Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 601
Hei! For noen uker siden bygde jeg men en jc. Jeg satt sammen alt og det fungerte helt perfekt. I dag da jeg skulle slå på pcen så startet den men jeg fikk ikke signal på skjermen. Da jeg åpnet kabinettet var det. Første jeg la merke til at lyset på min "Antec H2O 920" var av. Dette pleier vanligvis å være på fra oppstart. Men jeg kunne høre vannet gikk rundt inni rørene. Etter å prøvd med bare 1 stk ram om gangen så startet den heller ikke. Som siste løsning så restarta jeg bios-en (jumper) men den starter forsatt ikke. Jeg tenkte at det kan være at hovedkortet ikke har strøm men så så jeg at min USB wifi adapter hadde lys. Harddisken kjører og alt eg. Koblet til som det skal.

PCen fungerte som normalt rett før jeg skulle på fjellet. Slo den av. På vanlig måte. Så dro jeg på fjellet. Og da jeg kom hjem opplevde jeg dette problemet. Jeg snakket med noen av vennene mine Og de sa at det ikke hadde vært noe lynnedslag eller noe sånn. Pcen står i i et overspenningsvern padde så det skulle vært litt mer sikkert i en slik situasjon.


Delene jeg har er:
- AMD FX-8350 BE 8-CORE 4GHZ 16MB SOCKET AM3+BOX
- ANTEC HCG-620M 620W PSU MODULAR
- ANTEC KÜHLER H2O 920 LIQUID COOLING S-1155/1156/1366/AM3/AM3+
- CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB) BLUE
- GIGABYTE GA-990FXA-UD3 AM3+ ATX
- NZXT MIDITOWER H2 ATX White
- WD BLACK 3.5" 1TB 7200RPM SATA/600 64MB
- XFX radeon hd 7950 black edition 3 gb
Video av problemet(beklager kvaliteten):
http://www.youtube.com/watch?v=2tHX7iSxvJU

I videoen ser du at lyset på Antec H2O blinker da jeg slår på strømmen bak på strømforsyningen. Men ikke da pcen er på.

Jeg er ganske ny når det kommer til det tekniske innenfor pc. Vet at det er mye ekspertise inne på forumet her!

På forhånd, takk for alle svar!
Videoen er privat
Trådstarter
4 0
Fikset det! Videoen er på en 1k subs channel så er litt stress hvis alle ser den
Har du prøvd å jumpstarte strømforsyningen (Google it!)?
Trådstarter
4 0
Jeg prøvde å jump starte psuen å den startet fint. Men på 24 pin kabelen manglet det en pin. Har det noe med saken å gjøre? Går det ann å sette inn en ny pin? Legger ved et bilde: https://www.evernote.com/shard/s323/...3059e730f65bc9