Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 6089
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av nikons Vis innlegg
Jeg tror ikke han virkelig mener at mannen burde avlives, men hva mener du med at det det kan være flere sider til denne saken? Jeg kan ikke tenke på noe som rettferdiggjør mannens handlinger eller setter saken i et annet lys.
Vis hele sitatet...
Hva vet du om det? Kvinner kan begå onde handlinger de også. Vet selv om kvinner som skulle ha vært murt inne i fjellet, for å så aldri se dagslys igjen.
Har vært borti en lignende hennelse. Kusina til Kona til fattern var på besøk med hele familien(vi bodde i Thailand da), faren hennes, morra osv. Det oppstår så en krangel mellom Kusina og faren hennes, det blir ganske røft men fattern(min altså) tenker at kusina gir seg som dem vanligvis gjør fordi dem respekter foreldra så heftig mye. Dette skjer desverre ikke, faren klapper så til henne(noe som Thaiene gjør). Dette likte ikke faren min som da sier at han faen ikke skal se at noen slår damer inne på tomta hans. Dette er ekstremt fornermene for faren til kusina som vanligvis kan gjøre hva faen han vil i med at han er "Høvdingen" i familien. Alle drar med en gang(bortsett fra Kusina). 15min etter kommer fattern gående med et hjemmelagd gevær(Hjemmelagd men dødlig) som da han skal drepe fattern med... Fattern spretter opp å slår han ned, for å så knuse geværet hans med bare henda(Hulk krefter da ass).
"Høvdingen" eller faren hennes kommer så gråtende inn på tomta igjen etter å ha fått juling, kysser skoa osv.

Det var vel snakk om at han kunne fått 10+år i fengsel BARE for drapforsøket/trusslen og 10 år for besittelse av våpen. Fattern valgte da å IKKE anmelde saken imed at han kunne risikere å tilbringe resten av livet i fengsel.

TS: Jælva tøft av deg, du får både KP og respekt fra meg! Beklager den dårlige norsken btw-_-
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av NewJackHustler Vis innlegg
Har vært borti en lignende hennelse. Kusina til Kona til fattern var på besøk med hele familien(vi bodde i Thailand da), faren hennes, morra osv. Det oppstår så en krangel mellom Kusina og faren hennes, det blir ganske røft men fattern(min altså) tenker at kusina gir seg som dem vanligvis gjør fordi dem respekter foreldra så heftig mye. Dette skjer desverre ikke, faren klapper så til henne(noe som Thaiene gjør). Dette likte ikke faren min som da sier at han faen ikke skal se at noen slår damer inne på tomta hans. Dette er ekstremt fornermene for faren til kusina som vanligvis kan gjøre hva faen han vil i med at han er "Høvdingen" i familien. Alle drar med en gang(bortsett fra Kusina). 15min etter kommer fattern gående med et hjemmelagd gevær(Hjemmelagd men dødlig) som da han skal drepe fattern med... Fattern spretter opp å slår han ned, for å så knuse geværet hans med bare henda(Hulk krefter da ass).
"Høvdingen" eller faren hennes kommer så gråtende inn på tomta igjen etter å ha fått juling, kysser skoa osv.

Det var vel snakk om at han kunne fått 10+år i fengsel BARE for drapforsøket/trusslen og 10 år for besittelse av våpen. Fattern valgte da å IKKE anmelde saken imed at han kunne risikere å tilbringe resten av livet i fengsel.

TS: Jælva tøft av deg, du får både KP og respekt fra meg! Beklager den dårlige norsken btw-_-
Vis hele sitatet...
No worries, du gjør deg klart forstått

Og takk!

Sitat av Sargasm Vis innlegg
Tho, det ligger noe i det han sier. Det å ønske noen død er ikke noe man burde gjøre spesielt med tanke på så lite vi vet om denne saken. Hva vet vi om grunnene til at han oppfører seg slik? Ikke at det rettferdiggjør handlingen hans, men en sak har flere enn en side.
Vis hele sitatet...
Absolutt, absolutt. For å si det sånn: hadde jenta slått til fyren først så hadde hun fortjent et slag tilbake. Man får som man gir.

Men hun eldre dama som var der fortalte at hun hadde vært sammen med ham og prøvd å roe ham ned fordi han var opphisset, og det var her at han møtte på jenta og visstnok begynte å skjelle henne ut for et eller annet.

Men som du sier, å vurdere en sak fra begge sider er viktig uansett hvordan ting kan se ut. Jeg så f eks kun at han angrep og truet henne, noe som kan gi meg en viss vinkling i saken om man ikke tenker seg om.

Men her ser det ut som om det er snakk om uprovosert angrep.
Haha :P Okei syntes det jeg skriver ser ut som noe skrevet av en med en armprotese -_- Denne posten er ikke noe unntak ^^
Respekt trådstarter, respekt!

Mennesker som deg gjør verden til en bedre plass, rett og slett. Det lyser respekt av en slik handling, mener hvertfall jeg!
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Respekt trådstarter, respekt!

Mennesker som deg gjør verden til en bedre plass, rett og slett. Det lyser respekt av en slik handling, mener hvertfall jeg!
Vis hele sitatet...
For en flott ting å si, takk!
Sitat av hafnor Vis innlegg
Problemet er at man aldri vet hva som foranlediget dette. Det kan hende mannen var konemishandler, eller det kan være han hadde grunn til å slå kvinnen. Men i utgangspunktet gjorde du det riktige.
Vis hele sitatet...
Man har aldri noen grunn til å utøve vold, uansett! (selvforsvar er noe annet)
Bra gjort! Har gjort noe liknende før selv, men da var det ikke noe politi innenfor ca en times radius, så valget stod mellom å gripe inn selv eller å bare se på, hvilket egentlig ikke var noe valg.

Fyren i mitt tilfelle var ca et hode høyere og 20-30 kg tyngre enn meg, så det var kanskje ikke det mest gjennomtenkte jeg har gjort... (heller det minst gjennomtenkte, siden jeg bare reagerte helt uten å tenke meg om) men jeg tror jeg ville ha gjort mer eller mindre det samme igjen.

Dermed ble det litt mer dramatikk og blod involvert enn i ditt tilfelle, og jeg har fremdeles noen arr, men de er i hodebunnen så de syns ikke med mindre man leter etter dem, og jeg er heldigvis tjukk nok i hodet til at jeg ikke la merke til at jeg silblødde før i etterkant, når flere hadde kommet til og fått lagt fyren i bakken, og det var noen som dro meg unna fordi de så at jeg blødde som en gris.
Sist endret av atomet; 28. juni 2011 kl. 16:36.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet Vis innlegg
Bra gjort! Har gjort noe liknende før selv, men da var det ikke noe politi innenfor ca en times radius, så valget stod mellom å gripe inn selv eller å bare se på, hvilket egentlig ikke var noe valg.

Fyren i mitt tilfelle var ca et hode høyere og 20-30 kg tyngre enn meg, så det var kanskje ikke det mest gjennomtenkte jeg har gjort... (heller det minst gjennomtenkte, siden jeg bare reagerte helt uten å tenke meg om) men jeg tror jeg ville ha gjort mer eller mindre det samme igjen.

Dermed ble det litt mer dramatikk og blod involvert enn i ditt tilfelle, og jeg har fremdeles noen arr, men de er i hodebunnen så de syns ikke med mindre man leter etter dem, og jeg er heldigvis tjukk nok i hodet til at jeg ikke la merke til at jeg silblødde før i etterkant, når flere hadde kommet til og fått lagt fyren i bakken, og det var noen som dro meg unna fordi de så at jeg blødde som en gris.
Vis hele sitatet...
Bra jobba!

Selv er jeg ganske røslig av meg, uten å være særlig muskuløs, og hadde det kommet til det så kunne jeg nok tatt fyren jeg nevnte i åpningsinnlegget, men å gå på en fyr som er 20-30kg tyngre, det er tøft gjort! Håper jeg ville turt å gjøre det samme, men det får jeg forhåpentligvis ikke vite med det første
ja, klassisk det, samfunnet elsker en avarage joe helt.

du skriver "Før jeg kom til stedet hadde han visstnok også trykka en burger i ansiktet hennes før han slo."

så for alt vi vet så var scenarioet følgende, slik:

mannen: hei, har du levert medisinen til moren min?
dama: oh, nei, jeg glemte det. kan gjøre det ikveld.
mannen: men jeg spurte om du kunne gjøre det igår fordi jeg jobbet hele dagen?
dama: ja, men jeg var så slapp at jeg bare ble hjemme og daffet.
mannen: hva er galt med deg? skjønner du ikke at morra mi trenger medikamentene?
dama: slapp av a, jeg driter vel i morra di jeg. hu er din mor, ikke min. *og forsetter å spise burgern sin*
mannen: hva faen???? smacker burgern opp i trynet hennes og gir henne en smack på hodet og skriker "jeg skal drepe deg" fordi han tenker på sin mor nå som har vært uten medisin i over 1 dag.

jeg sier ikke at det er tilfellet, men jesus, vi vet jo aldri? for alt vi vet var hu en stor bitch.

og det med "jeg skal drepe deg" er jo åpenbart raseri, og langt ifra bokstavlig. noe må ha trigga han, jeg er interessert i han sin versjon og.

jeg sier ikke at det rettferdiggjør vold, men det kan hende at hans reaksjon er litt mer forståelig enn man skulle tro.
Sitat av sugerøret Vis innlegg
og det med "jeg skal drepe deg" er jo åpenbart raseri, og langt ifra bokstavlig.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg sjokkere deg litt, sugerøret.
I Norge er det opptil flere personer som har blitt drept av ektefelle, samboer, kjæreste og/eller venn. I noen av disse tilfellene har drapstrusler kommet før drapene.
Men det var sikkert "langt ifra bokstavlig", bare tilfeldigheter.


I hodet til en som er fysisk voldelig ovenfor samboere o.l. er det ofte klart at offeret har gjort seg fortjent til en omgang juling, slik du også tenker. Det gjør det ikke nødvendigvis korrekt. Dessuten er det ulovlig, samme hvor mye hun skulle ha glemt mora til voldsmannen (det er forresten hans mor, og hun har ikke noe automatisk lovpålagt ansvar ovenfor henne - mtp. eksempelet ditt).

Og hva er det som er så galt at folk syns det er bra at noen er tøffe nok til å si at nok er nok. Hvor vanskelig hadde det ikke vært for voldsofre å stå fram, søke hjelp etc om alle var som deg? Om det ikke var noen som brydde seg?

Kudos til alle ordentlige tøffinger der ute, og 'fuck you' til alle liksomtøffinger!
Sitat av nikons Vis innlegg
Jeg tror ikke han virkelig mener at mannen burde avlives, men hva mener du med at det det kan være flere sider til denne saken? Jeg kan ikke tenke på noe som rettferdiggjør mannens handlinger eller setter saken i et annet lys.
Vis hele sitatet...
Formulerte meg ikke bra nok i mitt forrige svar så det kom litt feil ut. Det jeg mente var at vi ikke vet de bakenforliggende årsakene til at han utviklet seg til nettopp den personen han er i dag. Jeg sier ikke at han skal slippe straff, men at dødsstraff blir feil fordi man kan ikke fordele skyld på en så simpel måte og la dette gå utover ett individ når det ofte er et mye større og komplisert skyldbilde i bakgrunn på hvordan personen handler som f.eks miljø i oppvekst osv..

Bare for å ha det klart, jeg synes det er forkastelig å utøve vold mot kvinner og synes de som gjør det burde bli straffet, men dog ikke med dødsstraff fordi jeg er imot denne formen for straff pågrunn av bakgrunnen til å gi en person dødsstraff aldri vil bli god nok uten å dekke skyldspørsmålet på en altfor snever måte.
Sitat av Zepur Vis innlegg
Nå skal jeg sjokkere deg litt, sugerøret.
I Norge er det opptil flere personer som har blitt drept av ektefelle, samboer, kjæreste og/eller venn. I noen av disse tilfellene har drapstrusler kommet før drapene.
Men det var sikkert "langt ifra bokstavlig", bare tilfeldigheter.


I hodet til en som er fysisk voldelig ovenfor samboere o.l. er det ofte klart at offeret har gjort seg fortjent til en omgang juling, slik du også tenker. Det gjør det ikke nødvendigvis korrekt. Dessuten er det ulovlig, samme hvor mye hun skulle ha glemt mora til voldsmannen (det er forresten hans mor, og hun har ikke noe automatisk lovpålagt ansvar ovenfor henne - mtp. eksempelet ditt).

Og hva er det som er så galt at folk syns det er bra at noen er tøffe nok til å si at nok er nok. Hvor vanskelig hadde det ikke vært for voldsofre å stå fram, søke hjelp etc om alle var som deg? Om det ikke var noen som brydde seg?

Kudos til alle ordentlige tøffinger der ute, og 'fuck you' til alle liksomtøffinger!
Vis hele sitatet...
og har du statistikk på hvor mange som roper det uten å faktisk mene det?
tror det er langt flere enn de som faktisk utfører et drap etter å ha skreket det.

og det er ikke slik jeg også "tenker". hvis du påstår det igjen så rapporterer jeg deg for å skrive direkte løgn da jeg skrev i min første post at
det ikke rettferdiggjør vold. fatt det ok?

det er helt korrekt at det er moren hans ja, men hvis tilfellet var slik som jeg beskrev i eksempelet mitt så hadde damen valg om å takke nei til det ansvaret. HVIS du først takker ja til en slik oppgave så gjennomfører du den og. er du ikke kapabel så si nei, men det er langt ifra relevant for hele poenget med eksempelet mitt var å peke ut at hu kan ha gjort noe veldig galt.

og jeg har ikke sagt at det er lovlig å slå noen som har gjort en feil. fatt det og, ok?

det jeg sa er at det vil gi en bedre forståelse på hvorfor mannen oppførte seg slik han gjorde. og med tanke på at hu ikke ble banket gul og blå så kan vi ikke heller overdramatisere og sammenligne det med god gammeldags konebanking bak lukkede dører hvor mannen herjer villt.

det du prater om skjer ofte og over alt, men du kan ikke generalisere og hoppe til en konklusjon om at ALLE er sånn bare de skriker "jeg skal drepe deg".

alle saker må behandles individuelt.

alle faktorer som spiller en rolle må bli tatt med i beregningen.

det er så teit av deg å si at jeg støtter han(voldsmannen), når alt jeg sa var at man bør forstå hele saken og ikke bare høre hva helten har å si.

og hvordan vet du at jeg ikke bryr meg?
du er lite mongis når du kommer med sånne påstander.

jeg sier det for siste gang, mitt poeng er, før du dømmer noen så må all fakta være på plass. du har ingen anelse om hvorfor mannen reagerte slik. så derfor hold kjeft.

det finnes scenarioer som er ti ganger værre enn det jeg nevnte.
for å komme med en til, dama røyka hasj i samme rom som ungen dems.og dette er ikke første gang heller og til slutt klikket det for mannen.

hva hun gjorde vet vi ikke, men om du røyker hasj i samme rom som ungen din gang på gang så fortjener du burgern i trynet. og du kan ikke klandre mannen for å reagere slik han gjorde da.

som sagt, det er ikke tilfellet, men vi vet ikke.
@sugerøret: husker jeg ikke helt feil, så er norge faktisk på topp (sammen med spania) på partnerdrap i europa, så den slags er ting man bør ta alvorlig, og da er det bedre å reagere og melde fra til politiet en gang for mye, enn en gang for lite.

Har selv en venninne som jeg ikke ante at ble denga av typen, hun var kjempe"flink" til å dekke over og skjule det, og jeg har grisedårlig samvittighet for at jeg f.ex. en gang heller betalte taxi hjem for henne enn å la henne sove over hos meg (hun var alt for full, litt, nei VELDIG "klengete" (du vet hva jeg mener) og jeg ville ikke at det skulle skje noe mellom oss som ødela forholdet hennes osv - ihvertfall ikke når hun var så til de grader dritings, hadde hun vært ihvertfall halvveis tilregnelig hadde nok saken vært en annen). Senere har hun fortalt hele greia, og hun var vel egentlig mer eller mindre ute etter nettopp å provosere fram et brudd, men selvsagt klarte/turte hun ikke å fortelle det da. Nå har ting heldigvis ordna seg for henne, men den slags kan man ikke være for forsiktig med!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
sugerøret: Jeg er ikke sikker på om det du skriver er tilsiktet TS, eller de som dømmer mannen med burgeren (à la "Han er helt sikkert en...").

Om førstnevnte skulle være tilfelle, er jeg helt sikker på at du skulle ønske TS handlet som han gjorde med informasjonen han hadde (om det nå var datteren din, en venninne det var snakk om, eller en helt fremmed). Aight?
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Sitat av sugerøret Vis innlegg
ja, klassisk det, samfunnet elsker en avarage joe helt.

du skriver "Før jeg kom til stedet hadde han visstnok også trykka en burger i ansiktet hennes før han slo."

så for alt vi vet så var scenarioet følgende, slik:

mannen: hei, har du levert medisinen til moren min?
dama: oh, nei, jeg glemte det. kan gjøre det ikveld.
mannen: men jeg spurte om du kunne gjøre det igår fordi jeg jobbet hele dagen?
dama: ja, men jeg var så slapp at jeg bare ble hjemme og daffet.
mannen: hva er galt med deg? skjønner du ikke at morra mi trenger medikamentene?
dama: slapp av a, jeg driter vel i morra di jeg. hu er din mor, ikke min. *og forsetter å spise burgern sin*
mannen: hva faen???? smacker burgern opp i trynet hennes og gir henne en smack på hodet og skriker "jeg skal drepe deg" fordi han tenker på sin mor nå som har vært uten medisin i over 1 dag.

jeg sier ikke at det er tilfellet, men jesus, vi vet jo aldri? for alt vi vet var hu en stor bitch.

og det med "jeg skal drepe deg" er jo åpenbart raseri, og langt ifra bokstavlig. noe må ha trigga han, jeg er interessert i han sin versjon og.

jeg sier ikke at det rettferdiggjør vold, men det kan hende at hans reaksjon er litt mer forståelig enn man skulle tro.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng i at man må tenke på motivasjonen bak dette, men i dette tilfellet tviler jeg på at det er som du skisserer (fullt klar over at det du presenterte av dialog kun var ment som eksempel). Han var helt vill i blikket og kunne lett ha skadet noen alvorlig, det så jeg på ham. Og uansett er det ikke greit å slå dama si når hun ikke har slått ham.

Jeg vil også legge til, for å gi et bedre bilde av fyren, at når politiet snakket med ham, nektet han konsekvent å følge instruksene han fikk. Han fikk beskjed om å stå stille, men gikk bort til kameraten sin og begynte å snakke i mobilen. Han fikk beskjed om ikke å avbryte når de snakket med de andre på stedet, men han kom og dyttet seg mellom dem for å prate med de de intervjuet. Og når politiet snakket med ham personlig gestikulerte han vilt med armene og gikk opp i ansiktet på politimennene, til tross for at de gjentok advarsler flere ganger.

Han var ikke typen som trenger mye begrunnelse for å slå noen, det er sikkert.

Men det er viktig at du påpeker at det faktisk finnes to sider av saken, absolutt. Selv om jeg i dette tilfellet mener at den andre siden av saken (gjerningsmannens) står svært svakt og har skylden, er det viktig å belyse begge sidene uansett.

Sitat av atomet Vis innlegg
@sugerøret: husker jeg ikke helt feil, så er norge faktisk på topp (sammen med spania) på partnerdrap i europa, så den slags er ting man bør ta alvorlig, og da er det bedre å reagere og melde fra til politiet en gang for mye, enn en gang for lite.

Har selv en venninne som jeg ikke ante at ble denga av typen, hun var kjempe"flink" til å dekke over og skjule det, og jeg har grisedårlig samvittighet for at jeg f.ex. en gang heller betalte taxi hjem for henne enn å la henne sove over hos meg (hun var alt for full, litt, nei VELDIG "klengete" (du vet hva jeg mener) og jeg ville ikke at det skulle skje noe mellom oss som ødela forholdet hennes osv - ihvertfall ikke når hun var så til de grader dritings, hadde hun vært ihvertfall halvveis tilregnelig hadde nok saken vært en annen). Senere har hun fortalt hele greia, og hun var vel egentlig mer eller mindre ute etter nettopp å provosere fram et brudd, men selvsagt klarte/turte hun ikke å fortelle det da. Nå har ting heldigvis ordna seg for henne, men den slags kan man ikke være for forsiktig med!
Vis hele sitatet...
Trist å høre om situasjonene hennes, men bra hun har ordnet opp i livet sitt nå!