste psykedelisk stoff, "DMT vil røske deg ut av virkelighet"har det blitt sagt og mange personen som har en sterk syke og er meget erfarne med psykedeliske stoffer sier at de har blitt tatt med "buksen nede" av DMT. Dette virker som et stoff en 14 år gammel gutt ikke burde leke rundt med!
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Spist paralgin forte?
Vis hele sitatet...
Fremdeles KUN røyka
penslet hasj, Med hva?
sharkT's Avatar
Trådstarter
Sitat av D.Wilson Vis innlegg
Du burde faen meg skamme deg. INGEN normale mennesker skaffer hasj/weed til broren sin på 14, Hva tenker du med?
Vis hele sitatet...
Heller aldri sagt jeg er normal ; ).. Jeg tenker på at han ikke skal oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i dette her. Jeg mener det er lov å kose seg i ny og ne. Hvis han virkelig vil det. Det så uroer meg er salviaen og dmt'en så de bestiller på nettet ved å kjøpe paypal penger på statoil.

Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Lugubre stoffer.
Vis hele sitatet...
Penslet med gummi, sovemiddler, olje, bensin, sagflis.

Hasjen blir smuglet over flere land i europa. Det kan ta mange mnd før den kommer inn i norge. De som presser den, hiver ofte oppi andre ting etc. For å få opp vekta så de tjener mer. Så jeg er aldri trygg når jeg kjøper Hasj utenom de dealerne jeg stoler på. Det er jo samme dealen me kokain, det blir blanda sammen all slags dritt oppi blandingen. Alt fra bensin til svovelsyre.
Sitat av sharkT Vis innlegg
Heller aldri sagt jeg er normal ; ).. Jeg tenker på at han ikke skal oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i dette her. Jeg mener det er lov å kose seg i ny og ne. Hvis han virkelig vil det. Det så uroer meg er salviaen og dmt'en så de bestiller på nettet ved å kjøpe paypal penger på statoil.



Penslet med gummi, sovemiddler, olje, bensin, sagflis.

Hasjen blir smuglet over flere land i europa. Det kan ta mange mnd før den kommer inn i norge. De som presser den, hiver ofte oppi andre ting etc. For å få opp vekta så de tjener mer. Så jeg er aldri trygg når jeg kjøper Hasj utenom de dealerne jeg stoler på. Det er jo samme dealen me kokain, det blir blanda sammen all slags dritt oppi blandingen. Alt fra bensin til svovelsyre.
Vis hele sitatet...

De blaner ikke inn bensin i kokainet, de lager det MED bensin...
Altså pensling av bønner er bare en myte! La os si at de pensler det med hero! Grammer med hero koster 800.- og en grammer med bønne koster 150.- Om du tenker deg at de pensler en femmer med ett gram hero. Så for at de som pensler det skal tjene penger så må du jo betale 310+kr grammet. Ingen betaler 310+kr for en grammer i norge, INGEN!(sålenge du ikke bor i kautokeino)

Sitat av kevva Vis innlegg
Jasså, kan du forklare mine faste pisseprøver/blodprøver som slår ut på morfin/opium etter KUN hasj røyking?
Vis hele sitatet...

om du ikke røyker på 4 timer svetter du så du går ned i vekt, skjelver som du skulle hatt feber og står i boksern ute i 30 minusgrader mens diarÈ renner nedover bena dine? om ikke så så kan du vise fingern til de som tar prøvene av deg.
Eneste jeg kan si er at du bør ta en alvorsprat med han. Forklare at hasj og spessielt psykedelika kan føkke opp hjernen hans på en måte som han muligens ikke kan forestille seg engang. Rusmidler kan man ta når man er moden fysisk og psykisk, og det har jeg tilgode å se en fjortenåring som er...

Håper han forstår, det her er ikke barebare...
Jeg begynte selv å røyke i den alderen, og senere knips og mange andre stoffer..
Nå er jeg avhengig på subutex, og har vert det i snart 5 år.. Så jeg tror det er lite bra å hjelpe de mindreårige med å ordne stoffer, uansett hva... Hvis du er et forbilde, så vis heller at han kan være kul eller hva det er uten

Men hva er dmt?
Sitat av Aniiii Vis innlegg
Men hva er dmt?
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php...t=dmt+tr%E5den
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Så la han kjøpe selv? Da du kjøper til han er du plutselig blandet inn. Lar du vær å kjøpe til han og prøver å snakke han til fornuft har iallefall du gjort ditt. Om han alikevel skulle kjøpe no søppel langs gata for det være hans problem. Du hjelper han iallefall ikke når du kjøper det til han. Du er sikkert ikke ute etter noe moralpreken, men dette syns jeg er drøyt, man kjøper ikke drugs til sin 14 år gamle bror.

Eneste du kan gjøre nå er å ta fra han stoffet og heller prøve å snakka han/dem til fornuft.
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
De blaner ikke inn bensin i kokainet, de lager det MED bensin...
Altså pensling av bønner er bare en myte! La os si at de pensler det med hero! Grammer med hero koster 800.- og en grammer med bønne koster 150.- Om du tenker deg at de pensler en femmer med ett gram hero. Så for at de som pensler det skal tjene penger så må du jo betale 310+kr grammet. Ingen betaler 310+kr for en grammer i norge, INGEN!(sålenge du ikke bor i kautokeino)




om du ikke røyker på 4 timer svetter du så du går ned i vekt, skjelver som du skulle hatt feber og står i boksern ute i 30 minusgrader mens diarÈ renner nedover bena dine? om ikke så så kan du vise fingern til de som tar prøvene av deg.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett med egne øyner åssen det gjørs.
Vet at dem får 100g for 3lapper, å viderselger for 10lapper etter visse modifikasjoner.
Er heller ikke ment at folk skal bli avhening, men at dem skal ha et viss sug, å for at "kvaliteten" skal øke.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Jeg startet når jeg nettop ble 14 og røykte og sniffet ukentlig, nå er jeg 16 år og rusfri pga støte fra mine søstre
Sist endret av Nitropop; 14. januar 2012 kl. 14:23.
Jeg er selv bare ei jente på 14 år som har røyka hasj fast i snart ett år, og jeg synest dette hørest ganske så utpå vidden ut.. har en eldre bror jeg også men ikke faen om han hadde skaffet noe til meg. Da han fikk høre at jeg hadde prøvd ga han meg en klar beskjed om at det ikke er vits i å spørre han om noe som helst når det kommer til det der, for han vil ikke bidra til min rusavhengighet.. å det setter jeg virkelig stor pris på den dag idag, for nå har jeg prøvd det meste, og jeg angrer også på veldig mye, så jeg hadde ikke hatt det samme forholdet til broren min om alt dette var "hans skyld".

skjønner at det ikke er så enkelt å vite hva man skal gjøre, men ta ett råd fra ei som sitter der sjøl og ikke gjør det. tror ikke du vil ha skylden for å eventuellt ødelegge livet til din egen lillebror. og om du ikke snakker/hjelper han mer med dette er det heller ikke sikkert han får samme tilgangen til stoffet, og da er det heller en større sjangse for at han ikke begynner fast. så lykke til!
Usedvanlig mye piss i en tråd, til og med etter freakforum standard.
Du lurer på om det er dårlig at du kjøper hasj til din 14årige bror?
Du moraliserer det med at du heller skaffer han 'trygge' varer(som om du har noe som helst peiling på hvordan hasjen du får tak i kontra den han får tak i er)

Glemmesak at hasj blir penslet i noe så stor grad at det er merkbart for hele landets befolkning som røyker. Ikke bare fører det til ekstra utgifter, det har aldri blitt beslaglagt noe hasj som har vært penslet med heroin/andre stoffer - Og det har heller aldri blitt funnet spor av noe gummidekk - Konspirasjonsteorier finner dere på youtube, knock yourself out der istedet
Hva faen er det med alle 14åringene som røyker hasj her?
Særiøst gå ut å lek litt, ring på og stikk av, finn på rampestreker, gjør ting dere ikke kan gjøre når dere blir eldre.
Sitat av kevva Vis innlegg
Jeg har sett med egne øyner åssen det gjørs.
Vet at dem får 100g for 3lapper, å viderselger for 10lapper etter visse modifikasjoner.
Er heller ikke ment at folk skal bli avhening, men at dem skal ha et viss sug, å for at "kvaliteten" skal øke.
Vis hele sitatet...

Om du betaler 10 lapper for noe som du ikke vet hva er og som lukter løvetann. Da må du finne deg en bedre hobby en tetris på facebook!
Men som du sa at pisseprøvene dine ga utslag for opiater.
Da skal vi ta ett lite regnestykke for deg, for det ser det ikke ut som du har klart selv! grammer med hero på frem gram bønne....

100/5=20 Så du må ha tjue gram med hero(800.-) for å fordele det på ei plate det er 16lapper + 3 lapper for plata.

Det blir 19k+ for plata om det er meningen at de som gjør det skal tjene penger...
Ikke drit deg ut offentlig med å komme å si at du har sett kara dine tape 9lapper.
Hasj er ikke smarteste å starte med i så ung alder... gir mersmak hvis man røyker mange nok ganger, og da burde man være rustet til å tåle en lang periode med masse fyrings, noe man kanskje ikke er når man er 14. Forhåpentligvis blir han blakk før han gjør noe merkbar skade på seg selv.

Det skal fyres mye, selvom man er ung, for å påføre noe form for skade mener nå jeg så du trenger ikke være urolig ennå... bare pass på han ikke blir stoner allerede!
Sist endret av Dagdriver; 16. januar 2012 kl. 14:51.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Hasj er ikke smarteste å starte med i så ung alder... gir mersmak hvis man røyker mange nok ganger, og da burde man være rustet til å tåle en lang periode med masse fyrings, noe man kanskje ikke er når man er 14. Forhåpentligvis blir han blakk før han gjør noe merkbar skade på seg selv.

Det skal fyres mye, selvom man er ung, for å påføre noe form for skade mener nå jeg så du trenger ikke være urolig ennå... bare pass på han ikke blir stoner allerede!
Vis hele sitatet...
Selv hvis vi utelater absolutt alle negative konsekvenser av selve stoffet og rusen, så kan vi begynne på det noe halvkjipe miljøet fjortenåringene kommer inn i såpass tidlig.

At min bror (15) hadde stjelt en liten bønne fra storebroren til en random kompis, så hadde det vært en ting. Hadde han begynt å henge med eldre folk og røykt sammen med de, så hadde det vært mye verre imo.
Sist endret av Bombasa; 16. januar 2012 kl. 15:37.
Sitat av kevva Vis innlegg
Fremdeles KUN røyka
Vis hele sitatet...
Kansje spist noe med valmuefrø eller hva det heter. Fikk ikke lov å spise det i fengsel eller på avrusning siden det kunne gi utslag på opiater.

Pensla hasj tror jeg ikke noe på!
kjør en alvorsprat og henvis han til sider med god informasjon om rus, å si du angrer på at du har kjøpt til han, og at det er noe du ikke liker. regner med han ser opp til storebroren sin, og da kanskje vil slutte en laang stund før han begynner igjen. kanskje
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Om du betaler 10 lapper for noe som du ikke vet hva er og som lukter løvetann. Da må du finne deg en bedre hobby en tetris på facebook!
Men som du sa at pisseprøvene dine ga utslag for opiater.
Da skal vi ta ett lite regnestykke for deg, for det ser det ikke ut som du har klart selv! grammer med hero på frem gram bønne....

100/5=20 Så du må ha tjue gram med hero(800.-) for å fordele det på ei plate det er 16lapper + 3 lapper for plata.

Det blir 19k+ for plata om det er meningen at de som gjør det skal tjene penger...
Ikke drit deg ut offentlig med å komme å si at du har sett kara dine tape 9lapper.
Vis hele sitatet...
Aldri sagt at jeg eller noen av"kara mine" har kjøpt/tapt 9k jeg.

Men skal ikke MYE hero til for å øke "styrken" i tjallen.

Er du SIKKER på at 100g røykings krever så mye hero?
Hvor har du det reinestykket ifra? Noen personlige erfaringer?

Hvor mye THC eller CBD innhold tror du er i plata di etter den har vært innom alle 20+ ledda først?
10kilo
5kilo
1kilo
100gram
5gram?
Hvor utblanda tror du ikke shitten er?

Hvorfor tror du purken *OFTE tar hero måling av tjallen? (mener å ha lest dette en plass, men fant ikke kilden ifarten.)
Vet ihvertfall om folk som har fått hero dom pga tjall.

Hmm, rart at det går uten hero'n i plata!

Men kos deg med din rene hasjisj du!
Sitat av kevva Vis innlegg
Aldri sagt at jeg eller noen av"kara mine" har kjøpt/tapt 9k jeg.

Men skal ikke MYE hero til for å øke "styrken" i tjallen.

Er du SIKKER på at 100g røykings krever så mye hero?
Hvor har du det reinestykket ifra? Noen personlige erfaringer?

Hvor mye THC eller CBD innhold tror du er i plata di etter den har vært innom alle 20+ ledda først?
10kilo
5kilo
1kilo
100gram
5gram?
Hvor utblanda tror du ikke shitten er?

Hvorfor tror du purken *OFTE tar hero måling av tjallen? (mener å ha lest dette en plass, men fant ikke kilden ifarten.)
Vet ihvertfall om folk som har fått hero dom pga tjall.

Hmm, rart at det går uten hero'n i plata!

Men kos deg med din rene hasjisj du!
Vis hele sitatet...
Sitat av Kripos
Det sies at hasj til tider kan være blandet med opiater. Har dere fått inn slike beslag?
Nei, det har vi aldri sett. Hvis vi hadde fått inn en hasjkvalitet som hadde vært utblandet med opium, så ville vi nok reagert på det. Jeg kan ikke huske at vi har registrert noe slikt. Men det har skjedd at vi har fått inn piper som hadde vært brukt til å røyke både opium og hasj - ikke nødvendigvis samtidig - og da har vi kunnet påvise begge deler i restene.

Det sies også at hasj blandes ut med plast, kamelmøkk og mango-olje. Stemmer dette?
Nei, nei, det har jeg aldri sett. Vi har imidlertid sett falske hasjprøver som ser veldig ekte ut, men da har de ikke inneholdt noe hasj
Vis hele sitatet...
.

http://www.gateavisa.no/blekka/ga152/kripos.html
Worst case sharkT, så kan du risikere at din bror er latent for http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization.

Desto yngre en person er, desto større risiko er det for at hasj kan medvirke til at det trigger en sykdom som nødvendigvis ikke må ha oppstått. Hasj er ikke noe sterkt rusmiddel om du sammenligner det med mange andre stoffer, men ufarlig er det heller ikke.

Artig for deg om din bror skulle slite med psyken grunnet hasjrøyking i ung alder? De som starter med hasj i tidlig alder risikerer også reduserte kognitive funksjoner. http://no.wikipedia.org/wiki/Kognisjon

Tenk på den du. La din bror skaffe hasjen selv om han absolutt må, for å nekte han kan vel fort bli både tåpelig og vanskelig etter det forholdet du har opparbeidet med han.
Sist endret av stagg; 18. januar 2012 kl. 04:41.