Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3404
Skal på interrail i 30 dager og lurer på hvilken sekk jeg skal ha. Vil egentlig ikke ha en tursekk fordi de er dårlig organiserte og ikke ser noe særlig bra ut. Har sett på denne: https://www.wandrd.com/products/prvk...=3383321755671
men er redd for at den skal være for liten, men det er jo mulighet for å feste ting i stropper under og på baksiden. Hva tenker dere?
Osprey Farpoint 40 kan kanskje være aktuell? https://www.ospreyeurope.com/shop/no_nb/farpoint-40-14

Har ikke personlig erfaring med den annet enn å ha prøvd den i butikk, men den har svært gode reviews og er veldig populær innenfor "onebag"-kretser.
Det spørs helt hvordan du har tenkt å legge opp turen din, var på tur ca 40 dager selv og hadde bare med meg skolesekken, pakker du smart og tenker deg godt om før du handler noe holde det i massevis. Smart er et godt reise håndkle og slippers, det var de to tingene jeg savnet helt til jeg kjøpte det! I tillegg husk å sette av litt ekstra spenn til reservasjoner av togsettet, noen man må reservere på og det går fort med litt spenn på det.
Det så ut som en veldig fin sekk. Likte at den hadde kameralomme. Kan nok bli liten tho. Jeg liker å reise lett selv, men det er allikevel lite å tape på å ha noe ekstra plass i sekken.

Selv kjøpte jeg en Osprey Farpoint 40 før jeg dro til Asia i vinter, og har vært veldig fornøyd med den. Jeg ville heller ikke ha en tursekk hvor alt stappes inn på toppen. Denne sekken er solid og praktisk. Den er også så stor den kan være som håndbagasje hos de aller fleste flyselskaper. Med andre ord maks utbytte av håndbagasjen, og ingen grunn til å sjekke inn noe. Ser du skal på interrail, men du skal vel sikkert bruke den andre ganger også. Bæresystemet kan pakkes vekk på to sekunder, og sekken kan bæres i håndtak, både på toppen og på siden. Bærestropp følger med så den kan brukes som bag. Praktisk lomme for laptop med litt padding. Osprey har visst også livstidsgaranti på fabrikasjonsfeil og svakheter.


Sitat av Nomaden
Bæresystem med pustemateriale, kan pakkes vekk.
Stort hovedrom som kan låses med en enkel hengelås.
Stor ytre lomme med plass til laptop og stor glidelåslomme
Innvendig, stor nettinglomme i lokket.
Håndtak oppå og på siden
Innvendige og utvendige kompresjonsstropper
Liten glidelåslomme oppå
2 utvendige flaskelommer
Vis hele sitatet...
https://nomaden.no/osprey-farpoint-40#description
https://www.ospreyeurope.com/shop/no_nb/farpoint-40-14

For kvinner er det en egen variant som heter Fairview.

Anbefalte forøvrig sekken til Nichotin, som også var veldig fornøyd.
Sist endret av mentalmelt; 14. juli 2018 kl. 19:12.
Fin den, men var jo blodpris. Backpacket nylig Jamaica i 5 uker. Holdt lenge med en bag fra xxl på 30 liter. Note to self er det han over skriver. Reisehåndkle og slippers er must. Anbefaler på det sterkeste ikke å ta med en 65liter sekk. Dette blir bare overkill.
Anbefaler at du drar på Chillout i Oslo. De har veldig mange gode sekker for ditt formål, og er veldig dyktige!

Selv hadde jeg Deuter 70+10l og det var veldig godt for min del. Stor plass til bagasje og en ekstra sekk som kunne festes på den store, som jeg brukte når jeg kun ville ha med kamera og en ekstra jakke.
Ikke gå for noe større enn Ospreyen som er anbefalt her oppe. Hele turen blir ødelagt om du bærer rundt på for mange kilo på ryggen. Jeg er selv veldig fornøyd med forskjellige Osprey sekker. Sjekk Finn.no
Trådstarter
7 0
Osprey sekken ser veldig fin ut, men jeg har forelsket meg litt i den wandrd sekken. Det jeg er mest redd for er at den skal være for liten selvfølgelig, men den kan jo rulles ut til 36 liter (bare 4 liter mindre en osprey sekken) og den har muligheter til å feste ting i stropper rundt sekken. trenger jeg å ha med sovepose kan jeg henge den under sekken f.eks. eller ekstra par med sko kan henge på utsiden. Jeg vet at den er svineaktig dyr, men jeg har tenkt til å bruke den som min go-to sekk når jeg kommer hjem også så jeg aksepterer prisen. Det jeg lurer mest på nå er egt: Driter jeg meg skikkelig ut nå? Eller kommer jeg til å klare meg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
For min del virker 36 liter som litt lite for en måneds tur. Saml saman det du har tenkt å ha med deg, og sjå kor stor plass det faktisk tar. Å spenne ting under sekken er ofte upraktisk, ettersom det fort vil dunke mot låra.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Å spenne ting under sekken er ofte upraktisk, ettersom det fort vil dunke mot låra.
Vis hele sitatet...
I tillegg vil det være svært upraktisk med masse som henger og dingler om man skal inn på trange tog o.l.