Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3479
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
For 299,- i måneden kan du nå sende så mange SMSer du vil - uten ekstra kostnader.

Telenor Mobil sier i en pressemelding idag at dem lanserer et nytt telefonabbonement som lar kundene sende et ubegrenset antall tekstmeldinger for den nette sum av 299,- i måneden.

Som kjent er det lave kostnader på sending av tekstmeldinger. De fleste kostnadene er bundet til utbygging og vedlikehold av de fysiske komponentene som styrer tjenestene.
Selve sendingen av en tekstmelding er så godt som kostnadsfritt for selskapene som eier bakkenettene, og tekstmeldinger har vært en gullgruve for selskaper som Telenor Mobil.

Lignende abbonementer har lenge vært tilgjengelig i andre land, og mange har spurt seg hvorfor ikke noe slikt også har vært å oppdrive i Norge.

"Det ønsker vi nå å gjøre noe med, rett og slett ved å tilby et nytt attraktivt abonnement som er spesialtilpasset et viktig bruksmønster. Med djuice nonstop imøtekommer vi et uttalt behov blant en stor gruppe mobilbrukere; et mobilabonnement med fast månedspris og ubegrenset bruk av SMS," sier Olav Henrik Kjorstad, leder for Telenors mobilenhet i privatmarkedet.

Den nye tjenesten - Djuice Nonstop - baner vei for det som forhåpentligvis vil være en reduksjon av det kunstig høye prisnivået som sending av tekstmeldinger har i Norge.
Er vel ikke så lenge til netcom kommer med det samme da.
Man kan sende heftig mange sms (rundt 10 pr dag med gammel prising) for 300 kr uten nonstop.
Konge, NetCom freaker vel ut nå
Synd jeg ikker er fjorten år lengre.

Uansett, ganske kult tilbud. Det betyr at man kan lage egne online sms-tjenester for 299,- i måneden. Blir vel ikke lenge til vi ser mange flere sider som tilbyr gratis sms fra sidene sine.
tror ikke netcom freaker ut altså, var vel bare mer eller mindre et spørsmål om tid før det ville komme noe slikt fra en av aktørene... er vel et desperat forsøk av telenor for å få tilbake kunder og høste inn nye
må si jeg likte bedre IMS funksjoen telenor betatestet for en stund tilbake, en mellomting mellom IM og SMS, der man kunne ha PC til telefon(1kr) eller PC til PC (gratis) eller telefon til PC(1kr). Alt avhang om man var "away" fra datamaskinen eller ikke. 1kr sakene var seff gratis under betatestingen.

mm
Det er ikke så spesielt bra da.

299 / 0,69 = 433,33
433,33 / 28 eller 30 eller 31 = 15,5 eller 14,5 eller 14 meldinger dagen.

Det er begrenset hvor mange meldinger du gidder og skrive hver dag. Jeg er 14/fjortis og jeg sender langt fra 14 - 16 meldinger hver dag, men jeg er ikke en "fjortis etter begrepet".
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Om den prisen holder seg, så er vel ikke dette noe den vanlige mannen i gata kan spare penger på, men som sagt kan jo dette gjøre at det blomstrer opp med diverse sms-tjenester.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Opprinnelig postet av Bullfr0g
Kilde ?
Vis hele sitatet...
som det står i artikkelen, telenors pressemelding.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Dette er jo selvfølgelig hendig for fjortissene som skriver hundreogørten meldinger for dagen. Kort regnestykke så vil du tjene på dette tilbudet dersom du skriver opp mot 400 meldinger i måneden, eller over. Jeg er hvertfall ikke en av de som vil tjene noe på dette, jeg hater å skrive meldinger på et knøttlite tastatur og man får bare vondt i fingrene over lengre tid.

Hadde jeg derimot hatt mulighet til å kunne sende samtlige meldinger over nett så, kanskje.. Men igjen så skriver jeg ikke 400 meldinger i måneden. Derfor er for min del www.freesms.no et ypperlig alternativ der du kan skrive 6 meldinger for dagen, fra ditt eget nummer.

Men hva med fjortissene? Tenk på hvor mange hundre meldinger de kanskje må sende i måneden, en ny revolusjon av fjortisser med seneskader i nevene.. :)

Èn tanke går til at det var omtalt i media at fjortisser og alike prostituerer seg for å få råd til kontantkorta sine. Kanskje dette kan bidra litt til at de ikke bruker like mye penger på å skrive meldinger, og dermed hindrer prostitusjonen.. Eller at fjortissene rett og slett ligger med folk, uten betaling. :P
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er jo uansett et skritt i riktig retning fra Telenor sin side, og det kan nok føre til at de andre leverandørene følger opp med billigere alternativer.
Opprinnelig postet av |d13m0b

Hadde jeg derimot hatt mulighet til å kunne sende samtlige meldinger over nett så, kanskje.. Men igjen så skriver jeg ikke 400 meldinger i måneden. Derfor er for min del www.freesms.no et ypperlig alternativ der du kan skrive 6 meldinger for dagen, fra ditt eget nummer.
Vis hele sitatet...
Du kan jo sende sms fra eget nummer på telenormobil.no.

Gruppemeldinger kan du også sende. F.eks kan du jo lage en gruppe på XX antall personer og invitere til fest eller lignende..

Edit: Det koster fortsatt 69øre å sende sms fra nett. Men de 30 første man sender pr. måned er gratis ut 2004.
Sist endret av thomasrino; 10. juni 2004 kl. 17:35.
Nytt abonnement - djuice nonstop med fri SMS!
Sender du ekstra mange SMS? Vi vet at flere av kundene våre sender veldig mange SMS-er hver måned. Til dere har vi nå laget et helt nytt tilbud: For en fast månedspris kan du sende så mange SMS du bare vil *



Tegner du djuice nonstop-abonnement nå, spanderer vi månedsprisen frem til 1 oktober.**

Da kan du sende så mye SMS du vil, uten å behøve å tenke på kostnader i det hele tatt. Etter 1 oktober betaler du vanlig månedsavgift på 299,- Du får dessuten alle de andre fordelene du fikk da du ble djuice-kunde første gang:

· Første måned fri MMS
· Første måned fri WAP
· Lik ringepris til alle mobilnett - kun kr 1,39 pr minutt
· Gode tilbud og invitasjoner til djuice-arrangement på djuice.no

Blir du djuice nonstop-abonnent får du i tillegg til alt dette også mulighet til å teste ut nye mobiltjenester uten å betale. Vi gir deg 5 animerte MMS, 5 bakgrunnsbilder, ett javaspill og en polyfon ringetone, helt gratis.

Ønsker du mer informasjon om djuice nonstop - send TILBUD DJUICE til 2000, så vil en av våre kundekonsulenter kontakte deg.

* gjelder SMS sendt fra mobiltelefon i Norge til mottakere med norsk mobilabonnement

** Dette forutsetter 12 måneder binding.

---------------------------------------------------------------

Det står ikke noe om ordinær ringepris etc.. typisk telenor
Fakta om djuice nonstop:
djuice nonstop vil ha en månedspris på 299 kroner. For dette kan du sende ubegrenset antall SMS hver måned fra Norge til andre mottakere med norsk mobiltelefon. Også samtaleprisen er redusert i forhold til djuice og djuice kontant. Prisen for å ringe andre mobiltelefoner i Norge er kr 1,39, mens prisen for å ringe til fasttelefon er kr 2,99. djuice nonstop vil være i handelen fra 22. juni.
Åh. Misforstod. Trodde først dette var snakk om et tillegg til eksisterende djuice-abonnement.
Sist endret av Nichotin; 10. juni 2004 kl. 18:01.
Funker fint dette, for de som skriver mye..! Den gjelder vel ikke på tjenester osv? Da kan det brått bli dyrt for telenor..
Det er sikkert veldig greit for alle som sitter og snakker på de chatte-programmene på TV. Dekkes slike tjenester også? Der koster det jo ti kr pr melding eller noe sånt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sier jo seg selv at sms-tjenester ikke vil være gratis. Du betaler jo ikke for sendingen av sms, men for tjenesten.
leste i avisa om et selskap som hadde hatt sånn (fast pris - uendelig sms) men som nå bestemte seg for å trekke tilbake tilbudet.. en mann svarte med å sende 80 000 sms'er (ellerno) på en måned.
fett!!! *bytte operatør*
intenzo: i det tilfelle var det vist en del billigere en her da, ca 50-100 kr i måneden bare. Men 80 000 meldinger på en måned er ganske drøyt. han sendte 4500 på en time, hatt det veldig kjedelig da.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
det er 1,25 SMS i sekundet, er du sikker på at det stemmer?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av nso
det er 1,25 SMS i sekundet, er du sikker på at det stemmer?
Vis hele sitatet...
om du kobler telefonen opp til pc'n er ikke det noe vanskelig
Opprinnelig postet av nso
det er 1,25 SMS i sekundet, er du sikker på at det stemmer?
Vis hele sitatet...
jeg var usikker på tallet, derfor jeg skrev "80 000(elns)"... men jeg vet at det var noe sykt mye. Stod at han hadde plaget venner og bekjente noe helt sinnsykt med alle sms'ene :-)
Sist endret av intenzo; 13. juni 2004 kl. 01:57.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av intenzo
jeg var usikker på tallet, derfor jeg skrev "80 000(elns)"... men jeg vet at det var noe sykt mye. Stod at han hadde plaget venner og bekjente noe helt sinnsykt med alle sms'ene :-)
Vis hele sitatet...
leste også det, ganske sikker på at det var 80 000. han hadde vist sendt hele dagen hele tiden, en og samme melding.

Var for å demonstrer mot at et selskap fjerna fri sending av sms.
Jau, var riktig det da
Opprinnelig postet av Fornes
Det er ikke så spesielt bra da.

299 / 0,69 = 433,33
433,33 / 28 eller 30 eller 31 = 15,5 eller 14,5 eller 14 meldinger dagen.

Det er begrenset hvor mange meldinger du gidder og skrive hver dag. Jeg er 14/fjortis og jeg sender langt fra 14 - 16 meldinger hver dag, men jeg er ikke en "fjortis etter begrepet".
Vis hele sitatet...
14 år er en tilstand ikke en alder. Hadde du vært det motsatte kjønn hadde du ganske sikkert send en god del flere sms'er enn 14 per dag