Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1399
Hei.

Aldri reist med fly før, men tenkt meg en tur og ville ha hjelp med fly bestillinger etc.

Hvor mye bør jeg forvente og betale med fly fra Norge til Bali?
Så priser opp til 16k tur/retur som skremte meg litt. Var under bevisning at det var billigere enn som så.

Så om noen kunne finne den billigste måten med fly for 1-2 uker ville det vært gråtass! Trenger ikke hjelp til hotell etc.

Edit: Når som helst fra nå til August.
Sist endret av Egeenz; 22. juni 2018 kl. 10:08.
Vel, hvor har du søkt? momondo.com er gjerne hva jeg bruker om jeg skal på tur. Det kan fort bli billigere for deg å ta buss/lokalfly fra Ålesund til Oslo og så bestille kun Oslo - Bali.
Da skal du få turen for en 7-8-9tusen tur/retur.
Det kan være lurt å reise via Bangkok og dele opp billetten i to billetter. De fleste flyselskaper har billige priser til/fra Bangkok. Da kan du f.eks. reise med Norwegian Oslo-Bangkok og AirAsia Bangkok-Denpasar. Ønsker du å reise med samme flyselskap hele veien, velg Thai Airways. Kan nevne at Kuta Beach er nesten i gangavstand fra flyplassen. PS Husk å fjerne ALLE nakenbilder fra telefon og PC. Dette blir sjekket! (Egenerfaring).
Du er nok litt sent ute om du vil ha billige billetter nå i sommer.. Det er jo høysesong!
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Finner priser på momondo.no med alt fra kr 7000 til kr 12 000 tur/retur Oslo - Bali, i perioden juni til august.
Pass på at du også ser på total reisetid og hvor mye du må bytte fly.

Kan lønne seg noen ganger å betale litt ekstra for å kun bytte fly en gang, enn å betale for hotell og bruke ekstra tid på fler mellomlandinger

Bruk gjerne airbnb for å leie bosted, masse billig og kule bungalows i Bali.
swagmaster
surrrr's Avatar
Vil anbefale å sjekke qatar airways eller thai om du skal til Bali og vil begrense deg til én mellomlanding. Bruker å være mulig å få billetter helt ned i 5-6000 om man har litt is i magen og venter på et godt tilbud
Ivar_oslo
Går de gjennom alle bildene på telefon og data ved ankomst? What
Ja, dem gikk igjennom alt jeg hadde. Hele kofferten ble gjennomgått på jakt etter flere SD-kort. Men kan jo hende at jeg var maks uheldig. Men så ankom jeg fra Bangkok da (via Kota Kinabalu), ikke fra Norge. Indonesia er et muslimsk land vet du. Nakenhet er strengt forbudt. Dog er dette noen år siden da.

Husk forresten at det er lavsesong på Bali nå. Det er nemlig vinter der og "kjølig". Det er tross alt på den sørlige halvkule. Selv bodde jeg på Hotel Barong midt i Kuta Beach, ganske grei pris.